Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Marihuana maakt het verkeer veiliger

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

    Door die effecten ga je misschien langzamer rijden met als conclusie dat het veiliger is ?
    Ga gewoon nuchter het verkeer in. Dat moet het uitgangspunt zijn lijkt me. Dat is nog veiliger, dus waarom zou je Cannabis aanraden ?
    Je hoort niet in het verkeer thuis als je onder invloed bent van welk middel dan ook.

    Er zitten al genoeg slakken op de linkerbaan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #47
      Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

      @QnQ: Je hoort ook niet op de weg bij mist, regen, duisternis, met een stevige koppijn, een verkoudheid of een jengelend kind op de achterbank.

      Waar trekken we de grens, van wat een "aanvaardbaar" risisco is en wat niet? Het enige wat ik vraag is om die grens te bepalen, en die grens toe te passen voor zowel alcohol, wiet als andere riskante omstandigheden. Een totaal verbod is irreeel en onhaalbaar, voor al die zaken.

      Comment


        #48
        Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

        Hoe moeilijk is het om nuchter te blijven als je met den auto gaat rijden? Sinds wanneer vormt regen of mist een even groot risico als drugs? Ge weet goed genoeg waar die grens ligt.

        Comment


          #49
          Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

          @Beowulf: Cijfers graag over de risico's van wiet versus mist/regen. Weet ik waar de grens ligt? Ja, bij 1 jointje, bij 200 meter zicht en bij slagregen.

          ------ Toevoeging --------------------------------

          Laat ik voor de aardigheid even bevestigen wat jullie steeds zeggen. Ja, je kunt beter nuchter rijden dan stoned. Daar ben ik het mee eens en daar zijn de onderzoeken het mee eens. Daar zul je me niet over horen, hooguit over hoeveel slechter het is om stoned te rijden.

          Het is niet bevordelijk om de wereld op te delen in zwart en wit of goed en slecht. Je mag je best bij dingen afvragen hoe goed of slecht te zijn, en hoeveel beter of slechter dan andere dingen. Dat is alles wat ik vraag: Een beetje nuance.
          Last edited by Blani; 11 December 2011, 17:28.

          Comment


            #50
            Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

            Zou het niet voor een ieder verschillend zijn om te ervaren hoe het is om stoned te zijn? Thuis, na tienen voel ik me in mijn comfort-zone als ik stoned ben. Maar even wandelend voor een boodschap naar de benzinepomp -je zal maar ineens zin in chocolade krijgen, kan ook voorkomen als je stoned bent en je pakt thuis ernaast- dan voel ik me niet op mijn gemak. En in de auto al helemaal niet: dus ik ga niet autorijden onder invloed van cannabis. Iemand anders ervaart dat wellicht anders en rijdt perfect. Iets simpels, zoals gipsplaten vastschroeven lukt me zelfs niet: waar zijn mijn schroeven, waar is mijn schroefboormachine, waar zijn mijn bitjes gebleven? Terwijl je die dingen in je hand houdt of vlak voor je neus staan of liggen. Bij mij werkt het gewoonweg niet, mijn concentratievermogen is compleet weg.

            Comment


              #51
              Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

              Ik kan vrijwel alles stoned, inclusief commercieel computerprogrammeren. Ik zal niet zeggen dat dingen beter gaan of sneller, maar ze worden beslist leuker. Daar heb ik wat tijdverlies voor over.

              Ikzelf voel me ook niet prettig als ik stoned achter het stuur zit. Ik deed het vroeger geregeld, maar de laatste 10 jaar eigenlijk nooit meer. Dronken rijden heb ik nooit gedaan. Ik houd me bij 1 glas als ik moet rijden; 0 glazen als het regent of mist.

              Ik vecht dus ook niet voor mezelf als ik deze discussie voer.

              Waar ik bang voor ben, is voor een zero-tolerance-beleid dat betekent dat je drie dagen niet geblowed mag hebben voor je in de auto stapt. Daar zou je mij mee raken, en honderdduizend anderen. We zouden moeten stoppen met blowen of het risico nemen dat een vrijdagavond-jointje op maandagmorgen niet meer aantoonbaar is, met het risico rijbewijs en daarmee broodwinning te verliezen.

              Als we lekker ongenuanceerd bezig blijven dan is dat wat we krijgen. Dat wil toch niemand hier?

              Comment


                #52
                Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                Het houdt niet op.
                Jaar in jaar uit, op alle forums waar ik ooit rond gehangen heb.

                Steeds is er er wel weer een randfiguur die wil blowen of zuipen achter het stuur en daar een goedmaker bij zoekt.

