Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

    Korting op 420shop
    ga vanmiddag met een maatje naar amsterdam,beetje rond hangen daar enen de mensen daar informeren over woeker en over de eerste persoon die daar tegen protesteerde<we weten allemaal wat dat voor goeds opgeleverd heeft>dus wie heeft vanmiddag ook tyd en zin?

    #2
    Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

    2 december @ brussel

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

        het gaat om de woeker rente.dat is een gezwel wat nu al bijna niet te stoppen is.de grieken betalen nu op de vrije markt bijna 19% op een 10 jaarlijkse lening.dat is na 5 jaar pure winst voor de uitlener.wij krijgen ook geld van de grieken,maar als het zo doorgaat kunnen ze dat nooit niet betalen.vroeger konden landen hun munt devalueren,daarom bestaat nu de kans dat ze de euro als geheel laten devalueren,je spaargeld verliest dan heel snel zijn waarde,want dan zetten ze de geldpersen aan.onze mr president heeft geschiedenis gestudeerd en weet heel goed hoe dit af kan lopen,maar doet niks of weinig.hij moet ballen tonen,en een stuk grond op ijsland ruilen tegen de schuld die ze aan ons hebben,zodat we daar water stof kunnen gaan maken dat is pas voc gebeuren.ze leveren nu al stroom aan andere landen kunnen wij ook wel bij.

        Comment


          #5
          Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

          extreme: duidelijk geleuter van iemand die volges mij heel hard bij de 1% aanleunt
          mss beter deze topic linkslaten...
          Ik wer soms 68 uur per week (toch minstens eveveel als de gemiddelde minister) en verdien nog geen 10e van hetgeen een minister verdient.. een minister die bezig is met MIJN land naar de klote te helpen, en eens naar de klote zal hij wel in monaco gaan wonen
          Onze maatschappij klopt VAN GEEN KANTEN maar dat ziet een dikke nekkerige 1%-er natuurlijk niet
          kwil je zulke praat wel is horen verkopen aan de voedselbedeling!!
          normaal waardeer ik je post's enorm maar met deze heb je echt heel veel mensen beledigt!

          Comment


            #6
            Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

            langer werken om het zelf ook wat beter te krijgen?net als in china zeker

            ---------- Post added at 12:28 ---------- Previous post was at 12:25 ----------

            kapitalisme is roofbouw op de natuur,en als die uitgeput raakt op de mens.de rest wat de economen je willen wijsmaken is gelul.

            Comment


              #7
              Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

              Babylon WILL burn

              PS wij vechten voor onze waterrekening en een treinabbo te kunnen betalen, om niet men burolade te moeten leeghalen voor een pakkie pampertjes...
              NIET om ook in een dikke beemer rond te rijden of 3* te gaan eten..

              en hoe leg je je stelling uit aan iemand die economisch werkloos is omdat er 2 fabrieken sloten door de te hoge belastingen? en waarom zijn die hoge belastingen nodig?
              Om rijke mensen die met hun eigen lotto (aandelen) geld verliezen terug te betalen (arco), om onze minister president op reis te laten gaan met zen maitresse? Om ELKE DAG 2000 BIJKOMENDE asielzoekers op te vangen (das dan enkel belgie eh)
              denk zelf is na extreme... als de verpouverde buurt achter jou chique villawijk nog niemand zen brood kan betalen, in wies keuken gaan ze staan om het te komen halen? die van jou of die van je buurman hoor... en als jij dan een persoon bent die duidelijk zen verachting voor de simpele mens hebt getoond zal er van je keuken niveel overblijven!

              Je probeerd nog steeds de stem van +60% van de maatschappij te onderdrukken en dat hoord zo niet, jij denkt dat je dat recht hebt omdat je ouders je rechtenstudies betaalden? get real, get with life!
              Last edited by smokeykev; 22 November 2011, 11:39.

              Comment


                #8
                Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

                kevin het is nog gekker,de amerikanen bouwen nu hele hogen torens de warme lucht onderin de toren stijgt en levert tijdens het omhoog gaan stroom doordat de lucht lang turbines gaat.

