Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

    Korting op 420shop


    De meeste Nederlanders vinden dat Nederland marihuana moet legaliseren. Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat 65 procent van de ondervraagden van mening is dat Nederland het voorbeeld van Uruguay moet volgen. Daar wordt de productie, verkoop en consumptie van wiet niet langer verboden.
    De peiling die De Hond zondag publiceerde wijst ook uit dat bijna de helft van de Nederlanders (45 procent) wel eens marihuana heeft gebruikt. Een kwart deed dat maar een keer. Van de wietgebruikers is driekwart voor legalisatie, maar ook onder mensen die nog nooit iets gerookt hebben is een meerderheid voor (54 procent).
    sigpic

    Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

    #2
    Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

    Nu moeten ze nog in den Haag overtuigt worden

    Comment


      #3
      Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

      De peilingsresultaten :
      (PDF hier)

      hond1.jpg

      hond2.jpg

      hond3.jpg


      By teh wee, volgens peil.nl :

      Als er onderzoek wordt uitgevoerd naar wat Nederlanders vinden, dan gebeurt dat via het ondervragen van een beperkt aantal personen, bijvoorbeeld 800 of 1000.
      Daarbij is het doel die ondervraagden zodanig te kiezen dat ze samen een goed beeld geven van wat alle Nederlanders vinden.
      Daarbij ook vermeldt dat het dan gaat om leden van peil.nl

      ---

      Persoonlijke noot: Of dat echt representatief is voor het hele Nederlandsche Volck mag u zelf beslissen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

        Bij 1000 lijkt me wat weinig, denk je dat ze iets met deze peilingen gaan doen? In ons Belgenlandje doet ze niet eens de moeite voor het te vragen..

        Comment


          #5
          Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

          Over Maurice en zijn conclusies is veel te zeggen. Maar 't zal niet de eerste keer zijn dat de politiek ze voor feitelijk aanhoudt. In dit specifieke geval vind ik dat niet zo erg.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

            Wat gaat het verschil eigenlijk geven als wiet legaal wordt in Nederland? Is nu toch al een vrij liberaal cannabisbeleid, buiten de onduidelijke regels rond vervoer, aanbreng van cannabis in shops lijkt me toch alles hier duidelijk?

            Greetz

            Wolf92

            Comment


              #7
              Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

              In Nederland worden nog steeds mensen vervolgd voor dat plantje. Kapitalen worden afgepakt; huizen onteigend; mensen opgesloten en prima wiet vernietigd.

              Misschien heb je daar persoonlijk geen last van, maar die mensen die uit hun huis gezet worden of in de bak zitten hebben er wel last van, geloof dat maar.

              Neem daarbij de enorme verspilling van rijksgeld en politie voor een compleet overbodig vervolgingsbeleid, dat ook ingezet kon worden tegen moordenaars, verkrachters, terroristen, dieven en bankiers, en dan zijn er redenen genoeg om te legaliseren lijkt me, en om dat nu en dan luid en duidelijk te melden.

              Comment


                #8
                ...
                "Do you know the definition of insanity?"
                "Insanity is. Doing the same exact thing over and over again, and expecting things to change."
                "Have I ever told you the definition of insanity?"
                "It's doing the exact same F*** thing over and over again, and thinking this time, things are going to be different"
                ...
                Het kopen en verkopen is nog steeds illegaal, net als het bezit van wiet (gedogen betekent: de agent bepaalt). De handel mag van mij illegaal blijven - hoewel ik vooraan zou staan als het legaal gekweekt zou mogen worden, gezien de miljoenen die erin omgaan, desnoods in dienst van de Staat - maar het bezit vind ik een ander verhaal. Ik ben van mening dat ieder zijn eigen planten mag kweken de vruchten daarvan mag plukken. Net zoals bij groente en fruit (voorlopig).
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

                  Nounou, LR2, ik weet dat growshopowners niet allemaal fris zijn, maar om ze nou meteen met bankiers te vergelijken...

                  Het verbaasd me trouwens dat jij nog geen fortuintje verdiend hebt aan dat zaad van je. Dat zou legaal kunnen, toch? Zelfs volgens de regels van JD?

                  Comment


                    #10
                    Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

                    Ik snap nooit zo goed hoe ze zaad kunnen kweken zonder planten. Of zijn cannabis planten wel legaal als je ze voor de zaad teelt gebruikt?

                    ps Het chicken little verhaal van die mevrouw die een Facebook petitie begon omdat je zogenaamd geen groente meer zou mogen/kunnen verbouwen sloeg echt helemaal nergens op.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

                      @lr2 dit is een beetje onzin maar ik vergeef je

                      zelfs oom agent weet niet welke kant hij moet/mag kiezen. Hij kan bij een straatarm gezin bepalen of ze hun huis kwijtraken, of bij een rijk gezin een oogje toe te knijpen

                      ten 1e is niet de politie die dit doet of de keuze mag maken.....foei foei



                      volgens de wet zouw het kweken van zaad niet verboden moeten zijn,maar legaal (nog)..
                      maar bewijs dit eens,dat het echt alleen om het zaad gaat, volgens mij moet je hier een vrijwaring etc voor krijgen op een lastige manier,
                      anders lijkt het me een onbegonnen zaak.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

                          na wolf, nederland mag best legalize zijn, we waren wereldwijd de bekendste de beste en noem het maar op,
                          het toerisme alleen al naar amsterdam.
                          nu is het grootste anti cannabis land van de wereld, legaal.....

                          fuck de duck...

                          nu word nederland wakker...
                          nederland had het voorbeeld moeten zijn, met alles wat we hier bereikt hadden wereldwijd,
                          nu is die rol door een anti cannabis land overgenomen,

                          toch denk ik dat duitsland de 1e zal worden, nederland maakt dan ook de stap, en belgie volgt op dat moment gelijk ook.

                          ik kan het mis hebben, we zullen zien.

                          maar 1 dingen weten we wel waar we jaren geleden onder ons over spraken, en discussies voerden,die tijd is nu heel dichtbij na de werkelijkheid aant komen.

                          ik zeg binnen 3 jaar is het zover

                          Comment


                            #14
                            Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

                            Zouden toeristen echt merken dat Nederland zo anti-cannabis is? Misschien de drugstoeristen in de grensstreek waar ze Duitsers en Fransen probeerde te weren met de wietpas, maar in Amsterdam merken ze er toch verder niets van? Toeristen kunnen in de grote steden op zat plekken wiet kopen en gebruiken. Wat dat betreft is Nederland toch nog redelijk uniek. In Europa in ieder geval.

                            Vind trouwens de verschillen tussen politieke partijen wel grappig. De D66 stemmer is toch duidelijk meer cannabis-minded. Al is de VVD stemmer ook duidelijk veel makkelijker met cannabis dan hun partij.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Meerderheid Nederlanders steunt legale marihuana

                              Mensen zouden toch eigenlijk een test moeten afleggen voordat ze gaan stemmen, om te controleren of ze enig idee hebben van de politiek. Het hoeft maar een heel eenvoudig testje te zijn:

                              - Op welke partij wilt U stemmen?
                              - D66.
                              - U bent geslaagd voor de test. Hier is uw stemformulier.

                              Comment

                              Bezig...
                              X