Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Marihuana maakt het verkeer veiliger

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

    Zoek maar op Google, er zijn wel degelijk onderzoeken naar Cannabis en Verkeer geweest....
    Quote:

    Wanneer je de populatie gewonde verkeersdeelnemers vergelijkt met gewone verkeersdeelnemers blijkt dat recent cannabis gebruik de kans om bij een verkeersongeval gewond te raken met een factor 3 verhoogt

    Comment


      #32
      Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

      Bijna alle ongevallen gebeuren nog steeds nuchter, misschien moeten we nuchter rijden verbieden

      Comment


        #33
        Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

        Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
        Wetenschap is niet perfect, maar het is wel veruit het beste (en enige) middel dat we hebben om de feiten te achterhalen.
        Bedankt voor de voorzet; het was een genoegen om 'em even in te koppen.
        Ons kent ons...

        "dus u gelooft dat de aarde 6000jaar oud is..waar komen die fossielen dan vandaan?" -> "die heeft god in de grond gestopt om ons geloof te testen" (dit is echt gezegd, op nationale tv als ik me niet vergis
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #34
          Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

          Dat jij dit onderzoek uit vrije wil als een waarheid wil beschouwen mag.. maar laat een ander dan ook in zijn waarde en ga niet persoonlijk worden.
          Da's een teken van onmacht en je wil opdringen!


          1) Vervaeke, H, Cannabis. In Drugs en alcohol. Gebruik, misbruik en verslaving. Houten 2008
          2) Cuijpers, P., Cannabis, Bohn Stafleu en Van Lochum.

          3) SWOV factsheet: rijden onder invloed van drugs en geneesmiddelen (2011)

          4) Steyver, F. Brookhuis, K. Effecten van lichaamsvreemde stoffen op rijgedrag. VSC 1996
          5) Mathijssen, R. Houwing, S. (2005). Prevalence and relative risk of drink and drug driving in the Netherlands.


          Comment


            #35
            Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

            Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post

            @Beowolf: 100% procent van de Nederlanders is naar school geweest; 90% kent het verschil niet tussen feit en mening, waarvan weer 100% stellig beweert het verschil wel te kennen.
            Voordat je verder uitspraken doet over het onderzoek stel ik voor dat je het leest, dan kunnen we gedetailleerd verder praten over wat er precies wel en niet gezegd wordt. Op het moment ben je blind aan het schieten.
            Ik moet dat onderzoek niet lezen aangezien ik de conclusie ken en dat in mijn ogen bullshit is. lAls je dat al onderzoek kan noemen. Lijkt mij eerder nen thesis te zijn van 2 studenten, zoals iedere student er 1 moet schrijven in zen eindjaar.
            Of moet ik in detail gaan beschrijven wat THC doet met de hersenen? Concentratie en u aan de regels houden, dat maakt verkeer veiliger.

            Comment


              #36
              Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

              Ik beschouw het onderzoek niet als "waarheid". Ik beschouw het als zorgvuldig genoeg om te lezen en niet zonder argumentatie te verwerpen.

              Ik wordt persoonlijk als mensen ongefundeerde meningen blijven herhalen, waarmee ze zonder goede reden mensen willen beboeten, opsluiten, hun auto of hun rijvaardigheid ontnemen. Dat noem ik opdringen.

              Wat betreft Vale's 5 onderzoeken:

              1: Niet online te vinden.

              2: Niet online te vinden. Er is een link van de Jellinga-kliniek die zegt dat bij 3.4% van verkeersslachtoffers cannabis in het bloed werd gevonden. Er wordt niet gezegd hoeveel; er wordt niet gecorrigeerd voor het aantal blowers zonder ongelukken.

              3:


              Da's nou niet echt een eenduidig resultaat...

              Voor cannabis is een licht verhoogd risico gevonden, vergelijkbaar met een BAG (=alcoholpromillage) van 0,1-0,5 promille
              alcohol (1 tot 3 keer verhoogd risico).

              Da's binnen de wettelijke alcohol-limiet. Met een jointje op rij je dus net zo veilig als na 1 glas wijn bij het eten? Volgens dit onderzoek: Ja. Er wordt gesproken van een "matig verhoogd risico". Alcohol (0.1 tot 0.5 promille) wordt eenduidig ingeschaald samen met wiet, zonder genoemde dosis.

              4:
              Robbe (1994) geeft in zijn
              proefschrift aan dat de negatieve effecten van cannabis op het rijgedrag in praktijk-
              experimenten op de echte weg evenwel niet dramatisch zijn, integendeel, en verge-
              leken met de invloed van alcohol zelfs vrij gering. Mogelijk zijn de proefpersonen
              onder invloed van cannabis nog steeds in staat tot zelf-evaluatie. Hoewel het on-
              derzoek dubbelblind werd (en wordt) uitgevoerd waren en zijn de proefpersonen
              altijd ervaren cannabis-gebruikers, die de gevolgen van de cannabis-conditie goed
              bespeuren en dan extra hun best doen om voorzichtig te rijden. Voorzichtigheid is
              mogelijk zelfs een effect van THC: de cannabisgebruikers in de proeven van Rob-
              be onderschatten zelfs de kwaliteit van hun prestatie, terwijl alcoholgebruikers die
              juist overschatten.


