Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    En Slome Joop? Heb je hem al in huis en Bringdown zijn goede raad al opgevolgd?

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


      Nee Ess het zit bij mij niet zo mee met de post de laatste tijd, eerst dat microscoopje ruim een week, maar eigenlijk nog eerder die vaporizer. staat sinds vorige week woensdag al dit bij track and trace:
      Your item is due to leave Croydon Mail Centre to go to Heathrow Worldwide Distribution Centre. More information will be available as it travels through our network.

      Ik laat het zeker horen zodra die binnen is, maar voorlopig ligt mijn vaporizer nog in Croydon Mail Centre

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Your item has left the overseas International Logistics Centre and is on its way. More information will be available as it travels through the network.

        Nou maar hopen dat het geen roeiboot is

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Het was een speedboat, het apparaat is vandaag binnen gekomen Hun track and trace werkt geloof ik niet helemaal optimaal. Geeft niet, ik ben blij
        Ik heb even snel gespiekt en er zit zoals Ess al zij een uk stekker aan, dus ik ga even een stekker adaptor aanschaffen. Ik pak de rest vanavond pas uit als de kids in bed liggen.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Er zit vast nog wel wat stroom af fabriek in de accu. Het beste kun je elke vaporizer voor het eerste gebruik even 2 minuten op de hoogste stand "schoon branden" met het grote mondstuk erin. Dan zijn eventuele fabrieks luchtjes en smaakjes er uit en die inhaleer je dan niet. Als je je wiet niet te fijn maalt, is het plaatsen van zo'n rond gaasje in de kruidkamer van het glazen buisje overbodig. Geen gaasje = gelijk betere air flow. Hopelijk heb je al wat wiet in huis en anders knal je er gewoon een stukje verse wiet in. Droogt vanzelf na een paar hijsjes. De eerste trekjes zijn zeer aromatisch. De lekkerste terpenen komen dan vrij. Naarmate je meer trekjes neemt, komen (met gedroogde wiet) de rookwolken op gang.

      Ik bestel mn dingen meestal uit duitsland, gaat verzenden zoveel sneller dan engeland.

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Goeie tip, ik zal het onthouden

      Op wish kan je al voor ongeveer 12E een vaporizer bestellen en met een paar euro d'rbij kan je de temperatuur instellen en binnen een week thuis

      Comment


        Zo, ik heb hem binnen, de Arizer Air I. Het apparaat ziet er erg goed uit, dat valt niet tegen. Degelijke kwaliteit, zo min mogenlijk plastic, daar houd ik van. Alleen jammer dat er geen net doosje bij zit waar je alles in op kan bergen, ik zal zelf wel iets in elkaar flansen.
        Ik dacht ook dat het apparaat iets groter zou zijn, maar dat had ik ook al bij het microscoopje dat ik laatst besteld had, dus het zal wel aan mijj liggen. Mischien moet ik niet meer spullen bestelen op mijn computer met 40 inch scherm

        Ik wacht geduldig tot ik de stekker addapter UK/EU binnen heb, zodat ik de batterij eerst helemaal op kan laden. Dat is toch het algemene advies bij in gebruikname van nieuwe apparaten, eerst helemaal opladen. Ik heb geen haast
        Wiet heb ik nog niet en ook daar wacht ik geduldig op, tot mijn eigen oogst binnen is. Er zit wel een zakje lavendel bij, daar kan ik in ieder geval het apparaat mee testen, ook al word je daar natuurlijk niet stoned van.

        Ik heb er natuurlijk wel even aan lopen hijzen, zonder dat die aan stond of er iets in zat. Ik vind dat je er wel erg hard aan moet zuigen. Ik had verwacht dat je er rustig door kon blijven ademen, maar als ik dat zou doen, dan zou ik flauw vallen van zuurstof gebrek. Is dat normaal?

