Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beste leden,

    Ik heb zojuist de boundless cf vape gekocht.
    En ben nog helemaal nieuw in het vapen, had dus wat vraagjes aan de kenners...

    Ik start het op hij is op temperatuur neem vervolgens 2 hijsen en zet hem dan uit?
    Of laat ik hem aanstaan en gaat ie automatisch uit eat is het beste.


    Is het erg als ik gewoon elk half uur of elk uur de vape opnieuw opstart en 1 of 2 hijsen neem? Totdat de smaak op is.

    Of is het de bedoeling dat je de vape 1x op temperatuur brengt en vervolgens eenmalig gebruikt?

    Hoeveel hits nemen jullie voordat de wiet aan vervanging toe is ongeveer?


    Sorry voor de vele vragen.

    Comment


      2e
      3e

      Comment


        Ik heb een "Arizer Easy Flow kort mondstuk" aangeschaft voor mijn Arizer Air 1, omdat ik het originele mondstuk te veel weerstand vind geven als je er aan zuigt.

        easy-flow-arizer-mouthpiece-short.jpg

        Deze zou een betere airflow moeten geven.
        Ik heb hem gisteren avond getest:

        Zoals al eerder vermeld in dit topic, kan je ook het originele mondstuk ook een klein stukje terug trekken, om zo een betere airflow te krijgen. Dit werkt inderdaad, maar naar mijn idee heeft dit als nadeel dat je valse lucht aanzuigt, die zich vermengt met de verhitte lucht, waardoor de gemiddelde luchttemperatuur omlaag gaat. Dat vind ik geen goed idee, want dan is de temperatuurinstelling nutteloos geworden, hooguit bruikbaar voor een maximale temperatuur, maar waarschijnlijk lager.

        Wat mij meteen opviel toen ik het "Arizer Easy Flow kort mondstuk" in mijn handen had, was dat er aan de zijkant van het buisje, op de plek waar je het in de vaporizer plaatst, sleuven zitten, kijk maar goed op het plaatje aan de onderkant. Toen ik het bestelde, had ik dat niet gezien. Dit geeft natuurlijk het zelfde effect als het originele mondstuk ietsje terug trekken met de nadelen die ik hierboven al beschreef.

        Ik heb beide mondstukken zonder vaporizer getest op airflow en het tweede wat mij duidelijk opviel was dat het originele mondstuk een beter airflow heeft dat het "Arizer Easy Flow kort mondstuk", dat is een tegenvaller
        het "Arizer Easy Flow kort mondstuk" moet het dus alleen hebben van de sleuven die aan de zijkant zitten en inderdaad, met de mondstukken in de vaporizer geplaatst heeft het "Arizer Easy Flow kort mondstuk" een betere airflow, maar dat had ik met gemak ook kunnen realizeren met het originele mondstuk en dan had ik 17,50 euro bespaard.

        Gisteravand het mondstuk even getest, met de zelfde hoeveelheid kruiden en op de laagste stand, net zoals ik dat normaal doe. Normaal heb ik aan 3 flinke halen genoeg. Ik merkte met uitademen dat de rook veel minder dik was, wat valt te verwachten in verband met de lagere temperatuur, door de valse lucht. Voor de zekerheid heb ik 4 flinke halen genomen, in plaats van 3 en het resultaat was minder sterk dan met de 3 halen met het originele mondstuk.

        Al bij al een teleurstelling dus.








        Attached Files

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          Die zogenaamde valse lucht is niet echt valse lucht want het komt gewoon langs de verwarmingskamer.
          Ik heb het apparaat niet uit elkaar gehaald, dus ik kan dit niet tegen spreken Ik weet wel zeker dat de rook veel minder dik was en de enige verklaring die ik daarvoor kan geven is dat de temperatuur lager was.

          Ik zat hier nog even over na te denken en heb de volgende theorie bedacht:
          De Easy Flow heeft los (zonder het mondstuk in het apparaat te plaatsen) meer lucht weerstand dan het originele mondstuk. De Easy Flow moet zijn beter air flow alleen hebben van die sleuven aan de zijkant. Als het waar is wat jij zegt dat lucht van de zijkant door dezelfde gaatjes gaat, dan moet de temperatuurdaling onstaan door de betere airflow en niet door "valse lucht"die koeler is. Dan kan ik niet anders concluderen dan dat de air flow opzettelijk begrenst is, omdat de cappaciteit van de oven niet voldoende is voor een hoger airflow.


