Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

THC E-liquid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    THC E-liquid

    Korting op 420shop


    Deze liquid heb ik zaterdag gemaakt.

    5 gram wiet
    40ml basismix 50% VG / 50% PG

    eerst wiet decarbolyxeren in de oven, daarna in een potje en au bain marie op het vuur, water net niet aan de kook.....
    3 uur laten sudderen af en toe potje schudden.

    Daarna spul filteren door een koffiefilter --> Tadaa!!

    Alleen, bij hem is het groen en bij mij bruin (zie foto......)
    't smaakt niet verkeerd maar om nou te zeggen dat ik er knetter van word?? wel lekker om als je wat high bent dit lekker te onderhouden met een pufje af en toe....

    Maar, wat heb ik dan fout gedaan?? is het te heet geweest?? of te lang??

    Wie weet het? En, weet iemand een betere manier om er wel echt knetter van te worden??

    groet,

    Jojoja

    IMG_20161107_154722[1].jpg

    #2
    Re: THC E-liquid

    Waarschijnlijk heb je alles verbrand in de oven. Als je wiet gaat oplossen, hoef je niet te decarboxyleren. Dat gebeurt ook tijdens het verhitten met verdampen van je liquid namelijk.
    Het kan ook zijn dat je e-liquid de THC niet oplost, of dat je e-cigar niet warm genoeg wordt om het verdampen te doen.

    Zonder technische info is het een beetje koffiedik kijken over wat er mis gaat VG en PG zeggen mij niets.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: THC E-liquid

      @LR2 Bedankt voor het meedenken.....

      Decarbolyxeren heb ik gedaan zoals aangegeven oven op 100graden, in een met alufolie afgedekt schaaltje, 30 minuten.
      De wiet zag er nog mooi groen uit toen het weer de oven uit kwam. (hmm, herinner me weer die heerlijke geur)

      Ben het met je eens dat het wat raar is om eerst te decarbolyxeren en dan te verhitten maar zo werd het in de filmpjes ook gedaan vandaar dat ik gemeend heb dat maar te moeten opvolgen.....

      PG/VG (propyleen glycol en vegetable glycerin) is de basisstof/drager van e-liquids. De PG werkt in dit recept als 'oplosmiddel' en neemt de THC op.
      VG zorgt er voor dat je mooi grote 'rook' wolken krijgt.
      Ik had wel een iets andere verhouding pg/vg (nl. 50/50 en in het filmpje 70/30) maar kan me niet voorstellen dat het dan opeens bijna helemaal niet meer werkt.....

      Ooit heb ik wel eens geprobeerd wiet-olie gewoon te mengen met basisvloeistof maar dat werkt dus niet, het scheid meteen keurig weer in 2 laagjes (net als olie en water)
      Deze vloeistof heeft dat absoluut niet, zeer egaal van kleur en geen spoor van 'schiften'......alleen de kleur is dus bruin i.p.v. groen.....

      Ik ben bang dat het water van de au bain marie toch te heet is geweest (bubbelde af en toe als ik in de keuken kwam) maar kan me niet voorstellen dat het boven 120graden geweest is (dan schijnt thc te verdwijnen) want dan zou het water verdampt moeten zijn.....

      Nu ja, hopelijk heb je wat meer aan deze info......

      Binnenkort nog maar eens proberen.... al gaat het qua kosten wel hard, is toch 5 gram wiet ....

      Comment


        #4
        Re: THC E-liquid

        Je moet van je weed eerst olie maken.
        Daarna die olie oplossen in de pg enkel pg. Als die uiteindelijk opgelost is kan je eventueel wat pv toevoegen. Maar zou toch ook niet gaan tot 50/50.

        Thugz


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #5
          Re: THC E-liquid

          Thanks Thugz,

          Hoe krijg je die PG gemengd met de olie dan??? na verloop van tijd is het weer gescheiden en krijg je van die laagjes die boven op elkaar drijven....?
          En, wat is dan de verhouding olie/PG?

          Ik zal in ieder geval alleen PG gebruiken voortaan...

          Comment


            #6
            Re: THC E-liquid

            Oorspronkelijk geplaatst door jojoja View Post
            @LR2 Bedankt voor het meedenken.....

