Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet mee op vakantie in Europa, wat wordt gedoogd ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet mee op vakantie in Europa, wat wordt gedoogd ?

    Korting op 420shop
    Dit topic gaat niet over hoe je wiet mee kan nemen of hoe te verstoppen maar puur over wat en waar er wordt "gedoogd" in Europa.
    Voor via de apotheek verstrekte medicinale wiet moet je een verklaring invullen en laten ondertekenen door arts en justitie (dacht ik)dan heb je geen problemen te verwachten.

    Wiet bij je hebben mag eigenlijk nergens maar kleine hoeveelheden voor persoonlijk gebruik wordt op veel plaatsen in Europa gedoogd.

    Hier een overzicht hoe de wetgeving is geregeld inzake hoeveelheden voor persoonlijk gebruik
    http://www.emcdda.europa.eu/legal-to...-use#countries

    Volgens een in noord duitsland wonende kennis doet de politie in Noord en West duitsland minder moeilijk dan de politie in Oost en Zuid-Duitsland.
    Zo zou je in West en Noord Duitsland pas problemen krijgen als je meer dan 20 gram wiet bij je hebt en in Oost en Zuid Duitsland al bij meer dan 10 gram.
    Voor Oostenrijk zou ook een max gelden van 10 gram wiet. ( ik vind dit zelf best wel grote hoeveelheden voor gedogen) De wiet zou wel in alle gevallen in beslag worden genomen.

    Volgens onderzoeksrapporten van de EMCDDA (European Drug Monitoring Centre for Drugs and Drugs Addiction) heeft 1/5 deel van de europese bevolking tussen 15 en 65 jaar wel eens cannabis gebruikt.
    Zijn van de in Europa in beslag genomen drugs 80 % cannabisgerelateerd ( nederland en duitsland niet meegeteld)
    Verder kom ik via seedfinder in allerlei landen online "zaadshops" tegen die met naam en adres gewoon adverteren dus dat mag schijnbaar weer wel.
    Allemaal een beetje krom ! Vraag me af hoe je wordt bekeken als je een joint rookt in het buitenland in het openbaar, of is in het openbaar blowen zowiezo "not done" ?

    Ik wil niemand aanzetten tot het meenemen van wiet op vakantie, want dat je er zwaar mee in de problemen kan komen is duidelijk. Een wietloze vakantie lijkt mij mogelijk, maar zal niet door iedereen als prettig worden ervaren.

    Vroeg me alleen af wat de ervaringen van jullie zijn met het wel of niet gedogen van wiet voor persoonlijk gebruik in Europa.
    Last edited by Stemma; 2 June 2014, 19:11. Reden: een na laatste zin was niet afgemaakt :-)
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Re: Wiet mee op vakantie in Europa, wat wordt gedoogd ?

    De vakantie is bij mij ieder jaar de 'verslavingstester' als ik de vakantie door kom zonder dagelijks aan wiet te denken, dan ben ik niet zo afhankelijk. Als dat wel gebeurt, dan moet ik na de vakantie nog een maandje of twee niet blowen want dan heb ik een probleem. En problemen met jezelf zijn niet leuk.
    Maar ik gebruik niet om medische redenen.
    Op skivakantie en mannenweekenden gaat er altijd wel een zakje mee. Onze namen op ieder zakje geschreven en we vertellen elkaar niet wat we meenemen. Als we zo gepakt worden, zijn alleen de echte bezitters de zak. En niet de onschuldige niet-blowers. Als ze er niets vanaf weten, kunnen ze ook niet als medeplichtig bestempeld worden. Dat vind ik persoonlijk heel belangrijk. Ik zou het mezelf niet vergeven als mijn medereiziger een boete of straf krijgt, terwijl ik de overtreding maak.

    Openbaar blowen in het buitenland is voor zover ik weet not-done. Goed, na 1 uur 's nachts aan een riviertje op de camping moet kunnen. Maar zomaar op straat, dan vraag je om problemen.
    Wiet meenemen op vliegvakanties etc. is bijna nooit nodig, ieder land heeft zijn eigen teelt en ieder land heeft zijn eigen blowers. Op de buitenlandse markt is alles te krijgen, ook hasj en wiet. Alleen moet je de ballen hebben om er naar te vragen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Wiet mee op vakantie in Europa, wat wordt gedoogd ?

      Tgoh, ben al zoveel gepakt geweest in Frankrijk voor kleine hoeveelheidjes...

      Even kijken, welke waren de tofste.

