Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij 'gezond' wiet consumeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig bij 'gezond' wiet consumeren

    Korting op 420shop
    Ik wil graag over op een alternatieve manier van wiet consumeren, want het roken met tabak begint me (vooral om gezondheidsoverwegingen) steeds meer tegen te staan. Nu heb ik al vanalles geprobeerd, maar ik kan maar geen manier vinden die enigzins in de buurt komt bij de ervaring van een joint met tabak.

    Wat ik geprobeerd heb:
    • Vaporizen (met de Pax 3)
    • Joint met kattenkruid + wiet
    • Joint met Knaster tabak (nicotine en teervrij)
    Bijzonder genoeg lijken de ervaringen op elkaar. In alle 3 de gevallen duurt het erg lang voordat ik iets merkt (10 a 15 minuten), wat ik toch vrij vervelend vind. Ook krijg ik geen fijne 'high', maar wordt ik eigenlijk vooral heel loom (stoned dus). Bij het vapen heb ik verschillende temperatuurinstellingen getest (van 180 tot 220) en zowel pure wiet, als wiet met wat kruiden geprobeerd.

    Het lijkt er dus op dat het specifiek de combinatie van tabak en wiet is die mij het effect geeft wat ik graag wil: direct merkbaar en een prettige, active high.

    Zijn er hier mensen die meer ervaring hebben met alternatieven voor tabak en het wel is gelukt om de bovenstaande wenselijke ervaring te krijgen?

    #2
    Kan het zijn dat je een nicotine kick krijgt van de tabak, en daardoor de high anders ervaart?
    Dat heb ik zelf wel als ik een joint met tabak rol. Ook al gebruik ik maar 10% tabak ofzo. Ik rook verder niet.
    Maar merk wel dat een joint met tabak altijd harder in lijkt te slaan door de nicotine.

    Gewoon puur roken? Bong ofzo?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Stoppen met wiet?

      Comment


        #4
        Als het om gezondheidsredenen is, is vapen de meest schone manier. Alles waar verbranding bij komt is slecht voor met name de luchtwegen. Op zoek naar een betere vaporizer (al heb ik de pax3 nooit geprobeerd, schijnt toch ook best een prima ding te zijn) ?

        Comment


          #5
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #6
            GreenGo tabaksvervanger vind ik beter als Knaster.

            Maar tabak doet het een en ander in combinatie met wiet.

            Ik vape voornamelijk. Je moet eens een apparaat proberen met meer airflow. Volcano, Migty, Plenty. Of een goeie one hitter de Vapcap of zo.

            Koekjes bakken kan ook.

            Comment


            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Koekjes bakken kan wel, maar dan moet je echt eerst goede boter maken. Ook vind ik THC eten, iets voor een hele dag. Dat duurt toch echt lang en je weet niet wanneer het begint en stopt.

            #7
            Of Damiana, heb ik ook nog even naar gekeken, maar wil niets wat op roken lijkt, anders rook ik binnen no time weer waarschijnlijk. Maar Damiana leek me een goeie optie...

            Comment


              #8
              Probeer het gewoon eens puur.
              zonder toevoegingen. Alleen wiet in je joint.
              En gebruik dunne vloei.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Spacende Hollander
                Spacende Hollander commented
                Editing a comment
                Idd. Zo rook ik ook

              • Pieremegoggel
                Pieremegoggel commented
                Editing a comment
                Ik rook ook geen tabak, maar rook de wiet puur in een pijpje. Bevalt prima.

              #9
              Al die tabaksvervangers zijn net zo slecht. Teervrije verbranding bestaat niet; dan zou er geen rook van af moeten komen.
              Ik denk dat THC oplossen in alcohol en dat naar binnen werken de meest effectieve manier is met de minste gezondheidsrisico's; alcohol wordt redelijk snel opgenomen, kwartiertje tot twintig minuten, en alcohol kun je verdunnen tot je er niks/weinig meer van proeft.

