Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The FDA just outlawed CBDs and hemp oil extracts

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: The FDA just outlawed CBDs and hemp oil extracts

En een andere verkoper doet dat niet Ganjax?
    Ik ken niemand die dingen verkoopt zonder het oogpunt daar geld mee te verdienen. Zelfs de super 'ethische' stichting mediwiet rekent 30 euro voor 0.03 gram CBD. Dat is 100 keer meer dan een coffeeshop.

Dan nog iets: waarom zou de big pharma richtlijnen af gaan dwingen, als ze zonder richtlijnen nóg rijker kunnen worden? Het kost hen ook geld, en de controle is veel strenger dan bij kleinere producenten. Relatief gezien levert het hen dus zelfs minder op. Ze hebben dezelfde voordelen als een kleine producent als er géén richtlijnen zijn. Waarom denk je dat grote bedrijven hun afval in Afrika dumpen, waar de milieuregels niet bestaan? Da's veel goedkoper. Waarom dwingen die bedrijven geen strengere milieuregels af in Afrika? Dan zouden ze zichzelf tegenwerken, is het niet?
    Als ze het alleen voor het geld doen, en we weten dat ze het op grote schaal goedkoper kunnen dan wie dan ook, wat voor zin heeft het dan dat ze zichzelf tegenwerken? Ik bedoel; een kleine producent zet een flesje op de markt voor 10 euro, een big pharma voor 3 euro. Met controlekosten zal dat uitkomen op 12,50 voor het kleine bedrijf en 3,75 voor de big pharma. Alsnog zijn ze de goedkoopste en zullen ze een betere afzet hebben, niet om de laatste reden omdat ze tevens een betere distributielijn hebben. Als het om maximaliseren van de winst gaat, dan is het handig om de tegenstander uit te schakelen zonder dat je er zelf ook aan onder door gaat. Het zou dan slimmer en veel goedkoper zijn om de kleine bedrijven uit te kopen of voor jou te laten produceren, zoals bijvoorbeeld facebook of google doet, maar ook Monsanto en Bayer. Ik heb geen enkele indicatie gezien dat de big pharma met CBD of cannabis aan de slag wilt, en ook geen enkele indicatie dat er opkopingsplannen zijn (geweest).

Ik ben niet vies van complotdenken, maar het klinkt wel erg raar als bedrijven hun eigen producten gaan lopen fucken om een ander de baas te zijn.

Wie zegt dat het niet de patiënten zijn die zich zorgen maken over de kwaliteit en dit afgedwongen hebben bij de FDA?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Complot denken of niet, toch is er kritiek op de nieuwe FDA boss inzake zijn nauwe banden met de geneesmiddelen industrie.

Helaas blijkt 'vriendjespolitiek' vaak essentiële beslissingen te beinvloeden.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Uit het artikel haal ik juist dat hij de regelgeving losser probeert te maken/hanteren, en dat er meer medicijnen veel sneller en makkelijker een goedkeuring krijgen dan voorheen.
        Of vriendjespolitiek daar mee te maken heeft, en of dat verantwoordelijk is, dat laat ik in het midden.

Er zijn dus strengere regels door de FDA vastgesteld op advies van Pharma, terwijl diezelfde pharma de regels - door oorzaak X via de directeur - weer soepeler maakt voor iedereen.

Met een cannabisindustrie die inmiddels ook in de miljoenen loopt binnen enkele jaren (snellere groei op een 'medicijn' of zelfs recreatieve drug is ontzettend zeldzaam!), zou ik zelfs kunnen bedenken dat een partij als MJIC, ARCviewgroup of InvestinCannabis zulke regels afgedwongen heeft.
        MJIC geeft zelfs openbaar toe dat ze zich financieel inzetten om de regelgeving rondom cannabis te beïnvloeden. Het verschil tussen de bigpharma en bigganja is steeds kleiner aan het worden, en het duurt niet lang meer voordat ze verwoven zijn met elkaar.
        Die kant van de medaille vond ik nog wat onder belicht.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dat die mediwietstichting en anderen ruim doorrekenen geef ik je wel gelijk in LR2.
          Het zou veel goedkoper allemaal kunnen.
          ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Comment

Bezig...
          X