Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toegepaste mediche wietkunde voor de recreatieve stonert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toegepaste mediche wietkunde voor de recreatieve stonert

    Korting op 420shop
    Ik vond een interessant stukje op een minder interessante site jellinek.nl

    Effect van CBD op THC

    De verklaring dat de effecten verzwakken moet gezocht worden in de mogelijk remmende invloed die CBD in de hersenen heeft.
    Het maakt uit of CBD voor of tegelijkertijd met THC toegediend wordt. Is het ervoor dan wordt het effect van THC versterkt. Is het tegelijkertijd dan wordt het effect van THC juist verzwakt.
    Als CBD van te voren wordt toegediend remt zij bepaalde enzymen die betrokken zijn bij de afbraak van THC. Hierdoor kan THC langer doorwerken. Bij gelijktijdige toediening kunnen de enzymen gewoon hun werk doen en werkt de THC niet langer door.
    Bronnen :
    1) NDM 2010
    2) Bhattacharya,S et al Opposite effects of Delta- 9-tetrahydrocanabinol and cannabidiol on human brain function and psychopathology. Neuropsychopharmacology (2010)
    3) Rigter S, Niessink R: THC-concentraties in wiet, nederwiet in hasj in Nederlandse Coffeeshops 2009-2010.

    Leuk om eens mee te experimenteren.

    #2
    Re: Toegepaste mediche wietkunde voor de recreatieve stonert

    Dus eerst een mediwietje roken en dan een lekkere silver haze ofzo ^^"
    Dit heb ik al meermaals gehoord om het zo te doen. Maar wat is tegelijkertijd en ervoor? Moet er daar een bepaalde tijd tussen zitten dan?
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #3
      Re: Toegepaste mediche wietkunde voor de recreatieve stonert

      Als je een Indica blowtje rookt dan krijg je met de THC ook een relatief hoge dosis CBD binnen. De enzymen die betrokken zijn voor de afbraak van THC worden
      geremd door de CBD. De afbraak van THC is echter dan al begonnen..verzwakking effect. Rook je vervolgens een vette Sativa blow dan wordt het effect juist versterkt/verlengd doordat de enzymen zijn afgeremd door de CBD in de Indica blow. In theorie zou je dus een sterkere/langere Sativa high moeten krijgen. Het lijkt wel een soort speedball....maar dan anders.

      Hoe lang er tussen moet zitten weet ik niet. Kwestie van experimenteren..

      Comment


        #4
        Re: Toegepaste mediche wietkunde voor de recreatieve stonert

        Huppa, compacte info met bronnen. Dat is een kudo waard!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Toegepaste mediche wietkunde voor de recreatieve stonert

          Dit ga ik eens testen!

          Comment

          Bezig...
          X