Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verdampen is de boodschap! Analyse.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verdampen is de boodschap! Analyse.

Korting op 420shop
    Er wordt behoorlijk wat onzin verspreid over schadelijkheid, teergehalte, en dergelijke, als het over marihuana gaat.
    "In marihuana zit 10 keer zoveel teer als in tabak" is zo een van die mythes die door tegenstanders en haters van cannabis de wereld in gestuurd worden. Het is allemaal wel iets minder simplistisch.

volcano_vaporize&#11.jpg

Onderzoekers van de universiteit van Leiden bestudeerden de werking van de Volcano-verdamper met betrekking tot de herhaalde THC-opbrengst.

Zij vatten hun bevindingen als volgt samen: "Er werd vastgesteld dat gemiddeld 54 procent van de beschikbare THC die in de ballon van de verdamper verzameld wordt, opnieuw kan afgeleverd worden. Bij gebruik van de verdamper voor klinische toediening van THC blijkt dat gemiddeld 35 procent van de ge´nhaleerde THC onmiddellijk weer uitgeademd wordt.

Onze bevindingen tonen aan dat met de Volcano een systeem beschikbaar wordt voor een veilige en efficiŰnte toediening van cannabino´den aan patiŰnten. De uiteindelijke totale opname van THC via de longen is vergelijkbaar met roken van cannabis, maar dan zonder de nadelen van roken voor de luchtwegen."

Gebruik van verdampers vermindert drastisch de hoeveelheid gifstoffen in cannabisrook

Een nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat een verdamper de schadelijke gassen uit cannabisrook drastisch vermindert, en een bijna zuivere stroom van cannabino´den levert met slechts een fractie aan verbrandingsgassen. De rook van verbrande cannabis bevat doorgaans dezelfde gifstoffen als tabaksrook, of rookgassen uit een ander plantaardig materiaal, wat kan leiden tot weefselbeschadiging, met chronische bronchitis en kanker tot mogelijk gevolg.

Het onderzoek dat werd geleid door Chemic Labs in Canton, Massachussetts, betrof de analyse van dampen uit cannabis verwarmd met de Volcano (gemaakt door Storz & Bickel GmbH & Co. KG, Tuttlingen, Duitsland) en vergeleken met de rook van verbrande cannabis. De Volcano is ontworpen om materiaal te verhitten van 130░ en 230░C waartussen medisch actieve dampen geproduceerd worden, maar steeds beneden de ontbrandingstemperatuur. Vroegere studies wezen al uit dat verdampers de schadelijke gifstoffen in cannabisrook kunnen verminderen. Nochtans is dit het eerste onderzoek dat de aanwezigheid van een uitgebreid aantal gifstoffen in de gasfase analyseert.

De analyses tonen aan dat de damp uit de Volcano bijzonder zuiver is, bestaande uit 95 procent THC met sporen van cannabinol (CBN). De overige 5 procent bevatten kleine hoeveelheden van drie andere componenten: een ervan is vermoedelijk een cannabino´de, een andere is vermoedelijk een PAH (polycyclische aromatische koolwaterstoffen), het derde is caryofylleen, een terpeen. Daartegenover staan 111 verschillende stoffen die aanwezig zijn in de gassen van verbrande cannabis, inbegrepen een half dozijn bekende PAH’s. Van het totaal aan gassen in de rook van verbrande cannabis nemen niet-cannabino´den 88 procent van de inhoud voor hun rekening.

NIDA verwerpt onderzoek met gevaporiseerde cannabis

Een wetenschappelijk protocol om onderzoek te doen naar de verschillende vormen van emissies die vrijkomen bij het vaporiseren van cannabis, werd verworpen door het National Institute on Drug Abuse (NIDA) na een wettelijke termijn van 18 maanden. In de brief met de weigering stelde NIDA dat het onderzoek "geen belangrijke bijdrage levert aan de wetenschappelijke kennis".

In het protocol, dat in februari 2004 aan NIDA overgemaakt werd in opdracht van Chemic Laboratories in Massachusetts, vroegen de onderzoekers 10 gram marihuana aan het agentschap om de chemische samenstelling van gevaporiseerde cannabis vast te stellen. Omdat NIDA de enige legale voorziening van cannabis in de VS controleert, kan de vaporisatorstudie niet voortgezet worden omwille van de weigering. Het onderzoek heeft tot doel een rookvrij toedieningsysteem te ontwikkelen voor medicinale marihuanapatiŰnten.

