Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Open Vld Jongeren willen legalisering cannabis op agenda

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Open Vld Jongeren willen legalisering cannabis op agenda

Korting op 420shop
    Als het van de Open Vld Jongeren afhangt, wordt cannabis gelegaliseerd. Dat schrijft de krant De Standaard. De jongeren vragen hun moederpartij het thema als programmapunt voor de verkiezingen uit te spelen.

Voorzitter Bert Schelfhout van de Open Vld Jongeren wil naar het voorbeeld van de Amerikaanse staat Colorado ook in ons land een referendum organiseren om het maatschappelijk debat over cannabis aan te zwengelen. Sinds gisteren is de verkoop van de softdrug in Colorado legaal.

In afwachting van een referendum vraagt Schelfhout dat Open Vld tijdens de verkiezingscampagne pleit voor de legalisering van de verkoop en het gebruik van softdrugs. De wetgeving is nu te onduidelijk, stelt hij in De Standaard: "Cannabis gebruiken mag in beperkte mate, maar overvloedig bezit is strafbaar. Dankzij een legalisering krijg je ook beter zicht op de kwaliteit en het belemmert het verder uitbreiden van het illegale circuit."

Volgens de jongerenvoorzitter zijn veel liberalen vragende partij om cannabis te legaliseren én past het punt perfect in het progressieve verhaal dat de partij wil brengen.
    Bron: HLN.
    ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Re: Open Vld Jongeren willen legalisering cannabis op agenda

mja .. in het jaar van de verkiezingen zie ik iedere keer dezelfde stunt naar voor komen. altijd van een groep of individu die op dat moment geen zier te zeggen of te willen heeft in het politieke landschap. ik geef één markant voorbeeld. 15 jaar geleden, Quickie .. de heer Vincent van Quickenborne, lid van de open vld jongeren wil gaan stunten in de nationale politiek en 'beloofd plechtig' om een joint te gaan roken in de senaat na de federale verkiezing. want meneer is zooooooo vooooòr cannabis dat hij 'het debat' wil openbreken.. we kennen het vervolg van het verhaal, meneer word verkozen, meneer word terug gefloten door zijn partij oversten, meneer houd zijn bek vanaf dat eigenste moment en lacht enkel wat groen naar de camera als het onderwerp hem voor de voeten word geworpen ..

ach, voor mij hoeft het legaliseren niet.
    en hoogmoed komt voor de val, wat betekend open vld vandaag op de nationale landkaart? 12 tot 15%, bovendien zijn het de jongeren, dus hoop en al 3% waarvan misschien 51% ja pleit..
    ik leg 'onze hoop' niet in de handen van 1,5% politieke overmoed.

er zijn andere katten te geselen in onze samenleving..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
      én past het punt perfect in het progressieve verhaal dat de partij wil brengen.
      De bewoording die ze daar gebruiken intrigeert mij enorm
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Op minder dan een half jaar voor de verkiezingen moet je niks geloven van wat politici zeggen. Ik dacht dat dit intussen algemeen bekend was?

Bovendien is VLD een totaal onbetrouwbare partij, cfr. wat Rutten over confederalisme zegt in 2010 en 2013 (of je daar nu voor of tegen bent, in het Engels noemen ze dat een "turncoat"). Wie een beetje de politiek volgt, weet ook dat wat die Bert Schelfhout zegt, pure volksverlakkerij is: een referendum is omwille van grondwetsartikel 33 onmogelijk op nationaal niveau, enkel op gemeentelijk niveau. Hoe men dan over een controversieel onderwerp als cannabis een nationaal referendum zal houden, is mij een groot raadsel. Die referenda zijn dan nog niet eens bindend ook...

Wie omwille van cannabis zijn stem zal bepalen, dient zich te hoeden voor dergelijke misleiding. Er is slechts één partij in Vlaanderen die voldoende groot is en die het opneemt voor de legalisering van cannabis en ik denk dat iedereen wel weet welke dat is (niet dat ik ervoor zal stemmen, er zijn enkele thema's die mij nog meer aangaan dan cannabis, maar de waarheid heeft haar rechten). En ook hier moet gezegd worden dat het geen topprioriteit is, ik kan me niet herinneren dat er in de voorbije legislatuur een wetsvoorstel in die richting is geweest.
        Last edited by Jojen Weed; 2nd January 2014, 21:22.

Comment

Op de agenda, daar staat het in NL al 25 jaar, een paar keer per jaar. En kijk wat daarvan terecht is gekomen..
          Alstublieft Belgen, leer van onze fouten!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Laat die Belgen nu hun eigen fouten, dat is waarom ik liever daar ben dan hier

Stel je voor dat het Hollanders werden, Pleuris
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X