          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          ... Je past zo'n ding toch aan naar de manier die je zelf het prettigst vind, en niet aan de theorie van het internet
          Goed punt, ik houd nu vast aan de laagste stand, omdat ik hem daar altijd op zet en ik ben autistisch zoals ik al eens eerder vermeld heb de volgende keer probeer ik eens 1 standje hoger. De vraag is dan alleen of het lucht mengsel een gelijke temperatuur heeft, of dat je een mengsel hebt met hogere en lagere tempraturen, waardoor er nog steeds delen van de wiet meer verhit wordt dan met het originele mondstuk op de laagste temperatuur instelling. Als ik aan het mierenneuken ben, dan zeg je het maar hoor


          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          Prop je 'm niet te vol?
          Ik denk het niet hoor, Ik heb na afloop gisteren eens aan het mondstuk gezogen, zonder dat het in het apparaat zat, maar wel nog met de kruiden erin, dat ging heel soepel.

          ps.
          Begrijp mij niet verkeerd, ik ben heel blij met de Arizer Air 1. Het is een mooi en degelijk apparaat en heb er veel plezier van. Het enige minpunt is wat mij betreft de air flow, maar ik heb nooit een andere vaporizer gebruikt, dus kan het niet vergelijken.
          Ik heb wel eens gelezen dat de Air 2 een betere air flow heeft dan de Air 1 en heb achteraf wel eens spijt dat ik niet voor de Air 2 ben gegaan. Op het moment dat ik de Air 1 aanschafte wist ik nog niet of en hoeveel gebruik ik ervan zou gaan maken, daarom vond ik het de meerprijs niet waard, achteraf....tja "achteraf kijk je een koe in zijn reet"

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Gewoon lekker spelen met de afstand tussen de kruiden en de bodemplaat van de kruidenkamer en draaien aan het mondstuk + switchen tussen stand 1 en 2 (180 en 190 graden) en dan kom je vanzelf achter je favo stand. De droogte en pakdichtheid van je wiet heeft ook invloed op het resultaat. Ik heb mijn Air 1 na 1 jaar dagelijks gebruik voor een goede prijs verkocht en heb de Air 2 genomen. De airflow van de 2 is ietsjes beter dan de Air 1 maar ook hiermee speel ik met de temperatuur en met het mondstuk om tot het gewenste resultaat te komen.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ga ik doen, om te beginnen de Easy Flow op stand 2, ik laat het nog weten hoe dat bevalt.

        Liefst zou ik mij gewoon een Volcano halen maar zie het niet zitten om telkens aan een ballon te zuigen :/

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ja, die ballonnen ... wel handig voor als je tegelijkertijd ook clown bent.

        • Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          LOL Ess ik val bijna om van 't lachen hier xD

        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          Prijs kan me nog niet zoveel schelen vermits je die dingen niet stuk krijgt, een Mighty is ook al 300€, maar die ballonnen... heb ooit is gezocht of er geen manier was hier een slang op aan te sluiten en niets gevonden maar is wel al effe geleden ondertussen.
          De Vulcano is ook zowat de enige vaporizer waar maar geen negatieve reviews over te vinden zijn.

        Vap cap van dyna vap vindt ik de fijnste. Heb zelf de firefly 2, crafty en vap cap m. Qua smaak vindt ik de firefly t lekkerste alleen is ook van deze de airflow niet erg soepeltjes. Blijven dure speeltjes anders had ik de hele collectie vapes wel willen proberen wil geen tabak meer of verbrande wiet dus dan is dit een goed alternatief. Nu 3 mnd gestopt met roken en blowen maar blijf mn jointje erg missen. Had gehoopt dat de vapes het gemis weg zou halen maar dat doet t maar voor een klein deel. Naja beter iets dan niets.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Gewoon volhouden!
          Ik heb ooit ook gerookt en ben lang geleden gestopt. Ik mis het totaal niet meer, maar dat duurt echt lang hoor. Vapen wordt nooit het zelfde als een joint ervaring, dat is wel zo.

        En wat is het probleem van zo'n ballon? Alle damp zit erin, gaat niks verloren. Neem dan de plenty? Een slang gaat onhandig zijn, denk niet dat er veel lucht gaat doorgaan als je de fan uit zet. Moest je er met een 3d printer bv een tussenstuk voor kunnen maken. En anders heb je nog de herbalizer.

