Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Link gevonden tussen Cannabis en allergieën

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Link gevonden tussen Cannabis en allergieën

@ LR2

Vertel eens welke leugens er op coffeeshopnieuws.nl te vinden zijn dan ?

Ben benieuwd...

Grtz,
    Peter Lunk
    Admin www.Coffeeshopnieuws.nl

...

Comment

Die beschuldigingen naar "coffeeshopnieuws" verbazen mij ook. Ik lees vrijwel alles op die site, en heb de schrijvers nooit kunnen betrappen op onwaarheden.

In de artikelen waarnaar ze verwijzen zitten onwaarheden genoeg - maar de site claimt dan ook niet dat die verhalen waar zijn. Ze claimen alleen dat die artikelen gepubliceerd zijn - en dat zijn ze, anders zou je de link niet kunnen volgen.

Coffeeshopnieuws is ook niet strikt pro-wiet in wat ze doorgeven: Anders zouden ze de onzin van Opstelten wel censureren. Maar nee: Ik zie keurig de "verantwoording" van de wietpas en de growshop-wet voorbij komen. Veel onzinninger en anti-wiet kun je niet worden. Dus nee: Ik zie geen ernstige vertekening van de feiten en standpunten bij Coffeeshopnieuws.nl.

MrLunk: Ga alsjeblieft door met die site, zoals 'ie nu is. Je inzet wordt (door mij althans) zeer gewaardeerd.

Comment

Op Dropcatch.nl kun je bieden op .nl quarantaine domeinen. Voor de winnaar van de veiling gaan we proberen de domeinnaam te registreren zodra deze vrij valt. Je betaalt uiteraard alleen als dat gelukt is.

Dit artikel stootte me. Uit onderzoek/vragenrondje onder coffeeshophouders komt de conclusie dat burgers en mensen in de buitenwijken overlast ondervinden.. Natuurlijk komt dat er uit. Want de coffeeshophouders willen hun gelijk uiteraard, en daarvoor moet de gewone burger (die niet ondervraagt lijkt!) ergens last van hebben. De getrokken conclusie bestaat 'gevolgen' uit een betoog van de middelbare school over het onderwerp 'coffeeshops verbieden of niet'? Zoek maar na, ik heb er zelf zo ook een boel geschreven.

Ik kom er verder niet meer hoor, maar als ik er nu het bovenste artikel bij neem, zie ik dat er toch een (misschien onbewust!) filter over heen ligt.
        Coffeeshopnieuws vergeet te noemen dat het om eerstelijnszorg gaat, en niet om tweedelijns of een andere vorm. Een wezenlijk verschil tussen een griepje of een gekneusde enkel en een all-out-killing-spree psychose is er wel, toch? Cardiologie, psychiatrie, fysiotherapie, ademhalingsdeskundigen, dermatologen en EHBO vallen hier niet onder primary care. Dus die zijn niet meegenomen in het onderzoek, wat me raar lijkt om te concluderen dat er dan maar 'geen effect' is. Ook zijn er wel degelijk onderzoeken die tegenspreken dat cannabis 0 effect heeft op de gezondheidsstatus, met name de geestelijke. Zij het positief of negatief; het bestaat. Zoals óók te lezen op coffeeshopnieuws.nl.. Als nieuwsprovider is copy+paste heel handig, maar als je belangrijke woorden weg laat, kan de boodschap heel anders overkomen. Dat is manipulatie - of je het bedoelt of niet - en dat vind ik niet netjes. Check je feiten, en zorg voor een eerlijk en volledig verhaal.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Het artikel onder de eerste link is niet geschreven door Coffeeshopnieuws. Nicole Maalste en Rutger Jan Hebben schrijven onder eigen naam. Zeker Nicole is vaak genoeg in het nieuws om haar te beschouwen als expert, en dus haar artikelen op te nemen.

Van het tweede artikel kan ik de bron niet online vinden, en dus niet controleren of de vertaling/samenvatting volledig correct is. Het zou best kunnen dat de problemen niet in de samenvatting zitten, maar in het originele artikel.

Of de feiten in die artikelen correct zijn, is eigenlijk irrelevant, zolang Coffeeshopnieuws het niet zelf heeft geschreven of zich er expliciet achter schaart. Toch even over die feiten: Voor zover ik weet is er precies 1 onderzoek dat een link legt tussen wiet en psychose. Dat onderzoek stamt uit Engeland. Geen enkel ander onderzoek heeft een significante link kunnen vinden. Heb ik dat fout? Zijn er meer onderzoeken, inmiddels?

Comment

Vrienden, aub maak er geen oorlog van?!?!? Heb een blowtje gedaan en er even over nagedacht.... JR2 heeft gelijk! Ben zo naïef geweest te denken dat het allemaal zo makkelijk zou gaan, had wel het doorzettingsvermogen om dit door te zetten (hoopte ik toch, had minstens kunnen proberen!!?!) maar blijkbaar ben ik te naïef en te jong + dat ik geen deskundige blijk te zijn als jullie... Ik herhaal, was gefrustreerd omdat ik er werk van wou van maken en ik dacht dat er geen interesse voor was... Nogmaals, wou enkel mijn steentje bijdragen aan de site... Aan iedereen mijn excuses maar begin nu niet elkaar af te z¤¤ken dit was het laatste wat ik wou
            Iedereen zijn eigen mening!!!! Plz sorry voor mijn frustraties was zwak en dom van me...

