Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hybride, gmo natuurlijke wiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hybride, gmo natuurlijke wiet

    Korting op 420shop
    Hou allemaal, ik ben nieuw. Niet nieuw met kweken maar nieuwschierig hoe mensen er over denken wat nou precies gmo wiet met je doet.. dus brand los....
    Last edited by QnQ; 22 January 2019, 17:39.

    #2
    Als je eens start met de regeltjes te lezen kom je vast een eind.
    Er wordt hier niets verkocht op het forum.
    Er worden wel zaadjes geruild. Als je voldoende posts hebt en lang genoeg lid bent heb je toegang tot die afdeling.

    Gmo idunno
    Veel kwekers hier kweken zelf juist om zo schoon en natuurlijk mogelijke wiet te krijgen.
    Maar ik ben benieuwd.
    Welkom bij JD!

    (ik zal je topic even verplaatsen)
    Last edited by QnQ; 22 January 2019, 17:48.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik ben benieuwd wat je onder GMO wiet verstaat en welke breeders zich daarmee bezig houden?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Er is een enkele GMO-cannabis producent in de wereld.. Die vraagt ongeveer 100.000 euro per zaadje. Dat heb ik er niet voor over.

        Effe realistisch natuurlijk; een prima zadenboer haalt 5 euro per zaadje op met traditionele veredeling. Ze houden genoeg geld over om ruim te adverteren en flink wat personeelskosten te dekken, daarnaast kunnen de bazen nog weleens een vliegtuigje kopen van de opbrengst. Ze doen het zo slecht nog niet!
        Is het dan financieel verstandig om ongeveer 40 miljoen uit te geven aan een GM-wiet (ik baseer me op de kosten van de ontwikkeling van een groente met klassieke veredeling)? Zo'n soort waarvan je 2 zaden per jaar verkoopt? Die terugverdientijd is nogal flink.

        Ik sta er overigens best voor open hoor. Maar ik zie niet zo goed wat er nog te verbeteren valt aan een wietplant. Ik bezit meer dan 80 plantensoorten en geen daarvan is zo agressief en sterk groeiend als wiet.
        Nu is er niet zo lang geleden een soort planten-hack gevonden waardoor fotosynthese met 30% effectiever verloopt, maar aan de andere kant; zet een plantje extra en je hebt ook 30% toename. Dat bespaart je een kleine 40.000+ euro aan laboratoriumwerk. De vraag is echter; telt het uitschakelen van een functie als GM, of als opwekken van een mutatie?
        Dat is een onderwerp van discussie..

        Wat doet GM wiet met je? Helemaal niks als het goed is. Want 1) er is niet aan te komen en 2) de GM's die gedaan zijn, hebben de plant niet zodanig veranderd dat je een ander product overhoudt. Er zijn geen stoffen toegevoegd, enkel wat dingen weggeknipt. Stel nu dat je er toch van gaat roken, dan zul je merken dat het eigenlijk gewoon net als elke andere wiet werkt. Behalve dan, dat er een gigantisch prijskaartje aan hangt. Voor 5 euro per zaadje heb je 't zelfde eindproduct. Bij nader inzien, denk ik dat het vooral veel schaamte opwekt.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Allemaal, anders krijg je geen thc % van 20 en meer. Is allemaal genetische manipulatie, da's op zich geen slechte zaak. De beste er van tussen halen en enkel die gebruiken is in feite iets genetisch manipuleren. Selecteren op eigenschappen en daar mee voort gaan ipv alles bestuiven wat er bestoven kan worden. Ik zou ni weten hoe je anders wiet te manipuleren hebt.

          Comment

          Bezig...
          X