Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep tot steun van de Cannabis Social Clubs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oproep tot steun van de Cannabis Social Clubs

    Korting op 420shop
    Belgium growers !

    Tijd voor verandering ..
    Of gewoon eens intressant om te lezen.

    https://stop1921.be/nl/cannabis-social-clubs/

    Fijne zondag !

    #2
    Leuk enzo, maarre..ik dacht dat die zgn. social clubs vooral ook gericht zijn op geld verdienen en niet zozeer op het belang van de gebruiker.
    Voor medisch patienten die om allerlei redenen geen plantje kunnen kweken zal het een uitkomst zijn, maar niet echt een besparing toch, of zijn die prijzen inmiddels verlaagd ?

    Ik denk dat de oplossing niet in social clubs of in coffeeshops zit.
    Dat is eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde, behalve dat je bij een social club ook nog kan hebben dat ze eind van het seizoen zeggen sorry, je plantje heeft maar 3 gram opgeleverd......en dan moet je dat maar geloven en zit je nog zonder wiet.

    Mja, ik weet niet hoe dat inmiddels werkt.
    Ik zie dat er al heel wat zijn dus misschien is de werkwijze ook veranderd ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


        • Urban
          Urban commented
          Editing a comment
          Precies dit, vroeg of laat hoe dan ook je word genaaid waar je slim bij staat te doen.

        #5
        Ik moest wel een paar keer grinniken.

        In termen van volksgezondheid is het beter om de cannabismarkt aan een toe te vertrouwen, en niet aan maffiosi of multinationals.
        Ah, ja, want niet-commerciele organisaties hebben geld en middelen en kennis en economische druk om te volksgezondheid in de gaten te houden.. Ik keer het eens om: als mijn pharmaceut een verkeerde pil draait, dan gaan er 2 mensen het gevang in en komt er een boete voor de geleden schade die geijkt wordt aan de jaarwinst van het bedrijf: enkele tot tientallen miljoenen.
        Als een cannabisclub de regels overtreedt en er gaan mensen dood, dan sluiten ze de club en beginnen ze onder een nieuwe naam.

        Een Cannabis Social Club heeft rechtstreeks contact met cannabisgebruikers en is daarom een geschikte plaats om objectieve en betrouwbare informatie te verspreiden op het vlak van preventie en risicobeperking.
        Objectief.. In een cannabis social club.. Da's zoiets als alcoholisme bespreken bij de lokale bierproeverij.

        Mijn ervaring is dat ik met twee-vijf planten een kilo naar binnen kan trekken. Dat is 3 gram per dag. Ik kan in mijn eentje makkelijk 100-400 planten onderhouden, genoeg voor een club van 80 personen. Misschien wel meer als het een fulltime baan is. De winst aan werkgelegenheid is dan 1. De bestrijding van cannabis kost meer mankracht dan 1 persoon.

        Ik vind het coffeeshop model niet fraai, maar een social club vind ik nog minder fraai.
        Ik blijf verder bij mijn standpunt: handel & verkoop verbieden, bezit van vijf planten en de oogst daarvan volledig legaliseren voor personen boven de 18.
        Als wiet zo gewoon wordt als het hebben van klavertjes of paardenbloemen, dan schakel je criminelen uit; niemand gaat moorden of roven om iets wat zo veel waard is als een kopje kamillethee. Coffeeshops dicht = direct effect op de illegale kwekerijen, en als iedereen voor zichzelf een plantje of vijf kan zetten dan loont het ook niet om op straat te gaan handelen. Ja, er zal een verschuiving naar het buitenland plaatsvinden, dat is precies de bedoeling: niet meer ons probleem en de afzetmarkt is ook in het buitenland, dus dan kunnen ze daar lekker doorgaan met bestrijden.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #6
          Legaliseren, keurmerk erop en klaar zijn we.

          Comment

          Bezig...
          X