Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hennepkwekerij in huis van dode Nederlandse agent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hennepkwekerij in huis van dode Nederlandse agent

Daar kan ik me in vinden Xtreme, een wapen is zo gevaarlijk als de drager daarvan. Tegenwoordig worden militaire dienstwapens trouwens niet meer netjes ingeleverd en verdwijnen ze naar de straathandel. De controle daarop is zo goed als de controle op Griekse financiën vijf jaar geleden. Een nette Glock is voor zo'n 300 euro te koop en komt rechtstreeks uit de Nederlandse opslag. Jij moest je zorgen maken over niet gergistreerde kogels, tegenwoordig wordt er pas onderzoek ingesteld als het gaat om dozijnen met raketwerpers. Raketwerpers die tevens per marinier 20 per jaar worden afgeschoten á 1500 euro per stuk (flink kostenplaatje aan belasting).

Ik vind echter wel bezitters van vuurwapens, wie dan ook, gemonitord mogen worden op psychische gesteldheid. Een dubbele moord en suicide zijn niet te verklaren met 'noodweer'. Het gemak waarmee een Nederlands agent een pistool trekt baart me zorgen. Ik heb zo ooit, tijdens een arrestatie, drie brownings op mijn hoofd gericht gekregen. De agenten stonden met trillende handjes achter hun autodeuren verscholen, de pistolen vond ik niet zo erg, maar dat ik op 30 meter afstand kon zien dat ze bijna flauwvielen van de zenuwen, dát vind ik eng. Er hoefde maar een schot te luiden, en de andere zes agenten hadden allemaal hun magazijn geleegd. En dat alles omdat we de handen van een vriend met duct-tape aan elkaar hadden geplakt.. De korpschef verklaarde later dat we gedreigd hadden een dame te vermoorden. Dit om goed te praten dat negen agenten zijn uitgerukt met geladen geweer en kogelvrij vest.
    Maar ach, psychologisch minder gestelde niet-agenten worden tegenwoordig met honden gechargeerd en met zeven kogels doorzeefd als ze al dreigen met een aardappelmesje, daar waar we vroeger een goede bullenpees voor hadden.
    De AIVD controleert tevens maar één keer - tijdens of na de sollicitatieprocedure - op correcte wapen- en ammonutiekluizen. De rest van de dienstijd, zouden die controles ook regelmatig plaats moeten vinden in mijn optiek.
    Die hele wietkwekerij waar de ophef om is, kan me de kont roesten. Het feit dat een agent zijn wapen zo mag/kan misbruiken tegenwoordig, en niemand dáár aandacht aan besteedt vind ik zorgwekkend.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Mooi gegesproken LR2!!

Comment

LR2 op dertig meter met een FN-9mm-pistool schieten op een bewegend doel lukt gewoonweg niet. Je kunt net zo goed je wapen richting doelwit gooien in de hoop dat te raken. Vanuit "stand" opgelegd over de linker pols kun je wellicht een stilstaand kartonnen doel raken, maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen, die zelfs onder die omstandigheden 10 treffers wist te plaatsen. Maar vol met adrenaline lukt dat op een bewegend menselijk doel op 30 meter afstand nooit, tenzij je geluk hebt.

Comment

De politie gebruikt tegenwoordig (of al sinds jaren 1980) Walthers als dienstwapen. Maar ze zullen vast niet veel scherper schieten. In videogames hebben ze de accuraatheid van de meeste wapens erg goed nagemaakt, vandaar ook mijn angst. Ze kunnen wel mikken op benen, torso of hoofd, maar het is altijd de vraag waar de kogel landt. Met drie agenten die schudden van adrenaline is het nog helemáál de vraag hoe het af zal lopen. En we hadden drie (agenten) per persoon, mist er één, dan kon de rest nog wel raken. Voor zover ik weet, wijken pistolen alleen naar boven en naar beneden af, niet zijwaarts. Dus de kans op een dodelijke treffer is toch zeer aanwezig. Ze hebben alle drie immers een magazijn vol, dat zijn dus 24 kogels (totaal), en er hoeft er maar één raak te zijn. Als dat de eerste kogel was, had de rest er - denk ik - niet om verlegen gezeten om het ook even te proberen.
          Wat het dan weer een beetje goed maakte: de enige homoseksuele aanwezige aangepakt werd door twee vrouwelijke agenten. Ik kon de dames nog net horen 'Zitten de boeien écht niet te strak?' voordat ik een knie op mijn achterhoofd kreeg en het asfalt mocht kussen (ik lag al met handen op mijn rug). Die jongen kreeg later zelfs nog een standje omdat hij met labello zijn naam op het raampje van zijn cel had geschreven. Het 'verdachte wapen' wat door mij in een achterbak van een auto werd gegooid bleek later, over de radio, trouwens een aansteker.. En dat alles om een stukje tape. Ik mompel met kwade tong nu iets over inschattingsfouten.. vul het zelf maar in.

Ik blijf het levensgevaarlijk vinden, zelfs (of juist) in handen van een expert.

Doet me denken aan een mooie uitspraak, ik weet niet meer van wie: "The death of one man is a tragedy. The death of millions is a statistic."
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
          X