            Decarbolyxeren heb ik gedaan zoals aangegeven oven op 100graden, in een met alufolie afgedekt schaaltje, 30 minuten.
            De wiet zag er nog mooi groen uit toen het weer de oven uit kwam. (hmm, herinner me weer die heerlijke geur)

            Ben het met je eens dat het wat raar is om eerst te decarbolyxeren en dan te verhitten maar zo werd het in de filmpjes ook gedaan vandaar dat ik gemeend heb dat maar te moeten opvolgen.....

            PG/VG (propyleen glycol en vegetable glycerin) is de basisstof/drager van e-liquids. De PG werkt in dit recept als 'oplosmiddel' en neemt de THC op.
            VG zorgt er voor dat je mooi grote 'rook' wolken krijgt.
            Ik had wel een iets andere verhouding pg/vg (nl. 50/50 en in het filmpje 70/30) maar kan me niet voorstellen dat het dan opeens bijna helemaal niet meer werkt.....

            Ooit heb ik wel eens geprobeerd wiet-olie gewoon te mengen met basisvloeistof maar dat werkt dus niet, het scheid meteen keurig weer in 2 laagjes (net als olie en water)
            Deze vloeistof heeft dat absoluut niet, zeer egaal van kleur en geen spoor van 'schiften'......alleen de kleur is dus bruin i.p.v. groen.....

            Ik ben bang dat het water van de au bain marie toch te heet is geweest (bubbelde af en toe als ik in de keuken kwam) maar kan me niet voorstellen dat het boven 120graden geweest is (dan schijnt thc te verdwijnen) want dan zou het water verdampt moeten zijn.....

            Nu ja, hopelijk heb je wat meer aan deze info......

            Binnenkort nog maar eens proberen.... al gaat het qua kosten wel hard, is toch 5 gram wiet ....
            Au bain marie is je verwarmingsbron water. Dus boven de 100 graden kan dat alleen worden als je onder stevige druk werkt, in een snelkookpan bijvoorbeeld. Daar reken ik voor het gemak niet op.
            De meeste ovens meten hun uitgangtemperatuur en gaan pas stoppen met verwarmen als die uitgangtemperatuur 100 graden is. Het kan dus binnenin al 150 graden zijn, terwijl de uitblaas nog slechts 90 graden meet. De oven blijft dan nog even verwarmen.
            De meeste ovens hebben daarnaast wel een flinke afwijking (6 graden is niet abnormaal). THC verdampt - als ik het me goed herinner - rond de 127 graden.

            Propyleen glycol zou THC moeten oplossen, maar er staat nergens hoe snel dat gaat. Ik weet dat het vrij taai spul is qua vloeibaarheid en reactiviteit. Maar inderdaad, welke olie zou je dan moeten maken? Een AHO? BHO? Of oplossen in olijfolie?
            Ik weet het niet. Ik vind mijn wiet lekker zoals hij is, in een jointje. Het scheikunde aspect vind ik leuk, maar ook niet zo geweldig dat ik er alles over ga opzoeken. Ik denk dat het vooral fout is gegaan met de oven. Als je die stap eens weg laat, en met de helft van alle spullen je ding doet (dan heb je ook maar 2,5 gram nodig) dan kun je eens kijken of dat werkt.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              IMG_20161111_190333.jpg

              @ LR2: Ik ben het met je eens hoor, lekker jointjes roken is uiteindelijk het lekkerst!!
              Alleen....Ik mag/kan geen tabak meer roken....vandaar dat ik over ben gestapt op een verdamper. Zo'n verdamper geeft dan wel een lekkere high maar ik mis het lurken aan die tjap en dan het uitblazen van die lekkere dikke rookwolken....
              Het enige dat daar een beetje in de buurt komt is dampen met een elektronische sigaret. Vandaar dat ik daar zo mee bezig ben.....

              In ieder geval, zoals gezegd vandaag dan ronde 2. Dit keer een kleinere hoeveelheid dan de eerste keer.....

              2,5 gram wiet
              20ml 100% PG

              De wiet NIET gedecarbolyxeerd maar direct verkruimeld en in het potje gedaan. Het potje heeft ruim 2 uur au bain marie gestaan.

