Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pgr wiet .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Pgr wiet .

    Korting op 420shop
    attach.png

    https://dutch-passion.com/nl/blog/mo...verwegen-n1130

    Dat heeft zijn weg gevonden ondertussen overal en alle dealers promoten dit als de beste wiet.
    Plantengroeiregelaars zijn chemicaliën die de cannabisopbrengst en -topdichtheid kunnen verhogen ten koste van de smaak, potentie, zuiverheid en veiligheid. Onze gids legt alles uit.
    Ganja always does the trick.

    #2
    https://friendlyaussiebuds.com/austr...gr-toxic-weed/

    Die ene foto, moest bijna kotsen🤢

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Arme mensen kunnen het daar niet meer zonder kopen

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ja, denk een redirect. Eerste artikel dat er aangeklikt kan worden

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      GPR: The Toxic Chemicals in Your Marijuana

      Zo heet het artikel. Uit de vele commentaren daaronder lees je dat het daar blijkbaar echt een groot probleem is. Denk/hoop in Nederland minder. Dat Cyco A+B wordt ook gewoon in webshops aangeboden op sommige continenten, maar ze hebben een heel lijstje van verdachte producten staan.

    #3
    Wondermiddeltjes bestaan niet, op de foto's zie ik een goed geknipte top en een die wat ruiger is gedaan. Ons plantje is soort van protestant en heeft alleen N, P en K nodig in de juiste hoeveelheden.

    IMG_7643.jpg IMG_7644.jpg

    Dit mij goed genoeg. Gewoon Floranova grow en bloom!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Pgr is geen fantasie maar realiteit he.

    #4
    Wat definieer je als beste wiet? Goed verhaal, maar het gaat weer om de centjes van de hobbykwekers
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #5
      Pgr is alleszins niet goed qua verhaal, synthetische groeiregelaars die hart en ziel uit de wiet halen en er echt zielloze uniforme topjes van maken! Maat had dit laatst in huis. Hier op straat gekocht. Kzeg wat is dat? 5 dagen later , pijn in zijn hoofd , hoesten en meer van zulks...
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Zelfs alleen maar coffeeshops gedogen zal waarschijnlijk al veel helpen waar het een probleem is

      #6
      Voor mij lijkt die rechtse top gewoon een loeiharde hoofdtop van onder een goeie LED en de linkse top komt van 3 rijen lager

      Comment


        #7
        Dat heeft zijn weg gevonden ondertussen overal en alle dealers promoten dit als de beste wiet
        ondertussen? We gebruiken sinds jaar en dag stekpoeder, dat valt onder de PGR's. Ik experimenteer er ook al een decennium of langer mee, maar niet op cannabis - de keren dat ik dat wel deed merkte ik op dat ze niet nodig waren. Een beetje teveel of te weinig en je planten staan 6 jaar(!) stil of krijgen dweggroei.
        Met de juiste voeding en kweekomstandigheden zijn PGR's eigenlijk 100% overbodig.

        De meeste PGRs zijn verboden om toe te passen op voedselgewassen en redelijk onveilig (lees: kankerverwekkend) om zelf mee te werken.
        Zolang wij kwekers blijven geloven in goudbergen die fabrikanten beloven, blijven we in die circlejerk hangen van giftige stoffen gebruiken om al reeds giftige rookdampen nog giftiger te maken.

        Vandaar dat ik tegen het cannabis-verdienmodel blijf en erg groot voorstander ben van "Iedereen boven de 18 jaar mag 5 planten en de oogst daarvan bezitten en gebruiken, maar handel is niet toegestaan".
        Als je hele straat vol staat met wiet, dan verdient een coffeeshop niets. En dat zou ik prima vinden.
        Zolang het in gevaar brengen van consumenten geld blijft opleveren, omdat kilo's het verschil maken, blijft die zieke cirkel in stand.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Colcichine uit herfststijlloos ook zoiets nee?

          De wiet ziet er onnatuurlijk "mooi" uit. 25 gr bestaat uit 100 uniforme minitopjes keihard en niet groter dan 2 cm, zoiets had ik nog nooit gezien. Dan krijg ik die pgr mail van dp en gaat er al een belletje af bij mij. Ik denk ook dat er nieuwe manieren ontstaan zijn om het toe te passen ook , als dat mogelijk zou zijn, maar ik zou me meer moeten verdiepen erin. Of nieuwe synthetische vormen ervan?