                Comment


                  #9
                  Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

                  Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                  het gaat om de woeker rente.dat is een gezwel wat nu al bijna niet te stoppen is.de grieken betalen nu op de vrije markt bijna 19% op een 10 jaarlijkse lening.dat is na 5 jaar pure winst voor de uitlener.wij krijgen ook geld van de grieken,maar als het zo doorgaat kunnen ze dat nooit niet betalen.vroeger konden landen hun munt devalueren,daarom bestaat nu de kans dat ze de euro als geheel laten devalueren,je spaargeld verliest dan heel snel zijn waarde,want dan zetten ze de geldpersen aan.onze mr president heeft geschiedenis gestudeerd en weet heel goed hoe dit af kan lopen,maar doet niks of weinig.hij moet ballen tonen,en een stuk grond op ijsland ruilen tegen de schuld die ze aan ons hebben,zodat we daar water stof kunnen gaan maken dat is pas voc gebeuren.ze leveren nu al stroom aan andere landen kunnen wij ook wel bij.
                  Rente is opgebouwd uit meerdere elementen. Primair is rente niet meer of minder dan een vergoeding voor de tijd die je geld uitleent. Bij risicovolle leningen wordt de rente verhoogd met een risico opslag. En dat een Griekse staatslening risicovol is is zonneklaar. Dat heeft dus niet met woekeren te maken, maar is een premie voor het risico dat de hoofdsom van de lening niet of slechts gedeeltelijk wordt terugbetaald. Bovendien vragen de uitleners van het geld niet om die hoge rente: de Grieken willen en moeten geld lenen: alleen om die lening te plaatsen moeten ze een rente bieden die marktconform is. En een marktconforme rente voor de Grieken bestaat nu eenmaal grotendeels uit de vergoeding voor het te belopen risico.
                  Het systeem zit vrij ingewikkeld in elkaar. De huidige marktrente in Nederland op staatsleningen varieert tussen de 2,5 en 3 %. Dus de staat kan relatief goedkoop lenen. De pensioenfondsen maakten vroeger een rendement van dik boven de 4 %: dus duidelijk hoger dan de rekenrente van 4 % waarmee pensioenverplichtingen werden gewaardeerd. Het toekomstig rendement van 2,5 % heeft ook zijn uitwerking op de pensioenverplichtingen. De contante waarde van de toekomstige periodieke schuldplichtigheid is dus veel hoger met als gevolg dat de dekkingsgraad dramatisch is gedaald.
                  Maar ik denk niet dat dit soort zaken tot de geestelijke bagage behoort van de gemiddelde occupy deelnemer.

                  ---------- Post added at 12:50 ---------- Previous post was at 12:43 ----------

                  @eefenkevin jij denkt dat je dat recht hebt omdat je ouders je rechtenstudies betaalden? get real, get with life!
                  Op 16 jarige leeftijd heb ik het ouderlijk huis verlaten en met soms smerig werk -classificeren van schepen, het bekleden van pijpen met blauwe asbest- in mijn levensonderhoud voorzien en mijn studie betaald. Maar ik had natuurlijk ook zielig kunnen doen en klagen dat mijn medestudenten konden feesten en lid van OLOF waren, omdat die wel rijke ouders hadden. In plaats daarvan heb ik mijn best gedaan om "summa cum" af te studeren. Een zielenpoot wekt nu eenmaal weerzin op en komt vaak niet verder in de maatschappij dan klagen over zijn toestand en afgunstig zijn op anderen die wel hun kansen hebben aangegrepen. En dat je geld bijeen moet schrapen voor een pak pampers? Moet ik dat zielig vinden? Blijkens eerdere topics koop je regelmatig wiet in de shops. Het is nu eenmaal zo dat je je geld maar een keer kan uitgeven, dat geldt ook voor mij. Dus als je liever je muntjes uitgeeft aan wiet in plaats van zoiets noodzakelijks als pampers: dat moet je zelf weten, maar dan niet klagen dat de pampers duur zijn. En deze mening heeft niks met verachting voor mijn simpele medemens te maken: er zijn genoeg eenvoudige mensen waarvoor ik respect heb. Maar die klagen niet en weten prioriteit te stellen aan hun bestedingen. Eerst het noodzakelijke (bijv. pampers) en daarna pas de leuke dingen (bijv. wiet)
                  Last edited by Xtreme; 22 November 2011, 13:51.

