Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teer aanslag bij roken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Teer aanslag bij roken

    Korting op 420shop
    Beste leden


    De laatste tijd merk ik dat er tijdens het roken vaak een vuil teerplekje op m'n tanden achterblijft.
    Ik ben hier pas achtergekomen toen ik eens in de spiegel lachte na het roken en dit opmerkte.
    Ik rol normaal gezien hollandaise (dus met minder blad) en weinig tabak. De tabak leg ik onderaan en de wiet er dan op.

    Nu heb ik al vanalles geprobeerd om die teerlaag te voorkomen;
    -filtertipjes groot en klein gerold
    -2 tipjes na elkaar leggen
    -tabak/geen tabak voor de filter
    -eigen kweek/gekocht spul

    Het resultaat blijft hetzelfde; vaker wel dan niet een klein restantje teer.

    Wat doe ik verkeerd? Trek ik te hard aan de joint? Rol ik op een verkeerde manier de joint toe?
    Hoe komt die teer daar?


    Bedankt voor het meedenken alvast!

    #2
    Hi en welkom....

    als je de tip uit de joint haalt zit hier dan ook echt donkerbruine bijna vloeibare substantie op?

    ik zelf denk aan 2 dingen te dunne tip(te strak)
    of tabakvlok voor je tip...

    ik draai zelf altijd met mascotte tip...

    succes ermee

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Haha. Iedereen die regelmatig met tabak rolt kent dit probleem .
      Direct je hele joint naar de gallemiezen.

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Zal eerlijk zeggem dat ik er echt nooit last van heb... paar maten van me wel maar die draaien anders dikker,dunner,puurder,slapper,andere vloei,andere tip,andere tabak.....
      Dusja misschien eens alles omgooien?

      Gr

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Neh. Ik zit helemaal vast aan mijn draaistijl. Na jaren experimenteren ben ik daar op uit gekomen. Voor mij de lekkerste jointjes.
      Heb het ook zo goed als nooit hoor. Dit jaar 1 keertje gehad. Maar jaren terug had ik het wel vaak.

    #3


    Ik heb al geprobeerd met dikke tip en dunne tip.
    Dikke tip werkt meestal goed maar helaas toch af en toe een vlekje.
    Ook rook ik weinig dus met dikke tips krijg ik hele korte jointjes.

    Tabak voor de tip heb ik ook al weggelaten en vervangen door wiet maar ook teer als resultaat.
    Last edited by QnQ; 6 November 2019, 16:51. Reden: Citaat opgerookt

    Comment


    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Stoppen? Haha tja ik zou het zo niet weten... goodluck

    #4
    Vaker je tanden poetsen ?

    Als er teer doorheen komt werkt je filter niet goed.
    Er zijn allerlei soorten tips en filters, probeer eens wat anders ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Weet je ''zeker'' dat het daar door komt of
      is het je nooit opgevallen ( nieuw voor mij hier
      deze opmerking, misschien door iets anders?.)...
      Last edited by Ipie; 6 November 2019, 17:28.

      Comment


        #6
        Ik gebruik tips van Books. Zijn er betere alternatieven?

        Wat zou het dan kunnen zijn Ipie? Ik had vroeger weleens een "vastloper", waarbij de joint niet meer goed trekt nadat er teer in de filter is terecht gekomen.
        Dit is een light variant daarop.

        Comment


        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Books vind ik kut... zijn ook echt boekenkaften...

          Miss draai je ze te krap.. probeer eens andere tippies!

        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          Ik gebruik ook altijd books, dat ze stijf en redelijk hard zijn vind ik net fijn.

          Rol je de tipjes gewoon op, of vouw je er een 'w' in of iets anders?

        • VonSchlieffen
          VonSchlieffen commented
          Editing a comment
          Ik heb ze altijd gewoon opgerold in spiraal.
          Laatste tijd een w en s in gedraaid maar het blijft gebeuren.

          Al veel andere tipjes geprobeerd en altijd tevreden geweest over books.

        #7
        https://www.zamnesia.nl/pipes-spare-...on-filter.html

        misschien kan je deze eens proberen?

        Comment


          #8
          Daar waar onvolledige verbranding plaatsvindt, krijg je neerslag van 'teer'.
          Je joint is ofwel te strak, ofwel te vochtig, of te lang. Of te vol. Noem het maar op..

          Met de huidige weersomstandigheden is er veel vocht in de lucht, het miezert en het regent (allemaal factoren die verbranding beinvloeden) en het is koud waardoor teer sneller blijft kleven aan allerlei materiaal.
          Als je buiten rookt, krijg je daar vaker problemen mee. Coffeeshopwiet is vaak iets natter, om dezelfde reden als waterkip: er gaat minder materiaal (en meer water) in een kilo. Droog je die wiet tot een schamele 35% waterinhoud, dan weegt die gram die je gekocht hebt misschien nog slechts 0.80 gram. Da's geen precieze wiskunde van mijn kant, maar je snapt 't idee. Meer water betekent slechtere verbranding.
          In verse tabak komt het probleem ook vaker voor dan in oude droge tabak. In sommige tabak zijn soms ook flinke klonten van wie-weet-wat voor materiaal te vinden, die veroorzaken ongeacht de droogte ontzettende teersluiers. Het zullen vast resten zijn die uit de snijdmachines komen ofzo. Samson, Drum en VanNelle hebben daar allemaal last van.

          Rol je tip iets wijder, zodat er een betere doorstroming is. Probeer ook niet je tanden op elkaar te houden als je een hijs neemt, dan krijg je minder aanslag.
          Je joint aanstampen met een pen of ander voorwerp kan er ook voor zorgen dat de rook een veel langere afstand moet afleggen dan je zou willen.

          Aan de andere kant; die teer die blijft plakken aan je tip, die adem je niet in. Da's eigenlijk juist een voordeel, want dat is precies het kankerverwekkende spul wat roken zo gevaarlijk maakt.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #9

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Ja, ik had er ook last van Meglow en ben van zware shag
              overgestapt naar kleine sigaren en blijft nu brandschoon!

            #10
            Bedankt iedereen voor het meedenken.

            Ik denk dat ik er vroeger ook al last van had maar dit nooit echt heb opgemerkt.
            Nu werkt het wel op m'n zenuwen en ben daarom aan het kijken voor een vaporizer.

            Iemand tips hiervoor of stel ik best de vraag in het betreffende topic?

            Comment


              #11
              Er is een heel groot topic met reviews over allerlei vaporizers.
              Ik stel voor dat je die eerst eens door leest.
              Dan zijn waarschijnlijk de meest voor de hand liggende vragen beantwoord.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X