          Wist ik niet van stekpoeder en dat het al zolang in omloop is ook. Jammer maar zelfs op vlak van cannabis is de war on drugs 1 grote flop he..

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Als de handel verboden is zullen er hordes mensen blijven die absoluut zelf niet gaan kweken maar beslist willen roken. Oftewel compleet ongereguleerde illegale straathandel. Handel goed reguleren, betrouwbare shops die een goede naam te verliezen hebben, en gecontroleerde teelt, zoals voedingsgewassen. En daarnaast natuurlijk de vrijheid je eigen 5 of zo planten te kweken.

        #8
        Colcichine uit herfststijlloos ook zoiets nee?

        De wiet ziet er onnatuurlijk "mooi" uit. 25 gr bestaat uit 100 uniforme minitopjes keihard en niet groter dan 2 cm, zoiets had ik nog nooit gezien. Dan krijg ik die pgr mail van dp en gaat er al een belletje af bij mij. Ik denk ook dat er nieuwe manieren ontstaan zijn om het toe te passen ook , als dat mogelijk zou zijn, maar ik zou me meer moeten verdiepen erin. Of nieuwe synthetische vormen ervan?

        Wist ik niet van stekpoeder en dat het al zolang in omloop is ook. Jammer maar zelfs op vlak van cannabis is de war on drugs 1 grote flop he..

        ​
        Colchicine, ik wil er eigenlijk niet over praten want mensen halen zich de gekste dingen in hun hoofd. Colchicine is eigenlijk een stof die normale celdeling kort verstoort waardoor een cel niet in twee, maar in vier of een veelvoud van twee deelt. Dat spul is ontzettend kankerverwekkend. Het wordt in de medische wereld weleens toegepast om infecties te bestrijden, maar die mensen lopen een verhoogd risico op kanker dus vaak wordt er onder de leeftijd van 50 bijna niet mee behandeld; tegen de tijd dat die kanker ontwikkelt hopen we dat ze al dood zijn.
        Er worden continu nieuwe PGR's gevonden en ontwikkeld, veel daarvan halen de markt niet omdat ze slechts heel specifiek toepasbaar zijn op een klein aantal plantenrassen. De middelen die DP aanhaalt zijn in de VS verboden sinds tenminste 1990 op voedselgewassen, maar paclobutrazol wordt nog wel veel wordt toegepast in laboratoria als antibioticum en dwerggroei-veroorzaker. Omdat het tot de azolen behoort, is verkoop en gebruik daarvan gereguleerd in de EU, met name omdat azolen bekend staan om heel veel schimmels resistent te maken tegen antibiotica; een plantenschimmel kan dan op mensen overslaan (denk aan ringworm) en is dan niet meer te behandelen. Als je de serie the last of us hebt gekeken, er zijn uitbraken geweest in ziekenhuizen met bepaalde schimmels waarbij de enige oplossing was: de mensen daar laten, hermetisch afsluiten en als iedereen dood is dan gaat de fik er in. Candida albicans (geen idee of ik het goed schrijf) is een zo'n schimmel die in het VK nogal eens uitbreekt.
        Auxine (indol-3-boterzuur) is ook kankerverwekkend, net als het talk poeder wat er bij zit en wat soms asbest bevat trouwens.. Maar het is zo populair en weinig in het nieuws dat dat gedoogd zal blijven.
        Als je wiet op het eind van de bloei gaat vergiftigen met calciumoverdosis en een flinke bak licht, of bijvoorbeeld zeatine (gevonden in mais, maar ook een PGR) dan is het ook mogelijk om kleine compacte toppen te krijgen. DP heeft gelijk dat het een niet van het ander te onderscheiden valt, en daar zit misschien ook de boodschap voor ons: blijkbaar maakt het niet heel veel verschil.
        Trek je de toppen vacuum tijdens het drogen, dan worden ze ook een stuk compacter. Maar mij gaat het persoonlijk niet over hoe compact een top wel of niet is, hij moet makkelijk te grinden zijn en goed smaken. Dat is de eis die ik zelf heb. Mijn kweekjes brengen genoeg op om een jaar of anderhalf te doen met 1 buitenplant. Ik zie niet echt goed waarom ik zelf 2 jaar zou moeten doen met een plant.
        In de handel is dat verhaal anders: massa is kassa. Nog meer reden om van een coffeeshop weg te blijven.

