Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Postbode in cel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Postbode in cel

Korting op 420shop
    Niks tegen postbodes, maar daar gaat je post......

LEUVEN - Een 19-jarige postbode die tussen 1 september en 8 oktober 2009 in Leuven diverse poststukken weggooide, moet tien maanden de cel in.

De feiten kwamen aan het licht toen enkele klanten een klacht hadden ingediend. Nadat de tiener ontslag had gekregen, pleegde hij twee winkeldiefstallen.
    Omdat de ex-bezorger verslaafd is aan wiet en hero´ne, krijgt hij drie extra maanden gevangenisstraf. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Reacties:
    En dit zal vast vaker gaan gebeuren als TNT alle oudere postbodes die het werk met liefde doen eruit gooit. Waar staat het respect en de service nog hoog in het vaandel, nee niet bij TNT, de echte postbodes en hun klanten hebben het nakijken, ze willen goedkope krachten die niks kosten dan kunnen ze hun winst eerdaags verhogen dat is het enige waar ze aan denken.
    Marjolein, Elst | 13:45 | 21.12.10

Ook weer een slachtoffer van het 'grote gedogen'. Als je de wietcultuur gedoogd, moet je niet gek opkijken als de hero´neverslaving om de hoek loert. Bovendien, ook weer het bewijs dat het afschaffen van de vertrouwde, vaste postbode tot heel veel ongemak en ergernis kan leiden. Een slechte zaak, TNT. Neem maar weer vaste postbodes in dienst, mensen die hun buurt kennen.
    Martin, Winschoten | 13:34 | 21.12.10

Screening, drugstesten, psychologische testen, verklaring v. goed gedrag dus ook voor postbodes vanaf nu!
    ik, hier | 13:31 | 21.12.10

Dat gebeurt ook in Nederland maar dat komt niet in de krant!!! Eind Nov. in Hooffdorp zag ik een man die 2 grote postzakken vol post van TNT in de bosjes vond!!! Gewoon weggegooid, geen zin om het te bezorgen! Er niets over teruggelezen in de krant. Zal dus wel normaal zijn in Nederland?
    Esmee, Hoofddorp | 13:30 | 21.12.10

ik dacht dat postbodes een screening moesten ondergaan ....... ze zullen voor het loon en de uren waarschijnlijk te weinig goed personeel kunnen vinden om de post rond te brengen
    ronald, haarlem | 13:26 | 21.12.10

Strenge Heropvoeding zou ook op zijn plaats zijn!!!! Deze jongen is geen patiŰnt maar crimineel,moet ook zo behandeld worden.
    amuller, leidschendam | 13:15 | 21.12.10

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8...nland#reacties
    Stultus es, qui facta infecta facere verbis postulus.

sigpic

FAQ links over kweken

Never give in Ś never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
    W.L.S. Churchill

Re: Postbode in cel

Ik heb al problemen als hier de post door vakantie werkers verzorgd moet worden.
    Als straks alle bodes van dat alooi zijn wordt het helemaal huilen.

Straks kan je alleen nog aangetekend versturen, maar dat vind die post maffia vast mooi.

Grtz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

tot nu toe is nog steeds alles netjes hier aangekomen.
      je hebt er net als bij alles uitschot tussen zitten hier en daar.
      die werken er vaak ook niet erg lang denk ik.
      ik zie hier de vrouwelijke postbode graag elke dag langslopen in ieder geval

grtz angel777
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Toen ik bij een growshop-postorderbedrijf een pakje bestelde met een wings, voeding, voorschakelapparaat, enkele lampen en nog enkele growattributen betaalde die shop TNT om dat pakje ENKEL op mijn adres (in BelgiŰ) af te leveren... De dag van de levering belde iemand van TNT mij op mijn werk, ik zei hem dat ik niet thuis was en dat hij de dag nadien maar moest terug komen. Zonder het mij te vragen heeft hij het bij buren (net die waar ik al lang niet goed mee opschiet) afgeleverd. Hij liet mij dit weten per SMS. Ik mocht hem ook enkel terug SMS-en omdat hij daarna niet meer aan het werk was en zijn vrouw zou achterdochtig worden. Toen ik SMS-te dat ik niet akkoord was dat hij het pakje daar had afgeleverd stuurde hij enkel 'oei, als je problemen krijgt met de afhaling van dat pakje moet je mij contacteren'. What the fuck???

Groot was mijn verbijstering... ik had toen pas om 23.00u gedaan met werken en ben het toch nog gaan halen bij die buren want ik werd helemaal gek bij het idee dat ze er in zouden kijken (wat gelukkig niet was gebeurd, mijn wings was wel geplooid).