              IMG_20161111_190953.jpgIMG_20161111_191327.jpgIMG_20161111_191434.jpg
              Ik heb het filmpje nog eens goed bekeken en op een gegeven moment zegt die knakker dat je naar een bepaald soort groene kleur op zoek maar dat je nooit te lang door moet gaan want......dan word het bruin!!
              Dus, deze keer erg goed op de temperatuur gelet, elke 5 minuten erheem om te kijken en schudden. Op de foto's zie je dat het na verloop van tijd donkerder wordt.

              IMG_20161111_201345.jpgIMG_20161111_211558.jpg

              Daarna (helaas niet op de foto gezet) het spul via een koffiefilter filteren; het 'baaltje' wiet flink uitknijpen zodat je zoveel mogelijk vloeistof eruit haalt.
              Pas op dat het koffiefilter niet scheurt!! (beter is zoals in het filmpje met een stalen zeef eronder zodat als 'ie breekt niet alle wiet weer in de vloeistof ligt)
              van de 22ml PG die ik er bij had gedaan heb ik ca. 15ml vloeistof overgehouden......mooi groen deze keer!

              IMG_20161111_213245.jpg

              Dus E-sigaret uitelkaar gehaald en alle onderdelen schoongemaakt. Nieuwe coil geplaatst en de lont even goed vochtig gemaakt met de vloeistof.
              Even 10 minuten laten staan zodat alles goed 'ingelopen' is (anders verbrand je de lont! en dat smaakt echt goor.....).

              En dan maar vapen!

              IMG_20161111_214854.jpg

              Deze keer smaakt het echt veel beter.......de smaak is lekker; je proeft echt nog de bloemige wiet-smaak maar vermengd met een zoete ondertoon, een beetje wiet/butterscotch(achtig). En, deze keer merk ik er wel degelijk wat van.....nog steeds niet ape-knetter-in-de-bank-hang-stoned maar toch echt wel een lekker roes gevoel als je een hijs neemt.
              Net als 't gevoel dat je krijgt als je net een hijs van je joint hebt gehad....alleen dit ebt na. 5-10 seconden weer weg terwijl een joint veel langer blijft hangen.
              Alhoewel nu ik tijdens het schrijven af en toe even een hijsje neem ben ik toch wel lekker onderweg nu.....

              eens kijken hoe het morgenochtend op een nuchter hoofd voelt

              Door de 100% PG is er niet superveel rook en is het enigszins 'hard' in de keel. Aanlengen met VG ga ik morgen eens proberen maar ben bang dat de 'sterkte' er dan vanaf gaat.

              In ieder geval deze poging ging vele malen beter dan de eerste keer! En, decarbolyxeren doet het inderdaad in de vaporizer zelf wel!
              Nu kan ik helaas nog steeds geen jointjes roken maar er is in ieder geval nog wat te kiezen!!!

              groeten! (ik ga weer lekker bij m'n plantjes kijken!)

              Jojoja

              Comment


                #8
                Re: THC E-liquid

                ik doe het zo https://www.youtube.com/watch?v=jNfFpSYX698 https://www.youtube.com/watch?v=RfojbgLm1lc
                Last edited by complex; 20 November 2016, 12:28.

                Comment


                  #9
                  Hallo mensen,

                  Ik ben al 2 jaar bezig om proberen te stoppen met het branden van wiet/hash, ik wil vapen dus met THC E-liquid,
                  Gezonder, discreter en als je het goed ook veel economischer!

                  Ik heb bho (van de zwarte) en shatter (goud) geprobeerd te mixen met PG (wat niet goed mixed) dus heb ik nu PEG400 gebruikt.
                  1 gram shatter met 1 ml PEG, dit mixed wel maar loop ik tegen het volgende probeem aan: de eerste 2 hits zijn goed, dan begint het af te nemen (komt niets meer uit) na 10 hits is het definity done, als ik er een druppel PEG of terpernen bij doe, doet het weer, maar dan het zelfde verhaal, een paar hits en dan komt er weer niets uit,
                  dus dan doe je er weer een druppel bij zodat je weer en paar keer kunt hitten, maar de cartridge bijft vol op deze manier en de E-liquid word steeds zwakker!

