Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

    Korting op 420shop
    ...................
    Last edited by Ganjax; 29 April 2013, 06:09.

    #2
    Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

    Die hele wietpas wordt strax ruilmiddel om er met pvda uit te komen heb k t idee.. Zag ineens n briljante vvd setup voor me, ware het niet dat ze destijds nog niet wisten met pvda te moeten gaan onderhandelen..

    Doorroken!

    Comment


      #3
      Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

      Ik heb al eerder een heel eenvoudige oplossing aangedragen. Legaliseer de kleinschalige thuisteelt onder strikte voorwaarden. Bijvoorbeeld in kant en klare kas(t)jes van verschillende afmetingen met veiligheidscertificaat. Dus geen geklooi van onbenullen meer op het gebied van de veiligheid en desnoods streng handhavend treden tegen lieden die de veiligheid niet in acht nemen. Verplicht desnoods de verkopers van de kastjes een deel van de verkoopprijs af te storten bij een orgaan met een breed maatschappelijk draagvlak en laat die dit geld aanwenden voor objectieve voorlichting. Koppel er eventueel een vergunning aan vast, waarbij de leges voor die vergunning wordt afgestort bij algemeen nut beogende instellingen, zoals hospices of Ronald MacDonald huizen. Op die manier wordt er geld gegenereerd voor goede doelen en ontstaat er wellicht na verloop van tijd een zeker maatschappelijk draagvlak. Wietgebruik ontmoedigen door middel van een pas is dweilen met de kraan open. En de dweil -in dit geval de wietpas- is al lang verzadigd van het vocht.

      Comment


        #4
        Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

        deze vind ik echt geniaal die minister, die kerel beseft gewoon niet dat hij leeft, die staat zelf zo stoned als een banaankan bijna niet uit zijn woorden en staat te waggelen lol

        @eXtreme: is idd ook iets waar ik achter sta maar denk dat dit natte dromen zullen blijven...en hey wat doen wij growers dan eigenlijk wel zo verkeerd, we bezorgen ons enkel ons eigen wietje om ervan te kunnen genieten en niet in de criminaliteit te hoeven gaan toch...
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

        Comment


          #5
          Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

          Met zo een man valt gewoonweg niet te praten dat kun in het filmpje wel zien. Terwijl ze een nieuw kabinet formeren gaan de maatregelen van Rutte 1 gewoon door. Ik heb al genoeg van dat kabinet gezien en gehoord en word er ziek van. Gelukkig lijkt er totaal geen maatschappelijk draagvlak meer te zijn voor die pas. Maar dat wil met deze partij niets zeggen helaas. Ondertussen zorg ik dat ik in 2013 gewoon kan roken zonder dat ik aan een pas hoef te denken.We zien wel!!

          Comment


            #6
            Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

            Ik moet altijd aan een nijlpaard denken als ik Opstelten zie. Zelfde kop, zelfde verstand. Maar dat terzijde.

            VVD en PvdA gaan nu onderhandelen, en zullen wederzijds consessies moeten doen. Ik vermoed dat de VVD heel vlot die hele wietpas opgeeft tegen een willekeurig ander voorstel - waarbij "opgeven" een eufemisme is voor "uitspugen als een hete aardappel". Ik zie Rutte (en informateur Bos) als niet volledig debiel - maar dat kan mijn fout zijn.

            Het idee van Xtreme (gecertificeerde kweekkasten) beschouw ik als net zo overbodig als de wietpas. Aquaria, terraria en knutselzolders zijn niet gecertificeerd, dus waarom kweekkasten wel? Er is geen essentieel verschil in onveiligheid. Het grootste verschil is, dat je voor je wietkweek geen klussenbedrijf kan inhuren, en dat verandert vanzelf als hobbykweek wordt vrijgegeven.

            Er bestaan al wettelijke grenzen tussen "hobby" en "bedrijfsvoering". Die wetten worden toegepast voor borduur-moeders, orchideeenkwekers en knutselaars. Dezelfde wetten kunnen prima gelden voor wietkweek.

            Comment


              #7
              Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

              Wellicht is certificeren overbodig, maar in Nederland is het nu eenmaal zo, dat ongeveer alles gereguleerd moet worden. Ooit vond een bewindsman of vrouw het nodig om spatlappen bij auto's verplicht te stellen: daartoe is een spatlappenbesluit in de Kamer aangenomen. Ben jij ooit gecontroleerd op spatlappen? En niet elke knutselaar is even handig, knutselen levert vaak blessures op. Ooit had ik een kennis beloofd zijn badkamerplafond te witten en zijn ligbad te omtegelen. Hij was zelfs niet in staat om de juiste boodschappen te doen: als plafondverf had ik gevraagd om Sikkens of Flexa, hij kocht Gold Circle bij de Praxis (echt troep om te verwerken). Purschuim om het bad te isoleren had hij niet meegenomen: dus ik laat de ruimte van een tegel open met daarin een gat geboord, zodat hij nadien de pur er in kon spuiten. De hufter spoot er 3 bussen pur in leeg en was verbaasd dat het bad omhoog kwam. En tot slot wist hij een gasleiding te raken bij het boren van een paar gaatjes om zijn zeepbakje te bevestigen en vroeg me of hij de lekke gasleiding kon afdichten met gastape. Als je geen spijker recht in een plank kunt slaan, dan moet je ook niet zelf een kweekruimte gaan fabrieken. En dan laat ik nog buiten beschouwing allerlei misaanpassingen die zogenaamd geen kwaad kunnen: een 400 watt lamp aansturen met een vsa van 600 watt en andersom, een omnirex timer aanwenden om een 600 watter aan te sturen of aan een lamp een fase- en een nuldraad bevestigen en die rechtstreeks met een stekker in het stopcontact steken.
              Last edited by Xtreme; 19 September 2012, 12:40.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

                  @Xtreme: Je maakt mijn punt voor me: Een mens kan zichzelf opblazen bij het installeren van een badkuip. Om dat te voorkomen zou je alle doe-het-zelf moeten verbieden en de Gamma en Praxis sluiten.