      Die ene keer op de trein richting Parijs. Komt er een braaf mooi hondje happy en vrolijk snuffelen naar mij.
      Mijn reactie: Oww... lief hondje, kom hier. Dat ding aaien en doen. 10 secondjes later 5 agenten boven m'n hoofd..

      En om aan te tonen dat ze nul tolerantie hebben in Parijs:

      Een jointje aan het blowen in een park met mn vriendin, halverwege de joint 2 agenten op hun fiets. Papiertjes tonen, Combi bellen en wachten op de combi....
      Combi komt aan met veel geweld en loeiharde sirene! Mijn vriendin en mezelf mee in die combi, door Parijs terug met sirene en zwaailichten...
      Aangekomen bij politie voor verhoor, 1 uurtje wachten in een wachtkamertje vol mensen met handboeien om.
      2 a 3 uur ondervraging ... Waar komt het vandaan, heb je er nog, etc... Uiteindelijk best wel een vriendelijke commisaris. Z'n vrouwtje belde en z'n kids aan de telefoon. Maar hij kon nog niet naar huis vanwege mijn ondervraging. Verklaring heeft hij ook aangepast zodat ze me niet kunnen pakken (ik zei met mn domme kop dat het van Nederland kwam = Drugsmokkel)
      Daarna het 'bewijsmateriaal' voor mijn ogen vernietigd... (ze zijn verplicht om het te tonen)
      En daarna eindeljik 'vrijgelaten' Ik denk dat ik nog een boete moest betalen maar kan het mij niet herrineren.
      En echt echt echt de waarheid mensen, voor een 1/2 joint !!!

      En juist, de dag erna werden we terug tegengehouden in de metro door de politie. Ze vroegen ofdat we bekend stonden bij hen ... (we hadden de avond ervoor dat verhoor gehad)
      Wij zeiden van neen, niets. Goed, die flikken bellen en checken, met ons pasports in hun handen... Wij bang afwachten
      En Het was in orde ! We mochten verder...


      Tsjah, heb er veel verhalen met hun hoor Niet moeilijk doen met franse agenten

      Comment


        #4
        Re: Wiet mee op vakantie in Europa, wat wordt gedoogd ?

        Vakantie altijd zonder wiet, net als LR2.
        Wat bij mij ook mee telt is dat ik ver van huis nul risico op problemen wil als ik met m'n kids op vakantie ben.

        Ik ben dan ook geen medisch gebruiker.
        Wellicht als je daar papieren van hebt dat er meer kan ?
        En als je echt omhoog zit kan een beetje taxichauffeur ter plaatse je wel helpen denk ik ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Wiet mee op vakantie in Europa, wat wordt gedoogd ?

          LR2, Djo en Q - Voor ons is het dit jaar voor het eerst dat we ermee te maken krijgen. Heb al aangegeven aan mijn zoons dat ze in ieder geval niets stiekems meenemen, want ze kunnen lopend naar huis !
          Ik vind het wel interessant om te weten hoe er in Europa mee wordt omgegaan en hoe de ervaringen zijn vandaar dat ik dit topic heb geopend.
          Last edited by Stemma; 2 June 2014, 22:46.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Wiet mee op vakantie in Europa, wat wordt gedoogd ?

            hier heb je een scenario van de meeste landen

            http://informatiecentrumcannabis.nl/...ondom-cannabis


            gr staff

            Comment


              #7
              Re: Wiet mee op vakantie in Europa, wat wordt gedoogd ?

              Dank je Stafford, wetgeving is op veel plaatsen vaag want wat is nou een kleine hoeveelheid 0,5 gram of 5 gram ?
              En hoe kijkt de agent die je controleert er tegenaan ? Ik ken hier ook agenten, vrienden van mijn oudste zoon, die regelmatig blowen maar ze mogen in functie wel mijn plantjes komen weghalen

              Even off topic , wij waren paar jaar geleden op vakantie in Tsjechie aan het Lipnomeer daar kun je bij de marktkraampjes van alles kopen van boksbeugel tot zwaar vuurwerk. Nu was er een nederlandse jongen die echt de hele dag al zware bomba's aan het afsteken was terwijl hij hij aan het vissen was (?! Lekker handig) op een gegeven moment loopt er een agent naar hem toe en wij denken de jongen krijgt een preek over het vuurwerk . Pakt de agent die jongen zijn hengel af en breekt hem in tweeen, bleek dat hij geen visvergunning had. Elk land heeft zijn eigen prioriteiten
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8

                Comment

                Bezig...
                X