Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

Governments approve Monsanto’s GM cropsPercy Schmeiser and his wife Louise are third generation farmers from the prairies of Western Canada in the province of Saskatchewan near the city of Saskatoo…

We have made the difficult decision to discontinue the Link TV 24/7 channel on Dish Network, effective October 31, 2023.

Oordeel zelf, het is helaas overgoten met een saus van groenpoepers op google. Een fatsoenlijke bron is helaas niet meer te vinden in het bos van complothippies. Leuk volk, maar ze moeten echt afgesloten worden van het web. Soms is het erg overtrokken, dat moet ik zeer zeker toegeven. Maar in andere gevallen is het moeilijk te ontkennen dat ze wel erg vuile spelletjes spelen. Als je objectief kijkt, zoals ik geprobeerd heb, dan is het alsnog vuillakkerij.

Nog steeds ben ik verdeeld hoor! Ik heb niet per definitie een afkeur voor GMO's of Monsanto zelf. Maar ik denk gauw aan de gevolgen over 40 jaar en de schade aan levende beestjes. Het gaat allemaal zo snel, en meteen zo heftig met giftige stoffen. Koeien smelten van binnen als ze lange tijd GMO mais eten. Dat hoort niet. Dat de onderzoeken rond Roundup steeds wisselende resultaten geven vind ik ook reden tot zorgen. Iedereen behalve monsanto en bedrijven in opdracht van monsanto tonen aan dat het niet zo goed voor je is.
    Ook het 'oude, reeds stervende ratten in toxiciteitstudie, dus gestorven voordat ze kanker kregen, dus het is niet kankerverwekkend' gedoe blijft me bij. Hoewel ik aan beide kanten kritisch probeer te zijn, heb ik een nadelig vooroordeel over monstanto. Dat kleurt mijn mening, natuurlijk. Ik doe m'n best maar ik kan er niet omheen.

Deze docu gaat over de Amerikaanse maisproductie en de bizarre wereld met subsidies en berekeningen daaromheen. Zo zie je meteen waarom er zoveel High glucose high fructose corn syrup in onze producten te vinden is.
    Vond ik zelf wel leuk om te kijken:
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Monsanto is een smerig bedrijf en daar blijf ik bij.
      Mensen die voedsel patenteren deugen niet.

Comment

Ik geef Mway hondert procent gelijk.

En het is nog altijd niet 100% duidelijk wat de lange-termijn effecten zijn van GMO's op mens, dier, de natuur en biodiversiteit in het algemeen.

Dat is wat de afgelopen eeuw is gebeurd met de versnelde industrialisering, men produceert maar op en manipuleert en exploiteert de natuur tot in het extreme uit puur winstbejag zonder (in veel gevallen zelfs wel) te weten wat de gevolgen daarvan zijn op lange termijn.

We zijn als mensheid veel te snel vooruit gegaan zonder achterom te kijken en ik vrees dat dit door zal blijven gaan tot we keihard tegen de muur knallen, maar tegen dan is het allang te laat.

Comment

voedsel patenteren deugd inderdaad niet.
          Er zijn tegenwoordig veel theorienen, en je moet voor je eigen uitmaken wat je geloofd.
          Maar van één ding ben ik zeker. alles draait om geld en macht. en de die dat daar al veel van hebben willen nog meer.
          en op de objectiviet van de media moet je je ook niet teveel rekenen.als je hen hoord praten over cannabis, is het net het einde van de wereld (is wrs overdreven)

En dan nog iets over cannabis soorten. de zaad banken kunnen zoveel nieuwe soorten op de markt brengen als ze willen. wrs om dat het illegaal is.
          maar breng eens een nieuwe tomaten soort op markt. smijt uwe spaarboek er maar tegen aan, met al die regels die het u moeilijk maken. zeker voor de hele kleine zaadbedrijven die niet zo capitaalkrachtig zijn.
          zij moeten het doen met de genetica die er is.