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Slome Joop ja dat is normaal. Je kunt de airflow iets verbeteren door straks geen gaasje in het pijpje te doen en door het mondstuk iets terug te trekken uit de oven. Verder je wiet er niet echt in aanstampen maar wat losjes en licht aandrukken met de vinger. Je zal na verloop van tijd handigheid hierin krijgen. Maar vooralsnog klopt het dat het inhaleren iets moeite kost. Ondanks dat krijg je straks bergen vapor binnen.

        Zo, stekker adapter is inmiddels binnen en ik heb het apparaat voledig opgeladen. Om te testen heb ik de lavendel geprobeerd. Ik was verbaasd over de smaak, nu heb ik natuurlijk nooit eerder lavendel gerookt, dus kan het niet echt vergelijken. Er zat veel smaak aan en de "rook" was heel makelijk te inhaleren, heel pure smaakbeleving. Ik ben nu nog meer benieuwd naar hoe het gaat zijn als ik er wiet in stop, CBD, THC of mix van bijde. Ik heb hoge verwachtingen. Het apparaat werkt goed en ziet er echt degelijk uit. Even wachten op de oogst nu .......

        Comment


          Comment


          • Bringdown
            Bringdown commented
            Editing a comment
            Dan roer je ff om en damp je verder, tot alles mooi bruin is.

          philly Poehee, op veel vragen heb ik geen antwoord, maar een ander heeft dat mischien wel.
          Ik vond de lavendel ook erg sterk ruiken, er zat ook een mint achtige smaak bij. Ik wist niet dat dat in lavendel zat. Mischien hebben ze de lavendel wel voorbehandeld met iets, waardoor de smaak sterker/anders is. Ik denk dat ik het nog een keer probeer met eigen lavendel uit de tuin. Wat je zegt is waar, de smaak/geur van de lavendel blijft een beetje in de vaporizer hangen, maar ik vond het niet vies, dus vind dat niet zo een bezwaar.

          Wat betreft het roken zonder tabak, dat is idd anders, Vroeger rookte ik wiet uit een klein pijpje, heel lekker. Later ben ik joints met tabak gaan roken, het effect van de tabak beinvloed het stoned zijn zeker. Eigenlijk vind ik het effect puur, dus zonder tabak, lekkerder, maar een jointje rookt gewoon makkelijker.

          Ik denk dat andere hier ook nog wel wat nuttigs op te zeggen hebben.

          Comment


            Hoe lang je ermee doet ligt eraan hoe hoog je de temperatuur zet.
            Als je 'm niet op z'n hoogst zet kun je doorgaan tot de Arizer vanzelf uit gaat.
            Je moet er ook niet als een gek aan gaan zitten zuigen, zo werkt het niet.
            Dan ervaar je inderdaad dat-ie niet lekker doortrekt. Maar dat moet dus ook niet.

            Je hebt de juiste temperatuur die bij jou past als de wiet bruin, hooguit donkerbruin is aan het eind.
            Als het zwart wordt ben je aan het verbranden, en dat is zeker niet de bedoeling.
            Je bent aan het verdampen, dus de wiet zou zelfs nog groenig mogen blijven.
            (hier is het meestal bruin/donkerbruin)

            Verdampen en een joint roken kun je niet vergelijken.
            Net zoals je het roken van een sigaar niet met een sigaret kan vergelijken, of rugby met voetbal of hennep met cannabis.
            Het lijkt erop, maar toch is het heel wat anders.

            En natuurlijk ervaar je minder effect als met een joint+tabak. Tabak versterkt het effect.
            Plus dat er in de arizer air maar 0.1 gram gaat. In een joint van de shop zit toch al gauw 3x zoveel.
            Doe eens 3 sessies met die verdamper achter elkaar. Gegarandeerd dat je wappie wordt.

            Of je gaasjes gebruikt mag je zelf weten.
            Je hoeft de wiet niet helemaal fijn te grinden dus je zou zonder kunnen.
            Als je toch veel kruimels hebt is een gaasje misschien fijner, dan krijg je geen rommel door het pijpje.