                  De liquid word steeds dikker naarmate je hit, (vandaar dat er eke keer een druppel verdunner bij moet, eerst dacht ik dat de PEG sneller vaped (verdwijnt) als de olie,
                  maar dan zou de cartridge niet vol blijven wel? (na het elke keer bij druppellen wanneer nodig) ik snap er niets van...

                  Wat gaat hier fout? ik heb meerdere refillable cardridges geprobeerd, heb pen batterijen gebruikt maar ook regulated mods,
                  nu heb ik de O-pen (waar ik meest tevreden mee ben, zie foto).

                  er zijn tig tutorials en info-sites te vinden over hoe je thc e-liquids maakt die in een vape pen werken, en daar lijkt het allemaal zo makkelijk en straight to the point..
                  heeft iemand van jullie misschien een idee?

                  ik dank jullie, groetjes





                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #10
                    Haal gewoon een flesje wax liquidizer en meng het met de shatter. Ik rook het nu al een aantal jaar zo.
                    Dit kan je prima bewaren, ik maak altijd in het groot zodat je niet telkens hoeft te mengen en te pielen. Blijft gewoon top ook naar een aantal maanden in de kast.

                    Comment


                    • wizzoo
                      wizzoo commented
                      Editing a comment
                      Hoi, had de wax liquidizer besteld, goeie shatter juiste ratio, speciale thc pen...
                      en ik heb nog steeds hetzeflde probleem, na 10 hits is het over, komt er geen vape meer uit.....
                      mag ik aub vragen wat jou setup is, batterij en atomizer? je antwoord word enorm gewaardeerd!
                      normaal ben ik best een handige jongen, maar ik snap er echt helemaal niets meer van,
                      peace....

                    #11
                    Bedankt voor de tip! heb de wax liquidizer net besteld! wat voor ratio gebruik je tussen de olie en de liquidizer?
                    en mag ik vragen wat voor cartridge je gebruikt? nogmaals bedankt voor je antwoord!

                    groetjes

                    Comment


                      #12
                      Ik gebruik 1 gram BHO op 1ml Wax Liquidizer dan is die echt heel potent.
                      Wil je de hele avond roken dat zou ik er 1 gram BHO op 2ml Wax Liquidizer doen.

                      Met 1 op 1 ben ik na 6 trekjes flink stoned en hoef ik voorlopig niets meer...

                      Comment


                      • wizzoo
                        wizzoo commented
                        Editing a comment
                        kinkt nice man, want die aangeraden ratio is idd wat te slap, wat voor atomizer/unit gebruik je? ik merk dat vele units een erg heftige throat hit hebben trouwens dus ik zoek iets wat ook een goede smaak heeft, thx 4 the info mate!

                      #13
                      Ik heb altijd de atomizer van Eleaf, dat zijn van die wegwerp dingen. Zijn 3.95 p stuk bij Mr Joy. Zelf gebruik ik een eleaf nano batterij die kun je op voltage stellen heb hem altijd op 10 volt staan. Dan klapt die niet zo...

                      Comment


                      • wizzoo
                        wizzoo commented
                        Editing a comment
                        ok, jij gebruikt dus gewoon een normale e-liquid atomizer, met een regulated mod....zijn deze coils keramisch? want dat word wel aangeraden voor olie achtige vloestoffen (dikkere vloeistoffen), maarja als het werkt werkt het natuuriljk, ik ga zo'n eleaf atomizer proberen, toch maar 3,95, ben benieuwd!
                        (p.s. is bij jou de liquid ook zo dik dat het bijna niet beweegt wanneer je de unit kantelt?) nogmaals bedankt gozer! thx

                      #14
                      Geen idee, geen expert verder in die dingen. Smoke al jaren die wegwerp dingen van Eleaf gaat prima. Ja is best dik.

                      Comment


                        #15
                        Ik koop de liquid via via uit california. en vul dan zelf af.
                        Zo heb ik het beste wat er is en geen rotzooi thuis....
                        Ik laat ook een rapport opmaken door een lab zodat ik zeker weet dat de kwaliteit goed is.
                        83%+ en dan nog wat cbd dus ik denk dat het wel goed is.

                        Ik heb nooit problemen dat het vast gaat zitten!

                        Comment

                        Bezig...
                        X