Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfgebouwde verdamper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelfgebouwde verdamper

    Korting op 420shop
    Ik was op het net op zoek naar goedkope vaporizers. Stom toevallig kwam ik een verhaal tegen over een zelfgemaakte vaporizer, van zooi die iedereen in huis heeft - ALS je tenminste wat glaswerk, hout, electra, koper en een oude soldeerbout hebt. Die had ik, dus aan de slag. Hier is het resultaat:

    2012-08-05__210027.jpg

    Compleet met aan/uit knop, lampje, afneembare zuigpijp, zuigslang en snoer:
    2012-08-05__204453.jpg

    Leuk knutselwerk. Alleen vind ik het helemaal niet zo lekker smaken. Geef mij maar een pijp of joint - maar als ik weer eens een niet-roker wil leren blowen, dan staat de verdamper klaar.

    Er zijn trouwens talloze handleidingen te vinden over dit soort zelfbouw.
    http://www.google.nl/search?tbm=isch...w=1019&bih=659

    #2
    Re: Zelfgebouwde verdamper

    Ik ben zelf nooit van het knutselen geweest al hellemaal als er elektriciteit aan te pas kwam. Maar dit wil ik nog wel eens met een vriend van me uitproberen ziet er leuk en vooral goedkoop uit.

    Comment


      #3
      Re: Zelfgebouwde verdamper

      Als je de spullen zou moeten kopen, dan valt de prijs tegen. De goedkoopste complete verdamper kost iets van 50 euro, en dat ben je gauw kwijt aan hout/koper/vaas/soldeerbout. Maar als je, net als ik, graag wat zooi om je heen hebt, dan kan het zomaar gratis zijn.

      Mooie avatar heb je trouwens, Icefire. Pink Floyd meets Crystal.

      Comment


        #4
        Re: Zelfgebouwde verdamper

        kijk wordt ik helemaal vrolijk van heb gelof ik die dingen zelf ook wel ergens liggen dus ook maar eens wat knutsellen.

        bedankt voor het delen!

        groeten mafferd.

        Comment


          #5
          Re: Zelfgebouwde verdamper

          Het lastigste om te vinden is de kop, die op de soldeerbout moet passen. Als je die hebt (en een soldeerbout) dan ben je met een lege jampot in business.

          Ik ben gewoon weer veel te ver doorgeschoten - maar ik heb een verborgen agenda. Ik hoop mijn moeder van 85 aan de wiet te krijgen, als pijnstiller voor rugklachten. Het moest een apparaat zijn dat zij veilig kan bedienen.
          Ik heb haar het aanbod gedaan, en uitgelegd wat het zou kunnen opleveren - dus de bal is aan haar. Ik ga het niet opdringen, ik denk alleen serieus dat het haar zou kunnen helpen. De asperine (en andere pijnstillers) beginnen haar ingewanden van slag te brengen.

          Comment


            #6
            Re: Zelfgebouwde verdamper

            mooi initiatief Blani, ben je er wel klaar voor om straks wekelijks door mams gebeld te worden met de vraag of je planten al rijp zijn ?
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Zelfgebouwde verdamper

              Ze belt zowiezo iedere week om te vragen hoe het met mijn plantjes gaat, als ik een kweek heb draaien. Ze is zelf biologe met een huis vol bizarre planten, en ze vind het geweldig dat zoonlief op z'n 48'e opeens groene vingers krijgt.

              Comment


                #8
                Re: Zelfgebouwde verdamper

                kijk eens aan, da's relaxed zeg dat ze zelf geen cannabis heeft staan...
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Zelfgebouwde verdamper

                  Hasj en wiet zijn altijd heel relaxed geweest in mijn ouderlijk huis. Toen ik 16 was vroeg mijn moeder me tijdens de afwas "Zeg, rook jij hasj?" Ik antwoorde "ja", en daarmee was alles klaar en duidelijk. Geen probleem.

                  Mijn vader heeft een keer een tientje hasj gekocht maar het nooit durven oproken. Later vertelde hij zijn vrienden dat zijn zoons het gestolen en opgerookt hadden, wat niet waar was.

