Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

    Korting op 420shop
    Op nu.nl : Amsterdam voert blowverbod op schoolpleinen in, en onderzoekt of dat ook mogelijk is op speeltuintjes

    Vergeten ze niet iets ?

    Blowen op het kinderdagverblijf zou ook verboden moeten worden. De zeer jeugdigen moeten ook beschermd worden ! om niet te spreken van de begeleiders, die hebben toch ook gewoon recht op een blowvrije werkplek. Peuters moeten dat verdorie gewoon thuis doen. Ze zadelen de begeleiders namelijk ook op met een ontzettende troep > heb je ooit weleens gezien hoeveel zooi een peuter achterlaat die een joint draait ?

    Schoolpleinen zijn in de regel niet toegankelijk/verboden gebied voor buitenstaanders. Scholen zelf hebben regels met betrekking tot drugsgebruik. Dus dit verbod is dubbelop, weer een voorbeeld van uit de hand lopende regelarij van de overheid. Vadertje staat dient teruggefloten te worden, en z'n dikke vinger te halen uit wat al geregeld is.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    #2
    Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

    Een neukverbod is veel erger. Dan worden de fietsenstallingen alleen nog maar gebruikt om fietsen te stallen.

    Comment


      #3
      Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

      een blow of wat blow? ik had nog graag wat belminuten..

      Comment


        #4
        Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

        Ik vind dit zoiezo heel logisch, het is geen terrein voor mensen die daar niet horen...

        Comment


          #5
          Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

          Resultaat: 70 coffeeshops minder in 2015.
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment


            #6
            Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

            Ik vind het ook al een raar verbod. Op mijn middelbare school werden regelmatig HALT-straffen uitgedeeld en jongetjes uitgeleverd aan de jeugdagent. Blowen deed je een stuk verderop, niet op het schoolplein. Het was dan wel weer leuk om sjekkies te draaien met lange vloei en tip, om vervolgens de concierge over de zeik te krijgen. De italiaanse uitwisselingsstudenten rookten enkel tabak in rijstevloei met filtertipjes van mascotte. Ook een prachtig schouwspel; een rij van 40 mannen en dames met snorren die hun sigaretten open mochten breken ter controle. Dat is inmiddels 5 jaar geleden, nu nog een verbod er overheen gooien? Dat is zoiets als in de wet vastleggen: wie zijn huiswerk niet op tijd af heeft, moet nablijven!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

              Vind 't ook maar een eenzijdig verhaal, er wordt letterlijk geroeptoetert dat blowen op schoolpleinen niet meer mag.
              Daarmee wekken ze de illusie dat dat wel gewoon (massaal) mocht in Amsterdam. Alsof dat openlijk mocht op schoolpleinen.........pffffffffff, kom op men!
              Ik vind het maar propaganda-nazigelul.

              En dan heb je nog de termen 'overlast' en 'criminaliteit' die veelvuldig tegen alles wat cannabisgerelateerd is wordt gebruikt.
              Sommige termen doen het nou eenmaal goed bij de schaapjes, netzoals 't veelgebruikte 'vrouwen & kinderen'.
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

              Comment


                #8
                Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

                Ze scheren de schapen..

                Comment


                  #9
                  Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

                  Ik snap er niks van.

                  Coffeeshops zijn voor 18 jaar en ouder. En wie rookt er nou een joint op het schoolplein? En was er ook niet eerder een antwoord door de rechter op dit verbod gekomen? Iets wat verboden is, kun je niet nogmaals verbieden?

                  Opstelten vindt het een geweldig idee, hoe wereldvreemd is die man niet. In plaats van dat hij effe de economische crisis oplost, gaat hij het de mensen nog moeilijker maken in dit land.

                  ================================================== ================================================== ============================================
                  Raad van State schiet gemeentelijk blowverbod af

                  Laatste update: 13 juli 2011 12:27infoBekijk op de kaart

                  AMSTERDAM - Gemeenten mogen geen blowverbod invoeren. De Raad van State heeft dat woensdag bepaald in een uitspraak waar een groep Amsterdammers bij de gemeente om had gevraagd.

                  Foto: Thinkstock
                  Amsterdam heeft in de algemene plaatselijke verordering (APV) opgenomen dat de burgemeester een blowverbod mag instellen op plekken waar overlast is van softdrugsgebruikers.
                  Volgens de Raad van State kan Amsterdam echter niet met eigen verbodsbepalingen komen die al geregeld zijn in de Opiumwet.


