Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietproef loopt lekker. (not)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietproef loopt lekker. (not)

    Korting op 420shop
    Tja, zoals wij al wel hadden verwacht. De wietproef is nog lang geen succes te noemen. Volgens mij zitten we nu 1,5 jaar over de eerste deadline heen?

    klik


    Bron: NOS
    Last edited by Silas; 18 July 2021, 02:03.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    Ik had anders zoveel vertrouwen in die kweker met het roze petje!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #3
      Hoezo hash!?

      Comment


      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Ja, bij pijnbomen (dennen) ontstaat ook een hars. Weet alleen niet of je er stoned van wordt.

      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Nooit geweten ook dat pijnboompitten van Dennen komen. Dacht serieus dat het een tropisch iets was ghehe.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Familie van de dennen vermoed ik.

      #4
      Pinus (dennen) en Picea (sparren) zijn wezenlijk verschillend.
      De pijnboom (pine tree) is pinus pinea, de mediterrane den. Doet het ook goed in NL maar de vruchten ontwikkelen niet heel lekker en ze hebben vaak last van larven. Dennen hebben kenmerkend vaak meerdere naalden per flubje (in nederland vaak 2 naalden, de Pinus sylvestris en P. nigra komen hier van nature voor.. De grofste van de twee is de nigra, niet de grove den want dat is sylvestris), sparren hebben maar een naald per stuk. In Nederland kennen we geen aparte naam voor sparren die geen spar zijn - erg belangrijk want sparrenthee (rijk aan vitamine C en best voedzaam!) zetten van een hemlock of taxus is dodelijk. We hebben ook niet veel namen voor coniferen die buiten de boot vallen zoals de larix en het eenzame overblijfsel van de oertijd: ginkgo biloba (strict genomen een conifeer, maar de laatste in zijn soort die al een paar miljoen jaar geen familie meer heeft, wel weer magische krachten die tegen geheugenverlies werken en zaad wat stinkt naar rotte boter).

      Beide families sparren en dennen behoren tot de coniferen en alle coniferen maken terpenen die we ook in wiet (en jenever, en verf, enzovoorts) terug vinden. Maar zij maken ze in hun sapstroom als afweer tegen insecten en als antivries en wiet maakt het in de toppen en de bladeren.
      Terpentijn is een brouwsel van dennen of sparrenhars, waar terpenen hun naam weer vandaan hebben. Terpenen zijn ook gevonden in citrusvruchten en andere dingen die 'scherpfris' (of engels: Zesty) ruiken.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ginkgo biloba schijnt niet door de breinbloedbarrierre te kunnen, en helpt dus ook niet bij geheugenverlies en andere dingen in ut hoofd.

      • Sensonic
        Sensonic commented
        Editing a comment
        Heerlijk informatief dit... Dankzij LR2 zijn we weer allemaal mee...

      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Heerlijk ophalen van herinneren. Ik heb dit precies zo geleerd tijdens het vak Plantenkennis. Alleen ben ik in de loop der jaren veel info kwijt geraakt. Ik weet nog tijdens het examen dat we zo'n 5000 planten moesten kennen in 4 jaar tijd leren. Maarja dan weet je ook wat....:-

      #5
      Heb in een korte tijd best veel opgestoken hier! Als ik nu nog leer hoe ik die Ginkgo Biloba olie/boter/thee/poeder maak, onthoud ik het misschien ook nog

      Comment


        #6
        Weer iets nieuws haha

        Comment


          #7
          Ginkgo biloba schijnt niet door de breinbloedbarrierre te kunnen, en helpt dus ook niet bij geheugenverlies en andere dingen in ut hoofd.
          Inderdaad! Maar hebben we er rekening mee gehouden dat andere cellen de stoffen daaruit kunnen gebruiken en omzetten naar spul wat wel bruikbaar is?

          Sommige medicijnen leunen precies op dat principe; in zuivere vorm doen ze niks, maar omdat ze in het verteringsstelsen worden omgezet naar werkzame stof, kunnen ze alsnog een positief effect hebben.
          Kan ook zijn dat het helemaal niets doet hoor, die ginkgo! Ik vind het wel toffe planten.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #8
            Ginkgo is zoals je zei een conifeer en valt dan weer in de categorie bomen. met het woord planten omschrijf je alle planten.
            Niet elke conifeer is een boom dat is ook weer waar. Daar zijn ook weer regels voor.

            Ik ben het met je eens dat het een prachtige coniferen zijn en ik toevallig in het bezit van ben.
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment

            Bezig...
            X