        Als de handel verboden is zullen er hordes mensen blijven die absoluut zelf niet gaan kweken maar beslist willen roken. Oftewel compleet ongereguleerde illegale straathandel. Handel goed reguleren, betrouwbare shops die een goede naam te verliezen hebben, en gecontroleerde teelt, zoals voedingsgewassen. En daarnaast natuurlijk de vrijheid je eigen 5 of zo planten te kweken.
        Goed punt, maar laten we eerlijk zijn: een toxicologisch onderzoek per batch kost ongeveer 1000 tot 3000 euro. Een kilo wiet brengt ongeveer 3000 euro op, en kost voor een gereguleerd bedrijf ongeveer 2000 euro om te produceren als we rekenen op 2 werknemers met een minimumsalaris.
        Een bedrijf zal dus tenminste batches van 3 kilo moeten produceren om alleen de goedkoopste toxicologische test te kunnen betalen. Dan is er nog geen euro winst gemaakt.. Gereguleerd betekent ook onderzoek op micro-organismen, dat kost nog eens 400 euro per batch.
        De NVWA zal niet eens weten waarnaar ze moeten zoeken, en de kosten zelf moeten dragen achteraf, maar in tegenstelling tot ingeblikt eten heeft cannabis een verbruiktijd van ongeveer 1 week. Stel dat er iets gevonden wordt, dan is de hele oogst al weggepaft voordat mensen bericht krijgen. En wie moet dat bericht geven? De coffeeshop zelf? Hoe moeten zij controleren dat de wiet in dat zakje, ook echt van hen afkomstig is als een klant zijn geld terug komt halen?
        Ik heb hier lang en breed over nagedacht, als ex farmaceut, als biochemicus en als mens in de maatschappij. Mijn voorstel is de enige zinnige oplossing. En die hordes mensen die wiet willen blijven kopen, die hebben hordes mensen om uit te kiezen. Waarom louche gastjes op straat benaderen als je buurvrouwtje van in de 80 ook wonderschone toppen heeft liggen die ze ruilt voor een voetmassage? Ongereguleerde straathandel? Alright. Stel ik wil een kilo wiet kopen, dan bel ik bij de buren aan en koop ik 500 gram. Dan bel ik bij de overburen van de buren aan en dan koop ik nog eens 500 gram. En dan? Ik kan het niet verkopen want iedereen kan voor een habbekrats bij een liefhebber aanbellen en wat meekrijgen. Als een teler de boel vergiftigt dan heeft hij zichzelf en zijn vriendjes er mee, maar niet de 500+ verschillende klanten per dag die een coffeeshop heeft.
        Als we de maatschappelijke schade willen beperken dan moeten we de marktwerking geheel wegnemen. Er is in mijn ogen geen andere oplossing. We hebben in het verleden gezien dat er zelfs gerommeld wordt met paracetamol en dat dat jaren onopgemerkt kan blijven omdat er heel steekproefsgewijs wordt getest, of zelfs helemaal niet. In die zin is reguleren een wassen neus, bovenop wat ik eerder noemde.
        Zolang er financieel aan te winnen valt, blijft het verleidelijk om te sjoemelen, dat is nu eenmaal zo.
        Iedere auto kan te hard rijden, blijkbaar kunnen mensen best goed met gevaren omgaan en kiezen ze lang niet altijd het illegale pad ook al is het zo simpel als je voet neerdrukken.
        De handel die het land uit vloeit.. Die is er nu ook al. Daar gaat regulering niets aan veranderen, vrijgeven voor consumenten ook niet. Maar dat blijft een probleem voor die landen zelf, niet voor ons.

        Ik hoor heel graag een andere oplossing! Maar vanuit mijn perspectief is "iedereen toestaan om 5 planten en de oogst daarvan te bezitten en te gebruiken, shops verbieden en handel ook verbieden" de minst kwade oplossing.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Dan denk ik aan een soort bio label he, maar zoals je zegt te duur om te checken of het zo verlopen is. Ik zou eerder gaan voor 10-15 plantjes per huishouden, wat stekjes en experimentjes erbij . De staat wil altijd zijn deel en bv. duitsland gaat dan de omgekeerde toer op dacht ik. Legaal maar geen zelfkweek, enkel shops?

          Nog een reden om rein te werken . Kan een vluchtige schimmel altijd overslaan op de mens en zijn longen bv. In combo met verminderde weerstand? Of enkel icm met azolen zoals vermeld?