Comment

@LR2,

Dat soort verhalen worden door de "groenpoepers" inderdaad nogal eenzijdig belicht. Dat verhaal van die famillie in Canada bijvoorbeeld. Die hebben toch bewust hun planten zelf resistent gemaakt tegen RoundUp. Dan kun je toch ook niet volhouden dat je planten besmet zijn geweest en dat je er verder niets aan kan doen?

Het lijkt me ook niet zo heel vreemd dat een bedrijf een patent krijgt op zoiets. Dat je planten specifiek resistent maakt voor een onkruidverdelgingsmiddel is toch niet iets wat zomaar aan komt waaien. Ook al gebruik je dat zaad van Monsanto niet, dan mag je zoiets toch ook niet zomaar zelf namaken.

Die zaak met die biologische boeren was niet zo zeer Monsanto die dreigde dat er misbruik werd gemaakt van hun gepatenteerde zaden, maar dat hun eigen planten dan ineens ook GMO eigenschappen krijgen (en dus onverkoopbaar worden aan bio winkels). In dat geval gaf de rechter zels aan dat Monsanto daar niet tegen zou optreedt als het om kleine besmettingen gaat.

Dus maw als zij niet hun bebouwde land met RoundUp gaan besproeien is er niets aan de hand. Althans niet van de kant van Monsanto. Wat naturlijk wel eng is dat ze dat GMO spul zo makkelijk laten verspreiden.

In Europa is GMO nog niet zo heel breed toegestaan dacht ik, maar het begint wel steeds meer te komen. Dat high fructose verhaal speelt hier ook nauwelijks. Dat is toch vooral een VS verhaal, omdat ze daar de mais zo subsidieren. Hier hebben we ook een heel krap quotum op dat spul.

Ik ben helemaal niet voor Monsanto en al helemaal niet voor GMO, maar ik vind wel dat mensen realistisch moeten blijven en niet steeds met van de alu-hoedjes verhalen komen. Er is daar van alles mis, maar wat er daadwerkelijk mis is wordt juist op de achtergrond geschoven door alle bullshit die er bijgehaald wordt.

Waar ik met GMO zelf inderdaad ook bang voor ben is dat we over een paar decennia merken dat het toch niet zo'n goed idee was. En dan? Aan de andere kant dat gebeurt met klassieke selectie methoden ook. Al is het dan allemaal wel wat "natuurlijker".

Kijk maar naar de wiet. Decennia lang selecteren ze de CBD eruit. Nou zitten we met wiet met "te lage" CBD gehaltes.

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
            Mensen die voedsel patenteren deugen niet.
            Waarom dan niet? Als ze een berg geld steken in het maken van een bepaalde variatie, waarom zouden ze daar dan geen alleenrecht op mogen hebben (voor een bepaalde periode)?

De grond waar mijn huis op staat is gekocht van een (ex) bollenboer. Ik sprak die man over waarom hij ermee gestopt was en het kweken van een nieuwe roos variatie kostte hem al 2 a 3 ton. Dat moest hij dan in korte tijd terug verdienen en dan weer een nieuwe. Dat viel niet meer te doen (ook door concurrentie uit Afrika en China). Dan wil je toch niet dat je buurman daar een stek van trekt en dezelfde roos gaat verkopen.

Bij de resistente planten die de zaadindustrie maakt (Monsanto, Bayer etc) zijn veel grotere investeringen gemoeid. Het is niet zo dat ze een plantje uit de natuur pakken en daar een patent op krijgen. Daar gaat echt wel wat meer aan vooraf.

Bovendien, als je dat zaad niet wilt gebruiken, dan koop je het toch gewoon niet?

Ik zou soms ook liever niet hebben dat er patenten zijn of copyrights, maar je kunt toch op je klompen aanvoelen dat als mensen nergens meer voor hoeven te betalen dat die dingen dan ook niet meer gemaakt worden. Dat resistente zaad (of het nou GMO of standaard selectie werk is) levert toch uiteindelijk gewoon voordelen op waar boeren dan voor willen betalen. Die hogere prijs betaalt zich dan blijkbaar wel terug.

