Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honey Butane Oil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Honey Butane Oil

    Korting op 420shop
    Dag iedereen.

    Een tijd geleden de honeybee extractor aangekocht en deze voor de eerste maal gebruikt.
    Handleiding gevolgd,wat filmpjes op het internet bekeken en geprobeerd.

    Resutaat is gelukt,ik heb HBO

    Nu heb ik dit voor de eerste malen getest en ik moet zeggen enorm zwaar spul.

    Maar wat mij opvalt is dat alles enorm rap vervuild??Heb mss 3 maal een druppel gedaan de grote van een rijstkorrel.
    En de bowl zelf is al vervuild en in de verbindingsstukken ligt er al een laagje olie...
    Ook juist boven de waterrand hangt er al een enorm plakkerig goedje...

    Ik heb nu dus een klein beetje schrik dat er ook in mijn longen van dat plakkerig goedje terecht komt?
    Want iedere keer heb ik na het roken(5sec max tegen dat de druppel volledig verdampt is)toch een redelijk lange hoestbui van meer dan 5 min.

    Iemand die mij raad kan geven of mij kan geruststellen??

    Alvast bedankt!!

    #2
    beetje gas ofzo
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment


      #3
      Eeh begrijp ie nie goed denk ik want die plakkerige meuk is je BHO.
      Je moet t wel uit laten dampen eh anders ga je inderdaad in n hoeststuip voor aantal minuten.
      Misschien heb je gewoon tere longetjes en moet je t weggeven aan mensen die er wel tegen kunnen..
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


        #4
        Ik heb de BHO na het uitdampen nog meer dan een dag open laten liggen,ik denk wel dat al het gas er nu na meer dan een week wel uit is.
        Tijdens het uitdamp proces heb ik ook geroerd zodat de gasbubbels eruit gingen.

        Wat ik dus bedoel...

        Ik verwarm de dabschotel tot dat hij roodgloeiend is en doe dan wat BHO op de schotel.
        Dan inhaleer ik de rook...

        Maar ik zie nu al dat er olie aanslag in de verbindingsstukken zitten en juist boven de waterrand is er ook aanslag.

        Echt een plakkerig goedje...

        En ik vroeg me dus af of ik moet inzitten of dit plakgoedje dan ook in mijn longen terrechtkomt.

        Comment


          #5
          roodgloeiend is te warm
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #6
            Hoe warm moet het dan zijn en hoe weet je dat het warm genoeg is?
            De eerste maal had ik ook maar gewoon opgewarmd en toen verdampte de HBO niet.

            Ik heb ook een glazen bowl met gaten in maar ik weet niet hoe ik deze moet gebruiken.
            Het gaat om deze:
            https://420shop.nl/hasjolie-bowl.html

            Iemand die mij kan uitleggen hoe ik deze moet gebruiken?

            Comment


              #7
              Het bovenste gedeelte kan je verhitten net zoals bij een titanium nail. Let wel op dat je alleen de "pan" verwarmd want het glas van het slijpstukverbinding kan uitzetten en breken.
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
                Het bovenste gedeelte kan je verhitten net zoals bij een titanium nail. Let wel op dat je alleen de "pan" verwarmd want het glas van het slijpstukverbinding kan uitzetten en breken.
                Dus gewoon het buitenste deel van de bowl verwarmen??Het doorzichtige glas he toch waar er oil opstaat?
                Of bedoelt u het binnenste gekleurde deel opwarmen?

                Alvast bedankt.

                Comment


                  #9
                  Omdat je de olie in het gekleurde gedeelte legt zou ik zorgen dat je in ieder geval dit gedeelte goed verhit. Het kan denk ik geen kwaad als je ook de buitenkant mee verhit.
                  Probeer het even uit, mocht de bowl kapot gaan door mijn advies zal ik deze vergoeden . Als je er een review over dit product wilt achter laten op 420shop zou fijn zijn
                  Veel gestelde vragen over het forum

                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Eigenlijk is het best logisch.
                    Je verhit een materiaal dat op kamertemperatuur uithardt: THC. Thermoplastisch noemden ze dat in de middelbare school. Door het afkoelen - de functie van een bong is koelen en filteren - krijg je inderdaad randjes en aanslag. Het water koelt, en filtert een deel van de actieve stof. Dat zie je terug als aanslag. Als je geen tabak mee rookt, zou je je bong eventueel uit kunnen spoelen met butaan of alcohol, en de restjes hergebruiken.

                    Om die reden lijkt me stoom destillatie van cannabis zo interessant; in theorie zou het moeten werken. Verhitten tot het verdampt, dan afkoelen tot kamertemperatuur.

