Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

    @Bernie: Iedere dronken automobilist denk dat hij perfect rijdt. Da's een probleem met sommige drugs: Ze vertekenen je zelfbeeld. Met hasj is dat (voor de meeste blowers) anders, maar toch: Beoordeel nooit zelf hoe goed je rijdt (of hoe sexy, stoer of intelligent je bent). Laat dat aan een ander over; een ander ziet een stuk scherper.

    Overigens zou ik zonder meer bij je in de auto stappen.

    Comment


      #32
      Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

      @Blani: Ik zou ook graag weten met hoeveel wiet dat overeenkomt

      Even een poging wagen, wel narekenen want het is erg lang geleden dat ik met het metrieke stelsel moest werken.

      Een joint waarin een halve gram wiet met een THC percentage van 20 bevat 0,1 gram THC. Bij het roken komt hiervan ongeveer de helft in je bloedbaan terecht (aanname: een deel van de rook adem je niet in en van de ingeademde rook komt niet alle THC in de bloedbaan terecht, omdat de rook ook wordt uitgeademd). Dus van een joint komt er 0.05 gram THC in je bloedbaan.
      Dat komt overeen met 50.000 microgram.
      De gemiddelde hoeveelheid bloed in liters bedraagt bij een mens 1/13 deel van het lichaamsgewicht: dus iemand van 65 kilo heeft 5 liter bloed, wat overeenkomt met 5.000.000.000 microgram. (aanname: het soortelijk gewicht van bloed is ongeveer 1)

      Het roken van een joint resulteert in 100.000 microgram per liter bloed (5.000.000.000 gedeeld door 50.000).


      Wel narekenen, want 1 of 2 nullen vergissing verandert de uitkomst met het 10- of 100-voudige. (0.05 * 10-6) / (5 * 10-9) = 10 (5) Klopt dat?

      Vervolgens kom je toe aan de tweede vraag: hoe lang moet je wachten na het roken van zo'n joint om weer "veilig" te kunnen autorijden?. Het effect van een joint is na zo'n 3 tot 4 uur uitgewerkt. Alleen hoe verloopt het afbraakproces in de tijd? Is dat progressief (oplopend), degressief (aflopend) of lineair (gelijkblijvend)? Ik heb geen flauw idee.
      Last edited by Xtreme; 31 August 2011, 09:19.

      Comment


        #33
        Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

        Ik kom uit op 10.000 microgram per liter - maar ik ben nog maar half wakker. Maar de berekening is veel ingewikkelder ben ik bang. De THC blijft niet in je bloed (gelukkig maar, anders werd je er niet stoned van). Een deel schijnt vlot in je vet te worden opgenomen en heel langzaam weer vrijgegeven. Vooral bij geregelde blowers is dat nog weken later aantoonbaar.

        Of er ondertussen daadwerkelijk op THC wordt getest weet ik niet. Voor zover ik kan vinden wordt alleen getest op afvalstoffen van THC, wat zou betekenen dat je direct na je joint ontsnapt aan de test, en pas als je weer nuchter bent door de mand valt bij een controle.

        Of het verloop van THC en afval in je bloed bij iedereen gelijk is weet ik ook niet. Waarschijnlijk niet; metabolismes kunnen enorm verschillen van persoon tot persoon.

        Hoe dan ook: 300 microgram per liter lijkt me HEEL erg weinig. Volgens mij betekent dat dat ALLE blowers van de weg worden gehaald, niet alleen de daadwerkelijk stonede blowers.

        Comment


          #34
          Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

          Zoals ik al aangaf: een nul verkeerd en je zit er met factor 10 naast.

          Comment


            #35
            Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

            Voor hetzelfde geld zit ik er naast - ik ben nog steeds maar half wakker. Ik hoef pas om 19.00 uur echt wakker te zijn vandaag.

            Comment


              #36
              Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Dat komt overeen met 50.000 microgram.
              De gemiddelde hoeveelheid bloed in liters bedraagt bij een mens 1/13 deel van het lichaamsgewicht: dus iemand van 65 kilo heeft 5 liter bloed, wat overeenkomt met 5.000.000.000 microgram. (aanname: het soortelijk gewicht van bloed is ongeveer 1)

              Comment


                #37

                Comment


                  #38
                  Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                  Best leuk die waardes, maar als ze dit in voeren, kun je niet eens meer stoned op het trottoir lopen. Dit is een deel vd weg, dus neem je deel aan het verkeer, en mogen ze je rijbewijs afpakken.

