Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dode toerist in Amsterdam door wiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dode toerist in Amsterdam door wiet

    Korting op 420shop
    De Italiaanse toerist die vorige week op het Rokin onder een touringcar dook en verongelukte, blijkt de zoveelste buitenlandse drugsdode.
    Maar een klein deel van de problemen komt door paddo's



    Ze komen voor de full experience - en dan gaat het fout, zegt Ton Nabben, drugsonderzoeker van de Universiteit van Amsterdam. Sommige buitenlandse toeristen reizen speciaal naar Amsterdam voor de drugs, vooral wiet. Maar juist zij kunnen in grote problemen komen. De Italiaanse toerist die vorige week op het Rokin onder een touringcar dook en verongelukte, blijkt geen paddo's, maar hoogstwaarschijnlijk cannabis en mogelijk alcohol te hebben gebruikt. Hij vertoonde psychotische verschijnselen.

    'Amsterdam is uniek in de wereld op het gebied van drugs. Er zijn hier meer dan tweehonderd coffeeshops, waar je zo kunt binnenlopen, iets van de menukaart kunt kiezen en vrij kunt blowen. Vaak willen toeristen in de korte tijd van hun bezoek van alles proberen wat in hun eigen land verboden is. Het risico van een overdosis en het combineren van verschillende soorten drugs is daarom groot.'

    Nabben noemt de problemen door wiet onderbelicht. 'De grote meerderheid van de drugsincidenten waar de ambulance voor uitrukt, komt door cannabis. Slechts een klein deel van de problemen komt door paddo's - toch heeft iedereen het daar altijd over.'

    Trippen
    Nederwiet heeft extreem veel thc, tetrahydrocannabinol, de werkzame stof. Vooral voorgedraaide joints zijn vaak te krachtig voor toeristen. Nabben: 'Dan vallen ze letterlijk van hun kruk, worden ze misselijk of trekken ze wit weg. Ook spacecake - cake met wiet - geeft een grote kans op trippen, doordat de drug in deze vorm moeilijk te doseren is en de kans op een overdosis dus groot.'

    Volgens de Monitor Drugsincidenten 2012 van het Trimbos Instituut hebben buitenlandse toeristen 'een belangrijk aandeel in de drugsgerelateerde gezondheidsincidenten in Amsterdam'.

    In het rapport staat ook dat 44 procent van de incidenten in Amsterdam samenhangt met gebruik van cannabis als enige drug, en dat ook deze gevallen overwegend toeristen betreffen.

    Jellinek telde tijdens een project in het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis: tachtig procent van de binnengebrachte drugsgebruikers is toerist. Chareen Soekardjo, van deze instelling voor verslavingszorg: 'Vaak gebruiken de toeristen cannabis tegelijk met alcohol. Een slechte combinatie die voor veel gezondheidsproblemen zorgt.'

    Nabben noemt dat stronken: stoned en dronken tegelijk. 'Niet voor niets mogen coffeeshops geen alcohol schenken.'

    Voorlichting
    Volgens Soekardjo speelt ook het gebrek aan voorlichting over drugs in het buitenland een rol. 'In Nederland krijgen kinderen op school voorlichting over de gevaren van drugs. In coffeeshops wordt niet altijd voldoende informatie gegeven. Door die onwetendheid experimenteren toeristen meer en zijn ze roekelozer.'

    Een psychose door cannabis komt voor, maar niet vaak, zegt Nabben. 'Wiet kan de kans op een psychose vergroten, mits iemand daar al aanleg voor heeft. Hallucinaties door blowen treden vaker op. Een vreemde omgeving kan deze ervaring versterken. Toeristen zijn in een andere stad, waar een andere taal gesproken wordt en ze de mensen niet kennen. Dit kan zorgen voor een heftigere trip.'


    bron: http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMS...t-risico.dhtml
    ================================================== ================================================== ===

    Belachelijk dat er zo'n onzin in de krant gezet mag worden! Blijkbaar is alles fout en verkeerd zodra er IN COMBINATIE MET ALCOHOL dodelijke ongelukken gebeuren. Die man is zo blind als ik weet niet wat. Ziet die nu echt niet dat alcohol de trigger is geweest, net zoals bij de honderden andere doden en gewonden door alcoholgebruik. Het zal pas sensatie zijn als er drugs in het spel was. Drugs-onderzoeker Ton Nabben onderzoekt blijkbaar geen alcohol, anders had hij dit wel geweten.

    Ook vergeet meneer Nabben te vertellen dat het percentage CBD ook van belang is en dat er niet alleen gekeken moet worden naar de THC-percentages. Maar zolang wiet gedogen is, zal er nooit kwaliteitscontrole uitgevoerd kunnen worden. En in de tussentijd moeten we ons maar bang laten maken door nep-onderzoekers zoals Ton Nabben.

    Hoog percentage THC + laag percentage CBD = angstig voelen
    Hoog percentage THC + hoog percentage CBD = ontspannen
    Laag percentage THC + hoog percentage CBD = lachkick en plezier

    bron: VANAF 5:30

    Wanneer gaan overheden het (HPS) licht zien? Er zijn al genoeg medicinale toepassingen en biologische voordelen op te noemen, tegenover de geen tot weinig nadelen van cannabis. Waarom al die bangmakerij in het nieuws?
    Last edited by Renhaze; 8 April 2014, 18:36.

    #2
    Re: Dode toerist in Amsterdam door wiet

    Het kan heel goed zijn dat deze jongen een psychose heeft gehad wat getriggered is door wiet, of de combi wiet en alcohol. Het is bekend dat cannabis een latente psychose kan triggeren, en alcohol een psychose kan verergeren. Het is nog altijd sneu wat er is gebeurd. Wat ik me dan afvraag, merkten zijn vrienden niet dat er iets mis was.. Iemand die psychotisch is vertoond meestal vreemd gedrag.

    Comment


      #3
      Re: Dode toerist in Amsterdam door wiet

      Dus als ik bv een valium neem en daarop drink en in een psychose zit, dan onder een autocar duik en sterf, ben ik een valiumdode?

      Comment


        #4
        Re: Dode toerist in Amsterdam door wiet

        Zo blijkt Ganjax

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Dode toerist in Amsterdam door wiet

            Niemand die die man zn medische achtergrond checkt? Kan voor het zelfde geld iemand zijn die al geplaatst is geweest voor zwaardere drugs en een kickback heeft (zoals als je lsd gebruikt, dan kan je jaren nadien zonder enige uitnodiging terug in diezelfde trip terechtkomen) , of aanleg voor epilepsie..

            + Ik heb altijd vernomen dat ze minder wiet in hun voorgedraaide joints doen, dat levert hen meer geld op.. Hoe kan dat dat "zwaarder" zijn zoals in het artikel?

            Comment


              #7
              Re: Dode toerist in Amsterdam door wiet

              Die voorgedraaide zou ik nog niet gratis willen krijgen,er zit amper wat in.
              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

              Comment


                #8
                Re: Dode toerist in Amsterdam door wiet

                Nou, als je die voorgedraaide hier uit de shop pakt wordt je daar echt wel rustig van hoor.
                Buiten dat ik ze niet zo lekker vind om in 1x op te roken, ik hou niet zo van PallMall bij wiet, is het voor mij ook teveel.
                Als ik zo'n hele joint in 3 minuten leegzuig loop ik ook met m'n kop tegen een tram. (als ik al buiten kan komen)
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X