Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet coffeeshop schimmel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet coffeeshop schimmel?

    Korting op 420shop
    Voor mijn gevoel staat er een lichte vorm van schimmel op mn amnesia haze, klopt dat? Bewaar deze in een glazen wekpot. Twee weken geleden gekocht. Heb ook het gevoel dat het iets vochtig is.

    Verwerk het met een vapo op ca. 185 en kreeg de laatste dagen een stuk meer rook en sneller een verbrande smaak.

    Heb geen vergelijking of what so ever en dus nog zeer onderzoekend naar effecten, typen.

    Gr. JB

    uploadfromtaptalk1467540841472.jpg

    #2
    Re: Wiet coffeeshop schimmel?

    Ik zie geen rot, kun je zelf t beste zien.

    Comment


      #3
      Re: Wiet coffeeshop schimmel?

      Ziet er anders de grootste rommel uit... Zeker die grootste top, helemaal bovenaan. Die kleur heb ik ook enkel als er toprot tussen zit. Zo te zien ook zaadjes?
      Zou daarmee teruggaan. Alsof je 20 euro betaalt voor een bakje kersen en ze allemaal rot zijn...

      Comment


        #4
        Re: Wiet coffeeshop schimmel?

        Dat spul is niet voor consumptie geschikt. De foto is duidelijk genoeg.

        Comment


          #5
          Re: Wiet coffeeshop schimmel?

          Die zijn goed beschimmeld inderdaad. Maar als je ze zelf in een weckpot hebt bewaard, dan kun je er niet mee terug naar de shop. Het kan zijn dat je op een erg vochtige dag je wiet erin hebt gestopt (die niet helemaal droog was) en dan gaat het schimmelen.
          Als ik verse kersen koop, en ik bewaar ze buiten in een schaaltje voor 2 weken, dan geeft de groenteboer me ook geen geld terug als ik met rotte kersen terug kom.

          Ik zou die weckpot wel even goed door de vaatwasser halen voor dat je die opnieuw gebruikt.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Wiet coffeeshop schimmel?

            Ben ik nou zo blind ;(

            Comment


              #7
              Re: Wiet coffeeshop schimmel?

              Bijziend
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Wiet coffeeshop schimmel?

                nee maar je kan gewoon nooit op een foto zien of er rot is of niet

                Ja met een Macro shot

                ben wel het eens dat het er niet mooi uitziet , maar dat zijn we gewend van de coffeeshop zooi omdat hety hun geen fuk kan schelen wat ze mee geven


                GOEIE REDEN het zelfs doen
                sigpic
                LED there be light

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet coffeeshop schimmel?

                  Ok dank voor jullie reacties. Denk ook zeker dat het door mijn bewaar methode is geweest. Pot uitkoken en af en toe luchten dus. Rest ligt in de prullenbak. JB

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet coffeeshop schimmel?

                    Voortaan vergrootglas meenemen naar coffeeshop?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet coffeeshop schimmel?

                      Ben ook naar een andere shop gegaan, wietje laten zien. Voor wat we nu hebben kunnen ruiken/vergelijken was het ook geen AH. Zat ook nog een takje in verstopt

                      Nu dus goede achtergrond info, voorlichting en met een orange Bud huiswaarts.

                      JB

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet coffeeshop schimmel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                        Die zijn goed beschimmeld inderdaad. Maar als je ze zelf in een weckpot hebt bewaard, dan kun je er niet mee terug naar de shop. Het kan zijn dat je op een erg vochtige dag je wiet erin hebt gestopt (die niet helemaal droog was) en dan gaat het schimmelen.
                        Als ik verse kersen koop, en ik bewaar ze buiten in een schaaltje voor 2 weken, dan geeft de groenteboer me ook geen geld terug als ik met rotte kersen terug kom.

                        Ik zou die weckpot wel even goed door de vaatwasser halen voor dat je die opnieuw gebruikt.
                        Zelf al getest. Schimmelt niet, toch bijlange niet op twee weken. Bij mij werd het hooguit wat minder hard. Paar uur het deksel er vanaf gedurende een paar dagen en weg probleem. Denk dat het ook vrij moeilijk is om er nog toprot in te krijgen na knippen en drogen. Dit is gewoon toprot geweest en ni deftig weggeknipt. Zo gedroogd en verkocht aan de shop. En als je pakweg 10 euro voor een gram wiet geeft dan verwacht je wel dat die op zen minst deftig gedroogd is.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet coffeeshop schimmel?

                          Dit is schimmel, geen toprot. Toprot is bruin en sporuleert vrijwel direct. Schimmel is wit en vormt paddestoelen (of sporen).
                          De kleur is een belangrijk identificatiemiddel. Toprot komt namelijk van de bron (kweker) en andere schimmels kunnen overal vandaan komen. Met toprot mag je van mij altijd je geld terug halen. Met witte schimmels, tsja.. die kunnen dus van beide komen.

                          Goed gedroogde wiet hoort niet te schimmelen, dat klopt. En inderdaad, als je er zoveel geld voor neer moet tellen, dan mag je kwaliteit verwachten. Maar met alle bederfelijke producten geldt: als je zelf de bewaarmethode bepaalt, dan is er geen schuldige aan te wijzen. Ik heb mijn toppen ook wit zien beschimmelen op een vochtige zolder, maar ook weleens in de weckpot, maanden na het drogen omdat ik mijn pot open had laten staan op een zeer vochtige dag.

                          Een slimme shop zou een THT datum op een zakje plakken om zichzelf in te dekken. Eigenlijk heb je gewoon een 'eindeloos houdbaar' product dat niet eindeloos houdbaar is. Dus recht op geld terug. Maar ik kan me ook voorstellen dat een shop zegt: eigen schuld, want het is in iets anders dan het zakje bewaard.

                          Niet dat ik het eens ben met 'eigen schuld', maar het is zonde om iemand vol goede hoop naar de shop te sturen.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet coffeeshop schimmel?

                            kortom fuk shops en doe je eigen ding
                            sigpic
                            LED there be light

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet coffeeshop schimmel?

                              Meer dan de helft is op dus kan ook niet terug . Rest ligt in den prullebak, wekpot in de hoek. Ga de komende tijd bewaren in de oorspronkelijke zakjes.

                              JB

                              Comment

                              Bezig...
                              X