          Dat is inderdaad het mooie ook aan homegrown. Je bepaalt zelf wat je rookt, hoe het gekweekt is.
          Wat meer kweken en je hebt keuzes, vertrouw je het niet, heb je de optie, dit rook ik niet op.

          Vandaag verhaaltje gehoord uit polen dat men wegenzout mengde met keukenzout en dat in de winkel verkocht. Mensen werden ziek tot ze vonden vanwaar het kwam.

          Talkpoeder amai. En dat gebruiken ze dan op pasgeboren babys volop in de groei?

          Alsof de meest onlogische keuzes logisch worden gemaakt via verschillende kanalen overtuigen ze ons, en de beweegreden is geld natuurlijk.

          Ook al wat wiet gezien in hoeveelheden, vacuum of compact maar dit was anders, jammer geen foto.

          Vroeger, veel vroeger, waren ze toch slimmer. De wereld van psychedelica verruimde hart ,ziel en geest. Nu is het illegaal en taboe. De mens is verplicht hier zo over te denken en zo geschiedde. De wetenschap staat ver nu maar vele onderdelen ervan zijn aan vernieuwing toe vind ik.

          Ik vergeet altijd die latijnse leuze die uithangt in een universiteit die zegt dat iedere student de gevestigde waarde moet uitdagen, niet omdat iets zo is, dat het daarvoor waarheid is. Ik dwaal wat af.

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Ik zie dat voorlopig toch anders. Met een prijs van € 10 - € 20 de gram voor het eindproduct, kan ik mij niet voorstellen dat er niet genoeg marge in de productieketen zit om op verantwoorde en gezonde wijze het product commercieel te kweken, toezicht te houden, en uiteindelijk via betrouwbare shops te verkopen. Daarnaast 5 plantjes voor iedereen die zelf kweken leuk vind en/of kosten wil besparen. Ik ben geen voedselketenexpert, dus ik zal er niet bijzetten dat dit de enige zinnige oplossing is. Maar heel erg logisch klinkt, en is het wel.

        #9
        Nog een reden om rein te werken . Kan een vluchtige schimmel altijd overslaan op de mens en zijn longen bv. In combo met verminderde weerstand? Of enkel icm met azolen zoals vermeld?
        Het menselijke immuunsysteem is daarop bedacht en heeft talloze trucjes om zulke schimmels te doden. Maar als de weerstand verminderd is dan kunnen heel erg onschuldige schimmels en bacterien een heel groot probleem worden. In combinatie met azolen in composthopen bijvoorbeeld, iets wat we veel zien in paardenmest (want paarden krijgen veel antibiotica voor allerlei zaken).. In combinatie met azolen ontwikkelt die schimmel mogelijk een resistentie tegen ALLE azolen. Pin me er niet op vast, maar volgens mij is zo'n 70% van alle anti-schimmel antibiotica gebaseerd op azolen. Dan is er nog 20% die specifiek werkt op een enkel schimmeltype, dus dan houd je 10% van de "in de mensheid bekende" antibiotica over, en het stomme is dat schimmels zo complex zijn dat ze heel veel dezelfde biologische functies hebben als mensen. Die 10% antibiotica die overblijft, en dan hebben we het echt over een handjevol middelen, die kan best eens nierfalen veroorzaken, of de leverfunctie verminderen, of zo zwaar zijn dat alle darmflora (die je echt nodig hebt om gezond te blijven) uitgeroeid raakt. Als je vuur op die manier met vuur moet bestrijden, dan brandt alles af.

        Als je een verminderde weerstand hebt, vermijd dan composthopen, paardenmest en sphagnum mos. Die drie zijn moordenaars als het om bronnen van longinfecties gaat.
        We hebben nu net covid gehad. Maar we moeten ons heel goed beseffen dat covid maar een virus is, virussen zijn zwak en hulpeloos. Een schimmelspore kan 40 jaar in de zon liggen (google eens op valley fever), is resistent tegen alcohol en hoge temperaturen en die dood je niet zomaar. Als we daar als mensheid mee te maken krijgen, dan is - met de medische vooruitgangen die we dagelijks boeken - het einde van de mensheid bereikt.

