Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik ga het niet helemaal lezen: Uiteindelijk is het een fascistisch stuk flauwekul. Er staan wel wat grappige passages in. De "hobbykweker" heeft bijvoorbeeld een eigen hoofdstuk:
5.2 Hobbykwekers
Slechts 4 procent van de daders in de dossierstudie geeft als motief te kennen dat
het om een hobby gaat, waarbij één kweker erkent dat die ‘uit de hand gelopen’ is.
Het gaat in dat geval om een relatief klein aantal van 120 planten die in de volle
grond werden gekweekt, zonder gebruik van assimilatielampen of andere groeibevorderaars.
In deze zaak kwalificeert de officier van justitie de kwekerij uitdrukkelijk
als ‘niet-professioneel’, terwijl dit in alle andere zaken juist wel als zodanig benoemd
wordt. Uit onderzoek onder gebruikers van cannabis blijkt evenwel dat een deel van
hen de hennep koopt bij een huisdealer.70 Dat zou impliceren dat er nog wel degelijk
hobbykwekers in Nederland zijn, maar dat zij buiten het vizier van politie en justitie
blijven, zoals kan blijken uit deze reactie van de geïnterviewde officier van justitie:
“We hebben een enkele keer een hobbyist, iemand met een kwekerij van enkele
tientallen planten. Of de zogenoemde vijf planten zaken. Dat zijn de liefhebbers.
Maar bij de andere kwekerijen gaat het om mensen die zeggen dat ze het hebben
gedaan om geld aan te verdienen. Er zijn nauwelijks meer hobbyisten. Je hoeft eigenlijk
ook niet zelf te kweken want het aanbod in de coffeeshops is goed en goedkoop.
Dus de kwekerijen die wij aantreffen zijn voor het geld” (officier van justitie).
De gemiddelde betrapte thuiskweker die we in de strafdossiers en ter zitting tegenkomen,
kweekt aldus geen hennep uit botanische belangstelling, maar omdat het
een gemakkelijke manier van geld verdienen is. De bestaande gedoogpraktijk wordt
gebruikt als neutralisatietechniek (ontkenning van schade of nadeel), waarmee afstand
kan worden genomen van het strafbare gedrag.
Inderdaad: Wij ontkennen schade en nadeel. Alleen doen we dat niet als "neutralisatietechniek" of om afstand te doen, maar omdat er geen schade of nadeel is.
Dan nog een hoop gelul over onze mentaliteit:
Het nationale gedoogbeleid droeg bij aan deze romantisering: het openlijk verkopen
van cannabis in coffeeshops is nu eenmaal lastig op één lijn te brengen met een repressieve
aanpak van drugs en doet vermoeden dat het thuis kweken van hennep
ook niet zo problematisch is. Eén van de experts: “je moet bij de mensen bekend
maken dat het kweken van hennep maatschappelijk ongewenst is. Je zou je ervoor
moeten schamen om te vertellen dat je thuis een aantal plantjes hebt staan, in plaats
van erover op te scheppen. Het helpt niet dat het beleid van de overheid niet duidelijk
is op dit punt. Bijvoorbeeld het voornemen van de gemeente Utrecht om zelf hennep
te gaan verbouwen, of het beeld dat bij de burger bestaat dat het kweken van vijf
plantjes door de vingers wordt gezien. Er zou eenduidig beleid moeten zijn: dat het
kweken van hennep ongewenst en dus verboden is” (fraudemanager verzekeringsmaatschappij).
Persoonlijk zou ik graag zien dat de overheid de mentaliteit van het volk volgt, en niet andersom. De overheid is toch een volksvertegenwoordiging? Of wiet kweken "maatschappelijk ongewenst" is maken we zelf wel uit. Wijzijn de maatschappij. Dat onze overheid geld, moeite en leugens gebruikt om ons een mentaliteit op te dringen vind ik schandalig en misdadig. Om de woorden van die "fraudemanager" maar eens even te verdraaien:
"Er zou eenduidig beleid moeten zijn: dat het manipuleren van de volksopinie ongewenst en dus verboden is." Opsluiten dat tuig.
Wiet kweken maatschappelijk ongewenst, ik vind dit een beetje rare samentrekking....
Definitie van ongewenst: 1) Interval 2) Kwalijk 3) Niet gewild 4) Niet graag gewild 5) Niet welgevallig 6) Niet welkom 7) Ongewild 8) Ongezond 9) Onwelgevallig 10) Onwelkom 11) Onwenselijk 12) Storend 13) Verkeerd
Verboden staat er niet tussen, dat meneer het kweken niet past/aanstaat is een losstaand feit. Een uitspraak van een fraudemanager van een verzekeringsmaatschappij, een expert? Hopelijk heeft hij meer verstand van verzekeren, van sociale omgangsvormen heeft hij geen kaas gegeten.
Wat duur is of goedkoop ligt voor een ieder anders, immers duur of goedkoop zijn relatieve begrippen. Onlangs was ik op het Damplein, met echtgenote. De kosten van 2 baguettes hawai, 2 jus d'orange en 2 espresso's bedroegen 28 euro. (terzijde: mijn vrouw moest plassen en het gebruik van het toilet kostte nog 1 euro extra). En dat eten zit binnen een half uur in je mik. Twee gram goede wiet kost evenveel, maar je doet er langer mee.
Mja, maar 2 baguettes hawai, 2 jus en 2 espresso kostte 5 jaar geleden op de dam ook al 25 euro. Wiet €2-3/gr minder.
Maar je hebt idd gelijk, is relatief.
Is ook vragen om genaaid te worden > iets consumeren op het Damplein. Ga je er een paar straatjes achter op zoek zit je beter, goedkoper en heb je minder last van de andere toeristen.
Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Elke gek heeft nu eenmaal zijn gebrek. Als ik in Rotterdam, Amsterdam of Den Haag ben ga ik steevast "Chinezen" bij Raden Mas. In Den Haag gebeurt dat altijd uit gemakzucht, het restaurant ligt tegenover het Circustheater. Mijn vrouw gaat liever naar Schlemmer, maar ik ontzie die taxirit altijd. Het is toch van de zotte, je zet je auto neer in een parkeergarage en laat je met de taxi heen en terug rijden.
heel dit onderzoek is bullshit in plaats van deze idiote onderzoeken
wat iedereen weet is dat legaal verkoop in de coffeeshop en illegale aanvoer om de shops te bevooraaden
gaat niet werken
zorg gewoon voor een goede oplossing
maak de kwekerijen legaal voor de bevoorading van de shops en volgens mijn zijn er zat mensen die er mee aan de slag willen
we zitten nu in 2012 in het buiten land wordt de cannabis wet makkelijker en in ons land wordt met man en politie macht
gestreden om alle kwekers te pakken terwijl verkoop gedoogd is raar land nederland
Comment