Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke rookaccessoires gebruiken jullie het liefst? Mijn ervaring + vraag om tips

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke rookaccessoires gebruiken jullie het liefst? Mijn ervaring + vraag om tips

Korting op 420shop
    De laatste weken was ik bezig om mijn hele rooksetup een beetje te verbeteren, vooral omdat ik merkte dat veel van mijn oude spullen simpelweg niet meer deden wat ze moesten doen. Mijn grinder begon vast te zitten, mijn oude aansteker werkte half, en mijn papers waren vaak te dun of scheurden snel. Daarom besloot ik om eens rustig te kijken naar wat er tegenwoordig allemaal beschikbaar is. Je ziet namelijk dat de rookwereld ook steeds moderner wordt: meer opties, meer tools, meer kwaliteitsverschil.

Ik ben niet iemand die meteen alles in één keer koopt, dus ik begon klein, eerst op zoek naar een nieuwe grinder die niet meteen verstopt raakt. Daarna wilde ik betere opbergdoosjes, omdat ik merkte dat het kruid snel zijn geur of kwaliteit verloor. Tijdens dat zoeken kwam ik allerlei websites tegen, maar veel daarvan hadden óf te hoge prijzen, óf slechte reviews, óf onduidelijke levering. Uiteindelijk besloot ik een paar losse dingen te bestellen bij een kleinere online shop waar ik zelf nog nooit van gehoord had. Geen verwachtingen, gewoon even testen.

Tot mijn verbazing was het eigenlijk één van de betere ervaringen die ik tot nu toe heb gehad. Snelle levering, normale prijzen, en vooral geen overdreven gedoe met reclame of pushen van producten. Voor wie benieuwd is waar ik precies besteld heb: https://www.stonedoos.eu/nl/

Ik deel dit niet als reclame, maar gewoon als mijn persoonlijke ervaring, ik ben altijd iemand geweest die graag hoort waar anderen bestellen en wat wel of niet goed werkt. Dat helpt vooral wanneer je niet onnodig geld wilt uitgeven aan dingen die uiteindelijk toch tegenvallen.

Wat mij nu vooral interesseert, is welke accessoires jullie écht dagelijks gebruiken en waarom. Iedereen rookt op zijn eigen manier, dus ik ben benieuwd naar spullen die voor jullie het verschil maken. Bijvoorbeeld:

– Welke grinders blijven het langst goed en raken niet verstopt?
    – Zijn er opbergdoosjes of potjes die geur echt binnenhouden?
    – Gebruiken jullie speciale vloeitjes, tips of filters die écht beter zijn dan de standaard merken?
    – Wat zijn volgens jullie de meest onderschatte tools die rookmomenten makkelijker of relaxter maken?

Ik vind het altijd leuk om ervaringen van anderen te lezen, omdat je vaak dingen ontdekt waar je zelf niet eens aan gedacht hebt. Misschien gebruiken jullie accessoires die totaal onbekend zijn maar super handig blijken te zijn. Of misschien hebben jullie bepaalde routines of trucs die het roken net iets aangenamer maken.

Dus laat vooral weten waar jullie op vertrouwen en wat jullie aanraden. Ik lees graag jullie tips en ervaringen, vooral omdat ik mijn setup stap voor stap verder wil verbeteren.

vloeitjes

Comment

Vloei Tip en tabak

Comment

Glas en water.
        Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Mascotte heeft combiverpakkingen tip en vloei in een. Daar ben ik groot fan van, omdat de vloeizijde precies goed is om een vloeitje met tip in te leggen en een stabiele ondergrond te hebben.
          Jointjedraaien heeft metalen grinders, die gebruik ik al minstens 7 jaar. Elk jaar gaat die even de oven in op 100 graden voor een half uur, dan in de spiritus. Na drie van die badjes en een beetje schrobben is die weer als nieuw.
          Ik ben lange tijd fan geweest van plastic grinders, maar maak me toch zorgen over microplastics en afbrokkelende stukken, met metaal maak ik me daar geen zorgen over.

Asbak staat in een curver bak, en ik heb een luchtreiniger in de smoke ruimte staan. Zo stinkt het niet als er niet gerookt wordt.

Tot nu toe heb ik geen bewaardozen gevonden die geur binnen houden, behalve glazen weckpotten. Maar zolang je wiet niet beweegt, dampt er ook weinig van af. Vroeger kwam tabak nog weleens met een metalen om-verpakking, DRUM had een goede waar een pak shag, vloei en een zakje in pasten. Maar kruimelen moest ik wel thuis doen.
          Inmiddels, als ik voorgedraaide jointjes wil meenemen dan gebruik ik 15mL falcon buizen uit het lab, luchtdicht af te sluiten en er past precies een joint in. Als ik er meer wil meenemen gebruik ik een 50mL buis. Daar kunnen er 3-4 in. Soms zit daar ook een voetje onder, zodat die mooi kan blijven staan.

Voor de rest eigenlijk zo min mogelijk. Ik heb door de jaren heen vanalles geprobeerd, maar ik kom altijd terug bij vloei+tip, shag, wiet en een aansteker. Des te meer ik meeneem, des te meer ik kan vergeten, des te meer tijd spendeer ik aan het zoeken onder invloed. Hier in brabant zeggen we "Wa ge nie het kunde nie kwijtrake".
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
          X