Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

    Korting op 420shop
    De meeste kwekers vragen zich waarschijnlijk af wat zit er toch echt in hun wiet. De ene wilt meer THC de ander meer CBD , en je weet het pas echt als je een dure laboratorium test laar uitvoeren. Er zijn al enkele tests die je kan kopen en zelf thuis kan uitvoeren, maar ze zijn omslachtig en ook niet echt goedkoop als je het vaak wilt doen. Er is echter wel een apparaatje in ontwikkeling die hier verandering in gaat/kan brengen. https://www.indiegogo.com/projects/mydx#/story

    #2
    Re: Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

    ziet er leuk uit
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment


      #3
      Re: Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

      Het zou wel heel handig zijn voor selectie van de planten op welke cannabinoiden je er maximaal in wilt hebben of om het beste oogs moment te bepalen oid.

      Het leek me dus wel grappig, maar eerst gingen ze voor $300 en later voor $400. Inmiddels willen ze er al $700 voor hebben en dat wordt toch wel wat gortig. Komen ook nog verzendkosten plus invoerrechten plus BTW plus administratie bij en dan wordt het wel een heel duur grapje.

      Op cannabis forums uit de VS zijn er wel wat mensen die zo'n ding hebben en echt heel betrouwbare metingen halen ze er helaas niet uit. Het apparaat raakt bijvoorbeeld al van slag als je in de ruimte ook geblowd hebt. Dan kunnen ze zelfs met een leeg containertje nog enorme THC percentages "meten".

      De meting zou, als je alles goed doet, op 20% nauwkeurig zijn. Dat is wellicht voor veel toepassingen ook wel zat. Ze zijn bezig met een nieuwe versie die nauwkeuriger zou zijn. Ben benieuwd wat de prijs dan doet.

      Als je niet zo extreem veel wilt testen kun je wellicht beter (nog) voor die Cannalytics tests gaan (als die nog ergens te koop zijn althans). Die tests geven waardes die heel dicht aansluiten bij wat ze met een gaschromatograaf meten en dan ben je 5 of 10 euro per test kwijt afhankelijk van het merk.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

        Hey Wietefras,
        Zo te zien heb je je zelf er goed in verdiept. Wel jammer van die hoge prijs, en de "bugs". Het idee kan nog altijd opgepakt worden door andere bedrijven die het beter gaan uitwerken. Dit kan in de toekomst leiden tot goed werkende apparaten, die helemaal niet duur hoeven te zijn. Deze jongens hebben in elk geval een fundament gelegd.

        Comment


          #5
          Re: Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

          Ja ik vind het een leuk concept en heb een paar keer op het punt gestaan om er eentje te bestellen, maar ik ben toch nog wat huiverig en met de nieuwe prijs al helemaal.

          Er zijn een hoop mensen die het een hoax of scam noemen, maar ik denk dat het toch wel min of meer echt werkt. Ik zag wat tests langs kwamen van iemand die dezelfde wiet ook had laten testen bij een laboratorium. Er zaten wel flinke afwijkingen in, maar op hoofdlijnen klopte het wel.

          Zie hier bijvoorbeeld:
          http://www.breedbay.co.uk/forums/mydx-results/

          En als je aan het selecteren bent op de hoogste CBD bijvoorbeeld dan maakt het wellicht niet eens zoveel uit of het nou 3% of 4% is, maar dat sample A een hogere waarde geeft dan sample B is dan veel belangrijker. Maar goed, ik ben verder geen breeder.

