Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vloei voor binnenstebuiten draaien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke vloei voor binnenstebuiten draaien

    Korting op 420shop
    Ik gebruik al jaren raw vloei om men joints te rollen.

    Nu ben ik laatst begonnen met binnenstebuiten rollen omdat het qua smaak toch wel lekkerder is naar mijn mening.
    Alleen vind ik het soms lastig om ze op deze manier goed te laten plakken.
    Als ik aan de buitenzijde van mijn joint lik heb ik de indruk dat het speeksel niet door het voetje naar de plakrand geraakt.

    Herkennen jullie dit probleem? Ligt het aan de vloei of de manier van rollen?
    Welke vloei gebruiken jullie om binnenstebuiten te rollen?

    #2
    Ik gebruik rizla, maar ik denk ook dat het door de vloei komt.

    vaker wordt er hier binnenstebuiten gedraaid en met bv king lukt het me niet. Met rizla dan weer wel.

    qua smaak.... dat zit tussen je oren.

    Comment


      #3
      meeer likken oefening baart kunst

      Comment


        #4
        Ik knip een schuin stukje van de onderkant van de vloei af en rol hem vervolgens gewoon normaal. Maar wel met minder papier.
        Na een beetje oefenen weet je precies hoe dik je je joints draait dus hoeveel papier je af wilt knippen. En je hoeft je joint niet supernat te lebberen.
        Of vervolgens per ongeluk een gat in je joint te maken omdat je hem verkeerd afscheurt/fikt.


        Attached Files
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Dit doe ik als de plakrand omgekruld is geraakt door hoge LV, of gewoon te lui ben om binnenstebuiten te draaien :p

        #5
        Ik draai wel altijd binnenstebuiten, met name omdat ik kleine pure jointjes rook. Op deze manier rook ik dan zo min mogelijk vloei en dat komt de smaak zeker ten goede in mijn ogen.

        zelf draai ik altijd met rizla of smoking maar volgens mij maakt het merk geen verschil in het draaien. Gewoon eerst rollen, dan likken en dan is het belangrijk om de vloei naast de plakrand om te vouwen. Daarna kan het afscheuren langs het natte randje niet meer misgaan. Vergt een beetje oefening maar ik kan me nieteens meer herinneren wanneer dit voor het laatst is misgeggaan.

        en als dit toch te lastig is.. je hebt vloei in elke soort en maat. Dan gewoon een passend vloeitje pakken voor de grote van jouw joint of afscheuren zoals ongeldig zegt.
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


          #6
          RAW kleeft inderdaad minder goed.

          Sudoma ik vind niet dat smaak tussen je oren zit. Als je bruine blaadjes gewend bent en dan met een wit vloeitje rookt is dit echt niet lekker.

          Comment


            #7
            Ja je hebt gelijk.

            Nu ik erover nadenk idd.
            Als je meer papier rookt als dan binnenstebuiten dan kan de smaak idd weleens anders zijn.

            Nooit op gelet joh


            Comment


              #8
              Wat ik me dan afvraag je draait binnenste buiten maar je doet er wel sigaret of shag in je joint wat eigenlijk de smaak van je wiet meer verneukt dan vloei ?

              Koop een glass blunt dan rook je vloeiloos , shagloos en het rookt ook nog is heerlijk veel beter dan bv een pijpje ,

              7pipe-twisty-glass-blunt-21951.jpghttps://420shop.nl/twisty-7-pipe.html

              Comment


              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Maar waarom dan de rook door een hele lading wiet trekken, dat komt de smaak van de wiet erachter ook niet ten goede dan is een pijpje toch een schonere oplossing denk ik.

              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Je hoeft hem ook niet helemaal te vullen je kan ook bv klein stukje vullen helemaal gevuld is dat 1.5 gram .
                Als je dezelfde hoeveelheid door verschillende pijpjes rookt is er niks schoner aan je krijg net zoveel binnen dus niet schoner
                je zal wel bedoelen dat dat voor je gevoel beter smaakt
                Last edited by Nonsense; 2 November 2018, 19:15. Reden: D=J

              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                misschien in zijn geheel niet schoner maar kwa smaak wat mij betreft wel, zelfde als dat twee gewone joints beter smaken dan 1 grote met dezelfde hoeveelheid wiet, hoe dichter je bij de filter komt hoe minder goed het smaakt omdat die wiet al half vol zit met teer uit eerder verbrande wiet.