Nooit meer TNT voor mij, grtjs,
        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

"Zonder het mij te vragen heeft hij het bij buren (net die waar ik al lang niet goed mee opschiet) afgeleverd"

Dit gebeurt bijna altijd. Weet je waarom? Omdat je anders je pakketje op het dichtbezijnste postkantoor moet ophalen tijdens kantooruren. Dit is voor de ontvanger met een full time job erg vervelend (mag alleen iemand ophalen met precies dezelfde naam) en ook voor de postbezorgers, die meestal een grote mond te horen krijgen..

Hier in mijn buurt ken ik ook een aantal mensen die niet willen dat pakketjes bij de buren worden afgeleverd (vanwege burenruzies e.d.), deze hebben echter allemaal een briefje op de deur geplakt zitten als ze een pakketje verwachten
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Heb de growshop in kwestie hier over gebeld en zei waren heel verontwaardigd over TNT. Zei Betalen hen (zoals ik al zei) om het op het JUISTE adres af te leveren. Ze beweerden ook dat ze hierover klacht ingediend hebben bij TNT en dat de bezorger in kwestie hierdoor ontslagen is. Jij vindt het normaal dat ze een pakje van een growshop bij buren afleveren als er betaald is om dat niet te doen???? Ik niet
            PS: In BelgiŰ moet je tegenwoordig je pakjes ophalen bij het dichtstbijzijnde postpunt, dat is een supermarkt die tot 20.00u open is en ik had het met veel plezier daar afgehaald.
            Last edited by pedro; 21 December 2010, 19:35. Reden: aanvulling

Comment

"Jij vindt het normaal dat ze een pakje van een growshop bij buren afleveren als er betaald is om dat niet te doen???? Ik niet"
              Ik zou het ook niet leuk vinden als ze mijn kweekzet bij de buren afleveren. Maar bekijk het eens van de andere kant; meestal zijn de verpakkingen van de growshop discreet. De postbode weet dus niet of er een koffiezetapparaat, een kerstpakket of een HPS reflector in die doos zit.

"PS: In BelgiŰ moet je tegenwoordig je pakjes ophalen bij het dichtstbijzijnde postpunt, dat is een supermarkt die tot 20.00u open is en ik had het met veel plezier daar afgehaald. "
              Daar zijn de meningen dus ook over verdeeld. Ik zou liever mijn HPS reflector bij mijn buren hebben staan (ook al hebben wij dan een redelijk band, ik wil niet dat hij weet dat ik bijvoorbeeld kweek), dan dat ze m eerst naar t postkantoor (met de mogelijke schade.. ) brengen. Zelf ben ik de laatste tijd van 8:00 tot 18:00 zelden thuis, dus ophalen kan ik niet en daarvoor moet ik een aantal uur vrij nemen
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Ja dat snap ik wel, maar niet iedereen heeft de zelfde werkuren en bovendien had ik nu ook schade.

Ik had die man van TNT aan de lijn en toen ik vroeg of hij de dag nadien kon terug komen zei hij eerst dat dat goed was en daarna stuurt hij dan zo'n sms van 'ik heb het bij de buren afgezet', hij had ook voordien kunnen vragen of het goed was dat hij het bij de buren afleverde. Ik vind nog steeds dat als je betaald voor levering enkel op jou adres het op jou adres zou moeten geleverd worden, dat heet discretie en dat hoort belangrijk te zijn voor een growshop.

Nu ja, ik heb er uit geleerd nooit meer zoiets online te bestellen. In een stad woont heel veel soorten volk en je buren kies je nu eenmaal niet (degene waar ze het aan af gegeven wonen drie huizen verder, niet eens mijn echte buren dus, die mensen zijn heel bemoeiziek en elke dag thuis). Dat pakje moest op naam afgetekend worden en die man van TNT heeft gewoon andere mensen laten aftekenen... dat kan je toch niet okÚ vinden. Die man zijn job is om dat aan mij persoonlijk af te leveren. Ik hoop dat ze hem echt ontslagen hebben zoals de growshop beweerde.

Ik snap wel dat het vanuit jou positie geen probleem zou zijn maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Maar 't is inderdaad gelukkig goed afgelopen (behalve die deuk).

Grtjs,

Comment

Op ons buurtje wordt gelukkig alles bij de buren afgeleverd. Vind ik prima.

@Angel Mijn postbode is helaas een lelijke vent Hij doet echter wel goed z'n werk. Het is alleen een ramp als hij vrij is.

