Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zit er in mijn wiet? [Documentaire]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat zit er in mijn wiet? [Documentaire]

    Korting op 420shop
    Dit kabinet is van plan om een experiment te doen met een gesloten teelt en toevoer van cannabis aan coffeeshops. Tien gemeentes doen mee en in die gemeentes moet elke coffeeshop vervolgens ook meedoen. Na 4 jaar moet duidelijk zijn wat de effecten zijn van dit experiment op de criminaliteit en de volksgezondheid. Bovendien is dan duidelijk in hoeverre zo’n gesloten systeem haalbaar is. Wij duiken in dit experiment en zoeken uit of het zin heeft of niet.

    https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzen...r-in-mijn-wiet

    #2
    Interessant, later maar eens bekijken als ik tijd heb
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Ik heb de uitzending gezien, er is genoeg rommel, zelf kweken is dan toch wel nuttig. Bestrijdingsmiddelen, haarlak, zand, haren, zijn ze tegengekomen.

      Comment


      • newhobby
        newhobby commented
        Editing a comment
        Ik ben dan idd ook blij met me eigen bio wiet!
        Al zou der bij mij ook vast wel een haar te vinden zijn als je gaat zoeken zit nou niet te knippen met een haar netje op hhaha

      #4
      Op zich prima voor de koper hier in Nederland.
      Denk dat de zware jongens hier geen last van
      hebben aangezien dat het grotendeels naar het
      buitenland gebracht wordt.........

      Comment


        #5
        Best ziek he moet je nagaan dat meer als de helft van de nederlanders die blowen niet eens weten wat ze roken
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #6
          Wat mij pissig maakte.
          Toen ze begonnen over dat het roken van een joint toch al schadelijk zou wezen dus wat doet een beetje pesticide nou voor kwaad. Wat voor maffe denkwijze is dat?

          Voor de rest heb ik wel kunnen genieten van de docu
          Last edited by ganjagast; 31 October 2019, 17:07.
          Ad usum proprium!

          Comment


            #7
            Goede docu. Toch fijn dat er een wietproef wordt gedaan. Hopelijk richt het wat uit.

            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Absoluut.
              Als de overheid gaat produceren komen er eindelijk ook echte kwaliteitseisen.

            #8
            Beetje raar inderdaad om te beweren dat roken zelf schadelijker is als de eventueel aanwezige pesticiden, maar tegelijk te zeggen dat het onbekend is wat het verbranden van die pesticiden doet

            Wel schrikbarend dat 23 van de 25 geteste samples onzuiverheden bevatte. Had daar graag wat meer van gezien, maar voor de rest een interessante docu
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              Daar ben ik al jaren van overuigd dat 95 % van de shopwietjes vervuild zijn met troep .

            • Silas
              Silas commented
              Editing a comment
              Daar kan ik mij goed in vinden! Chemische wiet noem ik het. Je proeft het na je eerste haal, die troep voor 12 euro.

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Tja, als jij kweekt in de buurt van onze mooie bloemvelden zit het ook op je wiet. De lucht is daar verzadigd met dat spul. Laatst ook een docu over gezien. Daar vonden ze het spul terug in babyluiers.... en waar komt die plaatselijke parkinsonexplosie toch vandaan?

              Je moet je huis dichtkitten en een enorme filterinstallatie op je dak leggen wil je 'vrij' kweken.

              Daar staat wel tegenover dat de meetmethodes tegenwoordig zo'n kleine hoeveelheden kunnen detecteren dat overal dus wel wat inzit. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet schadelijk is, ik denk dat het in de meeste gevallen wel goed is om dan ook de normen aan te scherpen.

              Precies zo met PFAS nu. Zo komen we de komende jaren nog een legio aan stoffen tegen die achteraf gezien toch niet zo'n goed plan waren.

              Maar ja, er wordt grof geldt verdiend aan die stoffen, dus we veranderen 1% van de chemische structuur, geven het een andere naam en gaan gewoon verder. Duurt toch jaren voordat het onderzoek naar die nieuwe stof is afgerond, en misschien zijn er wel geen meetmethodes voor. Duurt het nog langer. Zo gaat het in tientallen bedrijfstakken, al tientallen jaren

              Dus

            #9
            Gisteren maar eens een topje van de coffeeshop onder m'n zakmicroscoop gehouden, gemotiveerd door dit topic..

            Op zich was het redelijk schoon, maar er zaten wel eitjes / dode beestjes in, ik gok op spint. Dus theoretisch kan ik die klote beestjes al in huis halen als ik even naar de coffeeshop ga..

            (Wat me ook opviel was dat alle trichomes nog volledig helder waren. En dat terwijl het een redelijk stoned wietje is, de betere van het huidige aanbod in ieder geval. Maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp.)

            Hoe het ook zij, ik ben wel klaar met de coffeeshop. Ik ga proberen niet meer te blowen totdat ik weer een eigen gekweekt voorraadje heb..
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #10
              beestjes lekker , dus eigen kweek is nog altijd het beste dan weet je wat je in je longen trekt !!
              πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
              ​
              πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
              ​

              Comment


                #11
                Allemaal de fout van de overheid, ze weten al jaren dat repressie en preventie niks uithalen in hun drugbeleid.
                De enige manier om de criminele sector uit te schakelen, is ze weg concurreren met eerlijke gezonde wiet aan een degelijke prijs zonder monsterwinsten.

                Er spelen gewoon andere belangen mee, de nar danst enkel voor zijn meester.

                Comment

                Bezig...
                X