Comment

@Blani: http://link.springer.com/article/10....606-013-2605-z
              Dat was het originele artikel. Als je geen abbonement hebt op het blad Journal of internal medicine, dan kunnen we niet meer lezen dan dit, helaas. Misschien via scholar, ik heb nog niet gecheckt? Het gaat niet om de schrijver, noch de lokatie van publicatie (hoewel, in dit geval beschuldig ik coffeeshopnieuws van onwaarheden verkondigen, zij mogen best verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen content. Ze zijn een immers blog/nieuwsfeed en hebben copyright, dan draag je ook verantwoordelijkheid voor de inhoud imho.), maar de waarheid en fact-checking aan beide zijden. Zowel overheid als nieuwsgever moeten in mijn optiek toch minstens een kwartier in research stoppen. Ik doe het, en ik vind zo mankementen, onwaarheden en onvolkomenheden aan willekeurige artikelen. En daar heb ik niet eens voor gestudeerd. Ik vind het moeilijk om iemand te geloven die niet het hele verhaal vertelt, hoe tegenstrijdig het soms ook is. En als we zulksoort mensen als vertegenwoordiger kiezen, in ons pro-cannabis gevecht of juist in onze politiek, dan is het wachten op iemand die met een professionele bijl de poten onder de stoel vandaan slaat. We kunnen elkaar blijven beschuldigen van flutbeleid en mietjesregelkunde, maar als we zelf gaan zitten liegen of maar de halve waarheid als tegenargument aanvoeren, maakt dat ons niet nét zo slecht? Ik ben graag kritisch op mijn bronnen. <edit/> hier over cannabis en psychosen http://scholar.google.nl/scholar?hl=...osis&btnG=&lr= <\eind edit>

Edoch, dat is allemaal off topic. Laten we het hier houden over de link tussen cannabis en allergieën. Als je door wilt praten over mijn standpunten, de jouwe of die van coffeeshopnieuws, dan stel ik voor dat we dat elders doen.

@Smoking leo; ik heb hier een brandje gestart merk ik. Met meerdere mensen tegelijk een discussie aangaan (over verschillende onderwerpen, ook nog eens!) zorgt voor een zooitje. Hopelijk kan een mod hier wat orde scheppen door wat van mijn troep te verwijderen waar nodig. Aan jou zie ik geen schuldige hoor!
              Last edited by LR2; 1 October 2013, 19:28.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

LR2, had ik niet mijn frustraties eruit gegooid had dit nooit gebeurd zelfbeheersing is een kunst en duurt jaren om deze onder controle te krijgen, zelfs Dank voor me wakker te schudden, de woorden van een grijsaard zijn idd goud waard (daarom ben ik zot van geschiedenis) maar zit nog steeds met de gedachte dat 1mens iets kan betekenen (Marx, Darwin, Tesla,...) dacht het beter te weten en dan krijg je zo'n reacties... Gelieve NIET meer onder dit topic te discussiëren (ik haal m'n handen eraf, dit is Niet wat ik wou!!!!!)

Comment

Nog even heel kort off-topic... Ik ben het met je eens dat de titel die coffeeshopnieuws erboven heeft geplaatst misleidend is. De rest van het artikel is veel beter.
                  Ik ben het ook met je eens dat dat soort titels slordig zijn, en dat eigenlijk iedere verslaggever zijn feiten dubbel zou moeten checken... maar ik vind dat coffeeshopnieuws dat beter doet dan de meeste kranten.

Wat mij betreft is dit geen "ruzie" maar een intelligente discussie die keurig met feiten even wordt uitgewerkt.

On topic: Hetzelfde artikel "bewijst" dat er uiterst zelden mensen met een acute wiet-allergie op de eerstehulp komen. (Zou zo'n allergie ooit menens worden, dan zou dat moeten blijken uit de statistieken.)
                  (Waar ik weer bij moet zeggen dat ik het een vreemd artikel vind. Het lijkt wel of alleen drugsgebruikers onderling vergeleken worden, in plaats van ze te vergelijken met een "nuchtere" (= alleen ladderzatte) controlegroep.

Comment

Intelleginte discussie?!?? Er zijn interessantere dingetjes om je in te professionaliseren, Genoeg =genoeg TOPIC GESLOTEN!!!! Discussieer maar op een eigen topic! Niet onder mijn verantwoordelijkheid... Respect voor jullie kennis, wil je weten wie het meest weet over cannabis start je eigen topic! Sorry maar dit was alles behalve mijn bedoeling, ipv op te scheppen LEER van elkander! Zal me maar weer op voorhand excuseren voor m'n temperament
                    Last edited by smoking leo; 1 October 2013, 23:19.

Comment

@Leo: Zelfs in je eigen topic kan je geen mensen beledigen en ze vervolgens de mond snoeren. Wil je beslist dat de discussie strikt on-topic blijft, stop dan met schelden, en geef het goede voorbeeld.

Comment

@LR2

Dat is een artikel / verslag van 'Nicole Maalsté en Rutger Jan Hebben'
                        Dat op coffeeshopnieuws is gepubliceerd.
                        Als je reacties wilt of commentaar wilt geven moet je daar de auteurs voor aanschrijven.

Het was nieuwswaardig genoeg om op coffeeshopnieuws te publiceren...

Comment

Bezig...
                        X