Zelfde als met medicijnen. Patienten zouden willen dat die altijd tegen kostprijs verkocht werden en dat daar geen patenten op konden zijn, maar zo werkt het gewoon niet. Met het communisme hebben ze dat wel geprobeerd, maar dat werkte uiteindelijk ook niet. Uiteindelijk is geld toch een motivatie voor veel mensen om dingen te verbeteren. Het heeft ze nadelen, maar toch ook voordelen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Zelfde als met medicijnen kom op zeg er liggen medicijnen tegen bepaalde kanker op de plank die werken maar niet de winst opleveren als de chemokuur die ze leveren voor die kanker.
              Moedwillig goede medicijnen achterhouden die mensen kunnen behoeden voor de dood voor wie is dat voordeel?
              Kapitalisme is oke maar van gezondheidszorg voedsel en water verheven tot een geldmachine die steeds meer moet drukken is foute boel.
              Grote bedrijven die oproepen om water te privatiseren schoften zijn het.
              De wereld is te gek.
              Te gek op geld mijn in ziens.
              Kijk alleen al naar de kredietcrisis overbetaalde straatschoffies met een bachelor die nota bene dat bontkraagie durfde te veroordelen omdat ie een tv weg haalde.
              Maar zelf duizenden mensen moedwillig de stront in hebben geholpen en die hun hele bezit in rook op zagen gaan.
              En die nu in hun kapitale loft van een wijntje zit te genieten zonder ook maar enkele vorm van straf of oprechte spijt.
              Nee in de gehele commercie zitten meer ratten dan lakeien.

Comment

Zonder die medische industrie, waren die medicijnen er dan wel geweest?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                  Zelfde als met medicijnen kom op zeg er liggen medicijnen tegen bepaalde kanker op de plank die werken maar niet de winst opleveren als de chemokuur die ze leveren voor die kanker.
                  Moedwillig goede medicijnen achterhouden die mensen kunnen behoeden voor de dood voor wie is dat voordeel?
                  Leuk dat je over kanker begint. Der was vroeger een man zo rond 1936 die machine uitvinden die kanker compleet kon kapot maken met behulp van micro golven.. Blijkbaar werkt ons lichaam daarmee. Weet niet zeker of het waar is maar hey.
                  Igg, man belde de krant ect. Volgende dag is Mr van de aarde verdwenen.. Al eeuwen zo dat iemand anders zijn dood iemand anders zijn brood is.. Alleen mensen zijn tegenwoordig nog gieriger geworden dan ze al waren..

@Wietfras, word cannabis niet al x(5000?) jaar als medicijn gebruikt.. In bepaalde regios in de wereld gebruiken ze niet eens de traditioneel medicijnen.. Maar cannabis als hun medicijn voor ALLES..

Maar om vraag op je antwoord te geven.. Ja denk het wel. Alleen dan krijg je het van eeh shaman in plaats van je apotheek
                  Last edited by SweetMango; 16 January 2014, 09:08.
                  sigpic

Comment

Medicijnen op de plank maar de mensen gaan dood en dan moet ik blij zijn.
                    Die lui strijken in 99% van de gevallen nog subsidie op ook.
                    De farmaceutische industrie heeft ipv van het probleem op willen lossen een melkkoe gemaakt.
                    Die lui knijpen het uiterste er uit en de gehele maatschappij maar betalen.
                    Zelfde met de banken.
                    En met de voedselindustrie zijn we ook nog niet bij het einde zoals Nestle en meerdere multinationals schreeuwen om het water te privatiseren.
                    Dan nog alle stofjes die ze gebruiken waaruit blijkt dat ze niet deugen.
                    Hoe worden boeren wel niet met hun rug tegen de muur aangezet om beesten zo massaal te houden en hiervoor bij de banken geld moet lenen.
                    Word tijd dat we wat stappen terug gaan doen en te beginnen bij het lijstje hierboven.

