Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Giftige pesticiden in hennepteelt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Giftige pesticiden in hennepteelt

    Korting op 420shop
    Giftige pesticiden in hennepteelt

    Criminelen gebruiken op grote schaal giftige bestrijdingsmiddelen om hennep te telen. En dat kan gevaarlijk zijn voor de mensen die wiet roken, zegt voorzitter Max Daniel van de Taskforce aanpak georganiseerde hennepteelt tegen RTL Nieuws.
    Video's


    Wiet vaak giftig


    Illegale verdelgingsmiddelen

    De politie zegt nu bij vrijwel alle invallen in hennepplantages dit soort middelen aan te treffen. Daarom moet er volgens de taskforce snel extra onderzoek komen naar de gevaren voor wietrokers en de medewerkers die plantages oprollen. Het gebruik van illegale verdelgingsmiddelen in de hennepteelt is binnen tien jaar met 32% toegenomen, blijkt uit een nog vertrouwelijk onderzoek dat in bezit is van RTL Nieuws.
    Coffeeshops

    Uit het onderzoek 'Wordt u daar ook zo giftig van' van Avans Hogeschool blijkt dat het gebruik van bestrijdingsmiddelen in de hennepteelt snel toeneemt. Onder leiding van chemicus Ben de Rooij deed de hogeschool onderzoek naar het middel abamectine. In zes Amsterdamse coffeeshops namen de onderzoekers wiet mee om te testen. Bij de helft van de monsters troffen zij bestrijdingsmiddelen aan.
    Volksgezondheid

    "Je ziet in korte tijd dat die concentraties echt toenemen. Als dat in zo'n korte tijd gebeurt, dan moet je je zorgen maken over de nabije toekomst als deze concentraties hoger worden dan kunnen er ook effecten ontstaan en dat is voor de volksgezondheid en gebruikers natuurlijk niet plezierig", aldus chemicus De Rooij.
    Hogere concentraties

    De aangetroffen concentraties zijn op dit moment nog geen direct gevaar voor de gebruikers, maar de onderzoekers vrezen dat in korte tijd telers steeds hogere concentraties gaan gebruiken. Dat doen ze omdat de beestjes en parasieten die met deze verdelgingsmiddelen worden bestreden, resistent worden. Omdat niet duidelijk is wat op dit moment precies de gevaren zijn voor gebruikers, pleit de chemicus voor meer onderzoek.
    Hennepplantages

    De politie maakt zich grote zorgen over de snelle toename van giftige stoffen bij de illegale teelt. "We hebben ontdekt dat we bijna bij alle invallen bestrijdingsmiddelen aantreffen in hennepplantages", zegt voorzitter Daniel van de politie-taskforce. "Of dat nu kleine plantages zijn op zolderkamers of grote plantages, de echte hallen en loodsen."
    Ernstige afwijkingen

    Het gaat om middelen die in de land- en tuinbouw al jarenlang verboden zijn vanwege de gevaren voor de volksgezondheid. De middelen kunnen zorgen voor schade aan de luchtwegen, ademhalingsproblemen of mensen die ermee in aanraking komen lopen het risico om kinderen te krijgen met ernstige afwijkingen.
    Export

    Telers gebruiken de pesticiden om beestjes en parasieten van hennepplanten te weren, zodat de planten snel kunnen groeien. Snelle groei betekent veel geld verdienen. Alleen al aan de export van hennep verdient de Nederlandse georganiseerde misdaad jaarlijks zeker 2 miljard euro, volgens een eerdere schatting van de taskforce.
    Advies

    Taskforce-voorzitter Daniel vindt ook dat het ministerie van Volksgezondheid actie moet ondernemen. "Als je zoveel hennep kweekt als wij in Nederland, wat doet dat op korte en lange termijn met de gebruiker? Dat zou voor ons in ieder geval een advies zijn aan Volksgezondheid om dat eens tegen het licht te houden."
    Beschermd

    Voor medewerkers die de plantages oprollen, neemt de politie al maatregelen. "Wij nemen het zekere voor het onzekere en waarschuwen al onze mensen bij het herkennen van dit soort bestrijdingsmiddelen om alleen nog maar beschermd naar binnen te gaan of dat te laten doen door professionele ontmantelingbedrijven."
    Schadelijkheid

    Het ministerie van Volksgezondheid zegt het nieuwe onderzoek aan experts van het Trimbos-instituut en het RIVM voor te leggen om hun oordeel te vernemen over de schadelijkheid bij individueel gebruik.
    God was never on your side..

    #2
    Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

    Geeft maar weer aan dat het toestemmen van hobbykweek broodnodig is.
    Daarnaast reguleren voor de consumenten is een middel om dit terug te dringen.
    Als alles in de illegaliteit gebeurt heb je er niks mee en kan je er ook niks aan doen.

