Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

    Korting op 420shop
    Ik gebruik mijn Mighty elke dag, dag in dag uit, dus hij moet af en toe toch eens schoongemaakt worden. Je merkt het heel erg in je smaak als het koelstuk wat te vuil geworden is en mijn huisgenoten zeggen dat je het ook veel meer ruikt. Echt veel verschil in werking merk ik echter niet.

    Hierbij mijn manier om de Mighty schoon te maken. Al bij al toch een 3 kwartier werk, als het het rustig aan doet. En waarom zou je het nu niet rustig aan doen, toch?

    Mighty_Vaporizor_cleaning03b.jpg
    1: Wat hebben we nodig

    Mighty_Vaporizor_cleaning01.jpghier in de 420 shop.











    2: Mondstuk uit elkaar halen.

    Mighty_Vaporizor_cleaning04.jpgMighty_Vaporizor_cleaning05.jpg
    Het koelstuk uit elkaar halen is simpel. "Breek" eerst het rietje uit het koelstuk. Dit is het 2de moeilijkste van de ganse operatie. Het moeilijkste is om het ding er weer in te krijgen. Oefening baart kunst

    Schuif het slot bovenaan open (naar het gat van het rietje toe). Dan trek je de 2 delen uit elkaar. Dit kan wat 'plakkerig' zijn, zeker als je zo lang wacht als ik gedaan had. Je zal de blauwe afsluitring als eerste zien.



















    Mighty_Vaporizor_cleaning10.jpgMighty_Vaporizor_cleaning11.jpg
    Gebruik de pick-tool om makkelijk het roostertje uit het koelstuk te duwen.














    Mighty_Vaporizor_cleaning07.jpgMighty_Vaporizor_cleaning08.jpgMighty_Vaporizor_cleaning13.jpgMighty_Vaporizor_cleaning14.jpg
    Dit klein oranje ding gaan we ook gebruiken om alle afsluitringen van het mondstuk te verwijderen. Bij de grootste ring zit er een kleine uitsparing waardoor je makkelijk er onder kan. Bij de andere ringetjes is het even prutsen. Ook het filterroostertje in de bakkamer van de mighty zelf kan je er uit prutsen, maar dit heb ik niet gedaan. Het was niet nodig en het is een beetje een klotewerkje, als er dan toch een negatief punt te noemen is. Dit roostertje heeft de fijnste mazen. De roostertjes voor het koelstuk hebben grovere mazen.
















    3: Check wat vervangen moet worden.
    Mighty_Vaporizor_cleaning15.jpg
    Bovenaan de gebruikte onderdelen, onderaan de vervangstukken. Ik vervang enkel de 2 items bovenaan rechts: het ringetje van binnen in het koelstuk (het kleinste is van het rietje), want dat is ook gescheurd. (Misschien vandaar de sterkere geur?) Het roostertje kan mss nog gered worden, maar why bother.













    4: Pleur de stukken in een alcoholbad (NIET de mighty zelf! )

    Mighty_Vaporizor_cleaning16.jpgMighty_Vaporizor_cleaning20.jpgMighty_Vaporizor_cleaning21.jpg
    Ik ben gierig en hergebruik mijn isopropyl-alcohol een paar keer. Vandaar een afsluitbaar bakje. Alcohol vervliegt snappie. Het bakje is plastic en van de HEMA en tot nu toe leeft het nog, dus die alcohol zal ook niet zoveel schade aanrichten denk ik dan zo. Op de handleiding van het toestel staat dat alles er niet langer dan een uurtje in mag, wat ik ook niet zou aanraden. Hoe langer het kan trekken, des te makkelijker het schoongemaakt kan worden wel. Al bij al ligt het er bij mij zo'n half uurtje in denk ik ongeveer, maar ik zet de wekker niet Wanneer ik bezig ben met het ene stuk schoon te maken schud ik het bakje af en toe. Idk if dat iets uitmaakt, eigenlijk De blauwe sluitringen laat ik maar eventjes dobberen en maak die dan snel schoon met een papiertje van de keukenrol.











    5: De bakkamer van de Mighty schoonmaken.

    Mighty_Vaporizor_cleaning18b.jpgMighty_Vaporizor_cleaning18.jpgMighty_Vaporizor_cleaning19.jpg
    De Mighty zelf kan je natuurlijk niet in alcohol laten dobberen, maar terwijl de rest ligt te trekken neem je gewoon wat wattestaafjes bij elkaar, drenk je deze even in wat isopropyl alcohol en schrobben maar. Mijn kamer was erg vervuilt en ik kreeg hem niet proper, dus heb ik ook wat schuurspons afgeknipt uit de keukenkast en dat gebruikt. Let er natuurlijk op dat je niet met zeiknatte druppelende dingen de binnenkant van die kamer uit kuist.

















    6: Het smerige werkje

    Mighty_Vaporizor_cleaning22.jpgMighty_Vaporizor_cleaning23.jpgMighty_Vaporizor_cleaning24.jpg
    Ik veronderstel dat je wel weet hoe je met een wattestaafje gedrenkt in alcohol, plakkerige substantie moet verwijderen zeker? Je kan trouwens ook gewoon een naald of zo gebruiken met wat keukenpapier rond. Whatever works to get it clean. Er bestaan ook speciale wattenstaafjes voor dit soort werk. Google.be, je weet wel.













