Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

    Korting op 420shop
    Last edited by Renhaze; 5 October 2011, 20:45.

    #2
    Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

    Heb het ook op het nieuws gezien, waar gaat het naartoe met dit land.
    Wat me wel opviel is dat ze het op het nieuws hadden over Joints met een thc van boven de 15%.
    Ik denk niet dat ze zich hier aan kunnen houden.
    "Pardon meneer, we volgen u al een tijdje en aan de dichtheid van de rook en de kleur van de joint te zien kunnen we zeggen dat u minstens gemiddeld 4% boven het toegestane aantal uit komt. Als u me even naar de auto wilt volgen kunt u de camerabeelden terugzien."

    Comment


      #3
      Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

      Dit gaat dus duidelijk nooit werken. Gaan ze het nu werkelijk uitvoeren?!
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #4
        Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

        Sterke joint is straks een harddrug



        Sterke wiet en hasj worden harddrugs. Het gaat om cannabis waarin meer dan 15 procent van de werkzame stof THC zit. Dat betekent dat deze middelen niet meer in een coffeeshop over de toonbank mogen gaan. Dat voorstel staat vrijdag op de agenda van de ministerraad.

        Dat bevestigen ingewijden vandaag naar aanleiding van een bericht van RTL Nieuws. Een commissie adviseerde eerder om sterke cannabis niet meer te gedogen.

        Het THC-gehalte van nederwiet, dat goed is voor bijna driekwart van de verkoop, ligt nu tussen de 15 en 18 procent. De risico's op verslaving en psychotische stoornissen wordt dan te hoog, vond de commissie.

        ************************************************** ************************************************** ******************************************
        hoe willen ze zowat kontrolleren?

        en wat een bullshit over verslaving enz HET ZIT GEWOON TUSSEN JE OREN
        ben vaak genoeg voor een tijdje gestopt zonder problemen, en dan rook ik al 20jaar.
        Last edited by Vadertje; 5 October 2011, 22:51.
        sigpic

        Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
        Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

        Comment


          #5
          Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

          dat gaat niet lukken dan moeten ze al de coffeeschop gaan controleren als het daar al niet te hoog is

          Comment


            #6
            http://nos.nl/video/250846-ministers...e-bedankt.html

            Comment


              #7
              Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

              Absurd allemaal, dus een wietje met 20 procent mag je geen jointje van roken maar als je er dan 3 achter mekaar rookt met 15 procent thc?
              Waar zit de logica...Je rookt toch om een bepaald gevoel te bekomen,en bij straffere wiet moet je minder gebruiken en bij slappere wiet meer,
              dus wat is het verschil?En waar zit het nut van zo'n maatregel?

              Comment


                #8
                Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                "Zie ze lopen" zei Kamagurka. "De enige groente op twee benen: De Mens. Vier miljard jaar evolutie en dat is het resultaat. Van tijdverspilling gesproken."

                Comment


                  #9
                  Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                  voorspel...eerst draagvlak en dan afdwingbaar verbod op 3/4 van de handel.

                  waanzin eigenlijk, past wel bij een algemeen verbod op regen(omdat het nat is).
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                    koffieshops dicht ,growshop dicht,en straat en bezorg dealertjes met nieuwe auto,sdenk dat de ze zich erg verkijken op de straat handel.en als ze dan nog wat centen op de sigaretten gooien,kan er wel eens extreem gehosselt gaan worden,geld ook voor sterke drank<er is natuurlijk een omslagpunt>.dan zal haast niemand meer sterke drank,sigaretten,en softdrugs legaalkopen.en rap zal de illegale merk kleding volgen,want je moet toch wat met je winst doen.en over 5 jaar verschijnt het boek;van straat dealer tot miljonair.hebben ze nog wel zoveel plek in de gevangenis eigenlijk?

                    Comment


                      #11
                      Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                      Ik kreeg bijna een hartverzakking toen ik dit nieuws hoorde. Waar komt dit in 1 keer vandaan. Ik wist niet dat het politiek al zover was.

                      Nu de praktijk: THC gehalte kan alleen exact worden vast gesteld door een laboratorium. Daarom gaat dit nooit werken in de praktijk.

                      En wat moeten we dan tegen onze meisjes zeggen:"He meissie, als je bij 15% THC zit meldt je dat dan even want dan moet ik je kappen van de regering!" Zegt het meissie:"Maar ik heb nog zeker 4% te gaan en ben nog lang niet klaar..."

                      Ik meende ook te weten dat THC nooit als een hard-drugs kan worden beschouwd ivm de chemische srtuctuur (uitgezonderd Hasjolie).
                      Veel gestelde vragen over het forum
                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL
                      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                      Comment


                        #12
                        Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                        Interessante discussie, al vraag ik me ook af wat de haalbaarheid van het plan is (in termen van controleerbaarheid). Bovendien: Wanneer het wel uitgevoerd wordt, wordt hiermee alleen maar meer illegaliteit uitgelokt. Waardoor de kwaliteit al helemaal niet meer te controleren/waarborgen is.

                        Comment


                          #13
                          Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                          Ik heb een poosje gewerkt in de chemische instructie, onder andere bij Akzo-chloor in de botlek. Die fabriek had een vergelijkbaar probleem: Er mocht maar een bepaald percentage chloor uit de schoorsteen komen. Dus wat deden ze, als het percentage te hoog werd? Stoom bijspuiten. In de schoorsteen zat een chloor-sensor die automatisch de stoomklep regelde.

                          Wat kunnen wij daarvan leren? Dat je onder de 15% kunt blijven door je wiet niet schoon te maken. Laat het blad en de stelen eraan zitten tot het moment dat je het oprookt. (Je kan natuurlijk ook verzwaren met lood of glas, maar laten we dat maar aan de broodkwekers overlaten.)

                          Comment


                            #14
                            Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                            De 'controleerbaarheid' is makkelijk natuurlijk.
                            Men lope een shop in, bestelle een gram wiet, en onderzoek of het thc gehalte >15% is.
                            Zo ja: Sluit shop.

                            Het wordt een probleem van de shop, dus ik snap niet dat die zo blij zijn met deze maatregel.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                              de dag van legalisering in nederland..

                              ik persoonlijk ben van mening dat we het niet verder redden hier dan de vezelplant, oftewel vezelhennep genaamd.
                              ook ben ik van mening, dat dit kabinet, alweer teveel zich op cannabis stort.inplaats van echte regerinszaken.
                              stafford

                              Comment

                              Bezig...
                              X