Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verdampen is de boodschap! Analyse.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Using Tapatalk

    Comment


      #77
      Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

      Ja, zo had ik inderdaad ook die VaporGenie gekocht. Eerst maar een proberen met iets goedkopers.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #78
        Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

        Ik heb nu een goede week een Magic Flight Launch Box. Mijn ervaringen:

        Tot een week geleden rookte ik elke avond een joint om te ontspannen, te relaxen en om makkelijker in te slapen. Ik rookte vroeger ook gewoon sigaretten dus het roken van tabak vond ik geen bezwaar. Natuurlijk zitten er negatieve aspecten aan roken maar stoppen was voor mij geen optie. Ongeveer een jaar terug kwam een familielid ineens met een damp-pen aanzetten. Ik rookte altijd buiten en het om de 2 uur naar buiten lopen voor een peuk was eigenlijk een soort van relaxend en ongezond ritueel geworden waar ik eigenlijk wel vanaf wilde. Natuurlijk moest ik daarom het dampen ook even proberen. Wow er kwam gewoon echte "rook" uit en het stonk niet. Een jaar later weet ik dat er nog ergens een half pakje sigaretten door het huis slingert maar ik heb geen flauw idee waar en ik heb ook geen enkele behoefte om te gaan zoeken. Bij de sigarenboer kwam ik de laatste tijd alleen nog sporadisch voor een kleine verpakking shag om het groene goud goed te laten branden.

        Een paar weken terug stond ik `s avond weer met een joint op de lippen in de tuin. Echt smaken deed het "goud" me niet meer en ik bedacht me hoe belachelijk het eigenlijk was dat ik tabak rookte terwijl ik verder geen sigaret meer aanraakte. Ook het naar buiten moeten lopen om te kunnen blowen begon te irriteren. Tijd om eens rond te kijken en te lezen op internet. Natuurlijk kwam ik al snel de bekende namen als "volcano" etc tegen maar daar zaten nogal behoorlijke prijskaartjes aan terwijl ik het eigenlijk alleen maar een keer wilde proberen. Voor een lager bedrag kon ik wel een vaporizer kopen maar dan zat ik altijd te hannesen met een busje gas, een aansteker of ik zat te lurken aan een apparaatje wat kwa uiterlijk net zo goed een USB-stick kon zijn. Toen kwam ik de MFLB tegen; heel veel positieve reviews, werkt op batterijen, ziet er natuurlijk uit en je kunt door het raampje precies zien wat er gebeurd en levenslange no-nonsense garantie. De keuze was voor mij snel gemaakt. Een week later had ik hem binnen.

        De eerste avond gewoon binnen geprobeerd. Wow dus zo smaakt cannabis echt! Dat is niet verkeerd. Het nemen van de juiste hijs is even oefenen. Het is me zelfs ook een keer gebeurt dat het goud in de kruitkamer begon te gloeien. Ai, gelukkig was dat met een kwastje en alcohol weer schoon te maken en ruikt en ziet de launchbox er weer uit als nieuw. Nu ik er wat handiger mee ben geworden gebeurt me dat niet meer en ik kan nu goed aanvoelen hoe warm ik een hijs time. Het effect ten opzichte van een joint is geweldig. De high is schoon, zo voelt het ook. Het aandeel van tabak in het effect van een joint bleek veel groter dan gedacht. Dat "een beetje oncontroleerbare, onbehagelijke" is iets waar je met een vaporizer geen last van hebt. Ook al damp je een hele zware indica, het idee dat je te veel hebt gehad of te hard gaat komt niet meer voor. Een indica vapen maakt je relaxed in het kwadraat. Het sativa effect is veel duidelijker en helderder na vapen dan na een sativa roken. De eerste keer amnesia vapen was een feestje, achteraf zo zonde dat ik vroeger al die grammetjes kwaliteitswiet gewoon in de fik heb gestoken.

        De grote voordelen: vele malen gezonder dan roken; de smaak is puur; de high is puur en heftig; geen gestink, binnen vapen is geen probleem; veeel minder wiet nodig voor een beter effect.

        Nadelen: Na elke hijs even goed schudden zodat alles gelijkmatig wordt verdampt; na elke sessie goed schoonborstelen; batterijen gaan lang genoeg mee maar moeten wel steeds weer opgeladen worden; oppassen met inbranden maar dat risico wordt steeds kleiner omdat je na een paar keer wel doorhebt hoe het werkt, het zal me nu niet snel meer gebeuren.

