Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Actie bestrijding buitenteelt: hennep in 112 maisvelden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Actie bestrijding buitenteelt: hennep in 112 maisvelden

    Korting op 420shop
    Dit naar aanleiding van eerdere verkenningsvluchten met een vliegtuig (begin september), om de agrarische percelen te controleren op hennepplanten.
    Na die vluchten bleek dat op 112 locaties in de provincie Limburg hennep te vinden is in de (mais)velden, die nu worden geruimd.


    Bij een locatie in Heijen werd een hennepplantage in een veld aangetroffen, ondergebracht in een speciaal gebouwde tuinkas.
    Het ging hier om een kleine plantage van ongeveer 15 planten. Ook bij de woning bij het perceel werden 15 planten aangetroffen.
    De planten werden in beslag genomen en vernietigd.
    Ook op andere locaties in Heijen werd hennep tussen de mais gevonden.
    Donderdag werd niet alleen in Heijen maar ook in Weert, Peel en Maas en Echt geruimd.


    Buitenteelt
    Buitenteelt van hennep is een andere bedrijfstak dan de binnenteelt.
    Boeren en natuurbeheerders hebben dan ook regelmatig last van personen die proberen om op hun terrein wietplanten te laten groeien.
    Niet zelden gaat dit gepaard met intimidatie of vernieling van gewassen.


    Gezamenlijke aanpak
    Sinds 2005 worden agrarische percelen in Limburg met behulp van een vliegtuig gecontroleerd op de aanwezigheid van hennepplanten.
    Dit komt voort uit de integrale aanpak van de Limburgse gemeenten, de Limburgse Land- en Tuinbouw (LLTB), het RIEC (Regionaal Informatie- en ExpertiseCentrum) en de politie Eenheid Limburg.
    Het werkgebied is geleidelijk aan gegroeid en sinds 2013 wordt heel Limburg bestreken.

    Bron : politie.nl

    ---

    Was er hier op JD niet iemand die een kas op z'n guerillaplek had gemaakt ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: Actie bestrijding buitenteelt: hennep in 112 maisvelden

    Nou, nu voel ik me al terug een stuk veiliger.
    Je kon niet meer je wagen instappen of er liep wel een guerillakweker over de weg. En je krijgt ze zo moeilijk van onder die voorruit natuurlijk.
    Lijkt wel of ze Pablo Escobar daar zoeken
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #3
      Re: Actie bestrijding buitenteelt: hennep in 112 maisvelden

      Gelukkig hebben we geen andere problemen in ons land...
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Actie bestrijding buitenteelt: hennep in 112 maisvelden

        Zonde van het belasting geld.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #5
          Re: Actie bestrijding buitenteelt: hennep in 112 maisvelden

          Het moet echt een keer ophouden...
          Baas in eigen brein.

          Comment


            #6
            Re: Actie bestrijding buitenteelt: hennep in 112 maisvelden

            Waar is de tijd gebleven dat de wijkagent om de koffie komt terwijl je tuin vol planten staat en ze laat .
            Vroeger was alles beter

            Comment


              #7
              Re: Actie bestrijding buitenteelt: hennep in 112 maisvelden

              ZO! Nu kunnen we allemaal weer veilig over straat. Laten we hierop proosten met wat absint 80% !

              Comment


                #8
                Re: Actie bestrijding buitenteelt: hennep in 112 maisvelden

                Volgend jaar wil ik eventueel guerrilla gaan kweken, dus dit is wel iets om rekening mee te houden.

                In het jointjedraaien.nl guerrilla topic wordt het advies gegeven om onder andere in maisvelden te kweken. Dat vind ik net als stroom aftappen, maar dan tijdelijk, diefstal. Hoe kleinschalig ook, het gaat om het principe. Als de impact op de boer verwaarloosbaar is en je het toch wil doen, overleg het dan.

                Kweken in de Nederlandse "natuur" heb ik nog niet echt een mening over kunnen vormen. Vanuit het oogpunt van natuurbeheerders en buitenkwekers kan ik me voorstellen dat je in ieder geval op moet passen dat er geen wilde populatie ontstaat die invasief en/of herma is; die de natuur verdrukt of onze plantjes bevrucht. (Kan er op internet niks over vinden, maar weet iemand of er een wilde cannabis populatie is in Nederland?)

                Prioriteit voor de politie is natuurlijk ver te zoeken, behalve bij intimidatie, maar dan zullen ze snel klaar zijn.
                Balkon-kweek 2015

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Actie bestrijding buitenteelt: hennep in 112 maisvelden

                    Er wordt net afgeraden om in maisvelden te kweken. Het is niet jouw eigendom en boeren gebruiken doorgaans nog bestrijdingsmiddelen die voor particulieren al lang niet meer beschikbaar zijn. Daar ga je dan wiet tussen zetten. Ni slim.

                    Comment

                    Bezig...
                    X