                  Daarin staat dat softdrugs verboden zijn. Daaruit volgt dat ook het gebruik van softdrugs strafbaar is. Iets wat al verboden is, kan niet nog eens door de gemeente worden verboden, oordeelt de Raad van State.
                  Andere steden

                  Er bestaat geen ruimte voor gemeenten om met eigen verbodsbepalingen te komen die min of meer gekopieerd zijn van voorschriften uit de Opiumwet. De uitspraak geldt dus ook voor andere steden die een softdrugsverbod in hun verordening hebben opgenomen.
                  Twee weken geleden deed de Raad van State eenzelfde soort uitspraak voor maatregelen die gemeenten nemen tegen de overlast van coffeeshops. Die moeten ze regelen met de Opiumwet en niet met de APV.
                  Kinderspeelplaats

                  De uitspraak is waarschijnlijk een flinke domper voor een aantal bewoners van de Hemonystraat in de Amsterdamse wijk de Pijp. Zij hadden de gemeente gevraagd een blowverbod af te kondigen voor de kinderspeelplaats in hun straat.
                  De gemeente oordeelde in mei 2009 echter dat het blowverbod in dit geval een te zwaar middel is en wees het verzoek af.
                  De bewoners tekenden bezwaar aan en kwamen uiteindelijk bij de Raad van State terecht.
                  Dat deden ze waarschijnlijk in de hoop dat die de gemeente zou dwingen het blowverbod toch af te kondigen. Nu heeft de hoogste bestuursrechter echter besloten dat het verbod helemaal nergens mag worden toegepast.
                  Andere manieren

                  Volgens het rechtsorgaan betekent de uitspraak niet dat de burgemeester niet meer kan optreden tegen mensen die de openbare orde verstoren, als ze onder invloed van softdrugs zijn. De Gemeentewet biedt de burgemeester deze bevoegdheid, aldus de Raad van State.
                  Voor de gemeente Amsterdam is dat laatste het belangrijkst, aldus een woordvoerder. ''Het gaat ons erom dat we de overlast van softdrugs kunnen aanpakken. We gaan nu kijken wat de uitspraak betekent voor de uitvoering in de praktijk.''
                  ================================================== ================================================== ================================================== ========================

                  Comment


                    #10
                    Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

                    In mijn tijd waren de schoolregels heel wat strenger:
                    -roken op het schoolplein of in de directe omgeving van de school was strikt verboden,
                    -het laten blijken van affectie voor een klasgenote eveneens: dus geen kalverliefde op school,
                    -kwam je aan in spijkerbroek of spijkerjack, dan moest je terug naar huis om je "decent" te kleden,
                    -schoolboeken vervoeren in een "pukkel" was niet toegestaan: het moest een leren schooltas zijn,
                    -te lange haren waren verboden,
                    -ontluikende snorren en bakkebaarden waren eveneens niet toegestaan,
                    -vanaf de 4e klas was een licht overhemd, stropdas en colbert verplicht, bij grote hitte mocht het colbert uit, mits je overhemd lange mouwen had,
                    -sandalen mochten nog net, maar dichte schoenen waren de maatstaf,
                    -de dames moesten een jurk of een rok dragen: broeken voor dames waren verboden,
                    -ik heb 2 semesters in Leuven taal- en letterkunde meegelopen: aldaar moest je een driedelig zwart of antracietkleurig kostuum dragen: lichtgrijs was te triviaal.
                    En toch heb ik hierdoor geen trauma opgelopen.
                    Nadien, ik was toen een jaar of 23 waren de bordjes verhangen. Tijdens een korte ambtelijke carriere bij het Ministerie van Financien, was mijn haardracht eveneens niet meer acceptabel. Een stekeltjeskop -opzetkam nummer 1 in de tondeuze- en een driedelig kostuum was toen "not done". De SG en de DG waren ineens van oordeel dat een iets langere haardracht en casual kleding beter zouden passen in de tijdgeest: Mijn Waffen SS-kop, met mijn stalen brilletje, pasten niet meer in het decor.
                    Last edited by Xtreme; 13 December 2012, 14:25.

                    Comment


                      #11
                      Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

                      "Ik blow achter de school" "Je moet niet voor de school"



                      De toekomst ..
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

                        je weet G wat een gast die sidney aaai

                        Comment


                          #13
                          Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

                          haha die is goe yoooo G
                          Last edited by peuker; 13 December 2012, 12:50.

                          Comment


                            #14
                            Re: Amsterdams blowverbod op schoolpleinen

                            Ik blowde nauwelijks op het schoolplein, dat deed ik veel liever in de coffeeshop en dan pal naast het aquarium ofzo. Soms, heel soms als we bijvoorbeeld op schoolreis of werkweek gingen, en je wist dat je uren in een of andere bus moest rondhangen. Ja dan was een dikke stick wel fijn van te voren.
                            Met drank was het veel erger : di en do aan het werk bij het plaatselijke podiumpje, dan naborrelen tot een uur of 7, naar huis om de tas op te halen en dan de eerste twee uur nauwelijks aanspreekbaar zijn. Of tijdens een tussenuur witbiertjes gaan hakken op het terras, om dan ladderzat de laatste uurtjes door te waggelen. Natuurlijk moest je wat slim zijn met planning daarvan : bepaalde leraren knepen een oogje toe, en het feit dat mn resultaten ondanks drank&dope prima in orde waren zal ook wel geholpen hebben.
                            Echt erg werd het pas op de uni : de themaweekjes waarbij steeds een bepaalde categorie bewustzijnsverruimers aan bod kwamen, bij werkgroepen een krat bier onder de tafel, de lablessen die afgeraffeld werden om dan fijn nog wat organische chemie te oefenen middels keileuke en soms donders gevaarlijke proefjes, en niet te vergeten de kas (jawel) die half gevuld was met wiet voor de faculteitsmedewerkers. Ik wil graag nu terug
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment

                            Bezig...
                            X