            Is dat Lavendel om te roken dan?
            Ik dacht dat het was om te verdampen in dat kelkje wat erbij zit.
            Als geurverspreider ofzo....
            Maar lavendel roken? Waarom zou je dat doen?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • philly
              philly commented
              Editing a comment
              Bedankt voor de opheldering
              Ik denk dat ik inderdaad een ander kleurtje moet gaan selecteren, want ging meteen op het rode lampje vapen. Maar ik lees dat jij op het groene lampje vapet...
              SOit, het is inderdaad een proces dat je even gewoon moet worden, en je draai wat in moet vinden.

              Is het zo; dat je wiet niet verdampt zolang je er niet aan 'trekt'; of is het goed om de wiet er even in te laten zitten voor je er van gaat vapen ?
              zodat ie wat kan opwarmen ?

              Dat kelkje dat erbij zit is inderdaad een raar ding, gewoon om een aromaat in te steken en zo een geur te verspreiden?

              Vond het al een vreemd idee om lavendel te roken, : XD Maar heb het toch geprobeerd, niet aan te raden dus, HAHAHA
              M'n collega vond het ook verschrikkelijk smerig, Het zal indd wel bedoeld zijn als luchtverfrisser oid..

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Hahahaha, dat is lachen, ik heb ook lavendel zitten roken
              Ik vroeg me al af waar ik mee bezig was, maar dat hoort dus helemaal niet. LOL
              Gelukkig ben ik niet de enige. Stom dat ze het er niet even bij zeggen, er zitten geloof ik wel 6 papiertjes/gebruiksaanwijzingen bij, maar niets over welk uitoopje waarvoor is. Is dat die dikke korte, voor het versprijden van arome en dus niet om te roken? Ik vond het al zo gek dat er geen gat in zat om te roken

            • philly
              philly commented
              Editing a comment
              HAHAHA inderdaad, vroeg me ook al af of ze niet vergeten waren er een gaatje in te maken

            Stelletje luchtverfrisser happers hahahaha.

            Volgens mij zijn de kleuren bij de air 1 als volgt.Ik gebruikte met mijn Air 1 meestal stand 1 en als ik een hardere hit wilde voelen zette ik hem op 2. Met mijn Air 2 zit ik qua temperaturen rond het zelfde. Hogere temperaturen worden mij te "hard" en daar vind ik het niet meer lekker smaken. De ideale temperatuur om te vapen bestaat niet. Die is namelijk afhankelijk van meerdere factoren. Hoe vers of droog is je wiet? Hoe fijn maal je hem? Wat is je persoonlijke voorkeur? Hoe stoned/high wil je worden? Gaandeweg zal je na verloop van een aantal weken zelf een bepaalde voorkeur krijgen. En als je dan ineens een andere wiet pakt, merk je dat die anders reageert op jouw temperatuur instelling.

            Stand 4 en 5 zijn leuk als je keelpijn wil krijgen of als je net geoogste wiet hebt.

            Ik roer nooit in de wiet halverwege. Omdat ik niet te heet vape. wordt mijn wiet ook nooit donker/zwart. Eerder zoals QnQ aangaf, lichtbruin.

            Ik ben al 4 jaar Air gebruiker en ik maal mijn wiet niet al te fijn. Hij is ook niet gort droog. Ik heb vanaf dag 1 nog nooit die gaasjes gebruikt. Het houdt in mijn beleving alleen maar de airflow tegen. Ik heb bijna nooit last van stukjes wiet in mijn mond en de enkele keer dat dat wel zo is vind ik niet erg. Met een vulling doe ik meestal twee sessies van 7 minuten. De eerste minuut krijg je de heerlijkste terpenen binnen en daarna wordt je pakketje wiet ook van binnen warmer en wordt het langzaam wat harder qua smaak. De lekkerste terpenen zijn dan gevlogen en wat rest is nog wel lekker om wat meer high/stoned van te worden. Als je alleen de eerste minuut oprookt en hem daarna uit zet, heb je alleen de lekkerste stofjes binnen waarbij je het hoofd koel kunt houden.

