Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vreemde smaak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vreemde smaak

    Korting op 420shop
    Dames/heren, vraagje...

    Afgelopen zomer een purple bud gekweekt met Canna groei en een fles bloei, deze op de juiste manier gespoeld en laten drogen.

    Nu smaakt de ene joint anders als de ander, soms krijg ik een soort 'branderig' gevoel op me tong en soms een smaak van aarde...

    soms smaakt de ene geweldig en de ander weer bagger, zeker de laatste 2 a 3cm van de joint.

    Als ik bijv 5 gram koop van de shop smaakt de hele 5 gram voor een 95% hetzelfde.

    Wat doe ik verkeerd..?

    Hoe krijg ik de kwaliteit zo hoog als uit de shop..?

    Toch betere kwaliteit zaden kopen..?

    Of is er iets anders aan de hand..?

    Let me know what u think...



    #2
    Kun je bevestigen of ontkrachten dat er zaden in de toppen zitten? Dit klinkt namelijk als wiet met zaden erin; eventjes heel lekker, en daarna de smaak van verbrande pinda's en verbrandende boombladeren.
    Ook slecht/niet goed ontwikkelde zaden, die nog wit zijn van kleur, zullen die smaak veroorzaken.

    Een foto van een topje kan ook helpen, misschien zien wij iets wat jij niet ziet.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Ik ontkracht de zaden LR2, geen zaadje gezien.

      De zaden die ik gebruikt heb waren alle bruin/donker.

      Hierbij een foto van wat kleine topjes, de grotere liggen nog wat na te drogen want dit was te nat voor in een pot.

      Dank voor je bericht en het meedenken, stel ik zeer op prijs.
      Attached Files
      Last edited by Franco; 14 November 2017, 21:35.

      Comment


        #4
        Niet goed gecured nog? Hoe lang liggen ze al te curen?

        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #5
          3 weken geleden heb ik de plant geoogst Vaperke.

          Comment


            #6
            3 weken zou lang genoeg moeten zijn in sommige gevallen, soms ook niet. Ik zie hier en daar wel wat gezwollen calyxen (denk ik). Vooral in de oksels. Als je die open vouwt, dan zou er toch zaad in kunnen zitten. Slecht ontwikkeld zaad is niet hard, maar juist heel erg zacht. Tijdens het grinden vind je enkel de wit/beige schilletjes terug (als je goed zoekt). Vandaar dat handmatig controleren van de okselcalyxen vaak uitsluitsel geeft.
            Omdat het me zo bekend voor komt, zou ik dat toch goed controleren.

            Wat ook zou kunnen meespelen - heb ik zelf gemerkt - is het volgende:
            - Zijn de planten vroegtijdig geoogst? Zo ja, dan kan het zijn dat de smaakstoffen nog niet goed tot ontwikkeling zijn gekomen tijdens de bloei. Dat heeft een hooi-achtige smaak als gevolg. De structuur van de toppen lijkt daar wel naar toe te wijzen. Daar kun je niets aan veranderen.
            - Zijn de toppen na het oogsten langdurig in vochtige omgevingen gehouden? Dat kan een muffe net-niet-wiet smaak veroorzaken, de wiet heeft dan gefermenteerd (anders dan curen) en heeft een extreem zuur, of schimmelig/soja-achtig aroma van zichzelf, terwijl dat niet in de plant zat toen hij nog leefde. Ook dat is niet op te lossen, behalve door de wiet goed aan de open lucht te laten drogen.
            - De wiet is nog niet goed droog. Een veel voorkomend probleem; de top voelt van buiten crunchy, maar na een tijdje in een afgesloten zak, blijkt het toch vochtig te zijn. Dit kun je makkelijk zelf testen: doe toppen in een afgesloten zakje, leg ze op een warme plek, wacht 2-3 uur, en voel of ze nog even droog zijn. Als je het kunt meten; goede droge wiet in een zak, heeft een LV van circa 40-55% na 3 uur op 22 graden C. Ik heb om die reden een forumlid (volgens mij Beowulf) nagedaan, en 20 goedkope LV/Temp metertjes besteld op Ebay voor een euro per stuk. Nu kan ik makkelijk zien of mijn zakken nog even open moeten staan, of in de kast kunnen.

