Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

    Korting op 420shop
    HAARLEM: In Haarlem wordt binnenkort een speciaal keurmerk ingevoerd voor coffeeshops. Daarmee kan de omstreden wietpas de prullenbak in voorziet burgemeester Bernt Schneiders. Met het keurmerk scoort Haarlem volgens Schneiders een landelijke primeur.Door de invoering van het nieuwe keurmerk kan overlast rond coffeeshops effectiever worden bestreden, voorziet de burgemeester. Ook zouden bezoekers die daar softdrugs kopen straks beter kunnen worden beschermd. Coffeeshophouders die over een keurmerk beschikken, worden mede- verantwoordelijk voor het tegengaan van overlast. Het is eveneens de bedoeling dat de verkoop van softdrugs aan minderjarigen verder zal afnemen. Wanneer een coffeeshophouder in de fout gaat en daardoor het keurmerk kwijtraakt, wordt de ondernemer extra in de gaten gehouden. Ook kan een eventuele straf voor de exploitant hoger uitpakken dan voor een 'nette' collega coffeeshophouder.
    Het keurmerk, een initiatief van burgemeester Schneiders, de cannabis consumentenorganisatie 'We Smoke' en belangenvereniging Team Haarlemse Coffeeshopondernemers (THC), is bedoeld als alternatief voor de landelijke wietpas. "De wietpas", die begin volgend jaar ook in Haarlem zou moeten worden ingevoerd, blijkt niet het beoogde effect te sorteren. Daarom moest er naar een goed alternatief worden gezocht. Ik ben blij dat de Haarlemse coffeeshophouders met ons de verantwoordelijkheid willen nemen voor het nieuwe keurmerk. Hierdoor kunnen we de zaken nog beter voor elkaar krijgen", aldus de Haarlemse burgemeester Schneiders heeft het in het verleden geregeld aan de stok gehad met de coffeeshophouders in de stad. Ondernemers die in de fout gingen, bijvoorbeeld doordat zij een grotere handelsvoorraad in huis hadden dan toegestaan, werden door de burgemeester hard op de vingers getikt. "Ik ben redelijk onverbiddelijk. De strafsluitingen die hier in Haarlem zijn opgelegd, zijn ook strenger dan elders in Nederland. Toch is er langzamerhand een betere verstandhouding ontstaan, waarbij de coffeeshophouders ook zagen dat zij baat hebben bij een goede regulering."
    Team Haarlemse Coffeeshopondernemers is blij met de invoering van het keurmerk, aldus bestuurslid Hein Schafrat.
    Landelijke criminaliteitsbestrijders van het bureau Bibob doen ondertussen nog onderzoek naar de handel en wandel van alle zestien coffeeshophouders in de stad. Pas als blijkt dat hen niets valt te verwijten kunnen ze een keurmerk
    krijgen.


    #2
    Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

    Er zijn behalve Bibob dus verder geen eisen verbonden aan het verkrijgen van een keurmerk ?
    Lijkt me een beetje nutteloos dan, en het woord keurmerk lijkt me ook wat overdreven.
    Er wordt immers niets gekeurd, alleen de eigenaar.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

      Jups,zit hier vaak met iniatiefnemert van keurmerk, krijg m alleen de onzin van zn strijd niet uitgelegd..

      Comment


        #4
        Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Er zijn behalve Bibob dus verder geen eisen verbonden aan het verkrijgen van een keurmerk ?
        Lijkt me een beetje nutteloos dan, en het woord keurmerk lijkt me ook wat overdreven.
        Er wordt immers niets gekeurd, alleen de eigenaar.

        Er zijn wel degelijk eisen verbonden en niet een paar ook. Aan al de eisen voldoen de Haarlemse shops maar
        het wachten is nu op de uitslag van het Bibop-onderzoek voordat de shops het keurmerk-logo definitief krijgen.

        Je reageerd nu op de inhoud van dit artikel, logisch. Als er meer naar buiten komt over het keurmerk zelf en waar een shop aan moet voldoen dan komt dat ook hier te lezen.

        Een burgemeester die luisterd en kijkt naar de gevolgen van de pas en een burgemeester die ook weet dat de
        eventuele problemen die oa Maastricht met "toeristen" had dat die in Haarlem niet voorkomen. Er zijn meer burgemeesters geweest die zeggen niets in de wietpas te zien maar er is nog niemand met echt een goed alternatief gekomen. Haarlem wel...

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
        Jups,zit hier vaak met iniatiefnemert van keurmerk, krijg m alleen de onzin van zn strijd niet uitgelegd..
        Hoezo en welke onzin?


        *azijn is tenslotte ook wijn*

        Comment


          #5
          Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

          Lijkt me toch een stap in de goeie richting.

          Onafhankelijke kwaliteitscontrole op alle vlakken zou een goeie zaak moeten zijn.
          kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

          Say Cheese !!



