Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

    Korting op 420shop
    Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken


    23 uur geleden

    bron: redactie


    Uithangbord van koffieshop Cool Running in Maastricht. Foto ANP

    Dat wordt straks nog lachen en gieren met die wietpas. Dat wil zeggen: als we niet gaan brullen van de lol! Want aan de invoering van de clubpas voor koffieshops, door minister Opstelten van Veiligheid en Justitie voorzien per 1 januari aanstaande, zitten een heleboel haken en ogen die bij eerste lezing nogal kolderiek overkomen.
    Een flink aantal van die haken en ogen staan opgesomd in een uitgelekte notitie van het ‘Gemeentelijk overleg drugsaanpak’, de club waarin de zogenaamde koffieshophoudende gemeenten in Limburg, Brabant en Zeeland samenwerken en overleggen.
    De officieel nog vertrouwelijke notitie, het complete stuk vindt u hierU weet meer stuur door








    ---------- Post added at 20:08 ---------- Previous post was at 20:02 ----------

    gedogen kan niet meeren hoe komt dat?omdat ze nu een koffieshop met leden willen!wiet roken wordt ook maar gedoogt,met de clubpas zou je er recht op hebben,daar hadden ze niet over nagedachtals een nederlader recht heeft op het roken van wiet,dan is het niet gedoogt meer,maar in een klap legaalik zag dit al aankomen,maar daar hoef je ook niet zo bijzonder slim voor te zijn.wat een gekke daar
    Last edited by ceBep; 5 December 2011, 20:02. Reden: topic opgeschoond

    #2
    Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

    Yes Legalize It !

    Comment


      #3
      Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

      ze verzinnen elke keer wat nieuws, en na een poosje komen ze er achter dat andere wetten het praktisch verbieden. hier ook zo dus..
      ze snappen toch ook wel dat ze flink wat geld weghalen uit nederland. als die wietpas echt word doorgedrukt, krijgen we ook een stuk minder binnen
      van toerisme e.d Ik denk dat het grotere gevolgen heeft dan ze denken.

      gewoon legaliseren dus

      Comment


        #4
        Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

        Tumble: gedogen kan niet meer: dat is een standpunt, welke argumenten liggen daar aan ten grondslag?
        en hoe komt dat? Dit antwoord wordt ontleend aan het door jouw ingenomen niet beargumenteerd standpunt.
        omdat ze nu een koffieshop met leden willen:
        een coffeeshop heeft klanten, een vereniging of stichting heeft leden.
        wiet roken wordt ook maar gedoogt: het voorhanden hebben van gebruikershoeveelheden word gedoogd.
        met de clubpas zou je er recht op hebben: met een clubpas ben je gerechtigd om een koopovereenkomst aan te gaan met de vereniging of stichting met als voorwerp van de overeenkomst een bepaalde hoeveelheid wiet
        daar hadden ze niet over nagedacht daarover kan ik geen genuanceerd oordeel geven: ik kan immers niet onder de hersenpan van de wetgever kijken.

        als een nederlader recht heeft op het roken van wiet,dan is het niet gedoogt meer,maar in een klap legaalik zag dit al aankomen,maar daar hoef je ook niet zo bijzonder slim voor te zijn.wat een gekke daar

        Verder zal ik me maar van commentaar onthouden, je vindt je kennelijk slim. Wie ben ik omdat te weerspreken?

        Een nieuwe zee-advocaat op het forum? Wat een blijdschap verschaft het me dat ik slechts verstand heb van belastingrecht. Van de rest heb ik geen kaas gegeten en wil er trouwens geen kaas van eten. Dan had ik immers een andere discipline moeten kiezen.
        Last edited by Xtreme; 6 December 2011, 12:07.

        Comment


          #5
          Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

          Tja sluit me bij extreme aan
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

            Bella, even off-topic, ik vind je lief!

            Comment


              #7
              Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

              Belachelijk toch hoe kortzichtig de overheid is.

              In tijden van crisis nog meer dingen verbieden. Terwijl de meeste mensen nog net hun hoofd boven water kunnen houden.
              Zo zorg je wel dat er een crisis komt inderdaad.

              Wietpas is vragen om problemen. Zorg voor legale toelevering van coffeeshops. Dan heb je ook minder zwart circuit eromheen. Door de wietpas wordt het zwarte circuit weer groter.
              Misschien dan weer een extra reden dat ze het helemaal verbieden. Zo oliedom.

