Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabidiol is a Powerful New Antibiotic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabidiol is a Powerful New Antibiotic

    Korting op 420shop
    Je zou kunnen stellen dat het steeds duidelijker wordt waarom ons geliefde plantje en alle afgeleiden verboden en gedemoniseerd werden/worden...


    https://www.asm.org/Press-Releases/2...New-Antibiotic

    http://www.medischdossier.org/blog/4...bacterien.html



    #2
    Dat wisten ze al lang maar word moeilijker
    om te verstoppen


    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Lang leven de farmaceutische industrie!!

    #3
    Waarom denk je dat de staat er zo moeilijk over doet...?

    Comment


      #4
      Sommige onder ons roepen dit al jaren.. en dan nog de mensen voor mijn tijd!

      Holy Ganja
      Ad usum proprium!

      Comment


        #5
        Gewone tafelsuiker blijkt ook een sterk antibioticum te zijn; er zijn wat mensen met MRSA infecties genezen door er simpelweg een bak suiker op te flikkeren.
        Dat verklaart de suikertaks natuurlijk!
        De farma industrie wilt dat voor ons verbergen, zelfs Sprite doet er aan mee door alleen nog suikervrij te produceren.

        Honing overigens net zo, er is een gigantisch complot gaande om alle bijen te vermoorden zodat alleen de rijken nog toegang hebben tot honing.

        Delen hiervan zijn waarheid, andere delen niet.

        Super leuk nieuws, jammer alleen dat er meteen van die complotdenkers op staan.

        De wietcommunity blijft me verbazen; zelfs als ze met hun neus op de feiten gedrukt worden en van de daken schreeuwen dat de farma en cannabis verbonden zijn, is het nog steeds de schuld van de farma dat de staat niet mee wilt doen. Terwijl diezelfde farma voor miljarden aan het lobbyen is om de wiet aan de man te krijgen. Geweldig vermaak!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          +1

          Ik reageer er al niet meer op, omdat je altijd tegen een muur aanloopt van mensen die -zo lijkt het- niet verder willen denken.
          De cannabiscommunity gedraagt zich een beetje zoals de politiek.
          Steek je hoofd in het zand en blijf je eigen mening herhalen en sta niet open voor de feiten.

        • Ganjax
          Ganjax commented
          Editing a comment
          Kan net hetzelfde zeggen van kop in't zand steken.
          Ik herinner me jaren geleden nog dezelfde discussie over Roundup, ook allemaal mumbo jumbo en zilverhoedpraat, nu zijn er veroordelingen met astronome boetes vanwege het kankerverwekkende.
          Nuff said.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment

        #6
        Leg eens uit wat een complot is LR2?

        En kijk dan naar de geschiedenis van cannabis in de westerse samenleving de afgelopen 100 jaar, voornamelijk de wetgeving errond.
        Hoe het verbod ooit tot stand gekomen is en in stand gehouden wordt tot op de dag van vandaag.

        Die vergelijkingen van suiker en honing en wat je daar zegt daar wil je dan mee onderuit halen dat mensen wantrouwig zijn naar de pharma en overheden toe dat maar op de hoop complotdenken gooien. Ik heb de afgelopen 40 jaar veel dingen werkelijkheid zien worden waarvan men vroeger bij hoog en laag beweerde dat je een complotdenker zou zijn met een zilverhoed op.


        Terwijl diezelfde farma voor miljarden aan het lobbyen is om de wiet aan de man te krijgen

        Comment


          #7
          Er liggen nog steeds studies die het gevaar van cannabis onderstrepen, er zijn er in de laatste jaren tientallen zoniet honderden bijgekomen zelfs. Toch hoor ik over die studies niets in de altijd-zo-eerlijke cannacommunities. Toch hoor ik geen enkel persoon janken om de pharma als zij opnieuw een therapeutisch voordeel aantonen, terwijl ze wel om diezelfde pharma staan te mekkeren als ze een nadeel vinden.

          Je vergeet dat de staat en de farma twee gescheiden werelden zijn. De staat heeft een zorgplicht; als zij een middel als roundup verbieden, wat zullen boeren dan doen? Een nog potenter middel aanwenden? Of zelf gaan maken, want dat is zo makkelijk? Of gewoon accepteren dat ze 30% minder oogst binnenhalen? Ga jij een jaar of vijf honger lijden en 30% minder voedsel consumeren zonder protest? Wat denk je van al die andere mensen?
          Zouden zij dat accepteren, in ruil voor het verwijderen van roundup?
          Denk je dat Bayer schadevrij blijft als ze het spul van de markt halen? Denk je dat er niemand zou zijn die zijn verloren inkomsten terug wilt halen?

          Waarom kopen mensen groente en fruit op de markt als ze het zelf ook kunnen verbouwen? De groenteboer heeft louter winst voor ogen en is op geld uit. De productie van een komkommer is goedkoper dan een cent per stuk, maar we betalen een duizendvoud in de supermarkt. Ben je daar net zo kwaad over?
          En tuinmest dan? We kunnen het gratis krijgen, maar liever betalen we een vermogen per kilo omdat we dan een labeltje krijgen waarop staat wat er in zit. Het is letterlijk geld verdienen met schijt verkopen. Ik zie niemand bij Canna voor de deur protesteren..

          Diensten, nog erger; iedereen kan zijn eigen boodschappen afrekenen, zijn eigen hart reanimeren en zijn eigen operaties uitvoeren. De middelen zijn beschikbaar! Maar toch betalen we liever een godsvermogen aan een arts of chirurg. Toch heb je helemaal de vrije keuze om je eigen appendix weg te kappen, de staat houd je niet tegen, de farma ook niet. Een arts kan genoeg hebben aan een betaald ontbijt, lunch, avondeten en onderdak. Toch vinden we het prima dat ze een dik huis kopen.