          Comment


            #6
            Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

            Jups en bij elk keurmerk wordt er weer stukje vrijheid ingeleverd.

            Hou toch op man, grootste probleem is de illegaliteit van een plantje waardoor de liefhebberts de shop niet meer komen bevoorraden. Enige vorm van overlast vind ik dan ook in de veelal matige kwaliteit van wiet en niet in al die andere door t keurmerk genoemde problemen/randverschijnselen zoals overlast in de buurt.

            Lompe keurmerk is weer n stukje meer wurgcontract om wat tijd te kopen tot ze eens na gaan denken met zn allen.
            Hein Schaftrat is trouwes zo'n 3 jaar geleden gepakt met zo'n 3 kilo in zn toko, dus wat hij met zo'n keurmerk wil is me een raadsel.

            Probleem zit m gewoon in de visie op t plantje, zolang die niet verandert maken ze allemaal rare sprongen voor dr eigen portemonee.

            Zoals eerder opgemerkt, ken de mannen van dit initiatief, allemaal stik toffe lui en mooie mensen maar wel met zo'n shitload aan privehobby's dat ik snap dat ze wat te verdedigen hebben.

            Mijn strijd beperkt zich tot het plantje en zeker niet tot een lelijk stukje keurmerk wat de afstand met het produkt alleen maar vergroot.

            Whoppa, nederland wordt steeds groener!

            Comment


              #7
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

                wanneer gaat de keuringsdienst van waaren nu eens de shops bemonsteren?

                Comment


                  #9
                  Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

                  @ Fl13r3flu1t3r:

                  En als je de mannen regelmatig spreekt weet je ook dat er over het kweken voor zowel shops als de thuiskweker wordt nagedacht en gesproken en is een ieder het erover eens dat mensen hun eigen plantje moet kunnen kweken. Ben je een keer aanwezig geweest bij de Cannabus had je dat ook geweten net als dat dat met de manifestatie op de Dam in Amsterdam maar al te duidelijk is gezegd. Zit er azijn in jouw wiet ofzo?
                  Maar thuiskweek is een ander deel van het probleem en je kunt problemen niet allemaal tegelijk de wereld uithelpen. Was dat maar waar, zou het zoveel simpeler maken.

                  Comment


                    #10
                    Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

                    Jups cannamarie die bus en dat vliegtuigje die campagne maakten voor de SP toch??
                    Misschien gezien dat Roemer zogenaamd niks wist van steun door coffeshops omdat ie te schijterig is om zich pro uit te spreken, nadat vliegtuigje met SP steun in crash was gekomen??
                    Neuh, k zie dit meer als wanhoopsdaad omdat de politiek jullie het mes steeds strakker op de strot zet.

                    Ik vind t mooi dat jullie er idd een shitload aan energie in pompen en daardoor ook voortrekkers van NL zijn, alleen zo lang al die onafhankelijk strijdende partijen niet inzien dat het probleem bij de benadering van het plantje zelf ligt, zie ik het somber voor jullie in en daar gaat geen vergunning of keurmerk wat aan veranderen..

                    Zoals ik eerder zei; Bij elk keurmerk wordt weer n stukje vrijheid ingeleverd..

                    Jullie zouden ook t liefst inkopen doen bij een vertouwd en bekend adres die je ook nog s je shopspecifieke soortjes kan toevertrouwen zonder dat de kwekert er met de door jullie o zo gewaardeerde stek, die jullie speciaal maakt, aan de haal te gaan.. Snappie?

                    Ik droom gewoon van n Nederland dat vrij is om plantjes te zetten en met gezellige shops waar je hun specifieke wietjes kan bestellen tegen mooie prijs en zelfs misschien met n lekker dagschoteltje dr bij om de sociale kant te veroptimaliseren..

                    Kijk mn punt is simpel, als je mensen wilt mobiliseren voor t behoud van de shop moet je t ruimer brengen dan de coffeshop alleen, de meeste zijn afhalers en dat kan op straat net zo makkelijk en goedkoper..
                    Geloof gewoon niet dat politiek buigt voor Shops alleen, dat doen ze enkel voor n gefrustreerde massa of tijdens coalitieonderhandelingen als ruilmiddel met de PVDA en laten we daar maar vanuitgaan/ op hopen.

                    Shops Rocken maar niks is onmisbaar, behalve het plantje en n tevreden bevolking. Verdammpt.

                    Nog ff een veer voor u dan; Haarlemse shops Rocken m zwaar boven de meeste Amsterdamse, de koffie is veelal al helemaal 10 x beter, ook de prijs stemt me redelijk tevree in vergelijking met rest van t land maar mooiste is toch wel dat de keuken op gang lijkt te komen en das lekker, verrdammpt!
                    Zou al die Belgen van t forum -mits ze de weg kunnen vinden.. - ook dringend willen adviseren om ipv amsterdam, haarlem aan te doen want das sowiezo de moeite en hier praten ze wel gewoon nederlands..

