Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Canadees bedrijf wil in Wageningen mediwiet kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Canadees bedrijf wil in Wageningen mediwiet kweken

    Korting op 420shop
    WAGENINGEN - Het Canadese bedrijf Aurora Cannabis wil in Wageningen medicinale wiet gaan kweken.
    Eind deze maand wordt de productie van mediwiet voor apotheken opnieuw aanbesteed.
    De Nederlandse vestiging van Aurora heeft een pand gekocht op een Wagenings bedrijfsterrein.


    [...]

    Lees het hele verhaal op gelderlander.nl
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Dit riekt naar internationalisme! Doe mij dan ook maar een Canadees paspoort!

    Comment


      #3
      Wachten op vacature dan meteen soliciteren!!!

      ik heb zon vies vermoeden dat die bij de landbouw universiteit gaat komen

      (Die hebben ook al meerdere proeven met wiet)


      Quote
      ,,We zouden daar graag een rol in spelen. Ik denk ook dat het verstandig is om onderzoeksinstellingen als de onze bij het experiment te betrekken, omdat wij de teelt op een hoger plan kunnen krijgen: duurzamer, veiliger en gezonder", aldus Poot.

      Het team van Poot doet al onderzoek naar het telen van wiet voor medicinaal gebruik, waarvoor het een speciale ontheffing heeft gekregen. Daarbij is volgens hem veel wetenschappelijke kennis opgebouwd.
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #4
        En ik maar denken dat je van wiet schizo wordt!

        Comment


          #5
          Er zal wel weer belasting ontdoken moeten worden en waar kan je dat beter doen dan in Nederland..
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Mijn ervaring met de in Wageningen gevestigde universiteit en gelieerde bedrijven is uitermate goed. Als er ergens slagen te maken zijn en markten binnen te lobbyen vallen, dan is Wageningen de plek bij uitstek. De politiek heeft daar duidelijk een luisterend oor hangen, en als je de staats-TV fragmentjes eens goed onder de loep neemt dan zie je dat vrijwel 60% van de wetenschappelijke interviews daar plaatsvinden. Qua biotechnologie is Wageningen de vooruitstrevendste stad. Ze hebben zeer zeker een vinger in de pap. Jammer alleen dat het om medicinale cannabis moet gaan, en niet recreatief.

            Qua bioveiligheid echter.. Iemand zou eens wat testjes rondom de universiteit moeten doen naar de aanwezigheid van GM-genen in de plantjes die op de campus groeien. Ik heb uit bronnen vernomen dat er nogal wat genetisch gemodificeerde plantjes 'ontsnapt' zijn. De veiligheidsstandaard ligt best wel akelig laag daar. In vergelijking met commerciele bedrijven is die zelfs totaal afwezig. Het feit dat ik een GM-plantenafdeling binnen kon lopen met een boterham in m'n smoel, in mijn gewone kloffie, zegt eigenlijk al genoeg. In een bedrijf zou je 2-5 luchtsluizen door moeten, en dan pas na een background check en nadat je een tiental verklaringen hebt ingevuld.
            Zodra dit bedrijf met de uni in zee gaat, weet je zo goed als zeker dat er materiaal op straat gaat belanden. Studenten hebben namelijk redelijk vrije toegang, en studenten zijn er nogal veel.
            Ik ga er even vanuit dat de WUR bedoeld wordt als 'onderzoeksinstelling'.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Weske
              Weske commented
              Editing a comment
              Ja of het echt zo is blijft nu nog gissen maar het is wel toevallig dat hun al een speciale ontheffing hebben gekregen.

              Net wat je zegt de meeste onderzoeken komen daar vandaan

              Klopt precies wat je zegt alle kassen zijn zo toegangelijk daar of ze staan in een glazen kass maar daar zitten ook geen luchtsluizen
              Ik ben beniewd hoe en wat dit uiteindelijk gaat worden

              Ja wageningen is echt een studenten stad
              Kijk maar naar de campus hoe groot het daar is.

              Wel heel goed geregeld met de koffie en brood hoort inderdaad niet te kunnen(zo laten ze het ook niet op tv of dergelijke zien)
          Bezig...
          X