          Onze staat heeft ooit besloten dat de toen zittende regering cannabis gevaarlijk vond. Daar is veel van te vinden, maar die klok draaien we niet terug. Juist om uit die sleur te komen, vind ik dat we eerlijk moeten zijn op beide fronten; aan de ene kant de gevaren niet negeren en aan de andere kant de positieve kanten belichten. De community doet het kinderachtig eenzijdig, de politiek net zo. Dat gaat al lang zo, is het niet? Zou het niet eens tijd worden om het goede voorbeeld te geven?
          De betogen die al tig jaren aangevoerd worden zijn nooit inhoudelijk veranderd, het is altijd hetzelfde riedeltje. De farma die nu het verschil voor iedereen kan maken omdat zij een vinger in de pap hebben en het geld om er wat mee te doen, die wordt weggezet als zwart schaap. De wereld werkt eens in ons voordeel en wat doen we? Juist.. Ons eigen voordeel verwerpen omdat het van de verkeerde bron komt.


          Als je een medische aandoening hebt waarvoor precies 5mg/mL CBD nodig is, vertrouw je dan op de huis-tuin-en-keuken scheikunde van je hippie-buurman die nog niet eens zijn voeding fatsoenlijk kan afmeten, of heb je meer vertrouwen in een miljoen euro dure machine die precies gemaakt is om een concentratiebepaling uit te voeren? Een machine die overigens linea recta de prullenbak in zou gaan als die ook maar meer dan 0.1% zou afwijken. Zou jij je buurman sponsoren om aan zo'n machine te komen? Heck, eerlijk is eerlijk: ik zou zelf nog geen 100 euro neertellen om m'n wiet te laten analyseren.
          Ik wil overigens best wel HPLC's en gaschromatografie gaan uitvoeren en topjes voor mensen gaan testen, maar ik kom nogal wat vrachtwagens met geld te kort. De garantie dat elke top van die plant dezelfde concentratie heeft, en elk flesje precies bevat wat jouw buurman belooft, die kun je niet geven zonder miljoenen euro's over de balk te smijten. De farma doet dat wel, DAT verkopen ze: consistentie, kwaliteit en zuiverheid. Coffeeshops kunnen dat nog niet eens bieden, en die verdienen juist miljoenen met wiet. Ze doen dat al veertig jaar! En nog steeds lukt het ze niet. Ze staan zelfs toe dat er vervuilde wiet verkocht wordt, ze faciliteren dat! Er is eindelijk een clubje dat het beter kan, en iedereen schiet er tegen in het harnas.

          Een verbod is niet altijd eenledig en ik ga ook niet ontkennen dat er vuile spelletjes gespeeld zijn, als dat nooit gebeurd was dan bestond de VOC nog en dan had Belgie nog een kolonie in Afrika; allen gevoelspolitiek. Dat keuren we dan goed, maar als dezelfde gevoelspolitiek om cannabis gaat dan zijn we op onze kut getrapt. Alleen de farma en politiek betichten van iets waar iedereen zich schuldig aan maakt; zelfverrijking, politieke beinvloeding en winstbejag, dat is kinderlijk naief.
          Wanneer heb jij voor het laatst een politicus gesproken zonder een standpunt over te brengen of te bespreken? Houd je daarbij rekening met astmatische mensen, mensen met een cannabisallergie en mensen die chronisch psychologische problemen hebben? Zou jij daar als verantwoordelijke voor willen opstaan en te durven zeggen "Tsja, dat risico zit nu eenmaal aan gebruik. Dat dat meisje met 150 messteken ter aarde is gestort, dat is een opoffering die we willen maken om het genot van 10% van de bevolking te steunen." of zou je er voor kiezen om niets te veranderen? Er zijn politici die die keuze omtrent roundup gemaakt hebben, die mogen nu aan de hoogste boom volgens velen. Maar als ze tegen roundup hadden gestemd dan had een deel van de bevolking hetzelfde gewenst, vanuit hun onderbuik omdat die continu zou staan te rommelen van de honger. Duits bier zou niet meer bestaan zonder roundup overigens.

          Denk er eens over na als je een zaadje koopt voor 5 euro/stuk, terwijl er in de viswinkel een kilo te krijgen is voor minder. Wie wordt daar nou rijk van? Juist. Dat zijn die eerlijke wietboeren die echt niet meer vragen dan er nodig is. Ik kan een pak batterijen kopen die beter verpakt is en verzonden wordt vanuit China voor nog geen euro. Dus dat zijn de kosten niet..
          Diezelfde wietboeren plaatsen artikeltjes over hoe winstbejag de wereld aan het verzieken is.

          Selectieve overtuiging is dat, cherry picking; alleen kwaad zijn op een klein deel van de maatschappij terwijl het ingebakken zit in elke laag. Daar kan ik slecht tegen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #8
            Je vergeet dat de staat en de farma twee gescheiden werelden zijn. De staat heeft een zorgplicht
            Dat is niet het geval nationaal en nog minder internationaal.

            Zolang er geen legalisatie is gaat dat "complot" door.
            Wat veel mensen beu zijn ook he is dat als je zulke dingen aankaart of kritisch bent je op een hoop gegooid wordt met mensen die geloven in shapeshifters en de galactische federatie, hou toch op.

            Btw ik heb enorm veel respect voor je en vind je een knappe kop maar ik heb een pak minder vertrouwen in overheden, bedrijven, etc dan jij.
            De geschiedenis leert ons dat daar heel veel rede toe is.

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              duidelijk niet verder willen denken.. (niet te persoonlijk opvatten)
              Last edited by ganjagast; 19 July 2019, 17:40.
          Bezig...
          X