        Comment


          Grappig dat het hier over vaporizers gaat. Ik heb toevallig deze week de Arizer Argo gekocht als mijn eerste vaporizer. Best tevreden over!

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Haile Selassie View Post
            Grappig dat het hier over vaporizers gaat. Ik heb toevallig deze week de Arizer Argo gekocht als mijn eerste vaporizer. Best tevreden over!
            Ik heb nu een paar maanden de Arizer Solo. Ik vond de Argo ook heel mooi, maar toch voor de solo gekozen.

            Bevalt heel goed!

            Comment


              Comment


              • JFall
                JFall commented
                Editing a comment
                Dat is mooi even de beste oplossing... voorraad op orde brengen

              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Hier nog geen problemen gehad met het glaswerk van mijn Arizer Air 2 en die heb ik inmiddels al zo'n 10 maanden nu geloof ik.

              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Bij mijn Air1 en Air2 bij frequent gebruik afgelopen 4 jaren nooit problemen met het glas gehad.

              Ali Vaporizer
              Last edited by Voor het eerst; 7 March 2020, 09:59.
              Lopend Verslag

              Comment


                Dit is het resultaat als ik je linkje volg

                Schermafbeelding 2020-03-06 om 16.44.24.png

                Ik heb ook een Ali Vaporizer....... misschien dezelfde dan kan ik je er over vertellen
                2e
                3e

                Comment


                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Maar ben je van mening dat ik daar een redelijk idee krijg wat vapen is? Afgezien van de plastic smaak dan

                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment
                  Ja, dat denk ik wel........ de smaak is nou ook weer niet afschuwelijk maar er blijft een plastic smaakje op de achtergrond. Vapen gaat er prima mee en je leert wat het effect is van lage en hogere temperaturen en of je vapen als prettig ervaart. Stel dat je het niets vindt heeft het niet teveel geld gekost

                Zojuist de Pathfinder II Vaporizer binnen gekregen (levertijd viel best mee). Eerste indruk.... netjes verpakt in krimpfolie (niet op de foto), mooi doosje en net apparaat.
                Dan even boekje lezen.... Ah simpel. Wiet erin....aanzetten door 5 keer op kopje te drukken. Omzetten naar ˚C door aan-knop met de - knop in te drukken.... temperatuur op 185˚C (veel gelezen temperatuur) en zuigen maar. Nou... is dat alles??? Vrijwel geen rook, dan maar naar 190˚C... iets meer rook maar alleen nog maar in mijn mond en komt niet naar mijn longen. Dan eens rechtstreeks inhaleren zoals bij een waterpijp.... dat lijkt te werken... aparte smaak, geen idee of ik het lekker of vies vind.... Vanavond even serieus experimenteren als de kids naar hun moeder zijn want volgens mij is er wel effect en heb geen zin om stoned te zijn als de kids hier rondbanjeren. PS.. opwarmtijd is 33 seconden naar 185˚C
                IMG_3964.jpeg IMG_3965.jpeg IMG_3966.jpeg IMG_3962.jpeg IMG_3963.jpeg IMG_3961.jpeg
                Last edited by Voor het eerst; 12 March 2020, 15:49. Reden: Opwarmtijd toegevoegd
                Lopend Verslag

                Comment


                  Ik vape al een tijdje en ben sinds een half jaar van de tabak af. Vroeger wel meer geprobeerd maar ging altijd stuk op dat blowen. Dit probeerde ik dan maar puur in een pijp. Dit keer anders gedaan en een Mighty aangeschaft ,de beste investering ooit. Hij is al een beetje af geleefd maar doet het nog prima.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Een beetje afgeleefd zegtie, hahaha
                    (beetje alcohol en een tandenborstel doe je wonderen mee

                  • colori
                    colori commented
                    Editing a comment
                    Damn, die ziet er gewoonweg ranzig uit.

                  Ik weet het. Heb ook al een nieuw bovenkapje besteld en dat had ook al wat eerder gekund . Ha ha .Ben er misschien wel te high voor, het is wel een super ding.

                  Comment


                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Ja schijnt een van de betere vapo's te zijn (net als de air 2) maar ik vind de Mighty persoonlijk wat bulky.

                  Word tijd dat ze met de Mighty+ komen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X