Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VapCap vs Mighty: wat doe ik fout?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    VapCap vs Mighty: wat doe ik fout?

    Korting op 420shop
    Ik heb laatst een VapCap en een Mighty aangeschaft, omdat ik klaar ben met jointjes en ik ook zo min mogelijk nicotine wil roken. Uiteraard meteen begonnen aan de Mighty ondanks dat ze beide op dezelfde dag geleverd werden. Ik heb ook een hele lading degummed hennep touw gekocht. Mijn hasj is eerste zeef Marokkaanse hasj, dus niet bepaald droog. Nogal vettige hasj.

    De Mighty

    In wat filmpjes en reviews heb ik mensen hasj zien roken met de Mighty. Er werd altijd wel geadviseerd hennep touw te gebruiken of in het ergste geval organisch katoen wat met vapen wordt gebruikt (ben zelf ook een vaper, dus daar heb ik zat van liggen, vandaar de aanschaf van hennep touw).

    Ik maakte dus de Mighty open en legde een heel dun bedje van hennep touw in de oven en legde rond de 0.15gr hasj erboven op. Een heel dun laagje hennep touw heb ik er weer bovenop gelegd. De Mighty weer gesloten en begonnen met 185gr C. Wanneer de Mighty buzzed is hij klaar voor gebruik (volgens de vele reviews). Dus ik neem een hijs van de Mighty en rook hem direct over mijn longen. Ik blaas uit en ik was verbaasd. Helemaal geen rook kwam er uit mijn mond. Ik proefde wel een betere smaak dan met jointjes en na tig keer hijsen was ik wel stoned (maar anders dan met jointjes).

    Maar toch was ik teleurgesteld. De Mighty zou bekend staan om de clouds die hij kan maken. En hasj zou ook geen probleem moeten zijn. De Mighty staat er om bekend een van de betere te zijn voor hasj. Had ik dan te veel hennep touw gebruikt of toch te weinig hasj? Durende de dag heb ik wat lopen experimenteren met de hoeveelheid hennep touw en/of hasj en uiteraard ook de 210gr C. setting. Ook heb ik langer gewacht met hijsen nadat hij buzzde om de boel wat meer tijd te geven om op te warmen (misschien is temp meter wel niet goed). Maar wat ik ook probeerde, de cloud productie blijft sterk achter en ik zie hooguit wat blauwe rook als ik in een lamp blaas met een donkere achtergrond. Ik vind het maar vreemd.

    De VapCap

    Nieuwe dag breekt aan en ik bedenk met ineens dat ik ook nog de VapCap heb. Dus ik die erbij gepakt, dun laagje hennep touw gelegd, 0.15gr hasj erin, maar geen bovenbedje van hennep touw erop omdat de hasj eigenlijk de boel al had opgevuld. Dop erop en de torch erop. Na het klikje uit automatisme even gewacht met hijsen en toen een hijsje genomen. De hijs was iets warmer en wat meer smaakvol en tot mijn verbazing zie ik dat deze een betere cloud productie heeft. Ok, nu ben ik een mechanische mod vaper, dus ik ben super verwend met dikke clouds. Maar de cloud uit de VapCap was zeker 20x beter dan die van de Mighty. En dat verbaasde me enigszins wel. Ding is stukken goedkoper, maar produceert bij mij meer cloud.

    Dus wat doe ik fout? Ik snap dat de VapCap een kleinere oven heeft dan de Mighty. Dus dat kan de reden zijn dat mijn hasj beter wordt verdampt dan bij de Mighty. Maar als ik de Mighty vul zoals ik dat bij de VapCap doe, dan past er zeker wel 0.5gr in en dat strookt weer niet met de meeste reviews. Is mijn Mighty dan stuk? Dat hij bijvoorbeeld helemaal niet zo warm is dan wat er aangegeven wordt? Of is de vlam van een torch heter dan 210gr en dat daarom de VapCap beter de hasj verdampt? Of moet ik de Mighty maar gewoon volproppen met 0.5gr van deze hasj zonder hennepbed erbovenop?

    Iemand tips in deze, want het vind het niet erg om de VapCap te moeten gebruiken, maar dan ligt er ook voor 300 euro een vaporizer op tafel waar ik niks mee doe. Beetje zonde en terug nemen zullen ze hem vast wel niet (VapoShop). En 0.5gr hasj in mijn oven doen kan er ook voor zorgen (denk ik) dat ik teveel hasj weg ga gooien.

    #2
    Als je kunt vapen zonder 'rook' betekent dat simpelweg dat er geen zichtbare moleculen ontstaan.
    Bij verhitting hoef je niet per see wolken te krijgen dus, als die verhitting precies doet wat die moet doen.

    Als er wel rook ontstaat, dan treedt er blijkbaar verbranding op; rook is niets meer dan afgebroken moleculen, hoe meer onvolledig verbrande koolstofketens, hoe donkerder de rook. Hoe donkerder de rook, hoe giftiger hij is.
    Da's een van de redenen waarom ik BHO links laat liggen, in mijn geval zijn de rookpluimen niet anders dan bij een oliebrand.

    Je zult eens in de achtergrond van rookvorming en verbranding moeten duiken, en voor jezelf bepalen of je nu eigenlijk een coole rookwolk wilt, of gewoon langer wilt leven.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Hiya, dus je beweerd eigenlijk dat de Mighty beter vaporized dan de VapCap? Ik snap namelijk je reactie niet helemaal. Je beweerd dus hoe meer rook, des te meer giftiger is hij?

      Maar een vape apparaat produceert veel meer rook, maar is toch echt wetenschappelijk gezonder dan een sigaret welke 70 gevaarlijke stoffen verbrand.

      Ik word ook zwaarder stoned van de VapCap. De Mighty geeft me een lichtere high namelijk. Ik heb dus namelijk het idee dat de Mighty niet goed zijn werk doet of ik doe iets verkeerd met het vullen van de oven.

      Comment


        #4
        Jullie praten nu voor mij dus echt abracadabra he,

        Maaarr

        -hoe donkerder je rook hoe giftiger,
        Stoffen die vrijkomen bij verbranding zijn altijd min of meer giftig
        En vapen zoals ik dat ken gaat met een vloeistof erbij ,eventueel met vg, die dan voor de damp/rook zorgt
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment

        Bezig...
        X