Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All

Re: Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

Ehm Heren zijn jullie ruzie aan het maken?
    God was never on your side..

Comment

Ik en Bearprolec zijn geen ruzie aan het maken Belladonna
      zoals hij zelf aanhaalt is het iets tussen hem en LR2...
      Dit even terzijde.
      Om even verder op Bearprolec in te gaan:
      mij ging het erover dat iemand graag iets filtert uit een simpel geschreven stukje waar hij duidelijk de hele redevoering zelfs dan niet echt begrijpt of wil begrijpen. omdat hij voor welke reden dan ook verblind is door de drang om iemand die wat gedachten graag wisselt afbreekt ipv als normaal mens een discussie voert?
      Kan ik je alleen maar gelijk in geven man!

dit is een beetje mijn punt waarom ze nu alle moeite doen om in de wereld iets te hebben zoals cannabis waarvan ze zeer goed weten dat deze zeer veel medicinale waarde's bevat. omdat je niet alle ordinaire soorten onder die ene noemer kan patenteren ( sorry misschien wordt het zo wel duidelijk voor iedereen waar het wat moeilijker voor lijkt). en dat ze daarop wanneer ze met hun actieve stoffen eruit te filteren zien dat ze niet de medicinale waarde van cannabis in zen natuurlijke vorm ( die niet te patenteren valt) kunnen dupliceren dan gaan ze maar met foute propaganda cannabis onderuit te helpen , mede door de onwetendheid van vele burgers. En daar is mijn punt , het gaat gewoon erom als ze er niet economisch van kunnen profiteren en zelfs een bedreiging vormt op dat punt dat het gewoon gestigmatiseerd wordt. ik vind het gewoon jammerlijk.

grtz
      Idd, zijn die hypocriete Amerikanen mee bezig, ontleden van alle werkende stoffen binnen cannabis en hun specifieke werking op bepaalde ziektes/kwalen, met uiteindelijke bedoeling het synthetiseren en patenteren en de natuurlijke versie blijven boycotten en illegaal houden.

Greetz

Comment

gelukkig vinden ze healthcare belangrijker dan de centen
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mito View Post
          gelukkig vinden ze healthcare belangrijker dan de centen

hehehe

Comment

step away from your computer... get of your high-horse...
            the computer is a medium to control general opinion, not a podium to get your voice heard...
            if you really want to make society to hear you, do what your parents and grand parents would have done...
            take to the streets and launch a protest rally...
            if you do that, i promise you, you can change the world, dimish corruption and sleep better at night...

...besides, i'm tired of being a single voice in crowd of loosers that accept everything somebody else is doing to them, and i won't be so frustrated anymore.
            ...as for saying "THC doesn't have a medicinal purposes", that's just the powers of this materialistic world spreading misinformation, to keep us of balance.

Comment

First,i asume you understand dutch, else you wouldn't post a reply in this topic
              on this forum. If not so you wouldn't have a clew what where talking about in this
              topic.
              Second, thanks to that medium you're speaking of you are able to post a reply,
              so don't underestimate the power of a pc and internet.
              Third, you must have a big ego finding yourself a single voice in a crowd of loosers
              that accept everything, we don't need people here that think there the centre of the
              universe.And what did you do not accepting what's been done to you so you should
              be less frustrated?

En nu in't nederlands, lees eerst eens de regels door en stel je voor, voor je hoog van je
              toren begint te blazen.

Comment

.ik trek geen conclusie, ik haal aan dat die titel concluderent is en nog fout op de koop toe " cannabis bij ms patienten helpt niet "
                . begrijpend leren lezen voor je zo van je toren zit te blazen kerel en laat vooral die puberale opmerkingen van "ga toch eens naar school" " geen excuses voor deze haatpost" voor wat ze zijn .
                Je zet alleen jezelf maar voor aap (gefrustreert op de koop toe).
                Goed, ik liet me nogal leiden door mijn overtuigingen wat betreft onderzoeken. Echter, de tip om begrijpend leren lezen kan ik terugkaatsen. Er staat toch duidelijk in de titel 'Cannabis helpt niet tegen ms.' daar mee wordt bedoeld dat cannabis MS niet kan genezen, die titel vind ik juist gekozen om eerlijk te zijn. Als er nu had gestaan: 'delta-tetra-hydro-cannabinol kan Multiple Sclerose niet genezen maar de pijn wel verlichten' dan was dat duidelijker geweest. Maar dat verkoop je niet aan het volk in de media. Een logische titel als je het mij vraagt.

Wat de farmaceutische industrie in Amerika betreft vind ik het ook belachelijk. Nederland lijkt (voor zover ik weet vanuit universiteiten en journals, papers en reviews) wat eerlijker. Het klopt dat ze naar een specifiek element zoeken wat betreft genezing. Als je een schizofreen THC zou geven, raakt hij verder van het pad dan hij ooit geweest is. Geef je hem echter CBD dan verlicht het bijna alle symptomen. Dat is het probleem met psycho-actieve stoffen, niets is zo effectief als de real deal,
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

http://www.safeaccessnow.org/article.php?id=4558#note12

Many MS patients report that cannabis has a startling and profound effect on muscle spasms, tremors, balance, bladder control, speech and eyesight. Many wheelchair-bound patients report that they can walk unaided when they have smoked cannabis.
                  A House of Lords reports states that the British Multiple Sclerosis Society (consisting of some 35,000 MS-suffering patients) estimates that as many as 4% of their population already use cannabis for the relief of their symptoms despite the considerable legal risks associated with prohibition. The chairman of the committee went on to state that, "We have seen enough evidence to convince us that a doctor might legitimately want to prescribe cannabis to relieve...the symptoms of multiple sclerosis and that the criminal law ought not to stand in the way."

Research findings on cannabis and MS

Numerous case studies, surveys and double-blind studies have reported improvement in patients treated with cannabinoids for symptoms including spasticity, chronic pain, tremor, sexual dysfunction, bowel and bladder dysfunctions, vision dimness, dysfunctions of walking and balance (ataxia), and memory loss.12-20 Cannabinoids have been shown in animal models to measurably lessen MS symptoms and may also halt the progression of the disease.21

A recent British survey of MS patients found that 43 percent of respondents used cannabis therapeutically. Among them, nearly three quarters said that cannabis mitigated their spasms, and more than half said it alleviated their pain. A survey published in August 2003 in the Canadian Journal of Neurological Sciences reported that 96 percent of Canadian MS patients believe that cannabis is therapeutically useful for treating the disease. Of those who admitted using cannabis medicinally, the majority found it to be beneficial, particularly in the treatment of chronic pain, spasticity, and depression.22 The accompanying editorial states, "This is an exciting time for cannabinoid research. There is a growing amount of data to suggest that cannabis (marijuana) can alleviate symptoms like muscle spasticity and pain in patients with MS."23

"Today I weigh 155 lbs. and use a wheelchair most of the time. Cannabis has, no doubt, given me a better life than I would have had without it. I didn't ask for this. I would gladly give up using Cannabis and all the other drugs that are prescribed for me if I were miraculously cured.
                  I don't consider myself a criminal just for using the only thing I know that works to try to maintain what quality of life I have left"(John E. Precup).

Last edited by Grumble Eef; 22 June 2012, 21:10.
                  Kan het zijn dat we dezelfde liefde delen?

Comment

Bezig...
                  X