Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De juiste regelmaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De juiste regelmaat

    Korting op 420shop
    Beste mede-smokers!

    Ik ben 19 jaar en heb net een jaar het studente leven op kot achter de rug. Uiteraard heb ik die vrijheid goed besteed en (aangezien ik een redelijk grote bong-fanaat ben) bijna elke dag een bonghitje genomen. Nu ik thuis zit om te studeren besef ik natuurlijk (en dat doen we allemaal) dat het regelmatig roken van wiet op lange termijn toch wel negatieve gevolgen heeft. Ik werd lui, voelde me soms slecht juist doordat ik van mezelf vond dat ik teveel smoorde, de concentratie verminderde en mijn actieve persoonlijkheid werd nogal 'verkalmt'. Vaak had ik ook last van een mistig gevoel in mijn hoofd dat natuurlijk al de voorgaande symptomen versterkt/veroorzaakt. Ik kon me soms dagen niet voorstellen zonder een bonghitje te nemen. En toch vind ik wiet nog altijd zo super

    Ik heb nu al 3 dagen niets meer gerook aangezien ik thuis zit voor te studeren voor mijn examens. Uiteraard heb ik enorm zin in een jointje/bonghit. Ik zou dit weekend kunnen toegeven en 1 jointje roken, maar ik vrees dat ik dan teleurgesteld ga zijn in mezelf dat ik het weer niet meer als een week heb vol gehouden. Hebben jullie enige tips om dit vol te houden? Gaat de 'craving' naar het smoren nog lang aanhouden?

    Na mijn examens zou ik graag terug beginnen met smoren maar op een goede regelmaat dat ik het kan controleren EN zo weinig mogelijk last heb van mijn opgenoemde symptomen (het mistig zijn, lui, minder productief) want ik merk dat ik nu na 3 dagen me beter kan concentreren, toch wat helderder dingen kan uitleggen en op sociaal vlak (niet dat ik een introverte no-lifer ben) met toch beter uit de slag kan trekken dan wanneer ik mistig ben. Is er een goede regelmaat dat ik toch kan zoveel mogelijk kan genieten van het high zijn en toch geen last te hebben van de symptomen die ik had van het dagelijks smoren.

    Of zit dit allemaal maar in mijn hoofd en veroorzaak ik zelf de symptomen door ervan overtuigd te zijn dat wiet op dagelijkse basis slecht voor je is?
    Ik hou van wiet ik respecteer de plant en ik weet dat ze helemaal niet zo slecht is als ze in de media gebracht wordt. Maar na uren surfen heb ik nog niet echt een duidelijk antwoord gevonden op : Wat zijn nu de eventuele negatieve effecten van wietgebruik en welke regelmaat zorgt ervoor dat je deze niet ervaart. Ik wil zoveel mogelijk kunnen relaxen zonder de minder leuke effecten.

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: De juiste regelmaat

    tsja, als daar eens kant-en-klare adviezen voor bestonden..

    Zoals met zoveel dingen is je zoektocht naar evenwicht een persoonlijke ontdekkingstocht : wat voor mij werkt is voor jou flauwekul, en omgekeerd. En resultaten boek je pas als je 1/grenzen onderzoekt -en dus ook passeert- en 2/daar vervolgens op reflecteert: wat was oke, wat niet meer ? Geldt hetgeen je ontdekte ook voor andere situaties of alleen voor die ? Is het bereikte een daadwerkelijk gegeven of beeld je je dat maar in ?

    Trial & error dus. Vallen & opstaan. Waarbij BEIDE (dus zowel het vallen, als het opstaan) noodzakelijk zijn, en dus inherent niet negatief. Vooral dat vallen, het maken van fouten, dat is iets wat bij de meeste mensen als negatief wordt bestempeld. Dat is het dus niet : fouten maken is een essentieel onderdeel van elk leerproces. Mits je die gemaakte fout onderzoekt, en aangrijpt om te verbeteren. Edison vond dat ook : een omstander vroeg eens aan hem -nadat hij voor de zoveelste keer z'n lab had opgeblazen- of hij niet gek werd van al die mislukkingen. Waarop hij stoicijns antwoordde : "dat zijn geen mislukkingen, maar uitermate belangrijke uitvindingen hoe het NIET moet". Zelfs Amerikaanse politici (nou niet de meest weldenkende op deze aardkloot) gaven blijk van inzicht : "never let a good crises go to waste".

    Ik vind jointjes ook heerlijk. En kan tegelijkertijd ook niet hebben dat ik met een mistig hoofd rondloop. Dus rook ik wanneer het kan, niet wanneer het niet kan. En als ik dan eens gerookt heb wanneer het niet kan maak ik een (mentale) notitie : dit was niet het juiste moment ervoor. Zonder waardeoordeel, ik geef mezelf dus niet op m'n kop ofzo, voel me er niet slecht onder. Je hoeft namelijk maar je kop buiten de deur te steken om gebombardeerd te worden met dingen die je je slecht laten voelen. Dat doe je dus niet zelf ook nog eens.

    Zelfkennis is hetgeen je zoekt. dat kan niemand je leren, zal je echt zelf moeten ontwikkelen. Wel kunnen mensen aan de zijlijn aanmoedigen. Bij deze.

    "why do we fall ? so that we can learn to pick ourselves up again" ~anoniem
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      feit.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: De juiste regelmaat

        Alvast erg, erg bedankt voor deze respectvolle, professionele en goed geformuleerde uitleg van LR2 en moreweed! Top mannen! Er zit echt wel wat stof tussen dat ik kan gebruiken! Ik zou toch graag willen melden aan lezers van dit topic dat ik nog altijd opensta voor tips of verhalen van andere mensen die in een gelijkaardige situatie zitten! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde

        You guys made my day!

        Comment

        Bezig...
        X