        Ik kan iedereen aanraden om het vapen eens te proberen. Het effect is beter, het is goedkoper en veel smaakvoller en vooral; het is veel gezonder. De MFLB is dan de vaporizer die ik heb aangeschaft, en waar ik erg tevreden over ben. Natuurlijk zijn er tientallen verschillende modellen en merken te krijgen waarvan een heel aantal ook prima zijn. Lees je in, bedenk goed waar een vaporizer voor jou aan moet voldoen en koop er een. Krijg je geen spijt van!
        Last edited by luhoe; 19 June 2014, 17:36.
        Autoflowers 2016

        Comment


          #79
          Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

          Bedankt voor de tips! Na grondig inlezen ben ik gegaan voor de vaporite budy pen.
          Reden: compact, geschikt voor vaste stoffen, wazen en vloeistoffen en de inhoud verbrandt niet vanwege het ceramische filtertje dat de warmte goed verdeeld. Ik ben om!

          Comment


            #80
            Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

            Weet je zeker dat dat niet verbrandt?
            Using Tapatalk

            Comment


              #81
              Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

              Ja, wiet wordt mooi bruin en verliest zijn smaak, maar wordt niet zwart en er kont geen rook uit. Als je meer dan 20 sec lang verhit, gaat t misschien mis, maar ik heb t nog niet meegemaakt

              Comment


                #82
                Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                Er werd vastgesteld dat gemiddeld 54 procent van de beschikbare THC die in de ballon van de verdamper verzameld wordt, opnieuw kan afgeleverd worden

                Blijft die ander 46 % in de ballon hangen ?

                Comment


                  #83
                  Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                  Oorspronkelijk geplaatst door luhoe View Post
                  ..ik zat te lurken aan een apparaatje wat kwa uiterlijk net zo goed een USB-stick kon zijn...
                  Ghahaha smiley_lol.gif
                  Precies ! Je loopt toch gewoon voor gek met zo'n ding in je hoofd.

                  Wel goeie review. +1
                  Die zou ik nou eens meer willen lezen..
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #84
                    Ik heb inmiddels de vaporgenie een tijdje in gebruik en heb de techniek nu in de gaten.

                    Ik persoonlijk hou ik de vlam, van een gewone aansteker, boven de "kop" en inhaleer heel langzaam.
                    Zodat de vlam een klein beetje naar beneden in de "kop" buigt.

                    Resultaat is vrij weinig damp, maar een pure smaak en geen verbranding.
                    Ook een heldere "frisse" headhigh.

                    Binnenkort bij een kameraad de volcano proberen.
                    Of dat een goed idee is weet ik niet, want wat moet ik daarna met de vaporgenie [emoji12]
                    Using Tapatalk

                    Comment


                      #85
                      Last edited by Dirkkkuit; 10 July 2014, 15:14.

                      Comment


                        #86
                        Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                        Bij dampen komt er geen rook vrij op moment dat er Rook kom ben je aan het verbranden
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #87
                          Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                          Idd belladonna, rook is niet goed maar aromatische damp is heerlijk. Gelukkig zit mijn glas vol met damp

                          Comment


                            #88
                            Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                            Maar een lichte nevel is nog geen rook toch?
                            Ik bedoel, mijn kruid is groen/bruin na gebruik.
                            Using Tapatalk

                            Comment


                              #89
                              Als je onder de douche staat zie je ook water dampen, is toch echt geen rook. Wiet begint bij ongeveer 125 graden de gewenste stoffen te verdampen en vanaf ongeveer 200 graden beginnen de minder gewenste stoffen te verdampen cq verbranden. Daarom moet je onder de 200 graden blijven. Je ziet de damp wel het is alleen niet zo dik als rook. Het is ook wat doorzichtiger. Daarom gebruik ik een halogeenlamp, heb hier een temperatuur meter opgehad word niet heter dan 200 graden. Mits je hem erg lang aan laat (uur) , maar dan ben ik allang klaar (5 min.) . Mijn damp zie je overigens zo omdat er ook een 50 watt lamp op schijnt.
                              Last edited by Dirkkkuit; 10 July 2014, 15:13.

                              Comment


                                #90
                                Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                                Ik zou zeker die volcano proberen als je de gelegenheid hebt. Met een aansteker heb je toch echt de kans dat je ergens een verbranding hebt en ergens geen verdamping

                                Comment

                                Bezig...
                                X