Grtz. HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

in zo'n dorp als hier gebeurt weinig
                    ons kent ons dus als er iets gebeurt weet het hele dorp het 'n dag later

hier word wel vaker iets bij de buren afgegeven als ik ff weg ben
                    ik heb ook niet de hele dag de tijd om op de postbode te wachten
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Bij veel online shops kun je vaak nog opmerkingen of mededelingen plaatsen tijdens bestellen.
                      Daar schrijf ik altijd "Niet bij de buren afleveren", en het is ook nog nooit gebeurd.
                      No problemo.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als ze zelf in hun voorwaarden zetten dat het pakje enkel door de bestemmeling mag afgetekend worden en dat ze ENKEL aan huis afleveren en niet bij buren dan hoef je dat er niet bij te zetten, en tuurlijk loopt het meestal zoals het hoort, ik had gewoon de pech dat een niet-zo-correcte leverancier van TNT mijn pakje had. Greetiez -

Comment

Toevallig ken ik iemand die werkt bij de belgische post. Je wilt niet weten hoe daar met post/pakket wordt omgegaan, vele malen erger dan hier in holland. Zijn advies en dat mis ik hier is om altijd vanuit nederland de post of pakket Aangetekend te versturen en ja dan moet je wel thuis zijn! Maar dan heb je ook wat, niets gaat vanzelf.

Als ik iets bestel moet je wel verder denken en weten wanneer het komt. Een goed contact met de bezorger helpt ook veel.) Twee weken geleden een probleem met een bestelling gehad en dus werd de hele factuur geblokkeerd. Een week geleden gebeld en wat bleek mijn fout de bestelling was bij hun niet binnen gekomen, maar het geld wel. Na intensief contact met de eigenaar is alles opgelost en ontvangen. Plus wat extra's..
                          Veel gestelde vragen over het forum
                          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                          420Shop.NL
                          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Als je de wietcultuur gedoogd, moet je niet gek opkijken als de hero´neverslaving om de hoek loert.
                            Ik begin mijzelf eraan te ergeren dat ze dit iedere keer naar voren halen. Zijn er nou echt concrete bewijzen dat veel mensen die wiet roken overstappen naar heroine :X ik kan dat niet geloven.
                            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Rotsvaste bewijzen bestaan bijna niet inde wetenschap. Wat ze wel vaststellen is het volgende:

Er bestaat een positief verband (correlatie) tussen wietgebruik en heroinegebruik.
                              Probleem met de interpretatie:
                              - Hier mag om methodologische redenen geen causale uitspraak gedaan worden, want:
                              * leidt wiet tot hero´ne?
                              *Leidt hero´ne tot wiet?
                              *Is er 1 of meerdere 3e variabelen die niet zijn opgenomen? JA !
                              Welke: Vertrouwdheid met dealers, vertrouwdheid met crimineel milieu

m.a.w. : men kan nu zeggen dat het verband bestaat. Maar er bestaat geen onderzoek of dat verband nog bestaat als er geen contact meer moet zijn met de criminele wereld (die vaak ook hero´ne aanbieden), als men niet meer bestempeld wordt als junkies (althans toch in belgiŰ). Men heeft heeft geen evidentie voor het verband, laat staan een oorzakelijk verband als men cannabis normaal zou behandelen.

Om een oorzakelijk verband vast te stellen op voeldoende wijze moet men:
                              - Wietgebruik moet heroine voorafgaan in gebruik
                              - Men moet mediatoren en moderatoren (de derde variabelen bovenaan opgesomd ) uitschakelen

Voor het te verduidelijken geef ik een ander voorbeeld. Veronderstel dat roken beschouwd wordt:
                              Men kan 'bewijzen' op dezelfde manier: Roken leidt tot cannabisgebruik. Want: Er zijn statistisch gezien meer cannabisgebruikers die roken, dan niet-cannabisgebruikers die roken. Bovendien kan men ook bewijzen dat deze rokers meestal ÚÚrst rookten, daarna pas cannabis zijn beginnen gebruiken.
                              In cijfers (fictief)
                              Bevolking: 20 % rookt , 80 % rookt niet
                              Blowers: 50% rookt, 50% rookt niet

Toch kan men moeilijk stellen dat roken leidt tot cannabisgebruik. Als men de derde variabele identificeert verdwijnt zulk verband vaak in de statistiek. In het eerste voorbeeld: als men legaliseert en reguleert, zal het verband verdwijnen door het verdwijnen van de vertrouwdheid en meerdere connecties bij cannabisgebruikers. Natuurlijk kan men dat nu nog niet onderzoeken, en wil men dit voorlopig nog niet in de media.
                              Last edited by Dissi; 22 December 2010, 14:37.
                              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X