              5:
              Comparison of the road and hospital samples showed that serious road
              injuries were especially associated with drug-free BAC-levels 1.3 g/l, with
              combined alcohol and drug use at BAC-levels 0.8 g/l, and with combined
              use of two or more illegal drugs.


              Niks specifieks over wiet, zo ver. Maar verderop:
              With respect to cannabis, the most widely used illegal drug in Dutch and
              probably EU road traffic, the fact that no significantly increased risk was
              found might partly be due to the relatively small hospital sample.


              "No increased risk was found"...

              @Vale: Heb je ook nog een onderzoek dat WEL je standpunt ondersteunt, dat het gebruik van cannabis in het verkeer een onevenredig en onacceptabel risico vormt?

              ---------- Post added at 16:47 ---------- Previous post was at 16:44 ----------

              @Beowulf: "LALALA-de-aarde-is-plat en ik hoef niet naar argumenten te luisteren want ik WEET dat ik gelijk heb."

              Als je je niet wilt verdiepen in het onderzoek, waarom neem je dan deel aan een discussie erover?

              Comment


                #37
                Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                @
                Ik wordt persoonlijk als mensen ongefundeerde meningen blijven herhalen, waarmee ze zonder goede reden mensen willen beboeten, opsluiten, hun auto of hun rijvaardigheid ontnemen. Dat noem ik opdringen.

                Comment


                  #38
                  Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                  @Vale: Kijk eens naar je eigen manier van discussieren. Ik citeer:
                  Dit onderzoek vind ik een lachertje.... verbied of produceer dan geen alcohol meer, heb je ook geen marihuana nodig in het verkeer
                  Onder invloed, van welk middel dan ook, behoor je geen auto te rijden!


                  Zulke onderzoeken hebben geen enkel nut en maken cannabis belachelijk, geen wonder dat er geen groen licht voor wordt gegeven....



                  In mijn laatste post haal ik zorgvuldig de feiten aan, en ga zorgvuldig om met de informatie die je toevoegt. Het enige wat ik onderuit haal is je conclusie. Heb je daar een probleem mee? Kun je gewoon niet tegen je verlies?

                  Comment


                    #39
                    Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                    Comment


                      #40
                      Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                      Ja hoor, Vale. Je bent door je argumenten heen, en dus trek je je terug met een smoes.

                      Comment


                        #41
                        Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                        Ik zal nog een poging doen: dat onderzoek is een vergezocht onrechtstreeks gevolg van legalisering van wiet. Dan nu de rechtstreekse gevolgen van cannabisgebruik: wazig zicht, ataxie, hoger hartritme, geen gevoel voor ruimte en tijd, vertraagde reactietijd, illusies een waanvoorstellingen. Leuk als dat is, hoe kan dat een positieve invloed hebben op het verkeer?
                        En als onrechtstreeks gevolg kan je op dezelfde manier ook 1001 andere argumenten aanhalen die geen steek houden.

                        Comment


                          #42
                          Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                          Nog steeds niet gelezen, Beowulf? Misschien kun je met name je stellingen "onrechtstreeks" en "vergezocht" even toelichten, aan de hand van de feitelijke tekst?

                          Comment


                            #43
                            Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                            Mijn respect wel te verstaan....

                            Comment


                              #44
                              Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                              Nog steeds niet gelezen, Beowulf? Misschien kun je met name je stellingen "onrechtstreeks" en "vergezocht" even toelichten, aan de hand van de feitelijke tekst?
                              Ik denk ook niet dat jij mijn berichten leest, want het enige wat jij hier precies verlangt is dat mensen met u akkoord gaan. Deftige eigen opgebouwde argumentatie heb ik nog steeds niet gelezen. Zal dan straks wel de moeite doen van dien onzin door te skimmen.


                              edit:

                              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                              Anyway: Als de staat zou promoten om wiet te roken in plaats van te zuipen, dan zou de verkeersveiligheid omhoog gaan.

                              Dat zou reden genoeg moeten zijn voor postbus-51 spotjes: "Nog rijden? Geen biertje maar een jointje dan." De "bob" wordt de "blower". Het blijft natuurlijk allebei verboden, maar als je dan echt niet nuchter wilt rijden, neem dan tenminste de juiste drug.

                              Was ik maar aan de macht, dan zou de wereld er heel anders uit zien.
                              Das een letterlijke quote van u. Geloof je dat nu echt dat je ongelukken gaat vermijden door te rijden onder invloed van wiet, met de effecten die ik daar gezet heb? Effecten die wetenschappelijk bewezen zijn. Dan denk ik echt niet dat ik de moeite ga doen van dat onderzoek te lezen.
                              Last edited by beowulf; 11 December 2011, 16:33.

                              Comment


                                #45
                                Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                                Wat het onderzoek zegt (en wat ik zeg in de quote die je bovenhaalt) is dat je beter stoned kan rijden dan dronken. Is dat zo vergezocht?

                                Comment

                                Bezig...
                                X