                  Mijn moeder heeft een keer mediwiet gehad, netjes via de dokter en de apotheek. Ze heeft er een kopje thee van gezet en besloten dat het niet werkte. De rest (twee gram ofzo) heeft ze aan mij gegeven. Ik was ook niet onder de indruk, maar een vriend die ik het gaf vond het geweldig om in het kraak-circuit wat echte mediwiet mee te brengen. Dat was heel nieuw in die tijd.
                  Ik heb haar nu uitgelegd dat er veel betere mediwiet bestaat, met veel meer CBD, en dat ze het echt nog eens moet proberen. Ik denk ook dat ze ondergedoseerd heeft, en waarschijnlijk de thee niet goed gezet. Dat vraagt om een vaporizer - en die heb ik nu. Dat zal ik haar volgende keer uitleggen als ze weer eens belt.

                  Maar nee, ze heeft geen cannabis staan. Ze heeft wel tabak staan, een harddrug, aan de straat, terwijl ze op 100 meter van een lagere school woont. Ze heeft me uitgelachen om mijn bezwaren, maar wel beloofd dat als de politie komt klagen, dat ze ze met grote ogen zal aankijken en zeggen "Maar mijn zoon zei dat het wiet was!"

                  Comment


                    #10
                    Re: Zelfgebouwde verdamper

                    Als er al iemand komt klagen over die tabaksplanten is dat waarschijnlijk een smurf van de belastingdienst > of er ook even accijns afgetikt kan worden op dat spul.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Zelfgebouwde verdamper

                      Ik vind het wel risky zo'n koperen buis verwarmen en van daaruit de dampen inademen. Ik weet niet wat de risico's zijn hoor, maar koperdampen lijken me alles behalve gezond. Tof initiatief verder, hopen dat mams er beter van wordt!
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Zelfgebouwde verdamper

                        Goeie vraag. Ik ben meteen even gaan googelen:
                        http://www.beroepsziekten.nl/content/metaaldampkoorts

                        Zo te zien valt het risico mee, om diverse redenen:
                        - De kop wordt niet zo heet dat koper op grote schaal gaat verdampen;
                        - Koperoxide-damp kan griepverschijnselen opleveren, maar levert zo te zien geen langetermijn-risico's;
                        - Ikzelf rook tabak, en daarbij vallen andere gevaren gauw in het niet;
                        - Mijn moeder is te oud om zich nog zorgen te maken over langetermijn-risico's.

                        Toch: Bedankt voor de waarschuwing, LR2.

                        Comment


                          #13
                          Re: Zelfgebouwde verdamper

                          Ik heb geen flauw idee hoe warm het koper wordt. In ieder geval kan zilversoldeer meer hitte vedragen dan tinsoldeer. Maar dan heb je weer wel een duurdere brander nodig.

                          Comment


                            #14
                            Re: Zelfgebouwde verdamper

                            Zachtsolderen is zowat 200 graden - maar ik kan niet garanderen dat mijn soldeerbout het daarbij laat. Het ding heeft geen thermostaat.

                            De ontbrandingstemperatuur van hout is 250 tot 350 graden, en mijn wiet verbrandt niet in mijn verdamper. Het verkoolt, maar daar blijft het bij - dus laten we zeggen dat misschien 300 graden wordt, maar niet heter. Het smeltpunt van koper ligt boven de 1000 graden, het kookpunt bij 2600 - dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.

                            Comment


                              #15
                              Re: Zelfgebouwde verdamper

                              Het koper zal het wel houden, alleen of tinsoldeer tegen hogere temperaturen bestand is, weet ik niet. Zelf gebruik ik geen hobbybrander maar zo'n ding met een echte gasfles, die fitters ook gebruiken. Maar je moet wel je leidingen leeg maken: ik probeerde eens een T-stuk er tussen te zetten, met water in de leiding. Het soldeer ging smelten op andere laspunten. (solderen wordt in onze streek door fitters "lassen" genoemd)

                              Comment

                              Bezig...
                              X