            Omdat ik plenty eigen wiet tot mijn beschikking heb, kan ik het me permitteren om soms na een sessie van 7-10 diepe inhalaties de wiet te vervangen. Dan ben ik echt aan het snoepen voor m'n gevoel. De lekkerste stofjes vervliegen bij de eerste inhalaties.

            Al inhalerend warmt je wiet langzaam op. Eenmaal lekker op temperatuur (herken je aan de rookwolken die je uitblaast) zou je hem uit kunnen zetten om op een later tijdstip weer verder te kunnen genieten. Het duurt ook even nadat je hem hebt aangezet voordat alles lekker op temperatuur is. Meestal na een hijsje of 5 begint het betere stoomwerk op gang te komen. Ik zuig overigens aan het buisje alsof ik inadem. Ik doe de vapor dus niet eerst in mijn mond/wangen maar maak lange diepe halen.

            Speel met de temperaturen en kijk wat je het prettigst vindt.

            "We are stardust, we are golden.
            And we've got to get ourselves back to the garden".

            Comment


              Iemand die mijn rolgrief wilt overkopen? ​​​​​​

              Nu ik terug ben van op reis en genoeg tijd heb gehad om de Mighty te testen ben ik volledig om! Wat een prachtig ding!

              't is even wennen maar de smaak en de high zijn zoveel beter dan als ik een joint rook! De Mighty brengt de kruiden snel op temperatuur, vanaf de eerste haal heb je dikke dampwolken die erg koel zijn en lekker smaken. Ook wordt hij niet poepheet zoals de Storm.

              Het klopt inderdaad dat de eerste trekken het best smaken maar later in de sessie durft het wel eens prikken in de keel. Misschien dat ik mij een bubbler aanschaf om eens te vergelijken.

              Tot nu toe is de kamer nog erg proper, de koeleenheid dat is iets anders. Die kleeft al lekker vol.

              Voorlopig erg tevreden over de Mighty!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

              Comment


                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Ik snap je vraag niet zo goed. Die ballonnen kun je hergebruiken. En dan worden ze vies en dan kun je ze verwisselen wanneer je ze te vies vind.

                  Je hoeft een vulling niet direct leeg te trekken. Je kunt ook een ballon vullen en dan het apparaat uitschakelen totdat je een volgende haal wilt nemen.

                Niet. Geen uren in ieder geval. Heb 's avonds al een zak weggelegd. De damp zit er nog in, maar de thc is weg de ochtend nadien.

                Comment


                  Comment


                  Als je 'm aanzet blijft het bovenste ledje een paar seconden branden in een kleur.
                  Die kleur geeft ongeveer aan hoe vol de batterij nog is.
                  Groen=vol, rood=leeg en dan zitten er nog een paar tussen.

                  De airflow kan inderdaad wat moeilijk zijn, maar is ook afhankelijk van hoe vol je 'm doet en hoe hard je dat aandrukt.
                  Eventueel zijn er ook wel glazen pijpjes te koop waar wat groefjes in gefreesd zijn. Daar moet je ff naar zoeken, ik weet geen link uit m'n hoofd.
                  Tijdens het zuigen kan je het pijpje ook iets omhoog trekken, 1mm is vaak al genoeg voor een groot verschil
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Slome Joop
                    Slome Joop commented
                    Editing a comment
                    Ik doe hem niet echt vol. Ik ben juist bezig om uit te zoeken hoe weinig ik er in kan doen, want ik heb steeds het idee als ik hem leeg dat ik niet alles op gevaped heb en dat is zonde. Dat buisje iets omhoog trekken ga ik de volgende keer proberen.

                    Dat ledje heb ik wel gezien, ik dacht dat dat disco verlichting was en wilde al een paar danspasjes doen, maar het heeft dus een rede Ik ga later vandaag eens kijken of ik daar uitkom
                    Bedant voor de tip!
                Bezig...
                X