          Ze zijn zelf dus ook al met een nieuwe versie bezig. Of eigenlijk de productie versie in plaats van de beta versie die ze eerst verkochten. Die zal het vast ook veel beter gaan doen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

            In principe is dit gaschromatografie, die cannalytics tests zijn volgens mij een ander type chromatografie (met papiertjes enzo, ik ben even de benaming kwijt) die in de praktijk veel accurater is. Zelfs voor dummies. Die is namelijk gebaseerd op oplosbaarheid en molecuulformaat, dus lucht speelt weinig rol.
            Een degelijke gaschromatograaf kost tegen de 10.000 en is na enig gebruik al ontzettend vervuild. Het probleem zit hem niet alleen in de omliggende lucht, maar ook in de hoeveelheid sample en mogelijke vervuilingen. Omdat het sample zo klein is, zul je een super snel meetapparaat nodig hebben, of de temperatuur ontzettend geleidelijk moeten laten oplopen. Dan zit je zo'n 6 uur te wachten, met wisselende omringende lucht die een vertekend beeld geeft.
            Ze komen pas in de buurt als ze een dubbel sampler hebben, eentje die de correctie voor de lucht toepast en eentje die meet wat er uit de samples komt.

            Het idee is leuk, en ik ben benieuwd hoe ver ze hier mee gaan komen. Het heeft ontzettend veel potentie op allerlei gebieden, van de keuken tot het ziekenhuis. Maar zulke afwijkingen zijn niet acceptabel voor het prijskaartje dat er aan hangt. Vooral als je bedenkt dat je nog geen 30 metingen kan doen voordat het ding zo vervuild is dat het waarschijnlijk onbruikbaar wordt.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

              leuk ding wietefras weet je toevallig ook welke techniek ze gebruiken om het te baseren?
              K-007
              Kishan's kijkdoosje

              Comment


                #8
                Re: Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

                Het is strikt genomen geen gaschromatografie, maar een elctronische neus.
                https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_nose

                Of eigenlijk een aantal electronische neuzen die samen alles moeten "ruiken".

                Het systeem is inderdaad wel gevoelig voor vervuiling. De containertjes kun je vervangen of schoonmaken. De unit met de neuzen is ook vervangbaar. Wellicht dat ze dat zo oplossen?

                De nieuwe versie zou op 5% nauwkeurig moeten zijn.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

                    Toen ik deze discussie startte wist ik niet dat dit ding met zo veel problemen kampte. Ik ben geen geleerde maar die sensor die het ruiken doet, die zou toch moeten kunnen gecalibreerd worden doormiddels opgeslagen waardes op een chip na elke meting. Zeg maar een soort van een restet knop.
                    Last edited by Notoxic; 15 August 2015, 20:51.

                    Comment


                      #11
                      Re: Apparaatje in ontwikkeling: Samenstelling van de wiet testen

                      Niet al die receptoren zijn na 1 keer vervuild toch? Zoals die mosfet sensor die werkt op basis van de lading van deeltjes die langs de sensor bewegen.

                      Elektrische alcoholtesters werken vaak ook met vergelijkbare sensoren. Die gaan toch wel een paar honderd tests mee dacht ik. Al is dat geen goed voorbeeld want die dingen werken vaak ook heel slecht

                      De oxiderende stoffen in je adem reageren met zo'n alcohol sensor en dat zetten ze dan om in een promilage schatting. Mijn scheikundeleraar zei altijd dat je vooral geen pepermunt moet eten als je een blaastest moet ondergaan, omdat pepermunt olie ook een oxiderende werking geeft. Dan lijk je dus alleen maar meer dronken

                      Ze geven overigens zelf aan dat ze CannaDX sensor module 6 maanden en minimaal 100 tests mee gaat. Je kan die modules nu niet los bestellen via de site, maar vroeger stonden ze er wel op en ik meen me te herinneren dat die dingen los 70 dollar kostten.

                      Ze geven vrijwel niets vrij van de exacte technologie en patent aanvragen zijn ook nog niet verwerkt, dus daar kun je het ook nog niet uit halen.

                      In totaal zijn er 16 sensoren en dit plaatje geeft een weergave van de ruwe data van 4 sensoren:
                      MyDx_Readings.png

                      Het zal mij benieuwen of ze het ooit echt werkend gaan krijgen.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment

                      Bezig...
                      X