              Maar de nicotine en benzeen e.d. in tabak spelen een grote rol bij je ervaring. Benzeen en andere koolwaterstoffen die vrij komen bij verbranding lossen namelijk je THC e.d. op en spoelen die bij wijze van uit je joint.

              Vapen = verdampen, dus verhitten tot het gas wordt. Bij verbranding vindt er daadwerkelijk een omzetting plaats van stoffen; oxidatie. Ook dat kan voor verschillende effecten zorgen. Nu is het af te raden om met oxidatoren te spelen, want die ontploffen makkelijk en zijn rete-onstabiel. Maar het is wel een heikel punt om rekening mee te houden. Misschien zijn er bepaalde kruiden die dat effect in een olie of iets dergelijks kunnen versterken, dan denk ik aan rozemarijn, marjorijn of (wilde!) sparrennaalden die terpenen bevatten welke zouden kunnen oxideren.

              Da's een stukje chemie die veel mensen de pet te boven gaat, mij ook. Ik ben er niet goed thuis in om er iets zinnigs of feitelijks over te zeggen.
              Decarboxyleren is in mijn ogen nog steeds een fabel omdat werkelijk niemand het fatsoenlijk uit kan leggen zonder gelijk te adverteren voor een magisch apparaat, dus daar blijf ik ver weg van omdat het riekt naar een marketing-dingetje. Maar eenieder is natuurlijk vrij om te proberen wat er werkt.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #10
                Ik adviseer je met klem om de volcano hybrid eens te proberen i.c.m. een bong. Ik durf te wedden dat je het effect net zo snel merkt als met een pure joint en daarnaast ook nog eens een prettige high. De door mij uitgeprobeerde temperatuurinstellingen zet ik zo in mijn rookverslag met de Hybrid.
                Lopend Verslag

                Comment


                  #11
                  Bedankt voor alle reacties. Ja, het lijkt er inderdaad op dat het specifiek met de combinatie tabak + wiet te maken heeft. Als dat het geval is dan houden alle andere mogelijkheden natuurlijk meteen op. Ook met minder tabak (in elk geval c.a. 30%) krijg ik een instant high, dus dat scheelt inderdaad al iets Nederhigh, bedankt voor de tip.

                  Mocht er inderdaad een kruid zijn dat een vergelijkbaar effect bewerkstelligt zoals LR2 oppert, dan zou dat mooi zijn. Maarja, ik ga geen 20 kruiden proberen om dat uit te vogelen. Rozemarijn doet 't hem niet voor mij, weet ik al

                  En de Volcano kelderkastje en @Voorheteerst... Tja, ik vind 500+ Euro toch wel een hele forse investering voor deze hobby. Zeker omdat ik niet weet of het werkt en als ik daar achter kom, ik 'm niet meer kan retourneren Bovendien is het nogal een apparaat met zo'n huge ballon (of bong) erbij.. Voelt erg omslachtig voor een avondje chillen.

                  Kortom, ik heb er zeker wat voor over. Immers al de Pax3 aangeschaft voor 250 Euries waar ik dus niks me kan en al een aantal kruiden geprobeerd en ook nog eens Knaster tabak, maar het moet wel leuk blijven.

                  Maar misschien komt er iemand nog met een briljant alternatief

                  Comment


                  • kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    In sommige grow- en headshops kun je ze testen ....

                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Ik verwacht niet dat er na corona nog vaporizers e.d. te testen zijn. Ik verwacht ook dat shisha lounges nogal verlies gaan draaien. Met z'n allen dezelfde lucht inademen is een beetje passe.

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Ik snap je punt LR2 maar aan de andere kant... hier eten we gewoon nog samen een pizza, jatten elkaars bierflesje en nog wat dingen die met corona in het achterhoofd wellicht niet handig zijn. Maar dat zal er deels mee te maken hebben dat vrijwel iedereen in mijn omgeving de instelling heeft, dan hebben dat ook maar weer gehad.
                Bezig...
                X