                  De meeste mensen met twee linker handen laten het gelukkig over aan een professional, of bellen een vriendje met wat meer verstand. Dat werkt goed genoeg: Het aantal doden door badkuip-explosies is gering, net als het aantal doden door gevaarlijke aquaria en terraria. Zonder wetgeving zorgen de producenten en consumenten zelf voor een heel behoorlijke veiligheid. Dat kan met wiet ook, en het enige wat er voor nodig is is stoppen met vervolgen. Dan verschijnen er snel genoeg VSA's die je niet verkeerd KAN aansluiten, net zo goed als je een computer niet verkeerd kan aansluiten. Voor de mensen die het nog niet kunnen verschijnen er speciale klussers, te vinden via startpagina.nl. Op forums als jointjedraaien komt een veel enthousiaster circuit om elkaar te helpen. Ik heb al 10 keer gedacht "stuur je adres en ik kom wel even langs". Wordt ik niet meer vervolgd, dan maak ik dat waar: Voor een kop koffie, een jointje en een gezellige babbel kom ik je spullen wel even aansluiten.

                  Stoppen met vervolgen is een stuk makkelijker dan wetgeving maken. Voor die wetgeving moet wiet eerst 100% gelegaliseerd worden. Zoniet, dan krijg je hetzelfde probleem als met de wietpas: Een staat die eisen stelt aan een illegale activiteit en daarmee medeplichtig wordt.

                  Comment


                    #10
                    Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

                    Juist door het te verbieden gebeuren de ongelukken.

                    Als je wist dat je met rust gelaten werd door politie en justitie. Dan bouw je een hok waar je jaren mee vooruit kunt. En niet op de gekste locaties en alles illigaal proberen te doen om niet ontdekt te worden.

                    Opstelten zou zelf eens een weekendje naar Maastricht moeten gaan. Dan weet hij wat hem vanaf volgend jaar (in zijn eigen straat) te wachten staat.

                    Dat het drugstoerisme heeft afgenomen klopt als een bus! Nu wordt de drugs in je eigen straat geleverd.
                    Ook gaat het ten koste van de gezellige blowsfeer, de volksgezondheid en geloofwaardigheid van ministers en politie.


                    Rechter heeft laatst beslist: 5 gram €50,- boete en bij 30 gram een boete van €50,- tot €250,-

                    Dus welk probleem lossen ze nu op met die wietpas? De (jeugd)werkloosheid van de jongens op de straat?
                    Ivo-Opstelten1.jpg
                    Last edited by Renhaze; 20 September 2012, 01:56. Reden: Fotootje erbij

                    Comment


                      #11
                      Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

                      Ik heb geleerd niet blind te varen op de "handigheid" van de mensen. Zelfs het ophangen van een plafondlamp, het vervangen van een stekker of het op maat maken en ophangen van jalouzieen overstijgt bij velen hun vaardigheden. Vaak genoeg daartoe opgetrommeld door buren en kennissen. Sommigen zijn zelfs niet in staat een steenboortje van een houtboortje te onderscheiden.

                      Comment


                        #12
                        Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

                        Ik heb gelukkig door veel geduld, veel stoppen en geld een boel mogen leren qua electriciteit en bouwveiligheid. Mijn vader komt uit een bouwbedrijf, en alle mannen aan mijn vaders kant hebben dit doorgezet. Ik vind mezelf een handige harry, maar ik ken mijn grenzen.
                        Dat weerhield mijn baas er niet van om mij opdrachten te geven als 'sluit maar 1500W aan antieke lampen aan, op een kabel die 200W max mag hebben.' Vaak liep dit met een sisser af. Electriciens werken naar mijn weten erg nauwkeurig, maar
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: PowNews: 'Het faillissement van de wietpas'

                          @Xtreme: Ik bestrijd niet dat mensen onhandig zijn. (breek me de bek niet open...) Ik zie alleen niet dat wietkasten gevaarlijker zijn dat veel andere dingen in huis waar sukkels ook beter vanaf kunnen blijven. Zou je een consequent beleid willen voeren, waarin alleen gecertificeerde mensen iets mogen doen, dan zou je in je eigen huis geen lamp meer mogen indraaien zonder opleiding en vergunning.

                          Dus waar leg je de grens? Als je de grens legt bij "wietkasten installeren" dan beschuldig ik je van discriminatie, symboolpolitiek en ideologisch beleid. 't Is maar dat je 't weet.

                          Ik wil graag regelgeving die mij toestaat mijn eigen huis te onderhouden. Dat mijn buurman dat recht dan ook krijgt is jammer, maar dat heb ik er voor over.

                          Comment

                          Bezig...
                          X