Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis kan helpen tegen ziekte van Alzheimer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis kan helpen tegen ziekte van Alzheimer

    Korting op 420shop
    Natuurlijk en relatief veilig
    "Gezien THC een natuurlijk en relatief veilige afremmer is, kan het ons in de toekomst helpen een effectieve behandeling te ontwikkelen", zo maakt hoofdonderzoeker Chuanhai Cao van de universiteit van Zuid-Florida hoopvol.

    Gezonde hersenenGeen pleidooi voor druggebruik
    Het onderzoek wees ook uit dat de therapeutische voordelen van THC in lage dosissen groter zijn dan de risico's op geheugenverlies.

    "Pleiten we ervoor dat mensen drugs gebruiken tegen de ziekte? Nee", nuanceert co-auteur Neel Nabar. "Maar deze bevindingen kunnen wel leiden tot de ontwikkeling van verwante middelen die veilig, legaal en nuttig zijn in de behandeling van de ziekte van Alzheimer".
    Bron: HLN.

    #2
    Re: Cannabis kan helpen tegen ziekte van Alzheimer

    Wat is die Alzheimer nu weer?

    Nene, als men Alzheimer heeft, wat maakt het dan uit of men veel of weinig blowt?
    De dag dat ik Alzheimer krijg koop ik me gegarandeerd een doosje paddo's.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #3
      Re: Cannabis kan helpen tegen ziekte van Alzheimer

      Om wat nuance aan te brengen; dit artikel is in de afgelopen 24 uur, bijna 200 maal gekopieerd. Hierdoor is er wat info verloren gegaan en bijverzonnen. Ik heb geprobeerd om het hele artikel te vinden, maar die is paywalled.
      Een samenvatting is wel aanwezig op http://iospress.metapress.com/content/8421pvx80144t354/

      Neurowetenschappers hebben ontdekt dat lage dosissen THC, het psychoactieve bestanddeel van cannabis, helpen om de progressie van de ziekte van Alzheimer te vertragen of zelfs stil te leggen.
      Dat hebben ze niet. Ze hebben een indicatie daarvoor gevonden in losse cellen op het lab.

      Het onderzoek wees ook uit dat de therapeutische voordelen van THC in lage dosissen groter zijn dan de risico's op geheugenverlies.
      Dat is niet zo. Uit het onderzoek is gebleken dat THC weinig/niet giftig is in lage dosering. Er wordt nergens een risico-analyse gedaan, dat zou speculatie zijn en dan zou het artikel nooit gepubliceerd mogen worden. Bovendien staat die 'conclusie' los van het hele onderzoek. Om te zeggen dat de voordelen afwegen tegen de nadelen, is een totaal nieuwe vergelijkingsstudie nodig. Dat doe je er niet zomaar effe naast.

      Het meest gekke is deze zin in het onderzoek:
      the CB1 receptor was not significantly upregulated.
      gemaakt zijn om te reageren, bijna niets deden.
      Interessant, want over de CB2 receptor wordt niet gesproken. Die zal dan misschien niet betrokken zijn in dit geval.

      From the results, we have discovered THC to be effective at lowering Aβ levels in N2a/AβPPswe cells at extremely low concentrations in a dose-dependent manner.
      Dus de afname van de veroorzaker van 'plaques*' in je brein, wordt gefaciliteerd door extreem lage doseringen. In celkweek.
      Dat zegt niets over een werkend lichaam met receptoren door het hele lichaam. Misschien wordt die THC wel naar je armen geleid, of naar andere plaatsen. Of misschien is een iets hogere dosering weer slecht. Dat is niet uit te sluiten met de aanwezige conclusies.

      Ah, journalistiek; alles mooier brengen dan dat het is.

      *Alzheimer is een aandoening waarbij een bepaald type eiwit gaat stollen in je hersens, om het simpel te houden. Die stollingen worden weleens plaques genoemd.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Cannabis kan helpen tegen ziekte van Alzheimer

        Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post
        Wat is die Alzheimer nu weer?

        Nene, als men Alzheimer heeft, wat maakt het dan uit of men veel of weinig blowt?
        De dag dat ik Alzheimer krijg koop ik me gegarandeerd een doosje paddo's.
        Ziekte van Alzheimer is een veel voorkomende vorm van dementie.
        Als Cannabis hiertegen kan helpen bespaart dit heel veel mensen heel veel leed.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Cannabis kan helpen tegen ziekte van Alzheimer

          Klopt heb ik ook gezien. Raar dat er dan toch nog mensen zeggen dat het zever is

          Comment


            #6
            Re: Cannabis kan helpen tegen ziekte van Alzheimer

            Begin alvast maar met een half APC'tje per dag.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment

            Bezig...
            X