                    Glas verhitten en koelen zou ik toch een paar keer 'droog' doen voor de zekerheid. Als het glas de temperatuur niet aan kan, dan heb je gloeiend hete glasscherven in je gezicht, met in een vervelend geval nog wat druppels kokend hete kleverige olie. Een nieuwe bong is dan misschien het laatste om over na te denken. Lucht door een pijp zuigen, zorgt ook voor afkoelen. Als dat te rap gaat, barst het glas. Een keertje testen of de bowl het verwarmd doet met een stofzuigertje na verhitten - zodat je niet met je gezicht in de gevarenzone hangt - kan een goede test zijn.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Ik zal dit dan eens proberen en als het goed werkt zal ik een review plaatsen.
                      Vind het in ieder geval al gemakkelijk dat je deze rechtstreeks op je bong kan gebruiken zonder al die verbindingstukken.
                      Wat met de titanium schotel wel het geval is.

                      Dat er aanslag is dit versta ik hoor maar na 3 keer een rijstkorrel verdampt te hebben ligt er al een laagje olie in de verbindingstukken en vlak boven de waterrand ook...

                      Wilt dit dan ook zeggen dat dit plakgoedje kan blijven hangen in mijn longen?

                      Comment


                        #12
                        Dat wilt het niet alleen zeggen, dat is zo. Je ademt diezelfde dampen die in je bong neerslaan, namelijk in.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Dus met andere woorden is deze manier van roken eigenlijk enorm schadelijk voor je gezondheid?

                          Comment


                            #14
                            Ja en nee.
                            Elke manier van roken is schadelijk voor je gezondheid. Elke manier van het inademen van onvolledig verbrande koolwaterstoffen is gevaarlijk voor je gezondheid.
                            Enorm schadelijk? Dat valt te overzien, je rookt er immers geen tabak bij. Maar je rookt wel iets.. En dat schaadt. Of het nu wiet is of niet, alles wat rookpluimen veroorzaakt, is zo ongeveer schadelijk. De mate waarin, dat verschilt ontzettend. Daar ga ik geen uitspraken over doen, want daar kunnen we maanden over bezig gaan.

                            De bron ligt voor een deel bij de extractiemethode: butaan, LPG, benzeen, enzovoorts lossen ook olie op, olie die normaal gewoon op de plant zit als beschermlaagje.
                            Wat je met een BHO doet, is een ruwe extractie. Daarin blijven alle resten aanwezig: olie, vetten, oliezuren, terpenen, THC, CBD, CBN en nog een paar duizend(!) stoffen. Daarnaast blijven er ook resten butaan achter, omdat butaan vrijwel nooit 100% zuiver is. Wat die resten zijn.. Dat weet Shell vast, maar ik heb er geen idee van. Het zijn in ieder geval koolwaterstoffen die niet op kamertemperatuur verdampen. Dan kun je denken aan onschuldige glucose, maar bijvoorbeeld ook aan het giftige nitrobenzeen.

                            Elke methode heeft zo zijn voor- en nadelen. Maar als je zuivere stoffen wilt verkrijgen, dan zul je methodes moeten combineren. Alcohol lost geen vetten op, dus om je BHO met alcohol op te schonen, dat is geen slecht idee. Zo zijn er talloze combinaties mogelijk.
                            K1 zuivert zijn shatter in een vacuum, om toch nog alle butaanresten te verwijderen. En dat gaat erg goed.
                            De allerbeste methode zou zijn, om een vacuumdestillatie te doen van wiet. Daarbij verwarm je de wiet onder een vacuum waardoor de actieve stoffen op lage temperatuur verdampen, die damp vang je op en laat je afkoelen. Het resultaat zal om en nabij 90% zuiver zijn. Maar ook dat laat resten achter.

                            Je lichaam kan die restjes prima verwijderen of opnemen, zolang het er niet teveel zijn. En zolang ze maar lijken op lichaamseigen stoffen, zoals met THC het geval is.

                            Veel meer ga ik er niet op in, dan zit ik weer een uur te tikken. Ik rook zelf gewoon jointjes, en ik ben me bewust van het risico. De 340 fijne momenten per jaar, voor de afgelopen 8 jaar zijn het me wel waard.




                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Bedankt voor de info hoor.
                              Wat ik hier dus uit mag opmaken is als er HBO in de longen blijft plakken je lichaam deze zelf kan opnemen of verwijderen zoals je zegt.
                              Ben ik zo wat gerustgesteld

                              Comment

                              Bezig...
                              X