Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coffeeshophouders komen met alternatief wietpas

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Coffeeshophouders komen met alternatief wietpas

    Korting op 420shop

    De Maastrichtse coffeeshops hebben een nieuw plan gelanceerd om de overlast van drugstoeristen tegen te gaan. Het gaat om een wietpas, die je alleen maar krijgt als je binnen een straal van 120 kilometer van Maastricht woont.
    De overheid ziet liever een wietpas die alle buitenlanders weert. Juridisch lijken daar geen bezwaren tegen te bestaan, maar de coffeeshops zien er weinig heil in. Volgens de shops neemt door hun systeem het aantal drugstoeristen af met zo'n 30 procent. De gemeente Maastricht wil niet reageren op het plan van de coffeeshops.

    #2

    Comment


      #3
      Re: Coffeeshophouders komen met alternatief wietpas

      en nog op 120 km zouden ze nog van duitsland en belgie hebben (wrsch de grootste deel van de buitenlanders)
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

      Comment


        #4
        Re: Coffeeshophouders komen met alternatief wietpas

        Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
        ...De overheid ziet liever een wietpas die alle buitenlanders weert...
        Sorry Belgen, Duitsers, en andere wiettoeristen voor wat ik ga zeggen:
        Als het hierom draait, waarom dan niet gewoon makkelijk doen en niet meer verkopen aan buitenlanders..?
        Een simpele legitimatieplicht in de shops en het is opgelost..
        Hoeft de overheid ook geen geld te steken in de wietpas en wordt ik ook niet ongewild als blower geregistreerd bij de overheid..
        Wellicht niet waterdicht, maar dat is het systeem ook niet bij het kopen van shag en sigaretten..
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #5
          Re: Coffeeshophouders komen met alternatief wietpas

          Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
          Sorry Belgen, Duitsers, en andere wiettoeristen voor wat ik ga zeggen:
          Als het hierom draait, waarom dan niet gewoon makkelijk doen en niet meer verkopen aan buitenlanders..?
          Een simpele legitimatieplicht in de shops en het is opgelost..
          Hoeft de overheid ook geen geld te steken in de wietpas en wordt ik ook niet ongewild als blower geregistreerd bij de overheid..
          Wellicht niet waterdicht, maar dat is het systeem ook niet bij het kopen van shag en sigaretten..
          Je hebt gelijk hierin hoor, maar ergens denk ik niet dat ze de toeristen echt willen kwijtspelen ! Want de coffeeshops zijn ook een reden waarom er heel veel volk op vakantie komt hier, natuurlijk niet de enigste reden !
          Ik denk niet dat veel mensen zich willen registreren voor zo een wietpas en dat daar wel het grootste probleem is.
          Maar dat is maar mijn gedacht
          --------------------------------------------
          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
          ik voel me een geurillaboer

          Comment


            #6
            Re: Coffeeshophouders komen met alternatief wietpas

            Oorspronkelijk geplaatst door melosma View Post
            ...maar ergens denk ik niet dat ze de toeristen echt willen kwijtspelen ! Want de coffeeshops zijn ook een reden waarom er heel veel volk op vakantie komt hier...
            Klopt, maarja als ze de wietpas wel doorvoeren zullen ze deze toeristen vooralsnog verliezen..
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #7
              Re: Coffeeshophouders komen met alternatief wietpas

              Ik denk niet dat veel mensen zich willen registreren voor zo een wietpas en dat daar wel het grootste probleem is.
              Precies, niemand uit mijn vriendenkring zal zo'n ding aanvragen, terwijl ze wel vrijwel allemaal blowen.
              Ze dukken de locals dus ook de underground in op die manier.

              Comment


                #8
                Re: Coffeeshophouders komen met alternatief wietpas

                Dusja, ik denk niet dat er ooit zoiets zal komen. Moest het wel komen zal het niet lang stand houden ...
                --------------------------------------------
                Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                ik voel me een geurillaboer

                Comment

                Bezig...
                X