    7: Alles terug in elkaar stoppen.

    Mighty_Vaporizor_cleaning25.jpg
    Ook daarbij kan die picking-tool reuze handig zijn.















    DONE!
    Mighty_Vaporizor_cleaning26.jpg
    Attached Files
    Last edited by LionKeeper; 13 June 2015, 21:11. Reden: Update link naar 420 shop

    #2
    Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

    Mooie handleiding Thomas !

    Zelf maak ik de schoon te maken onderdelen van de Vulcano schoon met wat olijfolie, heet water en afwasmiddel. Nadrogen met keukenrol en wattenstaafjes.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

      Zoek eens op ketonatus alcohol (zo wordt die verkocht bij kruitvat).
      Of gedenatureerde alcohol. In de meeste groothandels voor medische/tattoo/piercingsupplies kun je dat wel krijgen voor een kleiner prijsje.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

        Pffff....wow wat een gedoe man ?
        Blij da'k een Arizer air heb gekocht, da's toch een heel stuk minder werk.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door thomassurvivor View Post
          hier online ook kan kopen voor veel minder geld. Anders zoek je "isopropyl alcohol kopen" in Google.be: da's een soort zoekmachine.
          Ik kreeg onlangs nog de vraag of ik isopropyl alcohol wilde toevoegen aan het assortiment van 420shop. Ook door iemand die een Mighty vaporizer had.
          Ben ik toch blij met mijn Volcano, heb er na een paar jaar nog steeds plezier van zonder al te veel schoonmaak werk.
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

            Ik snap ook niet zo goed waarom dit er zo bewerkelijk uitziet, maar je zult bij elke vaporizer toch het wiet containertje en de gaasjes schoon moeten maken.

            Ik flikker zelf alles gewoon in een pot iso en spoel het later even af met water.

            Die iso is inmiddels wel een tinctuur geworden

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
              Ik kreeg onlangs nog de vraag of ik isopropyl alcohol wilde toevoegen aan het assortiment van 420shop. Ook door iemand die een Mighty vaporizer had.
              Ben ik toch blij met mijn Volcano, heb er na een paar jaar nog steeds plezier van zonder al te veel schoonmaak werk.
              Excellent! Bedankt.

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Pffff....wow wat een gedoe man ?
              Blij da'k een Arizer air heb gekocht, da's toch een heel stuk minder werk.
              Ja, hij ziet er inderdaad alvast een stuk handiger uit om schoon te maken. Doe je anders ook een reviewtje er over? Is wel leuk om te vergelijken.

              Ik kan me inderdaad voorstellen dat andere toestellen handiger schoon te maken zijn. Anderzijds ben ik blij dat ik mijn temperatuur erg exact kan instellen, maar ook da's gewoon voorkeur denk ik?

              Comment


                #8
                Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

                Mooie handleiding. Ik zit al een paar maanden te lonken naar de mighty. Ik heb de volcano, maar voor de volcano had (en heb) ik de iolite wsper2. Niet slecht, maar geen temp regeling en hij staat volgens mij veel te hard. De ABV is bijna zwart.

                Was de prijs niet zo hoog, ik kocht hem, maar wil eerst zeker zijn dat hij goed werkt en vooral dat de vape goed is.

                Alles op zijn tijd zeggen ze hier.

                Ik heb in iedere geval al een mooie handleiding om hem eventueel schoon te maken, thx Thomas!
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #9
                  Dit is een goeie thread hiervoor.

                  Greetz,
                  Thomas

                  Comment


                    #10
                    Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

                    Je kunt ook een 12V Powerbank kopen.

                    De Plenty kan alleen direct aan het stopcontact (ziet eruit als een Black & Decker powertool). De Crafty is de vape met USB aansluiting.

                    Heb zelf de Plenty en daar heb ik inderdaad ook twee sets van de opzet zooi van. De ene set ligt in de alcohol en de andere heb ik dan in gebruik. Schoonmaken is dan inderdaad alleen een kwestie van afspoelen en drogen.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

                        Ik ken de Mighty/Crafty verder niet, dus ik zou niet zeker weten of die zo in de alcohol kan.

                        Bij de Plenty bestaat de koeling uit wat hard plastic en metaal. Dat kan er allemaal wel tegen.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

                          Hey LK/Thomas,

                          Ik zal bij tijd en stond wel eens een review doen, ben er niet zo super tevreden over, maar dat is misschien omdat ik nu zo verwend ben door de Volcano

                          Mocht je eens zin hebben om mijn volcano te proberen altijd welkom trouwens! Dan kan ik stiekem ook je mighty eens proberen hehe.
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            #14
                            Re: Mighty Vaporizer schoonmaak - met foto's

                            TOP TIP: Door gewoon een 2de koelstuk te kopen en dit elke morgen af te wisselen met dat die je in een bakje alcohol bewaard maak je dit schoonmaakproces een stuk eenvoudiger. Ik haal de blauwe ringen er af en bewaar de losse stukken gewoon in een afgesloten bakje alcohol. De volgende dag wissel ik af. Het schoonmaken gaat supersnel op deze manier en ik zie geen kwaliteitsverlies in het plastic.

                            Comment


                              #15
                              Last edited by QnQ; 1 February 2019, 18:09. Reden: dit lijkt me niet verstandig. Post aangepast

                              Comment

                              Bezig...
                              X