Een overzicht door de National Academy of Sciences Institute of Medicine over marihuana en gezondheid dwong de regering in 1999 tot een onderzoek naar niet-gerookte, snelwerkende toedieningsystemen voor cannabis. Onderzoek had aangetoond dat vaporiseren het aantal ge´nhaleerde toxische stoffen sterk vermindert (vaporiseren gebeurt rond de 180-190 graden Celsius) ten overstaan van verbrande cannabis waarbij kankerverwekkende koolwaterstoffen geproduceerd worden (omstreeks 230 graden Celsius).
    Bron: Hazekamp A, et al. J Pharm Sci

Hierbij heb ik een analyse gasfase opgezocht, en analyse vaste deeltjes.

image007..jpg

Grtz
    Last edited by Jointjedraaien; 28 July 2015, 19:55.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

Super info mate. Mooi stukje.

Grtz

Comment

Prachtding die vulcano, jammergenoeg niet betaalbaar voor mij (op korte termijn toch).

Comment

welwel
        interesting
        mrja, ik ben niet zo voor elektronische dingen
        heb liever mijn ouwe trouwe j
        as it was in the beginning,
        so shall it be in the end
        -BM-

Comment

En het mooie is als je hem medisch nodig hebt dat hij vergoedt wordt door de verzekering
          Het nare hiervan is wel dat je terminaal moet zijn of op het kantje

Ajo
          Ventje
          Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

mijn mam heeft deze gekregen van de verzekering, heb er veel plezier van gehad met me vrienden

Comment

en wa kost dat?

Comment

Arizer exteme is net zo goed maar goedkoper bovendien kun je ook door een tube(slang)inhaleren als je niet van de ballonnetjes bent,maar vaporisen is de shit!dat moge duidelijk zijn maar ik blijf t zeggen
                het jointje blijft lonken

Comment

nice info man.. thank toy very much, laat dit wel even aan mn moeder zien

Cyall

Comment

Ook ik ben om met vaporiseren.De smaak van de wiet is geweldig een beetje hasj achtig ligt er natuurlijk ook aan welke wiet je hebt.Alleen als ik gevaporiseerd heb krijg ik altijd een enorm honger gevoel de stone of high ervaar ik als plezierig.

Comment

Heb zelf een Arizer en een Iolite (handheld vappie) maar zoals al hierboven gezegd: het jointje blijft lonken. Maar mn vap's helpen me in elk geval wel het aantal sigaretten per dag flink te verminderen.
                      Bartjeboy
                      Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
                      Yoga en Japanse taal in Zutphen

Comment

Met shag is voor mij in deze periode geen optie omdat ik hooikoorts heb en met die hooikoorts heb ik ook astma verschijnselen zoals druk op de borst en piepende ademhaling,benauwdheid.Dus ik ben maar wat blij met vaporiseren heb zelf de eagle bill maar ben mischien van plan een elektrische vaporiser aan te schaffen.Ik zat te denken aan de magic flight launch box kost iets van in de 70 euro.

Comment

Hey Mark

Ik verdamp al een tijdje nu en vind het een hele verbetering
                          De smaak en het stoned worden is 10 keer beter ik moest wel wennen aan dat er geen tabak bij zat.
                          Dat eten ja dat heb ik dus ook en dat noem ik geen eten meer maar VRETEN en ik kan bijna niet ophoudenik blijf maar lekkere dingen verzinnen
                          Voordeel van mijn verdamper vind ik dat hij blaast ik hoef niet aan het slangetje te zuigen maar blaas eigenlijk door het slangetje in mijn mond.
                          En ik zweer het zonder Dampen kan je nooit weten hoe Cannabis eigenlijk echt smaakt , mannnnnnnnnn das lekker bijna net zo lekker als chocola

Groetjes
                          God was never on your side..

Comment

Haha true that! Ik heb op de mijne ook 3 ventilatorstanden, om ballonnen mee te vullen, maar ik gebruik de slang en de damp word gewoon naar binnen geblazen!!voor de luie vaporizer..ideaal..
                            Knuffel voor Bella
                            Pz 1

Comment

@belladonna... hee die vapir ken ik niet. is dat nieuw model?
                              Bartjeboy
                              Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
                              Yoga en Japanse taal in Zutphen

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X