              Comment


                #8
                Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

                extreme,om een koffieshop te beginnen moet je van goede huizen komen,je word aan alle kanten tegen gewerkt,het is bijna onmogelijk.nu met die nieuwe wietpas,zullen meer ondernemers hier brood in zien,omdat er minder tegenwerking is,want het is iets nieuws!als iets nieuw is dan,is de tegenwerking nog niet klaar.een nieuw te openen cannabis gebruikers club zonder winst oogmerk,en die alleen maar gifvrije,dus niet verzwaarde,en onbespoten bio wiet wil gaan verkopen.zal volgend jaar niet alleen gedoogt gaan worden,maar ook legaal worden.de huidige koffieshop houders zijn nu te veel verweven met de criminaliteit,volgens justitie!.menig koffieshop houder is nu bang dat justitie,al hun winst van de afgelopen jaren,zal gaan terug vorderen!want een rechter heeft al beslist dat je niet meer dan 500 gram per dag mag verkopen.ze willen nu heel veel geld terug vorderen van de eigenaar van koffieshop checkpoint.mocht deze het hoger beroep verliezen,dan zijn alle koffieshop houders het bokje.groeten van een landrot

                Comment


                  #9
                  Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

                  Beste tumble trimmert: volgens mij is het in een discussie een kwestie van "hoor en wederhoor". Ik ga in op je argumenten, maar voor zover mijn beperkte geestelijke bereik daar in voorziet ga je daar niet op in. Je betoog is prachtig, maar je blijft in gebreke om in te aan op mijn argumenten. Zo gaan we toch niet met elkaar om?

                  Comment


                    #10
                    Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

                    beste extreme,gedogen kan niet meer,omdat het gedoogbeleid op de schop gaat.in de plaats daarvan komen cannabis clubs.in Spanje is dit al een tijd aan de gang.om nu ervoor te zorgen dat deze club,s weer te groot worden,mogen ze maar een beperkt aantal leden hebben.door het beperkte aantal leden,zal de omzet gaan dalen per club<voorheen koffie schop>.hierdoor zullen oude koffie schop houders er al snel het bijltje bij neergooien,want de meeste zitten in duren,koop of huurpanden.het is dan gewoon weg niet meer rendabel voor hun,dan kunnen ze beter het pand verkopen.op het moment dat ze toch willen verhuizen naar minder dure locaties,mogen andere nieuwe spelers op de markt ook instappen,want de gedoog vergunningen zijn alle locatie gebonden.en ja die nieuwe spelers mogen ook stichtingen ,verenigingen zijn.en ja als die zonder winst oog merk zijn ,dan word de wiet daar goedkoper en schoner.en door het besloten karakter van deze club,s mag je daar gewoon de tijd van dure afhaal loketten zijn dan snel voorbij.en ja met een Nederlandse nationaliteit heb je het recht om van zo,n club lid te worden.natuurlijk zitten hier ook nadelen aan, maar we blijven .ik heb zelf al een keer mee gewerkt aan het oprichten van een sportclub,enkel en alleen maar omdat we toen korting kregen op het huren van ruimte in een sporthal.dit was ook een stichting,en het oprichten ervan was zo gedaan,en kosten niet veel.en beren op de weg zien doen we allemaal,als je maar niet toetert want dan ben je ook het bokje.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

                      Gedogen blijft wel, maar in een andere vorm. Het wordt alleen "schimmiger". Cannabisclubs in verenigings- of stichtingsvorm worden hybride ondernemingen. Zelf zou ik de voorkeur geven aan de stichtingsvorm: het bestuur van een stichting kan namelijk bestaan uit 1 persoon. Die is dan voorzitter, penningmeester en secretaris: dan heb je niet van doen met stemgerechtigde leden, zoals in een vereniging.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

                        juist een vereniging,met leden kan ervoor zorgen dat er op de besloten club avonden<elke avond>gewoon binnen gerookt mag worden.het is geen openbaar gebeuren,dus gewoon blijven dampen totdat de gordijnen bruin kleuren.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

                          Een vereniging, mijn god... Dan moeten er statuten zijn, en een huishoudelijk reglement, en ledenvergaderingen waar alle stonies komen praten over de plaatsing van het dartboard en stemmen over de prijs van de gevulde koeken... Ik moet er niet aan denken. Geef mij maar een lekker commerciele coffeeshop met een eigenaar die dat allemaal regelt, zodat ikzelf zonder gedonder mijn jointje kan kopen en roken.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

                            kwam laatst een ex shophouder tegen,die zei hetzelfde

                            Comment


                              #15
                              Re: Wietpas: uitgelekte nota legt vele vingers op vele zere plekken

                              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                              Een vereniging, mijn god... Dan moeten er statuten zijn, en een huishoudelijk reglement, en ledenvergaderingen waar alle stonies komen praten over de plaatsing van het dartboard en stemmen over de prijs van de gevulde koeken... Ik moet er niet aan denken. Geef mij maar een lekker commerciele coffeeshop met een eigenaar die dat allemaal regelt, zodat ikzelf zonder gedonder mijn jointje kan kopen en roken.
                              Ik zou nog liever de jaarvergadering van de Josti-band voorzitten.

                              Comment

                              Bezig...
                              X