                    Smookse en kijk uit dat je als shop niet jezelf onnodig aanlijnt..
                    Last edited by fl13r3flu1t3r; 24 September 2012, 20:08.

                    Comment


                      #11
                      Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

                      De enorme makke van de vaderlandse politiek is dat ze met een kanon op een mug proberen te schieten en zo verdomd correct willen zijn richting hun partijprincipes of protocollen.
                      Het zal me worst wezen of een "trouwambtenaar" principieel tegen het homohuwelijk is en dat huwelijk niet wil sluiten. Er zijn best binnen de betreffende gemeente ambtenaren te vinden, die zo'n huwelijk willen sluiten. En een weiger-ambtenaar ontslaan? Als de beste man zijn andere werk goed doet, valt er niets te ontslaan. De gemeente kan hem hooguit ontheffen van zijn taak als "trouw-ambtenaar- wat hem hooguit een klein bedrag aan ambtstoelage scheelt.
                      En nog zo iets idioots: het verbieden van een boerka. Wees blij dat je die koppen met snorren niet hoeft te zien. Sterker nog, het zou de samenleving te stade komen dat minstens 90 % van de Nederlandse vrouwen eveneens een boerka zou dragen. De enkele keer dat ik op de plaatselijke markt kom. worden mijn ogen niet vermijdt door het zien van het gelaat van de meeste vrouwen.
                      Ik vraag me sinds mijn veertiende jaar nog steeds af waarom er zo spastisch wordt gedaan over wiet. Ik rook het inmiddels 45 jaar. Ik verricht mijn werk nog steeds naar genoegen van mijn klanten, ik wil zelfs nog minstens 10 jaar blijven doorwerken, omdat ik bij niets doen mezelf compleet nutteloos voel. Wiet kan compleet onschadelijk zijn, mits met mate gebruikt. En al blow je je uit de voegen, je gaat er in tegenstelling tot alcohol, tabak en teveel vet vreten niet aan dood.
                      Ik ken zelfs een aantal gezondheidsfanaten -zogenaamde veganisten- die als enige genotmiddel een puur stickje roken. Maar dat zijn "pincet-rokers", wat overigens mijn ding niet is, evenals het veganist zijn.
                      Last edited by Xtreme; 24 September 2012, 21:15.

                      Comment


                        #12
                        Last edited by WeedoHolic; 25 September 2012, 01:00.
                        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                        Comment


                          #13
                          Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

                          reguleren van binnenteelt is niet duurzaam,volop inzetten op kasteelt en de binnenkweker ze huis uit schoppen lijkt me meer haalbaar

                          Comment


                            #14
                            Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

                            Mooie is dat deze burgemeester zelf zegt dat er in Haarlem helemaal geen overlast is maar het krantenartikel is idd zo geschreven dat Schneider zichzelf een enorme veer in zijn reet steekt. Ach, als hij dat lekker vind doet hij maar. De mensen die achter het keurmerk zitten weten beter en dat is genoeg. Gaat er uiteindelijk om dat het doel bereikt wordt en dat de Nederlandse blower niet massaal de straat op gestuurd wordt om een gewoon wietje te kopen. Het stukje veiligheid is net zoiets. Dat is net zo als in de kroeg of waar dan ook, je weet nooit helemaal wie er naast je zit...

                            Het is niet Schneiders keurmerk maar iets waar men al een hele tijd mee bezig is want dat zet je niet zo ffies in elkaar dat een gemeenteraad erin meestemt. En het is in ieder geval IETS....

                            Comment


                              #15
                              Re: Haarlem: geen wietpas maar keurmerk!

                              Oorspronkelijk geplaatst door cannamarie View Post
                              Gaat er uiteindelijk om dat het doel bereikt wordt en dat de Nederlandse blower niet massaal de straat op gestuurd wordt om een gewoon wietje te kopen.
                              Kijk, en daar wringt m nu precies de schoen, het gros van de blowers haalt t al van de straat..
                              Shopeigenaren zijn zelf ook veelal op straat begonnen, dat ze de kans kregen om een shop te openen is achteraf geheel afhankelijk van je bouwjaar, en van hoever je toen al in de handel zat gebleken.
                              Kan me niet herinneren dat er ooit een shop voor n redelijk leuk prijsje te koop stond en dat is natuurlijk puur omdat men zo'n goudmijntje niet van de hand doet, simple is that.;

                              Shops Rocken en moeten er ook vooral blijven maar afgeven op je eigen verleden nu t ff wat minder is wekt nou eenmaal geen sympatie op n hobbyforum.
                              Neuh, shops MOETEN er zijn vanwege het sociale karakter maar zijn veelal ook de reden dat we zelf zijn gaan kweken..

                              Het plantje rocks in 1e instantie, de rest is randverschijnsel en ken wat mij betreft de botrytis krijgen..

                              Suc6 en Smookse

                              Comment

                              Bezig...
                              X