Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cannabisolie geneesmiddel tegen kanker!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: cannabisolie geneesmiddel tegen kanker!!

    Hoi Cannavis,
    Allereerst sterkte met je zieke ouders!
    Lief dat je zo voor hun bezig bent om alles uit te zoeken.

    Ik heb geen ervaring met cannabisolie, maar stel wel de behandelende artsen
    op de hoogte als ze dit gaan gebruiken. Puur om het feit dat er anders misschien
    verkeerde diagnoses kunnen worden gesteld. Bijv. je ouders hebben geen of minder pijn door de cannabis dan zou de arts kunnen denken dat er geen of weinig pijn aanwezig is , dit kan zijn diagnose beinvloeden.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #17
      Re: cannabisolie geneesmiddel tegen kanker!!

      gewoon proberen zou ik zeggen.

      Ik heb een nogal sterke mening over dit soort claims, overigens over alle beweringen die gedaan worden t.a.v. cannabis en positieve effecten voor de gezondheid.
      Hoewel er wel degelijk directe, fysieke effecten zijn (die ook bij andere zoogdieren zijn aangetoond, bv. verlaagde motiliteit van de darmen), is mijns inziens het grootste en belangrijkste positieve effect de verlaging van chronische, vaak onbewuste stress waar wij westerse mensen aan lijden. De verlaging van deze stress zorgt voor verbetering van symptomen.
      (onbewuste) Stress is, zoals ook aangetoond bij bv. apen en ratten, enorm slecht voor je gezondheid. Het verlaagt je immuunsysteem (vaak ziek, maar ook bv. kanker), voorkomt genezing en herstel van weefsels als huid en spieren (uitslag, pijn in je spieren etc.), gooit je maag-darmstelsel in de war (diarree, verstopping, IBS) en ga zo maar door. Alsof dit niet genoeg is, zorgen deze symptomen voor extra stress en is de vicieuze cirkel compleet.

      Zoals ik al zei, een sterke mening waar vast veel mensen het niet mee eens zijn.

      Maar, los daarvan kan cannabisolie dus een positief effect hebben, wat ook het precieze proces moge zijn dat daarvoor verantwoordelijk is. Hopelijk brengt het je ouders wat je ervan verwacht. Sterkte.

      Comment


        #18
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #19
          Re: cannabisolie geneesmiddel tegen kanker!!

          Ah, interessant, tijdelijk lamleggen waardoor het daarna tijdelijk een soort verhoogde immuunactiviteit creeert. Zoiets? Ik vond het al een beetje tegenstrijdig. Hij verhoogt tijdelijk zijn adrenaline-levels, wat m.i. op dat moment juist je immuunwerking tegenwerkt. Da's leuk, dat je minder koorts krijg van een infectie, maar dat wil ook zeggen dat op dat moment je immuunsysteem ook geen ene puf energie stopt in het tegengaan van de ziektekiemen. De reactie daarna.... dat is volgens mij de sleutel. Of bedoel je iets anders?

          Met onbewuste stress bedoel ik eigenlijk iets anders, maar dat maakt het verhaal meteen zo veel meer ingewikkeld.
          Onbewust zien we allerlei bedreigingen, emotie oproepende externe of interne (gedachten) triggers. Er zijn twee problemen: we staan bloot (of laten ons bloot staan) aan veel triggers (werk, kinderen, hypotheken, nieuws en bovenal media die graag vertellen hoe we moeten leven en waar we allemaal wel niet bang voor moeten zijn) en we leven in een cultuur waarbij het uiten van die emoties als niet geaccepteerd te boek staat. Dus wat doen we, we slikken ze in, drukken ze naar ons onbewuste en... nu komt het.... creeren allerlei vormen van afleiding om ze daar te houden... Elke keer als een trigger voorbijkomt dreigt een emotie omhoog te komen, hetgeen ik in deze context ook als stress definieer. We varen niet uit naar onze hufter van een baas, maar krijgen migraine. We willen graag die ambtenaar over de balie trekken, maar het schiet in je rug, we drukken onze tranen weg tijdens een pijnlijk moment en worden misselijk.... dat soort dingen. De kunst is om je emoties te erkennen en te ondergaan. Sla een stoel kapot, vergeef je baas, neem ontslag, zet een emotionele film op en ga een potje janken, schrijf je gedachten op... voorbeelden genoeg, maar doe er iets mee.
          We zijn bovendien gewend om ons alleen maar te focussen op zaken die fysiek zijn; te laag vitamine B niveau, verhoogd stofje X in je bloed, bacterie in je maag, verkeerd matras waardoor je rugpijn krijgt en ga zo maar door. Geef me een pilletje dokter, masseer m'n nek physio, hoeveel kost dat matras met NASA-geheugenschuim winkelier?? We zijn daarentegen totaal niet gewend om naar de, naar mijn mening, onderliggende geestelijke oorzaken te kijken. Altijd als ik bij m'n moeder op bezoek ga krijg ik allergie aanvallen.... tsja, ligt er echt zoveel stof of dreigen er allerlei vervelende emoties omhoog te komen als ik naar haar toe ga??
          Samenvattend, alledaagse stress (slecht voor je) i.c.m. de afleidingsreactie tegen onbewuste emoties die omhoog dreigen te komen (minder slecht, maar zeker niet fijn) zijn verantwoordelijk voor veel van onze westerse kwalen, levensbedreigend of niet.

          Maar goed, ik draaf door, ik kan hier zo pagina's vol over schrijven. Misschien beter om, als daar behoefte aan is, een apart draadje hier voor te starten. Een ding wil ik wel ff duidelijk maken, veel zaken zijn 'stress' gerelateerd, maar niet alles uiteraard. Er zijn tal van aandoeningen die door een andere factor (genetisch, voedsel, schadelijke stoffen, toeval, virus, etc.) ontstaan, alhoewel de stress-factor ook hier vaak wel met enige mate invloed heeft op de kans dat je er last van krijgt of het verloop van een aandoening.

          om back to topic te gaan, succes Cannavis. Baat het niet, (volgens mij) schaadt het ook niet. Ik hoop dat het wel baat uiteraard.

          Comment

          Bezig...
          X