Comment

Nou neem je stappen dan. Je hebt blijkbaar een plan hoe het allemaal wel moet. Mooi initiatief.

Comment

feit : zonder farmaceutische industrie hadden we geen last van vergrijzing.

Steek de hand eens in eigen boezem zou ik zeggen (net als Wietefras hierboven). Zonder achteroverleunende politiek (die wij hebben gekozen) was het niet zo ver gekomen. Je kan een koe niet kwalijk nemen dat die eruit ziet als en koe en af en toe Boe roept. Een farmaceutisch bedrijf heeft geen zorgplicht wil ik daarmee zeggen. Dat hebben wij zelf, over onszelf. Het is maar al te duidelijk dat we die zorgplicht verzaken met een hoop dingen. Maar tegelijkertijd worden we wel (gemiddeld) 80 jaar, kunnen we ons druk maken over kankermedicijnen omdat we oud genoeg worden om kanker te ontwikkelen. En een groot deel van de kankervarianten die we om de oren geslagen krijgen is nog te wijten aan levensstijl, aan beslissingen die we zelf hebben genomen.

Ik ben geen fan van de farmaceutische industrie maar neem ze niet kwalijk dat ze zijn wat ze zijn : bedrijven die winst moeten maken en daarnaar handelen., Het zijn wij die de controle uit handen gegeven hebben.
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Volgens mij is er een hele hand gepakt toen ze de vinger werd gereikt en nu is de andere hand aan de beurt.
                          En dit is geen politieke mening maar meer een humanitaire mening.
                          En zeggen dat je je bekommer om het welzijn van de mens en dan al wetend goeie goedkope medicijnen waar je door de eenvoud van fabricage de winst marche te laag vindt niet produceer maar wel patent op aanvraag ben je in mijn ogen een vies stukje mens.
                          En ja er mag van mij verdient worden maar dat kan ook zonder ordinair gegraai al wetend dat een goed gevulde belastingspot de rekening wel betaal.
                          En dat is er mis die lui zeggen allemaal dat ze zo goed zijn maar als de belastingspot er niet was waar waren ze dan.
                          In zo`n systeem is het ook geven en nemen en als er alleen maar genomen word gaat de boel scheef hangen en moeten zelfs de aller grootste banken met belastinggeld overeind worden gehouden gaan bedrijven failliet mensen raken hun huis kwijt op de gezondheidszorg moet bezuinigd worden zijn de minder bedeelde de dupe van etc etc etc etc
                          De leidende politiek is laks de oppositie te verdeeld mede door opkomende partijen met onderbuik gevoelens politiek welke enkel en alleen meer verdeeldheid brengt onder het volk.
                          Welke weer aangegrepen word door de reuzen om hun gang te gaan.
                          Zo in een notendop genomen.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thx q, weer wat studiemateriaal . Talme dag op het werk, dus meteen kijken . Gz

Comment

Veel mensen denken alleen maar over de zaden ten aanzien van het consumeren voor medische doeleinden of de ontspanning of hun dagelijkse rokertje. ECHTER GAAT ER IN DE VOGELWERELD EN OOK IN DE KARPERVISSERIJ ZAKKEN VOL HENNEPZAAD DOORHEEN. Ook de hennepkleding en de toepassingen in de kledingindustrie en touw industrie is niet zo beperkt als men zou denken .Verder kom je hennepolie in iedere tuin van ....tegen en ook cosmetische producten vanuit hennep basis zijn wereld wijd verkrijgbaar. Shampoo lippen balsem.Vandaar dat ook grote bedrijven interesse hebben in zaad van hennep in diverse doeleinden.Ik hoop dat Nederland vol zal kan gaan staan met prachtige hennepvelden en dat de criminalisering van dit prachtige product zo snel mogelijk voorbij is

Comment

Bezig...
                                X