    Comment


      #3
      Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

      Wist niet dat het op zo'n grote schaal gebeurde joh.

      Comment


        #4
        Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

        Zijn er zo weinig mensen die dit lezen of hier op willen reageren?
        Allemaal gebruiken jullie toevoeging.
        Begin met wortel stim dan groei stim dan bloei stim en dan ook nog wat voor de spint en de hele zooi
        En dan de wortels schoon spoelen voor de oogst of 2 weken geen voeding meer geven werk natuurlijk niet , dat spul zit al in de plant erger nog dat spul is al een deel van de plant en dat rook je op.
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

          Oorspronkelijk geplaatst door asta View Post
          geeft maar weer aan dat het toestemmen van hobbykweek broodnodig is.
          Daarnaast reguleren voor de consumenten is een middel om dit terug te dringen.
          Als alles in de illegaliteit gebeurt heb je er niks mee en kan je er ook niks aan doen.
          +1 .

          Comment


            #6
            Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

            bella je hebt jezelf weer eens overtroffen
            volgens mij heb je mij er nu op geatendeerd
            dat zelf wij hobbyisten op onze voedingsschema
            moeteen letten omdat wij dan anders net zo
            als hun bezig zouden zijn???

            ik moet alleen het filmpje nog ff bekijken maar toch bedankt
            voor de info en de moeite thnxx

            Comment


              #7
              Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

              Graag gedaan zou inderdaad fijn zijn als wij hobby kwekers ook opletten zeker om dat het hobby is en wij houden van onze planten en om dat het ook vaak om de kwaliteid gaat van onze wiet niet de hoeveel heid
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Zijn er zo weinig mensen die dit lezen of hier op willen reageren?
                Allemaal gebruiken jullie toevoeging.
                Begin met wortel stim dan groei stim dan bloei stim en dan ook nog wat voor de spint en de hele zooi
                En dan de wortels schoon spoelen voor de oogst of 2 weken geen voeding meer geven werk natuurlijk niet , dat spul zit al in de plant erger nog dat spul is al een deel van de plant en dat rook je op.
                Hier kan ik toch helemaal niet mee akkoord gaan hoor Bella!!
                Ik persoonlijk gebruik idd wortelstimulator, groeivoeding, vitaliteitsbooster, bloeistimulator, ... en volgens jou maakt me dat dan ook wat zoals de mensen die je beschrijft in je eerste post. Kan ik toch echt helemaal NIET mee instemmen hoor

                De wortestimulator en andere producten die ik net beschreef en persoonlijk gebruik zijn allen van 100% ORGANISCHE oorsprong, volledig biologisch dus! Dat kan je toch niet gaan vergelijken met schadelijke pesticides!! Al helemaal niet in mijn mening!!

                Comment


                  #9
                  Last edited by SirSmokeAllot; 1 September 2009, 11:12.
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                    Ja das jou mening en ik heb die van mij is toch ook goed
                    Niet iedereen hoeft het mij eens te zijn.
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                      Dat is en meningen zijn er om te veranderen Vraag je er nog eens na binnen een maandje of 6 als je kastje in orde is.

                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                        Oorspronkelijk geplaatst door thejemghost View Post
                        Hier kan ik toch helemaal niet mee akkoord gaan hoor Bella!!
                        Ik persoonlijk gebruik idd wortelstimulator, groeivoeding, vitaliteitsbooster, bloeistimulator, ... en volgens jou maakt me dat dan ook wat zoals de mensen die je beschrijft in je eerste post. Kan ik toch echt helemaal NIET mee instemmen hoor

                        De wortestimulator en andere producten die ik net beschreef en persoonlijk gebruik zijn allen van 100% ORGANISCHE oorsprong, volledig biologisch dus! Dat kan je toch niet gaan vergelijken met schadelijke pesticides!! Al helemaal niet in mijn mening!!

                        Lieve schat je voel je wel heel erg aan gesproken , Hoe komt dat???
                        Gebruik jij stiekem zooi?
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                          Hoe komt t dat ik me aangesproken voel bella????
                          Ik zit verdorie nog met 59 hechtingen die voortkwamen uit onze vorige confrontatie (en waarvan ik nog steeds stiekem met volle teugen geniet), misschien zit dat er voor iets tussen...

                          Stiekem zooi gebruiken???? Wat een schandalige bewering zeg!!! Wat een durf!! Ik stiekem zooi gebruiken!!!! Dat beweren, terwijl ik altijd openbaar zooit gebruik...

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                              Niet iedereen hoeft het mij eens te zijn.
                              Gelukkig


                              Klopt, alle voedingen die je hebt bv bij gsa of reguliere centra bevatten zeker geen giftige stoffen.
                              Last edited by westport; 1 September 2009, 14:12.
                              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment

                              Bezig...
                              X