            Anders zou ik het ook niet weten.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Als je de nauwkeurigheid van die metertjes wil controleren: https://www.youtube.com/watch?v=ae8jxXXGWU0

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Ik heb gelukkig (of helaas eigenlijk, hij was duurder dan de arduino) een dure datalogger die het allemaal in excel knalt voor me, en daarnaast een stel probes aan een arduino die hetzelfde doet, op een LCD (realtime) en SD kaart (excel). De intervals op de goedkope meters is ongeveer een minuut, dus ik kan vrijwel realtime vergelijken. De afwijking is gemiddeld ongeveer 2%. Dat is erg acceptabel voor spul van een euro, wat het ongeveer een jaar uithoudt op een enkele batterijlading.

              Goede uitlegvideo trouwens! Erg leuk om eens te zien dat het niet de probe zelf is maar de 'gel' die er over heen ligt waarvan de weerstand gemeten wordt. Ik dacht dat er een polymeer tussen de componenten zat, in plaats van er op.

            #7
            De okselcalyxen werden wel groter naarmate de plant ouder werd.

            Plantje heb ik geoogst met milky trichomen.

            Ik zal de wiet nog even laten drogen/curen voordat ik er weer eentje ga draaien.

            Dank voor je bericht LR2

            Comment


              #8
              Goededag !

              Die toppen zien er wel gewoon smakelijk uit vind ik.

              Maar ook ik had hetzelfde probleem qua smaak dat het een beetje over de keel gierde en branderig smaakte

              Dit kwam in mijn geval inderdaad door het curen.. naarmate ik wachtte kreeg die steeds minder een branderige ''plant'' smaak.

              Succes !

              Comment


                #9
                Thnx voor je bericht paparazzi.

                Mijn wiet is niet scherp in de keel,het brand soms een beetje op me tong, smaakt niet alles hetzelfde en soms gooi ik een halve joint gewoon weg ivm een bagger smaak.

                Kga morgen maar weer even naar de shop zodat me wiet verder kan drogen.

                Over een week of 2 post ik wel weer een bericht of de smaak beter is geworden.

                Comment


                  #10
                  Ik hoop het voor je !

                  Comment


                    #11
                    Vaak is de smaak het allerbeste na een maand of 2 curen.
                    Alleen hebben de meesten niet zoveel geduld.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Gister wat getest met de grotere (minder droge) toppen en de kleine topjes die ik op een net had neer gelegen met een kleine ventilator erop en ja hoor een duidelijk verschil in smaak.

                      Uiteraard de droge kleine topjes proefde veel beter als de wat natte top. (wat ook compleet logisch is)

                      Ik heb ook 2 potten met kleine toppen en 3 potten met grote toppen erin, de 2 potten met kleine topjes ruikt zo goed als shopwiet en de potten met grote toppen ruiken nog wat vreemd.

                      Dus conclusie wat Q al zegt is dat ik weer ongeduldig bent en gewoon de wiet moet laten curen voordat de fik erin gaat.

                      Ergens anders las ik ook (dat lees ik nu ook van Q) dat wiet het beste smaakt na een week of 10 curen

                      Al met al weer veel geleerd met me 2e kleine kweekje.

                      Dank iedereen voor het meedenken! Stel ik zeer op prijs!

                      Dus... Straks maar even 10gr kopen van me maatje en de wiet van mezelf lekker laten curen voor een maand of 2.
                      Attached Files
                      Last edited by Franco; 19 November 2017, 11:35.

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Appelmoes

                      #13
                      Hahaha, er gaat niks boven wat appelmoes, gebakken aardappelen en een stukje biefstuk ​​​​​​

                      Potten heb ik uiteraard eerst met me hoge drukspuit schoon gespoten en goed laten drogen voordat ik me wiet erin heb gedaan dus daar ligt de vreemde smaak niet aan

                      Comment


                        #14
                        Gelukkig een goed einde !

                        Comment


                          #15
                          Dat kan je wel zeggen, het lijkt er ook op dat de wat drogere topjes ook een ander effect geven (meer bodystoned) als de andere wat minder droge topjes.

                          Voor volgend jaar zal ik een stuk minder vragen hebben.

                          Nogmaals dank iedereen voor het meedenken

                          Comment

                          Bezig...
                          X