                Ik zal het nog maar weer eens roepen; als ik, of een van de mijnen in het verkeer overhoop worden gereden door een zuiper of blower en ik kan achterhalen wie de idioot is,
                zal ik er voor zorgen dat er voldoende motivatie wordt aangedragen om het nooit meer te durven.

                Trouwens voor het eerst dat ik predikant genoemd wordt

                Welaan wetenschapper, droom lekker verder.
                En beledig er nog een paar, misschien krijg je daardoor nog eens gelijk.

                Alaaf, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #53
                  Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                  Ik ga maar even uit een persoonlijk vaatje tappen hier, niks feitelijkheden of gericht en correct uitgevoerd onderzoek, gewoon MIJN realiteit (oke, die is wat twijfelachtig, maar goed, het is wel de MIJNE -allemaal!-)

                  Als ik geblowed heb lijkt de weg altijd smaller, terwijl met een slok op de weg juist breder lijkt. Na paddenstoelenthee is de weg overal en loopt door tot in de regenboog, na een pil wil ik alleen fietsen op halflege banden anders knuffelt dat het asfalt niet genoeg. Met een lijn op sta ik zelfs nog tegen het stoplicht te ouwehoeren, met speed zal het me geen reet interesseren als er maar vaag flitsende lantarenpalen voorbij komen, met lachgas fiets ik liever niet omdat de kans erg groot is dat ik zo langzaam ga fietsen dat ik in slaap val. Met LSD al helemaal niet want dan zou ik zomaar over een intens zielige en vooral veelkleurige bacterie(of kabouter) heen kunnen fietsen. En nuchter zou ik stevig poen kunnen verdienen als ik cursussen asociaal fietsen ga geven. autorijden daarentegen doe ik uitsluitend nuchter, want of het nou wiet of wat anders is, je rijdt altijd iemand anders dood.
                  Last edited by moreweed; 11 December 2011, 23:32.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #54
                    Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                    muziek bespelen gaat beter als ik wiet heb gerookt
                    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                    Comment


                      #55
                      Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                      Het onderwerp van het onderzoek (en deze discussie) was "Hoe gevaarlijk is wiet in het verkeer vergeleken met alcohol". Die discussie wordt onmiddelijk gekaapt door off-topic opmerkingen dat "wiet in het verkeer gevaarlijk is". Ja, dat weten we nou wel, maar kunnen we nou eens praten over hoe gevaarlijk wiet dan wel is? Het lijkt wel of dat topic verboden is op dit forum: Iedere poging erover te praten wordt onmiddelijk gesaboteerd.

                      Comment


                        #56
                        Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                        Dan had ik achteraf bezien me niet in de discussie mogen mengen: aangezien ik geen alcohol drink en nooit van mijn leven gedronken heb (zelfde geldt voor roken) had ik geen standpunt mogen innemen.

                        Comment


                          #57
                          Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                          lees ik dat goed ? Xtreme die terugkomt op zichzelf ? wow

                          geintje hoor, neem mij vooral niet serieus (en trouwens liever ook niet niet-serieus...)
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #58
                            Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                            Het effect van wiet verschilt inderdaad per mens en daarbij verschilt het effect per soort wiet. Ik wordt altijd heel energiek, geinspireerd, gejaagd of hyper en soms zelf opgefokt van bepaalde soorten haze. daarin tegen wordt ik heel relaxed, tevreden, loom, traag en slaperig van andere soorten. Maar een feit is, dat ik altijd anders reageer dan als ik nuchter ben. En aangezien ik ook aan het verkeer deelneem, wil ik niet ontvankelijk zijn aan het door drugs of alcohol beinvloede gedrag van mijn medeweggebruikers, men weet namelijk nooit hoe een andere zal reageren op wiet of alcohol.

                            Voor mij een feit: omdat het van effect van wiet per mens kan verschillen is het onverantwoordelijk om een dergelijke stelling als, ''Marihuana maakt het verkeer veiliger'', aan te nemen als waar. Daarbij elke stelling over cannabis is verdacht als het woord ''Marihuana'' wordt gebruikt.
                            Last edited by dokkie; 12 December 2011, 12:36.

                            Comment


                              #59
                              Re: Marihuana maakt het verkeer veiliger

                              @Xtreme: Waarom zou je niet mogen meepraten als het niet over jezelf gaat? Ik praat op dit forum geregeld over ventilatie, terwijl ikzelf geen ventilator ben. Ik ben ook geen stonede automobist: Ik rij hooguit eens per jaar na een jointje dat misschien nog niet helemaal uitgewerkt is na 2 of 3 uur. Dat is toch allemaal geen reden om geen feiten te kunnen uitwisselen en bespreken?

                              Comment

                              Bezig...
                              X