                  Comment


                    #10
                    Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door eefenkevin View Post
                    !

                    Je probeerd nog steeds de stem van +60% van de maatschappij te onderdrukken en dat hoord zo niet, jij denkt dat je dat recht hebt omdat je ouders je rechtenstudies betaalden? get real, get with life!
                    Stel dat uw ouders studies hadden betaald aan den unif, denk je dan dat je nu stond waar hij staat? Ik haal uit uw berichten fouten die ze in het middelbaar al niet meer maken. Dus ja, wat wil je dan eigenlijk? Dat diploma op papier, zonder er iets voor hoeven te doen?
                    En dan lees je dat ie der zelf voor gewerkt heeft. Dus steek die hand maar in eigen boezem ipv een zwart schaap te zoeken.

                    Comment


                      #11
                      Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

                      extreme respect!heb ook me asbest diploma,de eerste klus moest ik met een ex vluchteling in een tent,me filter was te klein heel me bek blauwdaarna nog 3 weken in de buitenlucht gesaneerd,en in de douche ruimte was geeneens water.dat zijn dus de uitwassen van het kapitalisme,bezuinigen op juist materiaal.daarna de juiste persoon tegen gekomen,die mijn maffe kijk op het leven wel wist te waarderen,en jaren lol gehad met het importeren van allerlij prullen en andere zooi.vooral de kerst was een gekkenhuis

                      ---------- Post added at 13:19 ---------- Previous post was at 13:16 ----------

                      marktconforme rente is woeker,omdat ze elk ogenblik de geldpersen kunnen aanzetten.

                      Comment


                        #12
                        Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

                        Filters kenden we destijds niet. Aangezien het meer dan 40 jaar geleden is dat ik met die rommel werkte hoef ik me geen zorgen meer te maken over asbestose. En scheepsruimen, waarin ingedikt vruchtensap in bulk was vervoerd, met stoom reinigen was niet leuk.

                        Comment


                          #13
                          Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

                          het gaat er mij niet om dat iemand rijk is, het gaat erom dat we worden bestolen door de multinationals/bankiers/overheid.

                          De wins die de bank maakt, word uiteindelijk door ons betaald (de belasting betaler), lul dit maar een recht, wand in mijn ogen is dit oplichting


                          Grtz.

                          Comment


                            #14
                            Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

                            Ik voel me niet bestolen door bankiers;
                            ik voel me niet bestolen door multinationals;
                            ik voel me wel bestolen door de overheid door de weerzinwekkend hoge belastingtarieven. Ik behoor dan weliswaar niet tot de 1 % allerrijksten, maar wel tot de groep van 20 % van de mensen die voor 80 % van de belastinginkomsten zorgt. Moet het toptarief nog hoger zijn dan 52 % (en daar hoef je in Nederland echt niet heel veel voor te verdienen). Bovendien, wij hebben een huishoudelijke hulp voor 20 uur in de week. Die verdient op haar beurt ook weer aan ons en nog wit ook.

                            Comment


                              #15
                              Re: Occupy Amsterdam wie gaat er mee dan?

                              mijn excuses in da geval extreme!
                              je post kwam in tegenstelling tot je vorige nogal ononderbouwd over iets wat we van jou ook wer ni gewoon zijn..
                              Wij hebben gewoon het gevoel dat zelfs ondanks onze moeite we niet verderkomen terwijl dat vroeger duidelijk wel kon (bewijs.. jou verhaal)
                              En dat weedje kopen in de shop gebeurd enkel tijdens de maanden dat er werk is.. is inmiddels al zo'n 4 maand geleden ... maar dat geeft natuurlijk ook weer niet we kunnen zonder of we kweken zelf, kan je natuurlijk zeggen spaar al je geld maar een beetje leven is altijd leuk

                              en @ kweetzelfsniwie.. gaan we nu over schrijffoute kankeren? haha

                              Comment

                              Bezig...
                              X