        Er zijn echter honderden schimmels en bacterien die ontzettend functionele antibiotica maken, die kunnen we niet in een lab nabootsen. Maar die krijgen we wel in ons systeem als we die schimmels eten. Oesterzwammen bijvoorbeeld produceren flink wat antibiotica die bacteriegroei en schimmelgroei van andere soorten afremmen. Het is ook niet voor niets dat zoveel mensen heel veel scheten laten als ze champignons hebben gegeten; bactergroei van methaanuitstoters wordt versterkt. In Azie wordt daar veel onderzoek naar gedaan maar zij hebben niet de westerse methode volledig geadopteerd in hun manier van wetenschap bedrijven. Dat leidt er toe dat wij heel veel werkzame traditionele middelen opzij schuiven en het onder de "niet bewezen" geneeskunde classificeren.
        Gelukkig zijn ze op het moment aan een inhaalslag bezig en komt er meer en meer nuttige en bruikbare informatie naar buiten - maar ook veel troep gesponsord door bedrijven die de zaken iets mooier maken dan het is door selectief informatie achter te houden. Het vergt erg veel begrip van statistiek en medische kennis om daar doorheen te prikken.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ik heb al vanalles gehad , bacterieen virussen en parasieten, en meestal weinig reactie erop in mijn lijf. Geen antistoffen aanmaak enzo. Ik vermoed dat wiet er toch voor iets tussenzit ook hoe ik zoiets doormaak maar ik ben geen wetenschapper, het is puur een gevoel.

          Ik denk ook aan onze evolutie en onze weerstand als ras en tja pandemie is niet ver weg te denken he. De incas hadden miljoensteden en wat droogte en small pox zou ze ook gedecimeerd hebben.

          Wat je zegt ook over antibiotica , we staan echt nog niet ver op dat punt, vind ik. We vinden iets natuurlijks en proberen het synthetisch na te maken, maar dat lukt ons nog niet helemaal en de bijwerkingen en nog ongekende gevolgen zijn soms enorm.

          Resistentie is nog zoiets, zou men dat ook ervaren hebben in de jungle waar men sap van een plant gebruikt op een wonde die ettert waarvan je hersteld, dat die plant na generaties gebruik nutteloos word door resistentie?

          Naar het schijnt zou het regenwoud zelf selectief aangeplant geweest zijn, dus creatie en verwoesting alleen jammer dat er veel kennis verloren gegaan is daar en nu nog altijd.

          Ik heb geen smetvrees maar zou er intussen wel moeten hebben de bacterien in neus keel en oor kunnen zelfs dodelijk zijn in bepaalde gevallen wat ook zot is vind ik.

          De natuur heeft wat plaats moeten maken voor het labo, maar we hebben ze beiden nodig. Dat verhaal van dat supermedicijn uit het regenwoud die ze proberen na te bootsen maar niet lukt blijft me bij.

          Loodverf op net gelast staal zonder mondmasker moeten aanbrengen ook. Vind je niks meer van in het bloed maar denk ik mooi op de longen geslaan. Natuurlijk ben je roker en is het daarvan.

          Ook het dejavu gevoel alsof alles herhaalt. Peniciline bv uit schimmel die op de muur groeide uitgevonden in de vorige eeuw, maar terug te vinden op mieren hun rug in het regenwoud dacht ik es te zien ergens. Deja vu zelfs in de zin dat we als ras meermaals gereset geweest zijn door zondvloed of impact , en we al meermaals op dit niveau hebben gezeten.

          We staan ver maar nu moeten we als ras blijven gaan en zeer grote stappen beginnen nemen in vooruitgang. Maar eerst nog wat in den oorlog
          investeren he.

          De podcast met graham hancock en randall carson bij joe rogan is verbluffend daarmee dat ik afwijk hier. Heeft niks met schimmels te maken maar met onze plek in het heelal en hoe kwetsbaar we zijn. Alles word weggevaagd voor iets nieuws en daarbij denk ik of ze mss zelfs kanker konden genezen vroeger? Wie weet want de leuze de domme leven met de slimme ook als ras is belangrijk.nu nog leven er mensen die raketten bouwen naast stammen die speer en boog hanteren. Astronomie in gobekli tepe, 12.000j oud en nu recent glazen speerpunten van 54.000j oud ipv 12000 j oud in duitsland vroeger.

          De mensheid reset maar er kan vanalles overleven misschien wel doorheen cataclysmes en in permafrost, waar ze nu ook bang voor zijn dat er wat gaat vrijkomen met de ontdooing ervan. Oeroude sporen van iets, daar doen ze al onderzoek naar ook he?

          Hoe ouder je word hoe voorzichtiger maar net omgekeerd zou soms beter zijn... ik lees me wat beter in over de longen ook , en valley fever es opzoeken. Thx !
      Bezig...
      X