                  Hoe moet ik dan bootschapen doen?, zeker eerst ff 3weken wachten tot de THC uit mijn bloed is lol.

                  Grtz.

                  Comment


                    #39
                    Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                    Hoe je boodschappen moet doen? Wat de regering betreft moet je gewoon stoppen met blowen. Doe je dat niet, dan doe je maar geen boodschappen en kom je maar om van de honger. Eigen schuld: Moet je je maar aan de regels houden. Hun regels.

                    Comment


                      #40
                      Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                      Lol ok, hoe moet ik dan mijn aceptgiro's in de briefenbus deponeren, om mijn belasting te betalen?
                      Of word ik dan verplicht om het op de pc te doen.....

                      Grtz.

                      Comment


                        #41
                        Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Poffertjesporem View Post
                        Best leuk die waardes, maar als ze dit in voeren, kun je niet eens meer stoned op het trottoir lopen. Dit is een deel vd weg, dus neem je deel aan het verkeer, en mogen ze je rijbewijs afpakken.
                        is dat echt zo ? =s

                        Comment


                          #42
                          Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                          De regering houdt zich niet bezig met futiliteiten als de werkelijkheid. Of je de mogelijkheid hebt om te betalen is niet interessant. Als je maar betaalt!

                          Ik zit in dat schuitje wat betreft arbeidsongeschiktheid. Een paar jaar geleden waren er teveel arbeidsongeschikten - dus hebben ze de regels aangepast. Hopla, probleem opgelost! Of al die invaliden, zieken en zwaar depressieven ooit werkelijk kunnen werken (of ooit aangenomen worden) is bijzaak. Ze zijn niet meer arbeidsongeschikt, en daar ging het om.

                          Ik ben benieuwd wanneer ze wettelijk de zwaartekracht gaan afschaffen - of gaan verbieden om de zwaartekracht te gebruiken zonder officiele vergunning.

                          Comment


                            #43
                            Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                            Ik zit in dat schuitje wat betreft arbeidsongeschiktheid. Een paar jaar geleden waren er teveel arbeidsongeschikten - dus hebben ze de regels aangepast. Hopla, probleem opgelost! Of al die invaliden, zieken en zwaar depressieven ooit werkelijk kunnen werken (of ooit aangenomen worden) is bijzaak. Ze zijn niet meer arbeidsongeschikt, en daar ging het om.
                            Same here, ik ben maar 73,78% afgekeurd, maar moet wel 20uur per week werken......

                            Dan maar geen geld zucht....(bijstand).

                            Grtz.

                            Comment


                              #44
                              Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                              73.78% ??? Dat moet een verdomd zorgvuldig onderzoek geweest zijn, om zo nauwkeurig te kunnen bepalen! Heeft het ze meer dan 5 minuten gekost?

                              Comment


                                #45
                                Re: Belg vaakst onder invloed bij ongevallen

                                Ze kijken hoeveel Euro's je er op achter uit gaat:

                                Eerst kijken ze naar je resterende verdiencapaciteit, in mijn geval b.v. medewerker tuinbouw (9,91 euro per uur).
                                Omdat ik gedwongen word om 20 uur per week te werken (normaal 40), is er een reductiefactor: 9.91 x 0.49 = 4.86 euro per uur

                                Mate van arbeidsongeschiktheid:

                                (Oorspronkelijke uur loon - resterende verdiencapaciteit) delen door oorpronkelijke uur loon x 100% = arbeidsongeschiktheid
                                ( 18.52 - 4.86 ) delen door 18.52 x 100% = 73.78%

                                Wat dit met mijn gezondheid te maken heeft weet ik niet.......maar als ik 3,5 uur per dag had moeten werken, dan had ik nu volledig afgekeurd geweest (kan er op een goeie dag net 2 uur aan).

                                Grtz.

                                Comment

                                Bezig...
                                X