              #9
              Meestal roken wij in groep (met zen 2 of 3) en proberen we toch altijd iets dikkere joints te rollen maar roken we er bijvoorbeeld 2 of 3 na elkaar ipv ieder een joint. Ik vind dit een chillere manier om te smoken. Ik schat dat we ongeveer 0.8-1gr in een joint steken. Wat het wel wat moeilijker maakt om binnenstebuiten te rollen.

              Comment


              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Dikte maakt niks uit kwa rollen hoor, al is het wel zo dat hoe dikker de joint hoe minder vloei je eraf haalt dus hoe minder nut het heeft om binnenstebuiten te draaien. Daarnaast kan de extra vloei in het dunne deel voorkomen dat je joint doorbuigt als je niet strak genoeg rolt.

              #10
              Als je al jaren raw vloei gebruikt, maar die smaakt niet lekker.. Dan probeer je toch gewoon eens andere vloei?
              Mascotte slim, smoking gold of zwart hebben mijn voorkeur.
              Een joint bevat circa 2000 milligram materiaal. +/- 64mg daarvan is vloei. 3.2%. Daarvan neem je ongeveer een kwart weg. 2.4% houd je over. Om het even in perspectief te stellen.

              Een alternatief is trouwens vrij simpel: een ronde boomstam draaien. Dan heb je relatief gezien veel meer potentie in je joint en relatief veel minder vloei. In een boomstam gaat bijna 5000 milligram. Dat is 1.28% vloei. Het scheelt een boel knippen, likken en vouwen. Het ziet er niet zo cool uit, maar als het om de smaak te doen is dan is dat de meest verstandige keuze.
              Last edited by Jointjedraaien; 30 November 2019, 17:03.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Met ronde boomstam bedoel je dat ding zo draaien dat je plakrand net de andere kant van het vloeitje haalt en hij helemaal recht is met een joekel van een filter?
                Ik heb veel verschillende jointjes gedraaid "back in the day" maar zoiets nog nooit.

              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Ik denk aan iets heel anders bij het draaien van een ronde boomstam.
                Daar gaan wat meer grammen aan materiaal in. Nooit gewogen.

              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ja, een joint met cilindervorm en een diameter van circa 1,5cm. Geen overlappende vloei meer!

              #11
              Greengo!!! Leg de vloei met de plakrand naar je toe en de plakrand naar beneden, dus op de tafel. Tabak/hasj erop, oprollen, met de duimen de plakband eronder krijgen en verder dicht rollen. Je kan zien waar de plakrand zit onder de laag vloei. Daar overheen likken, beetje laten drogen. Goed strak omvouwen ( alsof je papier dubbelt vouwt en over de vouw met je nagel gaat) en weer beetje laten drogen. Begin strak langs de vouw te scheuren... ik hoop dat het te begrijpen is haha. Groetjes Tamara
              Last edited by Vapo; 14 November 2018, 20:29.

              Comment


              • belladonna
                belladonna commented
                Editing a comment
                Je eigen naam neer zetten is niet echt slim

              #12
              Denk je dat ze nu allemaal weten wie ik ben ofzo? Er heten wel meer hondjes Fikkie

              Comment


                #13
                Lolz Bella is op Dreef

                Comment


                  #14
                  Naarmate vrouwen ouder worden gaan ze meer zeuren Nonsense.
                  Dat weet je best, met al die vrouwen om je heen
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Nonsense
                    Nonsense commented
                    Editing a comment
                    Klopt Q ik ben al helemaal getraind het ene oor in en het andere weer uit

                  #15
                  Ik heb heel lang met smoking blauw binnenstebuiten gedraait en ook heel lang met raw. Rizla heb ik nog nooit gezien zelfs niet bij mijn vrienden.
                  ik vond zelf smoking blue fijner in het algemeen. Daarna raw vond ik beter voor wiet en ik ben laatst begonennen met mascotte blauw slim en ik vind dat deze mascotte supre fijn is om hash te roken want het brand goed en inburn is makkelijk weg te krijgen als het uberhoud voorkomt. Je moet wel opletten dat de de slim komt dus de blauwe pakje vloei want die andere blauwe met een groen achtig pakje is echt heel kut binnenstebuiten want zodra je het likt scheurt de vloei

                  Comment

                  Bezig...
                  X